Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twijfel over koophuis

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Jun 2016 16:05

Twijfel over koophuis

Op dit moment hebben we een bod uitgebracht op een huis in een wijk wat verder weg van het centrum. Het is een redelijk nieuw huis (bouwjaar 2001) en van binnen is het licht, heel ruim en het heeft een vrij grote tuin. Alles wat we zoeken! Maar toch knaagt er ergens een kleine twijfel. Van buiten vind ik het huis niet echt bijzonder, ik mis het wauw-gevoel dat ik bij de woning die we nu hebben wel had. Dat komt doordat het zo nieuw is, het heeft geen oude elementen.

De locatie spreekt ons erg aan omdat het rustig gelegen is in een vrij groene omgeving, en toch maar zo'n 20 min fietsen van het centrum. Heerlijk voor E om op te groeien! Voorzieningen zijn ook heel dichtbij, en oh die tuin! Dat heb ik echt gemist de laatste jaren.

Er zijn natuurlijk ook wel mooie oudere woningen die aan onze eisen voldoen, maar die liggen op deze overhitte huizenmarkt ver boven budget. Of we moeten onze geliefde stad verlaten, maar ook dan geef ik voor mijn gevoel behoorlijk wat op. Ik vind het zo lastig! De beslissing uitstellen en dit huis voorbij laten gaan is niet echt een optie, want in dit specifieke stukje van de wijk dat ons zo aanspreekt komen bijna geen huizen vrij.

Wat zijn jullie ervaringen? Wie heeft er ook een huis gekocht op ratio? En heb je er ooit spijt van gekregen?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jun 2016 16:14

Re: Twijfel over koophuis

Ik kan nog niet zeggen of we er spijt van hebben/krijgen, maar wij verhuizen eind van dit jaar naar een jaren '80 tussenwoning. We wonen nu in een nieuwbouw appartement in Amsterdamse School-stijl en het liefst wilden we een jaren '30 huis. Maar daar moet vaak teveel aan geklust worden en dat wilden we op dit moment niet ivm een baby die elk moment kan komen.

Van buiten is ons nieuwe huis alles behalve onze smaak, maar van binnen is het ruim, heeft 5 slaapkamers, een grote tuin, vrij uitzicht en een aantal ingrepen is er zeker iets moois van te maken. Dit weegt voor ons zoveel zwaarder dan een mooie voorkant.
Mijn man zei; we wonen aan de binnenkant en daar kunnen we echt wat moois van maken. Die buitenkant zie je alleen als je thuis komt.

Wij waren er in ieder geval snel uit. Het huis heeft alles wat we willen, behalve het wauw effect van buiten, maar we kunnen hier wel minstens 10 jaar wonen en de kinderen kunnen hier perfect opgroeien. Dat vonden we het allerbelangrijkste. Dat is uiteindelijk de reden waarom we gaan verhuizen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 10 Jun 2016 16:17

Re: Twijfel over koophuis

Ik vind ons huis van buiten ook niet bijzonder, het lijkt zelfs best klein aan de voorkant. Maar wij konden het huis goedkoop kopen en hebben veel ruimte voor wat we ervoor betaald hebben. Ons huis is ook in 2001 gebouwd trouwens. Ik denk dat je voor jezelf moet beslissen hoe belangrijk je het vindt. Als ik lees hoeveel voordelen er aan het huis en de locatie zitten zou ik het gewoon doen! Je zegt ook dat de mooiere oudere huizen boven jullie budget liggen dus dat is sowieso geen optie en daar zou ik dan ook niet meer over nadenken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jun 2016 16:18

Re: Twijfel over koophuis

Wat lastig, Teun. Juist omdat een huis je dat blije gevoel moet geven. Althans, ‘moet’, het zou zo fijn zijn. Dat hoop je toch te bereiken met een thuis.
Zijn er elementen in het huis dat jullie nog wel aan kunnen passen om het meer thuis te maken? Geen grote verbouwingen misschien, maar ik weet dat jullie destijds deze woonkamer toch okergeel hadden geverfd? Zoiets zou je misschien nu weer kunnen doen, door met het huis bezig te zijn en het op te knappen (ook de kleine dingen) wordt het misschien al sneller eigen en voelt het meer als thuis.
Op papier klinkt het inderdaad als een fijn huis, de factoren die je noemt spelen uiteraard mee op positieve manier. Maar als je twijfelt, wordt het wel lastig, want het is en blijft ook een gevoelskwestie.

Geen persoonlijke ervaring hiermee, omdat wij juist op liefde een huis hebben gekocht, al heeft ratio natuurlijk ook wel iets van een rol gespeeld.

Zijn er echt geen andere huizen in jullie omgeving (zelfde wijk of net een wijk daar in de buurt) die in aanmerking komen? Hebben jullie al veel huizen bekeken of is dit eigenlijk één van de eerste? Het gevoel dat je nú actie moet ondernemen helpt ook niet denk ik, bang dat wanneer je dit laat schieten er misschien niet weer zoiets langs komt.

Ik hoop dat jullie er uit komen wat je nou echt wil en dat als jullie het huis kopen, je er echt je thuis van kunt maken. Misschien kun je een voorstelling proberen te maken van de herinneringen die je er kunt gaan maken. E’tje spelend in de tuin, de woonkamer, haar kamertje, de maaltijden die je als gezin daar kunt gaan eten. Misschien dat dat visualiseren al iets meer helpt bij het persoonlijk maken van het huis.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jun 2016 16:22

Re: Twijfel over koophuis

Wil je de oude elementen ook binnen? Mis je dat ook in het huis?

Wij hebben tijdens de bouw in ons appartement bijvoorbeeld jaren '30 deuren laten plaatsen ipv de standaard nieuwbouw deuren. Dat scheelt al zoveel! Zelfs toen het leeg was had het al sfeer.

Dit is een relatief makkelijke ingreep om direct meer sfeer te krijgen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Jun 2016 16:23

Re: Twijfel over koophuis

Oh, wat lastig. Ik zou het bij echte twijfel niet doen denk ik.. Aan de andere kant is de ruimte wel heel fijn, zeker met kinderen. Ben je wel verliefd op de binnenkant? Ik wilde ook graag een jaren '30 woning of een nieuwbouwwoning in die stijl. Aangezien mijn man en ik alles behalve handig zijn en een jaren ''30 woning nou eenmaal meer onderhoud nodig heeft hebben wij ook ervoor gekozen om een wat nieuwer huis te kopen. Ons huis is aan de buitenkant prima, maar heeft ook niet zo'n prachtige gevel met glas-in-loodraampjes enzo. De binnenkant vind ik wel heel mooi en ruimtelijk. Daarnaast kan ons kind in een ruime tuin spelen en komen er nauwelijks auto's in de straat. De oudere huizen die wij op het oog hadden waren een stuk kleiner en stonden vaak in drukke, dure wijken. Uiteindelijk ben ik blij met ons jaren '80 huis! Geen spijt!
<<

Anoniem178

Bericht 10 Jun 2016 16:40

Re: Twijfel over koophuis

Wij hebben ook in die situatie gezeten, maar hebben toen uiteindelijk geen bod uitgebracht. We vonden een huis echt fantastisch. Hele rare indeling die ons heel erg lag en een supergoede locatie. Zo'n 500 meter van het station, terwijl het een doodlopende, rustige straat was.
We zijn toen nog een huis wezen bezichtigen. Mijn vriend vond het helemaal niks, ik begon te twijfelen. We hebben toen besloten het eerste huis voorbij te laten gaan omdat ik al zo snel begon te twijfelen. In deze regio is de markt niet overspannen qua prijs, maar in het segment waar we keken zijn de huizen zo verkocht.

Een paar weken later is het huis online gekomen waar we nu wonen. Daarbij wisten we allebei meteen dat dit hem was. Ik weet nog hoe ik mijn adem inhield in de auto, voordat we onze mening gingen spuien. Bij dit huis zou ik het verschrikkelijk gevonden hebben als mijn vriend dit ook niks gevonden had.
<<

Anoniem161

Bericht 10 Jun 2016 18:09

Re: Twijfel over koophuis

De buitenkant van mijn huis heeft ook geen wauw element. Ik vind het zelfs niet mooi. Maar van binnen is het zoals ik het wil, de locatie is perfect en we hebben een gunstige hypotheek voor dit huis.
Ik heb nooit spijt gehad want ik leef binnen en niet in de voortuin. Ik zou het niet laten schieten voor alleen dat wow gevoel op de buitenkant van het huis. De rest klinkt mij namelijk ideaal!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Jun 2016 18:27

Re: Twijfel over koophuis

Gisteravond hadden we het erover hoe erg we het zouden vinden als het niet zou lukken met de onderhandelingen. Toen kwamen we tot de conclusie dat we dat wel heel jammer zouden vinden, omdat we verwachten niet snel weer zo'n kans te krijgen. Iets verderop in die wijk komen wel een aantal mooie nieuwbouwprojecten de komende tijd, maar voordat het groen rond die huizen een beetje volwassen is en alles een beetje leeft ben je zo een jaar of 5 a 10 verder. Dit huis ligt naast een weggetje met oude boerderijtjes die er al stonden voordat de nieuwbouwwijk er destijds omheen gebouwd is. Dat maakt zoveel uit voor de sfeer vind ik!

Tsja en de buitenkant zie je inderdaad meestal niet, dat scheelt. De binnenkant vinden we wel mooi. Het is licht en ruim, de vloer is mooi en het is praktisch ingedeeld. Het is inderdaad wel waar Ooh La La dat je er zelf ook veel van kan maken met je inrichting en met keuzes voor deuren etc.

Die muur was al geel Marin, maar we hadden toen besloten 'm geel te houden en niet over te verven. Geeft meteen een tof effect en sfeer!

Gelukkig ook een aantal positieve ervaringen en soortgelijke keuzes. Ik denk ook echt dat we er heerlijk zullen wonen.

In the meantime... zijn we eigenlijk al uitonderhandeld en hebben we een deal :shock: Haha, het is echt zo bizar snel gegaan dat ik het even op me in moet laten werken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 10 Jun 2016 18:33

Re: Twijfel over koophuis

Ik heb mijn huis ook echt op ratio gekocht en heb er geen spijt van!
Dus ik hoop voor jullie dat de onderhandelingen inderdaad afgerond zijn en wens jullie dan veel woonplezier!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Jun 2016 18:35

Re: Twijfel over koophuis

Wat goed! Ik woon ook niet in mijn droomhuis, heb ook op verstand gekocht. Het was indertijd een nieuwbouw huis voor een prijs die ik alleen kon opbrengen en wat dat betreft vrij uniek. Nieuwbouw dus voorlopig zonder groot onderhoud. Het ligt redelijk centraal wat van belang is omdat ik alles met de fiets die. Er is een tuin bij wat ik nog steeds heerlijk vind. Ik heb er geen spijt van gehad. Ik woon heerlijk, het huis heeft misschien geen uitstraling en ik heb geen wow gevoel maar ik heb wel alles wat ik nodig heb en hou door dit huis genoeg geld over om leuke dingen te doen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Jun 2016 18:36

Re: Twijfel over koophuis

Oeh spannend Teun! Ben benieuwd om welk huis het gaat, heb van de week nog heel lang huizen zitten kijken in Utrecht :) PM??
❤ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 10 Jun 2016 18:48

Re: Twijfel over koophuis

Gefeliciteerd! Leuk! :cheering: Fotootje? :razz:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jun 2016 18:54

Re: Twijfel over koophuis

Oh wow dat gaat snel! Wat spannend ineens. Maar dat klinkt dan toch eigenlijk wel heel goed. En dat het in de buurt staat van die boerderijtjes klinkt wel echt heel leuk.
Let's discover the world together.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Jun 2016 18:58

Re: Twijfel over koophuis

Proficiat! Wij hebben onze woning ook gekocht op ratio. Vooral vanwege de potentie die we erin zien. Of we er spijt van hebben (waar ik écht niet van uit ga), kan ik waarschijnlijk over een jaartje vertellen.
L2014 & H2017
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 10 Jun 2016 19:46

Re: Twijfel over koophuis

Woa, Gefeliciteerd! Utrecht gaat vet snel he! Ik ben super benieuwd waar!
Smile, it's free!
<<

Anoniem198

Bericht 10 Jun 2016 19:57

Re: Twijfel over koophuis

Ik ben ook heel benieuwd naar het huis. Heb wel een beetje een vermoeden waar het is.

Herken je twijfels wel maar uiteindelijk is de binnenkant belangrijker dan de buitenkant natuurlijk.
Snel gegaan zeg. Is jullie huis ook al verkocht?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Jun 2016 20:18

Re: Twijfel over koophuis

Wauw Teun wat rete spannend!! Ach, en als je toch de nostalgie en charme gaat missen; dan ga je gewoon verkopen. Als het écht niet wil, kan alles :) gefeliciteerd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Jun 2016 21:46

Re: Twijfel over koophuis

Gefeliciteerd Teun! En stiekem ben ik ook wel benieuwd waar!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Jun 2016 22:10

Re: Twijfel over koophuis

Haha bedankt :) het voelt toch wel echt goed nu het een beetje is geland. En het duurt waarschijnlijk nog ruim een half jaar voordat de overdracht is dus kunnen we eraan wennen een naartoe leven. Ik stuur de nieuwsgierigerds een PB :)

Één vriendin is een beetje kritisch (die heeft net een nieuwbouwhuis in B.laricum afgeketst omdat ze het opeens benauwd kreeg en niet uit A'dam weg wil) en tegen haar zei ik ook al dat we het nog altijd kunnen verkopen als we er echt doodongelukkig worden.

Maar ik denk dat het een goede beslissing is en dat we er heel fijn gaan wonen!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Jun 2016 22:31

Re: Twijfel over koophuis

Gefelicteerd Theun! Klinkt niet als een keuze waar jullie spijt van gaan krijgen.

Enne, mag ik ook een pm? :angel:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 10 Jun 2016 22:53

Re: Twijfel over koophuis

Gefeliciteerd Teun, klinkt als een goede keuze . Nu een half jaartje wennen aan het idee en ideeën opdoen voor jullie nieuwe huis.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Jun 2016 23:00

Re: Twijfel over koophuis

Gefeliciteerd!
Ik kan me voorstellen dat je zoiets groots als een huis juist op basis van rationele overwegingen koopt, en niet perse op basis van gevoel. Ik had denk ik hetzelfde gedaan.
<<

Anoniem167

Bericht 10 Jun 2016 23:06

Re: Twijfel over koophuis

O spannend Teun! Ik ben ook erg benieuwd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Jun 2016 00:55

Re: Twijfel over koophuis

Wat leuk Teun! Gefeliciteerd! Ik ben ook heel benieuwd naar het huis! Ga je zomaar weg uit je geliefde wijkje! Maar ik denk dat je er goed aan doet. Een tuin is zo fijn!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers