Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zouden jullie doen (vroege echo)

<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 07 Okt 2013 14:33

Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik heb zojuist de vk gesproken. Ik heb een intake staan op 25 oktober incl echo. Ik ben dan 7 weken en 2 dagen.

Nu mag ik, omdat ik pas geleden een miskraam heb gehad, een echo afspraak plannen met 6 weken om mij onzekerheid weg te nemen.

Wat zouden jullie doen? Toch die extra vroege echo? Of nog een week wachten tot de intake.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 07 Okt 2013 14:36

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Als je met 6 weken gaat, krijg je dan bij de intake weer een echo? Dan zou ik het wel doen, denk ik. Echter, het kan ook zijn dat er niet veel te zien is nog, wat dat betreft is de echo met 7+ weken wel wat duidelijker.
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Okt 2013 14:39

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik mocht pas vanaf 7 weken komen, omdat ze zeiden dat dan het hartje echt al moet kloppen als de termijn juist is. Daarom zou ik zelf voor de zekerheid ook niet eerder willen, wie weet klopt er nog geen hartje en zit je helemaal in de stress dan, terwijl het nog niets hoeft te zeggen. Maar dan krijg je vast wel snel nog een echo om te checken of het hartje dan wel klopt natuurlijk.. Dus als jij denkt wat meer rust te hebben als je eerder een echo hebt, zou ik het zeker doen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Okt 2013 14:40

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik zou met 7+1 gaan, met 6 weken zie je nog niet altijd een kloppend hartje dus dan zit je juist in spanning. Een echo met 7+1 is alsnog heel vroeg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Okt 2013 14:42

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik mocht ook pas met 7 weken komen omdat dan het hartje moet kloppen. Maar ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ik de keuze had gehad om met 6 weken te komen, lastig! Ik denk dat ik toch voor een week later zou kiezen, met pijn en moeite...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

*Lieke*

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:34

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 07 Okt 2013 14:51

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Susan schreef:Ik zou met 7+1 gaan, met 6 weken zie je nog niet altijd een kloppend hartje dus dan zit je juist in spanning. Een echo met 7+1 is alsnog heel vroeg.


Dit. Ik heb bij mijn eerste een vroege echo gehad met 6 weken en kwam daar eigenlijk alleen maar meer onzeker van terug. Ja, het zag er goed uit, maar het hartje was nog niet te zien dus echt duidelijkheid kon ze niet geven.

Bij de tweede kreeg ik een echo met 7 weken en was er wel een hartje te zien.
Grote kanjer 3-6-9
Kleine kanjer 17-12-12
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 07 Okt 2013 15:07

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

De echo van 25 oktober krijg ik ongeacht of ik al eerder een echo krijg.

Bij mijn zoontje had ik een echo met 6+1 met kloppend hartje. Dat maakt de keuze ook zo lastig. Het kan dus wel..

Maar ja wat is nou een week...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 07 Okt 2013 15:11

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Moa schreef:De echo van 25 oktober krijg ik ongeacht of ik al eerder een echo krijg.

Bij mijn zoontje had ik een echo met 6+1 met kloppend hartje. Dat maakt de keuze ook zo lastig. Het kan dus wel..

Maar ja wat is nou een week...


Weinig :P zit jij dan bij die proef waarbij je met 7 weken al voor een intake bij de gyn langsgaat? Mijn vk praktijk doet daar niet aan mee.
M:21072011
J :08012014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Okt 2013 15:15

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Happydobby schreef:
Weinig :P zit jij dan bij die proef waarbij je met 7 weken al voor een intake bij de gyn langsgaat? Mijn vk praktijk doet daar niet aan mee.


Volgens mij verschilt het gewoon per praktijk. In mijn eerste zwangerschap zat ik bij een verloskundige waar je eerst een termijnecho kreeg en daarna pas de eerste controle, in mijn tweede zwangerschap was het precies andersom.

Het kan inderdaad wel dat je met die termijn een kloppend hartje ziet, maar het is net zo'n grensgebied en daarom zou ik het niet doen. Stel dat je deze keer geen kloppend hartje ziet, dan zit je juist in de rats omdat je de eerste keer wel een kloppend hartje zag (waardoor je dus niet kunt teruggrijpen op 'oh, dat was toen ook niet zo en toen was er ook niks aan de hand') waardoor je dan een week gruwelijk in de stress zit terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 07 Okt 2013 15:17

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Happydobby schreef:
Moa schreef:De echo van 25 oktober krijg ik ongeacht of ik al eerder een echo krijg.

Bij mijn zoontje had ik een echo met 6+1 met kloppend hartje. Dat maakt de keuze ook zo lastig. Het kan dus wel..

Maar ja wat is nou een week...


Weinig :P zit jij dan bij die proef waarbij je met 7 weken al voor een intake bij de gyn langsgaat? Mijn vk praktijk doet daar niet aan mee.


Ja klopt! Eerst een echo, dan een intake en daarna gesprek met gyn. Wel prettig omdat ik de vorige keer een totaal ruptuur had. Weet niet wat dat doet bij een volgende bevalling.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem26

Bericht 07 Okt 2013 15:25

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik zou persoonlijk voor de eerdere echo gaan.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 07 Okt 2013 15:39

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik zou ook voor de vroege echo gaan, misschien zie je een kloppend hartje, misschien is het og een twijfelgeval of misschien is het al zeker mis, maar de kans op wat meer duidelijkheid is volgens mij best groot.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 07 Okt 2013 15:44

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Susan schreef:
Happydobby schreef:
Weinig :P zit jij dan bij die proef waarbij je met 7 weken al voor een intake bij de gyn langsgaat? Mijn vk praktijk doet daar niet aan mee.


Volgens mij verschilt het gewoon per praktijk. In mijn eerste zwangerschap zat ik bij een verloskundige waar je eerst een termijnecho kreeg en daarna pas de eerste controle, in mijn tweede zwangerschap was het precies andersom.

Het kan inderdaad wel dat je met die termijn een kloppend hartje ziet, maar het is net zo'n grensgebied en daarom zou ik het niet doen. Stel dat je deze keer geen kloppend hartje ziet, dan zit je juist in de rats omdat je de eerste keer wel een kloppend hartje zag (waardoor je dus niet kunt teruggrijpen op 'oh, dat was toen ook niet zo en toen was er ook niks aan de hand') waardoor je dan een week gruwelijk in de stress zit terwijl dat misschien helemaal niet nodig is.


Susan, in onze woonplaats loopt een proef dat alle zwangere met 7 weken naar het zkh gaan voor intake, je krijgt dan een echo en een gesprek met een gyn, die gaat dan kijken door wie je het beste begeleid kan worden. Pas daarna ga je naar de vk als alles goed is. Maar niet alle praktijken doen mee. Normaal ging je met 8 weken naar de vk en daarna tussen week 9 en 12 voor de termijnecho.
M:21072011
J :08012014
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 07 Okt 2013 16:36

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik zou voor de vroege echo gaan! Zeker als je de 25e ook nog een echo krijg. Ik heb rond 6+3 een echo gehad met een kloppend hartje en dat nam een hoop onzeker alvast voor me weg. En zeker ook omdat je de vorige keer al met 6+1 een kloppend hartje had. Ik zou er wel 'rekening' mee houden dat ondanks de vorige keer het hartje al klopte het dit keer natuurlijk niet zo hoeft te zijn (met verder een goed resultaat qua beginnende zwangerschap voor je natuurlijk).
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 07 Okt 2013 16:40

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik denk dat je verstandelijk gezien wel weet dat het mss het best is om te wachten tot 7+1, omdat het niet altijd zeker is dat je met 6 weken een hartje kunt horen. Maar gevoelsmatig zou ik ook de eerdere echo willen..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 07 Okt 2013 17:03

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

:bounce: toch een afspraak gemaakt voor de 18e :nerd:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 07 Okt 2013 19:46

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ja gewoon doen en jezelf voorhouden dat er ook nog niks te zien kan zijn! Bij mijn tweeling zag je dus 1 kloppend hartje en 1 vruchtzakje waarvan er nog weinig te zeggen was met exact 6 weken. En met 7+4 was t welmerg duidelijk :-).
Oh en totaalruptuur..een bekende had dit ook bij de 1e en de 2e was ze helemaal niets ingescheurd en gemakkelijk bevallen :-).
Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 07 Okt 2013 19:52

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Wel 'fijn' om te lezen hoe het bij jouw meiden is gegaan LCN. Mijn sz is zwanger van een tweeling maar nog super pril. Ze hebben dus ook maar 1 kloppend hartje gezien en 1 soort van troebel zakje.

Ontopic, ik had ook voor een vroege echo gekozen met daarbij wel realistische verwachtingen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Okt 2013 22:53

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik zou pas met 7w de eerste echo laten maken. Dan weet je zeker of het goed zit ivm kloppend hartje, als dat met 6w niet zichtbaar is krijg je alleen maar meer stress. Ook zijn (vroege) echo's niet zo fijn (ik heb zelfs ongezond gelezen) voor de baby.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 07 Okt 2013 23:04

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Ik zou voor de vroege kans gaan. Er is een kans at je een kloppend hartje ziet en e gerustgesteld wordt. Zoniet, betekent het nog niet dat het fout is.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 07 Okt 2013 23:40

Re: Wat zouden jullie doen (vroege echo)

Gevoelsmatig zou ik voor een vroege echo gaan, verstandelijk gezien als ik 7+ zou zijn. Maar goed, ik weet nog wel tijdens de zwangerschap, dat alles zo lang duurde in die weken. Hoop dat alles goed eruit ziet Moa!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers