Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een nieuwe keuken, hoe duur?

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 08 Jun 2016 20:03

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Leuk om te lezen, zeker al die verschillen!
Wij hebben --- betaald voor de keuken (niet quoten). De bouw van het huis is net gestart, dus alleen nog tekeningen.

We hebben een eiland van 310x100cm en een wand van 480cm.
Qua apparatuur hebben we bijna alles van Atag, een hoge koelkast, hoge vriezer, combimagnetron, (stoom)oven, 5 gaspitten, ingebouwde afzuigkap en een vaatwasser.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Taeda op 13 Jun 2016 16:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Jun 2016 20:43

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Onze keuken was €13.000. De prijs is heel erg afhankelijk van het merk apparatuur, de grootte van de keuken, hoeveel apparatuur, kastjes of lades, en het soort blad. Vergelijken is dus wel erg moeilijk :) Wij hebben:

- Keuken 3.5x3.5 meter
- Composiet aanrechtblad (dik)
- Vaatwasser, kookplaat (5-pits gas op glas), afzuigkap, koelkast, vrieskast, combi-oven, koffie-apparaat van AEG
- Heetwaterkraan van Franke
- Alleen maar lades + een le mans pannenkast + toren voor de koel/vries/oven/koffie en daarboven twee kastjes
- Besteklades
- Aanrecht loopt door in het raamkozijn
<<

Anoniem273

Bericht 08 Jun 2016 21:56

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Onze keuken komt eind juli. Plaatsen doen we zelf.

3.85 meter aan kastjes waarvan 1 hoge kast. Ons keukenblad is vrij prijzig geloof ik, beton. Geen idee hoeveel eigenlijk. Verder nog een spoeleiland van 1x1.80 met zwarte wasbak en zwarte kraan. Los fornuis van 90 cm van Smeg, losse koelkast van Smeg, de rest is van Siemens geloof ik (afzuigkap, vaatwasser).
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 09 Jun 2016 06:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2016 22:00

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Wauw wat een bedragen soms, maar zie wel echt prachtige keukens voorbij komen.

Azi, mijn schoonouders hebben een zwart fornuis van Smeg met ovens eronder, echt fantastisch mooi. Zij hebben 8 pitten zelfs, echt heel gaaf. Maar wel duur haha.

Mijn vriend denkt dat die keukens van Superkeukens prut zijn omdat ze soms niet eens €5000,- zijn. Hij vraagt zich af of het dan niet van, en ik quote "zielige stukjes spaanplaat " is. We moeten maar gauw eens gaan kijken.

Zag ook ergens een keuken met betonlook, prachtig.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Jun 2016 22:09

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Denk niet dat het prut is hoor, vriendin van ons heeft daar ook een keuken gekocht en is er heel tevreden over. Alleen de apparatuur zijn wel B-merken, dat moet je maar net willen. Daarnaast vond ik de keuze vrij standaard, voor een hoogglans witte keuken kan je er prima slagen maar speciale dingen hebben ze niet. Wij zochten bv een front met een houtnerfje, dat hadden ze niet.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2016 22:18

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Ah op die manier. Hoogglans willen we sowieso niet, juist een beetje landelijk. Zoiets zie ik wel veel voorbij komen, maar het is inderdaad voornamelijk hoogglans haha. Qua inbouwapparatuur weet ik het nog niet helemaal. Wil het liefst wel een bekender merk, zoals Siemens ofzo. Maar misschien doen we het ook wel los. Ik droom van een zwarte Amerikaanse koelkast. :love:
<<

Anoniem201

Bericht 08 Jun 2016 23:35

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Onze keuken koste 10.400 euro. We hebben hem bij Nuva keukens besteld.
A.s. vrijdag wordt hij geleverd en maandag en dinsdag gemonteerd. :banaan: Ik ben heel erg benieuwd haha
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Jun 2016 23:48

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

http://www.boer-staphorst.nl/boer-keukens/ Ik heb mijn keuken hier vandaan. Volgens mij ca. 6 jaar geleden rond de 5.000 euro. Dit is een zelfstandige zaak die geen deel uit maakt van een keten. ik vond het prettig dat ze meteen noemen dat ze een eerlijke prijs offreren en dat ze er geen honderden euro's meer af gaan halen. Ik kreeg offerte en tekening mee, geen druk om te beslissen. Ik heb de tekening en offerte (zonder de prijzen uiteraard) ook bij andere keukenzaak neergelegd met hele verhaal/achtergrond en dat ik een uiterste prijs wilde om te kunnen vergelijken en die was toch ca. 1.500 tot 2.000 euro duurder.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jun 2016 07:47

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

@Rapa Nui, klinkt zoals wij het hebben gedaan :)
08/2018
05/2021
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 12 Jun 2016 22:43

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Wij hebben bij elkaar 7200,- voor de keuken betaald. €4500,- voor de kastjes(excellentic lijn), aanrecht, wasbak en kraan en 2900,- voor de vaatwasser(Bosch), koelkast (Bosch), combimagnetron (Pelgrim) 90 cm Gasfornuis(Smeg) en afzuigkap(Smeg).
Wij hebben kunnen besparen door zelf apparatuur in te kopen en de keuken zelf te plaatsen.
We hadden ook kunnen besparen door de goedkopere lijn kastjes te nemen, maar hebben gekozen voor betere en luxere afwerking.
Daarnaast ligt het er aan wat voor soort indeling je kiest, veel ladekasten betekend per blok een paar honderd euro extra. Wij hadden veel afwerkingsranden aan het aanrecht, dit tikt ook weer aan.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem238

Bericht 13 Jun 2016 14:18

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?



Ook wij hebben hier de keuken vandaan en zijn erg tevreden over de service. De eerste afspraak heeft bijna 3 uur geduurd, ze namen uitgebreid de tijd om alle wensen door te nemen.
In totaal waren wij rond de 8000 euro kwijt, inclusief betaling voor de plaatsing.
<<

Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 14 Dec 2015 01:13

Bericht 13 Jun 2016 14:38

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Onze keuken kostte 19.000 en is van Nolte. We hebben uitsluitend apparatuur van Siemens. We hebben de prijs omlaag gekregen om 11.000 inclusief levering en montage en ik heb begrepen dat dat een hele goede prijs is.
<<

anoniem213

Bericht 13 Jun 2016 14:43

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Bij sommige prijzen vraag ik me eerlijk gezegd wel af of je goed onderhandeld hebt. Ik vind het zo irritant dat je zo hard moet zijn bij het aanschaffen van een keuken. Een vriendin van me is er heel goed in. Ik denk dat ik haar meeneem als ik ooit een keuken moet kopen.
<<

Anoniem281

Bericht 13 Jun 2016 14:44

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

ik begrijp die marges ook nooit zo goed, er kan vaak zo bizar veel van af!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 13 Jun 2016 14:45

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Kennelijk valt er voor die bedrijven daardoor veel marge te halen dat ze het doen. Ik vind het raar, want eigenlijk zeg je dat de keuken het bedrag wat je vraagt niet waard is, een soort devaluatie.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

anoniem213

Bericht 13 Jun 2016 14:47

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Helix schreef:Kennelijk valt er voor die bedrijven daardoor veel marge te halen dat ze het doen. Ik vind het raar, want eigenlijk zeg je dat de keuken het bedrag wat je vraagt niet waard is, een soort devaluatie.

Dat is het ook niet waard. En ze verkopen hem echt niet als ze er niet alsnog dikke winst op maken. Eigenlijk moet iedereen even die aflevering van de Rekenkamer kijken en daarna pas een keuken gaan kopen.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2016 14:54

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Wij gaan sowieso geen keuken van €8000 of €10000 kopen. Geld mag dan wel even rollen, maar zo hoeft het nou ook weer niet. Dat vind ik echt belachelijke prijzen.

Ik ga dat van die Rekenkamer eens opzoeken.
<<

Anoniem238

Bericht 13 Jun 2016 16:02

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Yadira schreef:Wij gaan sowieso geen keuken van €8000 of €10000 kopen. Geld mag dan wel even rollen, maar zo hoeft het nou ook weer niet. Dat vind ik echt belachelijke prijzen.


Mag ik vragen wat je daar belachelijk aan vindt? Ik vond het eerlijk gezegd nog meevallen dat we onder de 10.000 euro bleven ondanks dat we A-merken apparatuur hebben en dit het complete plaatje was (keuken + plaatsing (inclusief aanpassing meterkast i.v.m. vaatwasser)).
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2016 16:05

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Boekenwurm schreef:
Yadira schreef:Wij gaan sowieso geen keuken van €8000 of €10000 kopen. Geld mag dan wel even rollen, maar zo hoeft het nou ook weer niet. Dat vind ik echt belachelijke prijzen.


Mag ik vragen wat je daar belachelijk aan vindt? Ik vond het eerlijk gezegd nog meevallen dat we onder de 10.000 euro bleven ondanks dat we A-merken apparatuur hebben en dit het complete plaatje was (keuken + plaatsing (inclusief aanpassing meterkast i.v.m. vaatwasser)).

Ik vind het gewoon te duur voor een keuken. Net als dat ik €100 te duur vind voor een jeans en €20.000 te duur voor een auto. Dat heb ik er gewoon niet voor over. Voor mij zijn dat dus belachelijke prijzen.
<<

Anoniem238

Bericht 13 Jun 2016 16:09

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

@ Yadira, natuurlijk mogen meningen daar over verschillen :razz:.
Op het moment zelf vond ik het ook veel geld, maar dat heb ik losgelaten en nu geniet ik elke dag van een gloednieuwe & frisse keuken waar al onze wensen in verwerkt zijn.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 13 Jun 2016 16:13

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Dat is inderdaad een kwestie van wat iets je waard is. Wij hebben vooraf bepaald wat de keuken ons waard zou zijn als we nergens op hoefden te compenseren (merk, materiaal etc). Op dat bedrag zijn we uitgekomen, dus we hebben besloten om alles te doen zoals we bedacht hebben en niet te bezuinigen. Zelfde verhaal met de badkamer, wij zijn dan ook geen koopjesjagers die veel zaken langsgaan om echt de allerlaagste prijs te vinden. Wanneer we een goed gevoel hebben bij een aankoop, zijn we ook snel tevreden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2016 16:24

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Boekenwurm schreef:@ Yadira, natuurlijk mogen meningen daar over verschillen :razz:.
Op het moment zelf vond ik het ook veel geld, maar dat heb ik losgelaten en nu geniet ik elke dag van een gloednieuwe & frisse keuken waar al onze wensen in verwerkt zijn.

Ik heb niet zoveel met een keuken. Onze keuken valt van ellende bijna uit elkaar en is oud (1980!) en smutsig dus is het eigenlijk gewoon 'tijd' en het komt goed uit met de verbouwing (nieuwe vloer die ook doorloopt in de keuken enzo). Een droom keuken of zo`n wens heb ik totaal niet. Dit is gewoon levensbehoefte haha.
Genieten doe ik van andere dingen haha :P
<<

Anoniem161

Bericht 13 Jun 2016 18:08

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Die van ons is van de formido. Weet alleen de prijs niet meer. Zelf geplaatst. Ging makkelijk en ook tevreden over de service. Ging iets mis maar hebben ze perfect opgelost!
<<

Anoniem236

Bericht 13 Jun 2016 22:13

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Als je niet teveel geld uit wilt geven dan is Ikea misschien een optie?

Of hoe is de indeling? Misschien kunnen jullie voor een showroom model gaan
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jun 2016 22:23

Re: Een nieuwe keuken, hoe duur?

Ikea wordt 'm sowieso niet. Vrienden van ons hebben daar een keuken besteld en het heeft meer dan een jaar geduurd voordat ze de juiste greepjes hadden. Het is een heel groot drama geweest, met van het kastje naar de muur en weer terug. Hoeveel goede verhalen anderen ook vertellen, dat wordt 'm niet. Drama kan natuurlijk overal gebeuren, maar dan wil ik vrij gemakkelijk naar zo`n zaak toe kunnen om daar voor de deur te gaan liggen en dat is met Ikea niet echt het geval hier. Maar bedankt voor de suggestie ;) Oh en m`n vriend wil ook absoluut niet naar Ikea, die is echt anti :P

Het moet een parallel keuken worden. Ben al jaren niet in een keukenzaak geweest, maar ik gok dat je die niet zo heel veel vindt als showroom model. Uiteraard is dat wel een optie als we er zo tegenaan lopen. Maar ik zie ook bedragen van €4000 of €5000 en dat is prima.
Gelukkig duurt het nog even haha.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers