Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


samenwerken met je (schoon)familie

<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 08 Jun 2016 09:51

samenwerken met je (schoon)familie

Zouden jullie dat doen? Waarom wel/niet?

Ik werk nu vanaf thuis voor mijn vriend (en schoonouders). We hebben er bewust voor gekozen dat ik niet perse hoef te werken buitenshuis ivm onze kleine meid. We redden het prima.

Ik zorg dat de e-mails en chat gesprekken van het bedrijf worden afgehandeld. Op deze manier sta in anders in contact met mijn vriend en schoonfamilie. Dat zet me wel eens aan het denken, wat als het fout gaat? Of er ergernissen ontstaan?

Voor nu ben ik er heel gelukkig mee, want ik doe het met plezier. Het geeft me voldoening om toch wat te kunnen betekenen..
Zouden jullie daarvoor openstaan om samen te werken met familie/schoonfamilie.
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 08 Jun 2016 09:56

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou er zeker wel voor openstaan. Ik denk dat dat ook wel prima zou werken omdat ik heel goed overeenkom met zowel mijn eigen familie als mijn schoonfamilie, al kan je dat op voorhand natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.
2012 & 2016
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jun 2016 10:16

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Ik werk al 10 jaar bij mijn vader. Mijn broer werkt ook in het bedrijf, al 12 jaar. Mijn jongste broertje (hij is 16) doet nu vakantiewerk bij ons. En incidenteel (als wij het druk hebben en hij heeft toch vrij) werkt mijn 2 jaar jongere broertje ook bij ons.
Mijn moeder woont op 50 meter afstand. En zorgt regelmatig voor een natje en een droogje tussendoor :)

Het bevalt mij prima, natuurlijk is er wel eens een dingetje en het kan ook wel eens hoog oplopen, maar het is ook altijd weer zo voorbij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2016 10:25

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Mijn man is vierde generatie in het familiebedrijf. Hij runt het samen met zijn zus tegenwoordig en zijn vader komt af en toe ook nog steeds langs. Ik vind het super mooi en heb er ontzettend veel respect voor. Sowieso veel respect voor familiebedrijven gekregen.

Partners mogen overigens absoluut niet in het bedrijf werken, om echtelijke en zakelijke problemen te voorkomen en gescheiden te houden. Niet dat ik die ambitie zou hebben, maar het is ook absoluut uit den boze en dat begrijp ik.


(niet quoten)
Let's discover the world together.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 08 Jun 2016 10:31

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Mijn ouders hebben jarenlang een bedrijf gehad waar mijn oom, nicht en ik zelf ook gewerkt hebben met daarnaast 25 man personeel. Inmiddels zijn ze met pensioen en hebben ze het bedrijf verkocht. Het samenwerken met mijn ouders zou ik zonder er over na te hoeven denken zo weer doen.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jun 2016 11:34

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Ik vind het mooi als het leuk is en goed gaat, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken.
Ik kan sowieso zakelijk en prive niet zo makkelijk gescheiden houden en op deze manier komt alles wel heel dichtbij.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jun 2016 12:27

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Olifant schreef:Ik vind het mooi als het leuk is en goed gaat, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken.
Ik kan sowieso zakelijk en prive niet zo makkelijk gescheiden houden en op deze manier komt alles wel heel dichtbij.


Dit.
Mijn schoonouders en zwager werken alle 3 voor hetzelfde bedrijf.

Mijn man en ik hebben wel eens gesproken over een functie voor mij bij het bedrijf waar hij destijds werkte, maar het lijkt mij echt niks om in hetzelfde bedrijf te werken. Ik zie het bij mijn schoonouders, daar wordt alleen over werk gepraat aan de eettafel. Nu hebben we elkaar verschillende dingen te vertellen als we uit ons werk komen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jun 2016 14:10

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Mijn man en ik werken al jaren samen. Nouja, samen; ik moet naar hem luisteren. Gaat prima. Altijd erg gezellig.
R. 2013
D. 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Jun 2016 14:46

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Ik help mijn vriend soms met zijn bedrijf. Kleine klusjes die voor hem veel tijd kosten, maar die voor mij heerlijk geest dodend werken.
Ik heb ook een account gekregen om facturen etc. de kunnen inboeken. Ik doe dat nog niet zo heel veel. Daarin mogen ook geen fouten gemaakt worden, dus ik vraag nog best veel na ( hij is dan zijn auto aan het opruimen en inpakken, waardoor het kan).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Jun 2016 16:10

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Ik zou dat wel wat te close vinden. Zou dat liever niet willen. Hooguit gewoon wat werkzaamheden uit handen nemen door wat klussen te doen zoals bij Silly-One.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 10 Jun 2016 15:18

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Ik heb in het bedrijf van m'n schoonouders gewerkt en vanaf dat de kinderen er zijn doe ik de administratie voor het bedrijf van m'n ouders en ik werk mee in het bedrijf van m'n vriend en doe ook daarvoor de administratie.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Jun 2016 19:27

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Ik heb een tijdje wat administratieve taken gedaan bij m'n zus. Verder zou ik nooit met partner of schoonfamilie willen werken, ook niet als ze nog zo leuk en lief zijn.

Met m'n eigen verdere familie is verder nooit sprake van geweest, maar zou ik ook niet willen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 16 Jun 2016 00:08

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Ik werk samen met mijn broer. Eerst legden we allebei vloeren maar zagen we elkaar niet zoveel. Sinds 2 weken hebben we een winkel in vloeren en zien we elkaar bijna dagelijks.

In het verleden heeft dit zo nu en dan wel voor problemen gezorgd, maar we komen er tot nu toe altijd uit.

Man werkte ook altijd samen met zijn vader in het bedrijf. Zijn vader was voorman, man was onderdaan :-).
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Jun 2016 10:58

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Marin, ik begrijp heel goed dat partners niet bij het bedrijf mogen komen werken, maar hoe zit het met relaties die ontstaan op de werkvloer? Moet één van beiden dan direct op zoek naar een nieuwe baan, of pas als het serieus wordt? En hoe bepaal je dat? Ik vind dat altijd zo lastig. Ik kan me het beleid goed voorstellen maar de uitvoering is, zeker bij grote bedrijven, soms erg lastig.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jun 2016 11:01

Re: samenwerken met je (schoon)familie

Die kans is vrij klein gezien het hoge percentage hetero mannen, maar van werknemers is het een andere situatie dan werkgevers in dit geval. Ik had het over mezelf of mijn zwager in het bedrijf. Dat zal nooit gebeuren. Partners van werknemers mag misschien wel al zullen de daar wel voor waken denk ik. Verder weet ik dat ook niet.
Let's discover the world together.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers