Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onderhandeling?

<<

Anoniem185

Bericht 08 Jun 2016 22:46

Onderhandeling?

Ik heb jullie mening nodig. Graag niet qouten!

Ik wil graag bij evenementen EHBO gaan verlenen. Ben al verpleegkundige afgestudeerd dus kennis heb ik wel. Echter geen EHBO certificaat. Nu heb ik dit bij de vereniging hier neergelegd en zij willen (natuurlijk) dat ik deze wel haal. De kosten hiervoor zijn bijna 200 euro. Om dit nu te betalen voor een cursus die eigenlijk in mijn ogen overbodig is, puur en alleen om vrijwilligerswerk te mogen doen is in mijn ogen van de zotten en ben ik ook niet van plan. Nu zei de vereniging dat er vast wel iets overeen te komen was, dus de bal ligt bij mij. Ik zou sowieso al geen lessen hoeven volgen, enkel een examen doen.

Wat vinden jullie een redelijke reactie hier op? Hoe ver kan ik ze vragen tegemoet te komen?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 08 Jun 2016 23:23

Re: Onderhandeling?

Kan je het niet via je zorgverzekering (deels) vergoed krijgen? Sommige verzekeraars hebben het in een aanvullend pakket zitten.
<<

Anoniem221

Bericht 08 Jun 2016 23:32

Re: Onderhandeling?

Sawadee, dat is een goede. Menzis, verzorgd 2 geeft veel korting voor een ehbo-cursus.

Ik snap trouwens het gevoel heel erg goed, maar ben bang dat je er niet onderuit komt.
<<

Anoniem185

Bericht 09 Jun 2016 09:17

Re: Onderhandeling?

Ik heb geen aanvullend pakket want ik ben in België verzekerd omdat ik daar werk (deels via mijn werk zelfs). In België zijn de cursussen ook gewoon gratis zeiden mijn collega's, dus ik denk niet dat zij dat vergoeden.

Aangezien ze zeiden dat er onderhandelingsruimte is vraag ik me af hoe ver ik daar in kan gaan. Omdat ik het puur in hun belang doe ben ik geneigd om te zeggen prima, op jullie kosten. Ik heb de cursus namelijk niet nodig en wil alleen maar komen vrijwilligen omdat ik toch al de kennis heb. Ik heb geen behoefte aan dat certificaat en het heeft verder ook geen meerwaarde voor mij. Het is hun keus dan toch? Van mij hoeft het namelijk niet per se, ik wist dat ze mensen nodig hadden en ik wist dat ik de capaciteiten had. Als het dan hier van af hangt voor hun is het jammer maar helaas.

Kan ik dat maken om het zo te stellen?
<<

Anoniem185

Bericht 09 Jun 2016 09:49

Re: Onderhandeling?

Oh bijkomend: ze zoeken ook instructeurs en Lotus slachtoffers die de 'opleiding' tot instructeur/slachtoffer op hun kosten willen doen. Daar sta ik ook voor open, dus dat zou ook voor hun positief zijn.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Jun 2016 09:56

Re: Onderhandeling?

Ik zou absoluut hun voor de kosten op laten draaien en niet jij zelf. Het is al super dat iemand vrijwilligerswerk voor ze wil komen doen, dus ik zou zeggen graag of niet. Je kunt evt een afspraak maken dat je minimaal x aantal keer komt helpen, zodat ze zeker weten dat je niet meteen stopt na die cursus. Maar verder zou ik zelf niet gaan.
<<

Anoniem185

Bericht 09 Jun 2016 10:08

Re: Onderhandeling?

Het is niet eens een cursus he, enkel een examen (dus een avond) die ik met een groep die de cursus wel gehad heeft mee zou moeten doen.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Jun 2016 12:16

Re: Onderhandeling?

Ik snap je punt, maar ik snap ook de insteek van hen. Hoe idioot ook, op papier voldoe je niet aan de kwalificaties die nodig zijn om dit werk te mogen doen. In jouw geval natuurlijk bizar, omdat je een achtergrond erin hebt. Het papiertje ontbreekt alleen die zij willen zien.

Erop toeleggen zou ik zelf ook niet snel doen, tenzij ik het echt graag zou willen en ik het kan missen. Dan zou het ieder de helft zijn wat ik voorstel en ook niet van zou afwijken (in mijn nadeel).
<<

Anoniem185

Bericht 13 Jun 2016 18:50

Re: Onderhandeling?

Ik heb dit gestuurd:


Ik snap heel goed dat jullie hulpverleners serieus screenen en hiervoor een EHBO certificaat eisen, dat vind ik ook zeer verstandig. De reden dat ik contact met jullie zocht was omdat ik de verpleegkundige kennis al heb, niet omdat ik graag een EHBO cursus wil doen. Ik denk niet dat we in deze een oplossing gaan vinden die voor ons beiden acceptabel is, dus ik wil u graag bedanken voor de informatie, maar bij dezen ook mededelen dat ik niet van plan ben om de cursus te gaan doen.

Vriendelijke groeten,

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers