Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 13 Jun 2016 07:51

Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Heeft er iemand tips voor het boeken van zogenoemde open-jaw tickets, zijn er bv bepaalde handige zoek methodes of wellicht websites hiervoor?

Normaliter ben ik wel handing met het uitpluizen van de meest voordelige tickets maar nu zie ik even door de bomen het bos niet meer. Mijn reisroute is als volgt:
*reisroute verwijderd op verzoek TO*

Ik heb dus enige flexibiliteit maar weet even niet wat de handigste manier van zoeken is in dit geval, of is het gewoon een kwestie van alle data en bestemmingen apart checken? Tips zijn zeer welkom! :)

*Niet quoten svp, haal mijn reisbestemmingen later weer weg
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jun 2016 08:06

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Begrijp ik het goed en wil je de volgende route boeken?

*reisroute verwijderd op verzoek TO*



Dit klinkt niet echt als een open jaw, maar meer als een soort wereldticket of open ticket. Dit kun je het beste kijken bij bijvoorbeeld de website van SkyTeam (die hebben SkyTeam passes) of een reisbureau zoals Kilroy.

Een open jaw is echt meer zoiets als dit:
*reisroute verwijderd op verzoek TO*

Dus A naar B, C naar A
of A naar B, B naar C
of in sommige gevallen van A naar B, C naar D

Maar altijd wel binnen hetzelde continent, of zogenaamde IATA zone en in sommige gevallen zelfs hetzelfde land. Wat jij noemt is dus geen open jaw.

Je zou misschien het beste een enkeltje A-B kunnen boeken met een stopover (dat is een meerdaagse stop, dus geen transfer) in C. Of als je vanuit B weer terug wilt naar A een retourtje A - B en terug, met een stopover in C op de heenreis. Let op dat enkele reizen vaak duurder zijn dan retourtjes omdat het in een hogere, flexibele boekingklasse geboekt moet worden. Maar je vliegt sowieso al erg op korte termijn dus waarschijnlijk is de beschikbaarheid sowieso al gering. Ik zal zometeen (heb nu pauze) even naar de beschikbaarheid kijken voor je. Als je het boekt als enkeltje met stopover of retourtje met stopover kan je dit waarschijnlijk wel gewoon bij de reguliere reisagentwebsites of nog beter via de directe luchtvaartmaatschappij websites boeken en hoef je geen speciaal ticket te boeken.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jun 2016 08:19

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Met bovengenoemde data kom ik op EUR 2842 voor een enkeltje.
*reisroute verwijderd op verzoek TO*

Prijzen zijn uiteraard niet gegarandeerd.
Let's discover the world together.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 13 Jun 2016 08:28

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Ah oke ik snap hem, geen open-jaw dus, weer wat geleerd :)

Ja wat je noemt is inderdaad de benodigde reisroute voor mij, vanaf de eindbestemming A laat ik het vooralsnog even open staan want daar verbllijf ik sowieso 3 maanden en daarna reis ik wellicht verder maar hoe of wat staat nog niet vast.

Het is inderdaad op nogal korte termijn en een beetje een aparte reisroute. Ik kan inderdaad naar een stopover constructie kijken, daar had ik niet aan gedacht. Ik weet alleen niet of daar een maximum aantal dagen aanzit? Aangezien ik het liefst een week of 6/8 in Nederland ben, dit is eigenlijk mijn vakantie in Nederland voor mij.

Ik weet inderdaad dat reguliere enkeltjes vaak duurder zijn, vandaar dat ik dacht dat een 'open-jaw' constructie me misschien kon redden haha, maar dat is dus niet het geval.

Ik ga nog even verder kijken dus :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jun 2016 08:31

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

De kosten en max verblijf voor een stopover hangt echt heel erg van de ticketvoorwaarden af. Daar is dus geen vast antwoord op.

Succes met je zoektocht! Als je geen vaste datum hebt waarop je B wilt verlaten kun je dus een enkeltje boeken. Een andere mogelijkheid is met een terugreis die wijzigbaar is. Ook daar geldt dat het tarief hoger ligt omdat het flexibel moet zijn.

Dus je komt sowieso door de korte termijn en de benodigde flexibiliteit op een hoger tarief dan misschien verwacht uit.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 13 Jun 2016 08:36

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Open jaw is idd meer vertrekken vanaf A naar B en terug naar C vanaf B. Dus naar een vliegveld redelijk in de buurt van elkaar.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 13 Jun 2016 08:36

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Ah, zie dat je al gereageerd had. Groot verschil tussen een enkeltje en retour zeg, bedankt voor de moeite en informatie :) Ik ga er nog even wat zoekstrategiën tegenaan gooien!
<<

Anoniem170

Bericht 13 Jun 2016 08:41

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Ik denk dat het het goedkoopste is om een retourtje A-B te kopen en dan de heenvlucht niet te gebruiken, alleen de terugvlucht.
Voor C precies zelfde.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jun 2016 08:42

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Roos' schreef:Ik denk dat het het goedkoopste is om een retourtje A-B te kopen en dan de heenvlucht niet te gebruiken, alleen de terugvlucht.
Voor C precies zelfde.


Dat kan niet. Als je je heenvlucht niet neemt word je no-show en wordt je gehele ticket geannuleerd. Je dient altijd je vluchten exact in de volgorde te nemen zoals in het ticket staat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem170

Bericht 13 Jun 2016 09:14

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Hoezo wordt dan de terugvlucht geannuleerd? Daar heb je toch gewoon voor betaald?
<<

Anoniem170

Bericht 13 Jun 2016 09:31

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Wat ik heb gevonden:

*reisinformatie verwijderd op verzoek TO*
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jun 2016 09:40

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Roos' schreef:Hoezo wordt dan de terugvlucht geannuleerd? Daar heb je toch gewoon voor betaald?

Ja maar je bent akkoord gegaan met de ticketvoorwaarden en dat is een retour. Als jij je heenreis dus niet neemt breek je de ticketvoorwaarden en wordt je gehele reis geannuleerd. Zo werkt de no-show regel. Tenzij je een zodanig flexibel ticket hebt dat de no-show regel niet in je ticketvoorwaarden staat, dat kan wel, maar dan betaal je wel de hoofdprijs.

Of je moet je retour dan weer om laten boeken naar een enkeltje, dus dat je de heenreis niet neemt en de retour een enkeltje wordt. Maar dan betaal je wederom veel tariefsverschil dus dat schiet niet op.
Let's discover the world together.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 13 Jun 2016 10:18

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Bedankt voor het meezoeken Roos, lief van je! Ik ben nu aan het werk, maar kijk er straks even naar :)
<<

Claire***

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 16 Mei 2016 07:36

Bericht 13 Jun 2016 10:37

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Ik heb een dergelijk ticket geboekt via wtc.nl. Ik heb ze gemaild en ze belden me gelijk. Allerlei scenario's doorgesproken en toen kwam ze dezelfde dag nog terug met verschillende optie's. Ze had er rekening meegehouden dat ik misschien data wilde aanpassen na het geboekt te hebben, dus dat kon bij bijna elke vlucht voor minder dan 50 euro.

Ik heb echt enorm veel vluchten tegelijkertijd geboekt en het was heel voordelig.
Oh ja en ze waren voor mij 1300 euro goedkoper dan Killroy.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jun 2016 11:21

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Roos' schreef:Wat ik heb gevonden:

*reisinformatie verwijderd op verzoek TO*


Had je bij die Etihad en Klm optie dan een retourtje er van gemaakt? Want ik kom met die route op die dag op dat bedrag met een nul er achter.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem170

Bericht 13 Jun 2016 11:54

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Nee enkeltje.
Via google flight. Die vlucht aanklikken en dan kom je op dit scherm:
https://booking.etihad.com/SSW2010/EYEY ... ution=e1s1

(weet nietof je kan zien)
Dan moet je 3680HKD betalen wat omgerekend ongeveer 420 euro is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jun 2016 12:06

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Nee kan ik niet zien. Nou dat klinkt mooi. Ik kan 'm niet vinden haha. Maar wie weet is t wat voor Mezcla!
Let's discover the world together.
<<

Mezcla

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 247

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:59

Bericht 22 Jun 2016 02:55

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Bedankt voor de tips meiden, ik heb uiteindelijk een fijn ticket gevonden! :)

Ik wil het topic nu graag laten verwijderen ivm persoonlijke info.
<<

Burgemeester Saar

Bericht 22 Jun 2016 07:49

Re: Tips voor het boeken van open-jaw ticket ?

Op verzoek van TO heb ik de reisbestemmingen en data verwijderd uit het topic.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers