Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De grillen van een bijna 2-jarige...

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 08 Jun 2016 16:51

De grillen van een bijna 2-jarige...

N. wordt volgende maand 2 en is altijd een pittige dame geweest, maar momenteel vind ik haar gedrag soms best lastig. Vooral de vraag hoe ik daar op kan reageren. Ze zit volop in de NEE en MIJN fase en is een vasthoudend en eigenzinnig typje, dus ze kan daar volledig in doorschieten. Ervandoor gaan, drammen, zich op de grond storten, gillen, huilen, schreeuwen, doorgaan. Of, en daar kan ik slecht tegen, we krijgen een hooghartig 'hmm' te horen inclusief neusje in de lucht, wegkijken en armpjes over elkaar. Anderen (familie) zien daar dan een heel schattig eigenwijs peutertje in, maar ik vind het helemaal niet zo schattig of grappig af en toe. Ik weet dat het er allemaal bij hoort, maar momenteel is het heel vaak strijd en daar word ik niet blij van. We zien het gedrag vooral bij mij, vaak op momenten dat haar zusje mijn aandacht nodig heeft en ik ook niet altijd direct kan ingrijpen. Ze luistert op zo'n moment ook nergens naar, het enige wat 'helpt' is haar fysiek tot stilstand brengen en/of haar op de trap zetten om rustig te worden maar met deze leeftijd heeft dat nog maar weinig zin natuurlijk en ze raakt daar ook regelmatig overstuur van. Hoe doen jullie dit? Wat werkt wel? Oh, en hoe lang duurt deze fase.... :laughcry:
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 08 Jun 2016 19:24

Re: De grillen van een bijna 2-jarige...

Mijn slogan is "pick your battles" ik zag veel dingen niet of stelde hem voor een keuze. Dus of ik til je naar boven, of je loopt zelf. Mijn doel is boven komen en dat gebeurt dan evengoed wel, T had het gevoel een keuze te hebben.
Dingen als brood eten bijvoorbeeld maakte ik geen punt van, als hij eet is het mooi en anders hoor ik hem wel als hij honger heeft.
Als hij heel moe is dan is het een beetje roeien met de riemen die je hebt en ben ik niet zo moeilijk, eerder heel meegaand (met uiteraard nog wel mijn eigen grenzen)
Mother of 3 adorable children
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 08 Jun 2016 19:34

Re: De grillen van een bijna 2-jarige...

Hm, dat is wel een goede Maia. Pick your battles zeg ik altijd tegen vriend als dochter het hem even lastig maakt, maar ik besef nu dat ik dat momenteel waarschijnlijk ook te weinig doe.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 08 Jun 2016 21:12

Re: De grillen van een bijna 2-jarige...

Klinkt idd makkelijker gezegd dan gedaan. Of je ziet het achteraf, als het eigenlijk te laat is.
En verder is het dingen uitproberen. Hier helpt het bijv echt niet om te negeren. Ze blijft er dan in hangen.
Nu (ze is dan wel een jaar verder), helpt het om te benoemen wat ze wil, en van daaruit idd verder gaan.
En wat maia idd zegt, haarbhet gevoel geven dat ze mag kiezen.

Ow en ik kan wel zeggen deze fase duurt zolang, maar voor je het weet zitten ze weer in een andere fase :cry: en dan kun je weer andere dingen verzinnen :palm:
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 08 Jun 2016 22:26

Re: De grillen van een bijna 2-jarige...

Echt heel herkenbaar Lilou, onze zoon is in april 2 geworden. Ook hij is zeer temperamentvol, al van kleins af aan. Laatst had hij een driftbui van een kwartier, ik wist niet wat er gebeurde met mijn kleine, lieve ventje. Wij zijn ook erg zoekende hoe we het beste kunnen omgaan met ongewenst gedrag. Op de trap/gang etc zetten heeft geen zin en hier voel ik eigenlijk ook niks voor. Negeren willen we ook niet omdat hij de hond of katten soms, niet met opzet, pijn doet en dat kunnen we echt niet toestaan. Maar wat dan wel?

Ik kan je dus eigenlijk niet echt helpen, maar wellicht scheelt het dat het herkenbaar is.

Overigens vind ik het ook zo irritant als anderen gaan lachen om zijn gedrag of zich er mee bemoeien.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 09 Jun 2016 06:11

Re: De grillen van een bijna 2-jarige...

Hier ook een mannetje van bijna 2.
Sommige dingen vertel ik eerst een paar keer voordat we het gaan doen.
-mama drinkt dr koffie op en dan gaan we schoenen aandoen en weg met de auto.
- ik maak van dingen een spelletje. Slaapzak aandoen is drama dus ik doe hem eerst bij zn knuffel aan.
- soms geef ik hem een keuze jas of vest aan. Sandalen of crocs aan.
Soms moet iets gewoon (hand vast bij oversteken, vast in de autostoel) ja dat is weleens drama.
Lastig vind ik het ook.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Jun 2016 07:21

Re: De grillen van een bijna 2-jarige...

Oja, handje vasthouden en dan zichzelf laten vallen en gillen. En dat mensen dan kijken en lachen. Ik blijf gewoon de hand vasthouden tot hij het opgeeft en zodra het eerste pasje gelopen is, prijs ik hem de hemel in. En ik zeg erbij waarom hij een handje moet geven, dat helpt echt.

Ik zal eerlijk zeggen, bij ons is het lang niet zo erg, maar ik heb het mezelf best makkelijk gemaakt. Als ik aan het voeden ben, gaat de tv aan. Zo haalt hij geen kattenkwaad uit en kan ik rustig voeden, zo hoef ik ook niet boos of geïrriteerd te raken. Daarnaast gaan we veel naar buiten, zodat hij zeker weten zijn energie kwijt kan. Buiten mag hij bijna alles, hij is dus altijd erg vies en valt nog wel eens, maar op die manier kan hij ook lekker onderzoeken en spelen.
Als ik een dagje niet buitenkom, merk ik het gelijk aan hem. Wij hebben trouwens wel een 'tuin' van drie hectare tot beschikking, maar als ik naar de speeltuin ga, laat ik hem ook zo veel mogelijk vrij.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers