Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Anders denken

<<

Anoniem161

Bericht 11 Jun 2016 20:32

Anders denken

Hoe doe je dat? Ik heb iemand in de familie die ik niet uit kan staan, ik ben niet de enigste die dit probleem heeft. Het versterkt elkaar ook in de gedachtengang. Niet als deze persoon erbij is maar naderhand wordt er nagepraat.

Ik vind dat dit mij niet siert en wil mijzelf veranderen. Ook voor mijn zoon want dit gaat hij dadelijk ook oppikken.
Dit gedrag moet dus ophouden. Hoe kan je anders over iemand gaan denken? Vooral als je geen 1 positief punt kunt benoemen van die persoon. We zijn water en vuur zeg maar. Het totaal tegenovergestelde van elkaar.

Dus help mij! Als er weer eens geroddeld word zeg ik al dat we allemaal anders in het leven staan. Dat iedereen op zijn eigen manier mag leven. Zo kap ik het zeg maar af. Maar hoe krijg ik mijn eigen gedachtengang anders?
<<

Anoniem282

Bericht 11 Jun 2016 22:48

Re: Anders denken

Zoals ik het lees, doe je al wat sociaal wenselijker is dan roddelen. Ik denk dat iedereen wel iemand kent in zijn/haar omgeving waar geen klik mee is. Op geen enkel vlak. Dan doe je voor de vorm toch beleefd tegen elkaar, wanneer je elkaar treft. Zolang je dit doet, doe je niets verkeerd. Je gaat doet immers niet inhoudelijk mee aan het geroddel. Als je echt geen enkel positief punt van iemand kunt benoemen, lijkt het me onmogelijk om anders over diegene te gaan denken. Mocht je er huiverig voor zijn dat je kind dit geroddel overneemt, zou ik dat aankaarten bij degenen met wie wordt nagepraat en als daar niets mee wordt gedaan, zelf weggaan zodra het geroddel begint.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers