Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek kind..

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 13 Jun 2016 18:58

Ziek kind..

Dochter wordt over 2 maanden 3.
Sinds zaterdag is ze ziek. Ze is nu vanaf zaterdag 16.00 uur constant aan het spugen. Iedere druppel drinken komt er direct weer uit. Sinds gisterenmiddag wil ze alleen nog maar slapen. Gisteren had ze nog wel een paar momenten waarop ze wakker was, maar vandaag is ze in totaal denk ik 2 uurtjes wakker geweest. Vanmiddag leek het even beter te gaan, toen spuugde ze 2 uur lang niet.
áls ze wakker is, is ze alert. Uitdroging lijkt nog geen sprake van te zijn (haar huid veert netjes terug). Al klaagt ze sinds gisteren wel over hoofdpijn en liggen haar ogen diep in de oogkassen.
Ben overigens al naar de dokter geweest. Die vond haar alert genoeg als in: ze reageerde toen ze geroepen werd en keek om zich heen.

Maar goed. De dokter kan dus niks doen, en wij voelen ons ook behoorlijk machteloos. We hebben een kind in huis die haar ogen amper open kan houden en niet meer op dr benen kan staan.

Zijn er nog tips? Hoe ver zouden jullie het laten komen? Ik kan zo moeilijk peilen hoe het echt gaat omdat ze dus de hele tijd slaapt.

Haha, voel me nu ook zo'n overbezorgde moeder maar ze is gewoon nog nooit zo ziek geweest.
<<

Geel

Bericht 13 Jun 2016 19:03

Re: Ziek kind..

Ik heb er nog geen ervaring mee. Als ze morgen heel de dag weer niets drinkt, zou ik toch wel weer naar de dokter gaan. Als ze zelfs geen water kan verdragen...
<<

anoniem203

Bericht 13 Jun 2016 19:04

Re: Ziek kind..

Gewoon laten slapen. Blijkbaar heeft ze het gewoon even nodig. En je kan haar beter ieder kwartier een slokje laten drinken dan ieder uur een bekertje. Het vocht wordt dan beter opgenomen.

En heb je haar al een zetpil gegeven? Vaak knappen ze daar ook iets van op. Een goed moment om dan even te kijken of ze dan bijv. iets wil eten. Beterschap!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 13 Jun 2016 19:09

Re: Ziek kind..

We zijn al twee dagen op theelepeltjes water/appelsap Geen slokken. Maar nog geen minuut later ligt dat er ook weer uit. En zelfs al zit er niks in dan nog spuugt ze.. niks. Inmiddels ook geen gal meer. Oja zetpil heeft ze gekregen.
Sowieso moeten we morgen weer naar de dokter als het nog aanhoudt.

Echt naar man, hoe machteloos je je kunt voelen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 13 Jun 2016 19:13

Re: Ziek kind..

Ors of AA drink geven. Verder als ze moe is gewoon laten slapen. Hier werken tucjes ook altijd wel die naturel.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem236

Bericht 13 Jun 2016 19:17

Re: Ziek kind..

Onze oudste had dit vorig jaar, precies hetzelfde.
naar de huisartsenpost geweest maar hij had nog plasluiers. Hij was toen 2,5 jaar.
Als het de volgende dag niet beter zou gaan moesten we weer contact opnemen, gelukkig ging het toen wat beter.

Maar ik wist niet dat mensen zoveel konden spugen..
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 13 Jun 2016 19:26

Re: Ziek kind..

Misschien heel gek maar bij ons werkt een slokje cola altijd geweldig als ze blijven spugen, en als dat binnen blijft een beetje naturel chips. Ze kallefateren er eigenlijk altijd enorm van op.
Mother of 3 adorable children
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 13 Jun 2016 19:45

Re: Ziek kind..

Ja die cola hebben we geprobeerd. Vindt ze niet lekker en spuugde ze ook direct weer uit. En nu moet ze het niet meer.
Verdunde appelsap schijnt dezelfde werking te hebben als ORS. En ORS vinden kinderen vaak niet lekker waardoor ze extra gaan spugen. Dus dat is ons afgeraden.

Ja, niet normaal meer hoeveel ze kunnen spugen. En ook hoe lief ze eigenlijk kan zijn. Ze wil de hele dak knuffelen en bij ons slapen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 13 Jun 2016 19:56

Re: Ziek kind..

Vandaar ook ors of AA drink. Van appelsap heb ik die werking nooit gehoord. Lijkt me ook niet fijn aangezien dat vaak wat zurig van smaak is en als je dan al overgeeft is dat nog viezer.

Cola gaven wij ook altijd op mijn werk aan bewoners (zonder prik en alleen coca cola).
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11152

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Jun 2016 20:00

Re: Ziek kind..

Plast ze nog wel? En wat voor kleur is dit? Als het echt bruin is zou ik vanavond nog de hap bellen en niet wachten tot morgen. Als je uitgedroogd bent voel je je echt niet fijn.
R. 2013
D. 2016
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 13 Jun 2016 20:09

Re: Ziek kind..

Vorig jaar was mijn middelste, toen 4 jaar, ook dik 2 weken ziek. Spugen spugen spugen. Sneu dan hé?
Als je twijfelt zou ik de hap/ ha weer bellen, jij kent je dochter het beste.
Mother of 3 adorable children
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Jun 2016 20:27

Re: Ziek kind..

Onze oudste heeft dit pas ook gehad. Een volle week goed ziek geweest en toen ging het beter.
Hou een kort lijntje met de HA en blijf water of ORS geven met een lepel. Ze moeten er toch zelf bovenop komen, maar blijf contact houden met je ha.
Mijn zoontje was twee kilo afgevallen, zo sneu, al zijn broeken zakte af.
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 13 Jun 2016 21:19

Re: Ziek kind..

Aan de bel trekken!!!!!!,

Mijn middelste van toen bijna vier was in een dag (binnen 12 uur) uitgedroogd en moest opgenomen worden in t ziekenhuis
Diepliggende ogen, veel slapen en sufheid is een teken van uitdroging!
Laatst gewijzigd door KitKat op 13 Jun 2016 21:24, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 13 Jun 2016 21:21

Re: Ziek kind..

Ik zou vanavond nog naar de hap gaan met haar
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 13 Jun 2016 22:24

Re: Ziek kind..

AA heeft dezelfde werking als ORS.
Maar ik zou toch ook even de hap bellen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Jun 2016 22:26

Re: Ziek kind..

Wat sneu dat ze zo ziek is!
Als je je echt zorgen maakt zou ik idd toch de hap bellen!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers