Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hebben jullie een voogd geregeld?

<<

Anoniem304

Bericht 08 Jun 2016 20:14

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Indigo schreef:Bedankt voor de link Elisa! Dat maakt het regelen een stuk gemakkelijker.

Ik begrijp wel wat je bedoelt nillis. Ik vind het ook lastig. Ik begrijp wel dat een voogd de beste keuze voor je kinderen maakt, maar eigenlijk wil ik die nu voor de kinderen maken. Als ik een voogd kies dan wil ik ook graag dat de voogd voor ze gaat zorgen mocht ons iets overkomen. Natuurlijk in goed overleg met de voogd.

Dat begrijp ik wel, maar je weet niet of diegene dat tegen die tijd ook nog kan. Dat is toch altijd moeilijk te bepalen.

Maar het lijkt mij ook super moeilijk om te kiezen, dat geloof ik direct!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 08 Jun 2016 20:16

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Yadira schreef:
Indigo schreef:Bedankt voor de link Elisa! Dat maakt het regelen een stuk gemakkelijker.

Ik begrijp wel wat je bedoelt nillis. Ik vind het ook lastig. Ik begrijp wel dat een voogd de beste keuze voor je kinderen maakt, maar eigenlijk wil ik die nu voor de kinderen maken. Als ik een voogd kies dan wil ik ook graag dat de voogd voor ze gaat zorgen mocht ons iets overkomen. Natuurlijk in goed overleg met de voogd.

Dat begrijp ik wel, maar je weet niet of diegene dat tegen die tijd ook nog kan. Dat is toch altijd moeilijk te bepalen.

Maar het lijkt mij ook super moeilijk om te kiezen, dat geloof ik direct!


Ja, daar heb je ook weer gelijk in. Moeten we nog maar even goed over na denken.
2011 2012 2017
<<

Anoniem198

Bericht 08 Jun 2016 20:20

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Ja, dit hebben wij geregeld in ons testament.
We hebben gekozen voor mijn broer en schoonzus.
Financieel kunnen ze het zeker aan en daarnaast staan ze hetzelfde in het leven als wij.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 08 Jun 2016 20:21

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Wij willen dit ook vast laten leggen. Ik moet het nog met mijn man en daarna zus overlgenne, maar ik verwacht dus dat het mijn zus wordt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem286

Bericht 08 Jun 2016 20:30

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Niet vast laten leggen maar wel kenbaar gemaakt bij alle partijen. Moeten dit nog steeds regelen.
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jun 2016 21:13

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Niet geregeld, maar moeten we wel doen. We hebben het er wel met o.a. onze ouders en mijn broer en zus over gehad; ik weet dat onze kinderen terecht kunnen, maar het staat niet op papier en dat moet eigenlijk wel nog.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 08 Jun 2016 21:22

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Ja dat hebben we kort na de geboorte van J vast laten leggen in ons testament. Duur geintje toen nog maar vind het echt je plicht als ouder om dat goed geregeld te hebben.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2016 21:34

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Wij moeten nog vragen. Maar dat doen wij als de 2e geboren is en gaan het dan ook vast leggen.
2014 2016
<<

anoniem196

Bericht 09 Jun 2016 06:10

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Wij hebben dit niet geregeld.
Mondeling afgesproken dat mijn ouders haar in huis zouden nemen.
Maar nu mijn vader overleden is en er een tweede kindje bij is moeten we iets anders regelen.

Ik denk toch mijn zusje. Al heb ik geen super band met haar.
Hun zijn allebei jong, hebben een groot huis en financieel de ruimte voor twee kinderen erbij.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 09 Jun 2016 06:19

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

We hebben een 'top 3' gemaakt, dat raadde de notaris aan. Op 1 staan mijn ouders. Ze zijn nog jong en zouden de zorg voor de meisjes nu nog wel aankunnen. Daarbij zou mijn moeder direct haar baan opzeggen als wij komen te overlijden om voor de meiden te zorgen. Maar er komt natuurlijk een moment dat ze dat niet meer kunnen. Daarom hebben we ook de broer van mijn vriend gevraagd en mijn zus. Wie er op dat moment het meest geschikt is, zal de meiden in huis nemen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 09 Jun 2016 13:55

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Indigo schreef:
Yadira schreef:
Indigo schreef:Bedankt voor de link Elisa! Dat maakt het regelen een stuk gemakkelijker.

Ik begrijp wel wat je bedoelt nillis. Ik vind het ook lastig. Ik begrijp wel dat een voogd de beste keuze voor je kinderen maakt, maar eigenlijk wil ik die nu voor de kinderen maken. Als ik een voogd kies dan wil ik ook graag dat de voogd voor ze gaat zorgen mocht ons iets overkomen. Natuurlijk in goed overleg met de voogd.

Dat begrijp ik wel, maar je weet niet of diegene dat tegen die tijd ook nog kan. Dat is toch altijd moeilijk te bepalen.

Maar het lijkt mij ook super moeilijk om te kiezen, dat geloof ik direct!


Ja, daar heb je ook weer gelijk in. Moeten we nog maar even goed over na denken.


Indigo, zo sta ik er ook in. ik wil graag de keus maken, zodat ik ook weet dat ze goed terecht komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 09 Jun 2016 15:56

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Ik heb het net via internet geregeld. Mijn ouders mogen bepalen wat er met mijn zoon gebeurd. Of ze hem nu zelf in huis nemen of met mijn vriend/goede vriendin overleggen, dat maakt mij nu niet uit. Ik neem aan dat ze zo'n keus maken met de beste bedoelingen voor zoon. Binnenkort zal ik het eens aankaarten bij hun.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Jun 2016 19:40

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Nee, want wij twijfelen. Even kort door de bocht: niemand zou onze kinderen zo opvoeden als wij dat zullen doen, en daarom weten we niet goed wie we moeten kiezen.
Maar ja, het is natuurlijk een beetje dom om dan maar niets te kiezen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 09 Jun 2016 20:16

Re: Hebben jullie een voogd geregeld?

Soleil: ik snap je wel. Wij vinden die keuze ook echt moeilijk. Stel dat eigenlijk de voorkeur heeft wil zelf waarschijnlijk geen kinderen, dat maakt het er niet makkelijker op.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers