Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Jun 2016 20:52

Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

In het topic over regels in huis hebben noemen wat meiden dat er regels zijn vanaf wanneer hun kind op de computer/iPad/tv en vaak hoe lang.

Waarom heb je die regel?

Ik zelf heb die regels niet. Ze zitten hier soms een uur achter de iPad en soms weer een week niet. De tv wisselt ook sterk met dit mooie weer staat die alleen aan als ik kook omdat ze verder buiten spelen. Maar is het slecht weer staat hij best vaker aan. Ik heb geen regels omdat ze er prima mee omgaan met het feit dat ik beslis wanneer het mag en ze stoppen ook zonder drama als ik zeg dat het klaar is.
:heart: :heart: 2011
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 08 Jun 2016 21:01

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Ik heb niet echt vaste regels over de computer en de tv. Maar als ik vind dat zoon lang genoeg met de laptop/tablet/xbox heeft gespeeld gaat ie gewoon uit, zonder gezeur anders mag hij helemaal niet meer. Dat gaat ook eigenlijk altijd goed. Hij heeft wel dagen dat hij eigenlijk niks anders wil doen, dat mag niet dat vind ik te veel. Dochter mag zolang als ze wil omdat zij bijna nooit iets op de tablet of laptop wil doen. Als ze er dan een keertje zin in heeft vind ik het prima als ze er wat langer achter zit.

Tv staat hier vaak aan, soms zitten ze echt te kijken soms is het meer achtergrondgeluid.
2010 2012
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 08 Jun 2016 21:07

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Wij hebben ook geen regels voor tv kijken. Wanneer ze willen tv kijken, mogen ze dat. We ontbijten zelfs voor de tv :smile: . Ze kunnen goed zelf (buiten) spelen en vinden dat ook fijn om te doen, dus als ze eens een ochtend voor de tv willen hangen, vind ik dat eigenlijk wel prima. Tv kijken is hier vaak een rustmoment voor ze. Met dit mooie weer spelen ze inderdaad veel buiten en kijken ze automatisch bijna geen tv. Ook voor de ipad/psp hebben we geen regels. Ze vragen er ook niet veel naar, dus als ze wel willen vind ik dat prima. Dan vind ik een uur ook geen probleem. En inderdaad, wanneer ik zeg dat ze moeten stoppen gaat dit ook zonder drama, dus dat maakt het ook gemakkelijker.
2011 2012 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jun 2016 21:10

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Ik heb de regel dat hij na 17h tv mag kijken of op de tablet mag. De reden daarvoor is dat ik niet wil dat hij er lang mee bezig is, en mijn zoon is erg gebaat bij duidelijke afspraken die iedere dag hetzelfde zijn. Verder wil ik dat hij meer tijd besteedt aan zelf spelen en zijn lichaam en hoofd gebruiken dan dat hij consumeert van een scherm.
Hij doet er trouwens nooit moeilijk over.
#teammaple🍁
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Jun 2016 21:19

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Nog geen regels omdat ik dit nog niet nodig vind. Misschien komt dit als mijn dochters wat ouder zijn.
Laatst gewijzigd door Isabel_ op 08 Jun 2016 21:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Jun 2016 21:21

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Geen regels, behalve 'als ze ook maar genoeg andere dingen doen'. Ik ga niet de tijd bij zitten houden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem236

Bericht 08 Jun 2016 21:25

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Geen regels.
Soms zit hij lang achter de iPad of tv, als het regent, we moe zijn of wat anders.
Soms dagen niet omdat hij lekker speelt, buiten is, we erop uitgaan etc.


Sowieso zit hij er s ochtends vaak op als hij wakker is om 6.00. Ik zie liever dat hij langer slaapt maar helaas..
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 08 Jun 2016 21:26

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Toen ze kleiner waren hadden we die regels wel. Ik wilde dat ze ook nog andere dingen deden dan alleen dat. Omdat er duidelijke uren waren konden ze langer hun aandacht bij iets anders houden. Hadden ze dat niet dan vroegen ze na 10 min of ze weer tv mochten kijken bijv. Nu hebben we de regels niet meer, nou ja voor de jongste nog wel een beetje. Ze doen zoveel andere dingen dat ze toch geen tijd hebben om alleen maar daar mee bezig te zijn.
De oudste moet ik soms wel eens van z'n IPad wegtrekken. Die kan rustig op een druilerige zondag de hele dag in z'n bed op dat ding zitten (puber gedrag begint te komen).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 08 Jun 2016 21:39

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Hier ook geen regels. De tv staat geregeld aan en ze hebben beide een tablet. Zover ze beide ook lekker spelen en niet alleen maar met de tv of de tablet bezig zijn vind ik het prima.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Jun 2016 21:43

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Hier ook geen regels. De ene keer staat de tv wat vaker of langer aan dan de andere keer.
Maar net hoe de dag verloopt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem171

Bericht 08 Jun 2016 21:49

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 26 Sep 2016 06:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 08 Jun 2016 21:49

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Ik heb geen regels, maar hier staat de tv sowieso amper aan. Mijn zoon kijkt bijna geen tv, heel soms als hij moe is ofzo even of als het echt slecht weer is en hij al een hele tijd flink gespeeld heeft binnen. Hij vraagt er ook bijna nooit naar, dus dat maakt dat ik het uit mezelf ook niet voor hem opzet. IPad hebben we niet, dus dat is hier niet van toepassing.
2012 & 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Jun 2016 21:52

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Wij hebben ook geen regels, op doordeweekse dagen zit Lu. soms een half uurtje op de ipad 's ochtends en Lo. juist 's avonds. Televisie kijken we dan nauwelijks, soms nog tien minuutjes of zo.
Op dagen dat we thuis zijn gaat de tv wat vaker aan, Lu. wil 'm vaak na een half uurtje weer uit en buiten spelen. Lo. vind het wel heerlijk om soms na schooltijd gewoon een tijdje voor de tv te hangen, die is vaak best moe.
We stellen er geen paal en perk aan maar bepalen soms dat hij niet aan gaat. Meestal wordt er niet over gezeurd, Lo. zeurt soms om onze telefoon of de ipad, maar de ipad ligt eigenlijk standaard boven en ze weet dat ze onze telefoon soms mag.
In de weekenden kijken we wel eens een film of houden we wel eens een televisieochtendje of middag. Maar we zijn juist ook vaak hele weekenden op pad en naar buiten dus ik vind het een prima afwisseling.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jun 2016 22:00

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Als ik geen duidelijke regels zou hebben zou ik er elke keer weer over in discussie moeten. Nu weet hij precies wanneer de tv uit moet en dat gaat dan zonder problemen.
R. 2013
D. 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 08 Jun 2016 22:09

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Studiebol schreef:In het topic over regels in huis hebben noemen wat meiden dat er regels zijn vanaf wanneer hun kind op de computer/iPad/tv en vaak hoe lang.

Waarom heb je die regel?

Ik zelf heb die regels niet. Ze zitten hier soms een uur achter de iPad en soms weer een week niet. De tv wisselt ook sterk met dit mooie weer staat die alleen aan als ik kook omdat ze verder buiten spelen. Maar is het slecht weer staat hij best vaker aan. Ik heb geen regels omdat ze er prima mee omgaan met het feit dat ik beslis wanneer het mag en ze stoppen ook zonder drama als ik zeg dat het klaar is.



Dit is ook een soort regel, alleen geen duidelijke vaste regel ;)
Maar hier is het net zo. Tot ze 2 jaar was wilde ik het eigenlijk zo weinig nodig. Daarna mocht het wel iets meer. Soms als ze er om vroeg, andere x bood ik het uit mezelf aan. Ze lijkt hier ook echt fases in te hebben. De ene x vraagt ze er heel veel naar (en wordt ze ook boos als het een x niet mag), een andere x helemaal niet.
Als ze moet stoppen met ipad of tv zeg ik wel vaak; na dit verhaaltje/spelletje/ofzoiets, of totdat we gaan eten ofzo
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 09 Jun 2016 14:21

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Hier is de regel dat de tv en tablet niet meer aan gaan na het avondeten. Het gaan slapen is een tijd drama geweest. Rustig een spelletje doen aan de keukentafel of buiten spelen werkt erg goed, dus dat houden we erin.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Jun 2016 14:36

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Hier mogen ze alleen tv kijken na het avondeten, in het weekend soms in de ochtend ook. Wij hebben die regels omdat ze anders de hele dag voor de tv/computer zitten. Ze worden daar allebei heel ongezellig van en ik heb liever dat ze buiten spelen dan de hele tijd voor een scherm te zitten.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Jun 2016 14:54

Re: Waarom heb jij regels rondom tv kijken en of computer

Hier is de enige regel dat de tv uitgaat als we aan tafel eten.
Vaak zitten we ook op de bank te eten met tv aan en bord op schoot. Dan eet ze veel beter dan in de kinderstoel waar we elke avond aan het soebatten zijn er een hap in te krijgen.
Ook vaak juist tijdens het eten de laptop aan met Het Zandkasteel op Youtube en dan happen geven.
Jammer dan.
En de tv gaat uit wanneer er niet gekeken wordt. Heb een hekel eraan als ie de hele dag aanstaat en niemand kijkt.
04-2014
10-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers