Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 07 Jun 2016 20:14

Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Mijn bijbaan was niet zo gek, ik heb in een supermarkt gewerkt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2016 20:15

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Glazen wassen bij de Chinees
Panty's opvouwen in het bejaardentehuis
Pakketjes wegbrengen over de hele wereld als koerier.
Die laatste was wel het vetste!
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Jun 2016 20:16

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb in de tuinbouw, supermarkt en een kampeerwinkel gewerkt. Allemaal niet bijster bijzonder of gek.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Jun 2016 21:50

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Supermarkt, slager, bakker en beddenopmaker in een bejaardenhuis. Niet bijzonder spannend dus.

Je koeriersbaantje klinkt idd wel tof Marin!
30-04-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Jun 2016 21:56

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik denk toch wel vakantie werk, waarbij ik gerepareerde computerbeeldschermen moest schoonmaken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 07 Jun 2016 22:02

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb een paar maanden in het weekend als telefoniste bij een groot uitzendbureau gewerkt. Voor iemand met telefoonvrees is dat misschien best een beetje gek. Was ook echt niet mijn ding.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem258

Bericht 07 Jun 2016 22:26

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Mijn allereerste baantje was bij een kwekerij coniferen etiketjes geven. Bleek ik ook nog eens allergisch te zijn, heel mijn handen kapot.

In een vleesfabriek van alles gedaan, schnitzels en hamburgers inpakken, cordonbleus maken (de ene keer de kaas en ham goedleggen, de andere keer dichtvouwen, inpakken enz. Soepballen vanaf een band afwegen en in een zak doen, boomstammetjes dat groenige spul eraan doen. Shoarma afwegen en inpakken. Echt allerlei soorten werk. Verdiende voor die leeftijd prima maar ik werd gek van de lopende band, kon 's avonds geen fatsoenlijk boek meer lezen, de letters vlogen me voorbij. En als je niet snel genoeg was liep alles op een hoop vast en ging er een alarm af en kreeg je een snauw van de 'bandleider' want alles moest dan uitgezet worden.
:smile:
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Jun 2016 22:29

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Grappig Meggy dat was ook mijn gekste bijbaan!
Plus 1 dag bollen pellen...
04-2014
10-2015
<<

Anoniem258

Bericht 07 Jun 2016 22:32

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Milou schreef:Grappig Meggy dat was ook mijn gekste bijbaan!
.


De vleesfabriek of de kwekerij?
<<

anoniem213

Bericht 07 Jun 2016 22:33

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Orderpicker in een magazijn waar dierenspullen ingepakt werden om te leveren aan dierenwinkels.
<<

Anoniem171

Bericht 07 Jun 2016 22:37

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 25 Sep 2016 21:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Jun 2016 22:43

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Knoflookbollen pellen, stinken joh niet normaal! Oh en ik heb kassabonnetjes ingezameld bij de Lidl, dat moest voor een onderzoeksbureau. Dat verdiende wel goed!
Laatst gewijzigd door Scandic op 07 Jun 2016 22:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 07 Jun 2016 22:43

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Stemmen tellen als er verkiezingen zijn geweest.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Jun 2016 22:53

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb een blauwe maandag in een champignonkwekerij gewerkt. Het werk was klote en de collega's waren zo oliedom -sorry- dat ik na dag één direct ontslag genomen heb :thumbup:. Daarna vijf jaar met heel veel plezier in een supermarkt gewerkt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 07 Jun 2016 23:34

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?markten

Dat koeriersbaantje is nog altijd tof Marin! Hoe kwam je daaraan eigenlijk? Neem aan dat panty's vouwen niet specifiek je taak was in het bejaardentehuis haha!

Ik heb wat simpele horeca gedaan bij Chinees en kebabzaakjes, niet spannend.
Bloemen bezorgen was leuk, iedereen altijd blij als je komt!
Bij zo'n distributiecentrum dat snoep/koek/chocoladeletters/kauwgom etc (we noemden het de snoepfabriek) vanuit de fabriek overpakte in kleinere verpakkingen of van die kartonnen stellages voor supermarkten (vakantiebaantje)
Lelies koppen en gladiolen snijden (meerdere zomers vakantiebaantje als tiener)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Jun 2016 23:50

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Whatever, ik kwam aan dat koeriersbaantje via de beste vriend van m'n man. Hij heeft het jarenlang gedaan in z'n studententijd. Hij stopte toen en wist dat ik naast m'n freelance werk wel wat kleins er naast kon doen. Was ook echt super tof. Maar ook heel weird. Om drie uur 's nachts een pakketje op een Turks industrieterrein afleveren maar er was niemand bij dat bedrijf dus de buren wilden het wel aannemen.... In gebrekkig Engels.. Maar was dat te vertrouwen? Totaal op je eigen onderbuikgevoel af gaan en ik voelde me af en toe best kwetsbaar als vrouw zijnde in die vreemde steden midden in de nacht op een totaal desolate plek (kwam vaak laat aan en moest direct door pakketje afleveren, daarna kwam het hotel wel). Of urenlange controle in Houston bij de douane waardoor ik m'n vlucht miste, ergens zelf maar een hotel moest regelen maar het pakketje móest achterlaten bij de douane. Ik snapte niets van al die processen. Maar het was wel heel erg tof!

En ja in t bejaardentehuis was mijn main taak panty's sorteren, opvouwen en rondbrengen. Onderbroeken moest ik ook rondbrengen, de rest van de was was redelijk geautomatiseerd. Ik vond het niet zo erg. Hersendood baantje in de vakantie tussen m'n twee universitaire studies in dus het voelde wel lekker eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 07 Jun 2016 23:52

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Haha ok die zijn allebei bizar dan!
<<

Anoniem185

Bericht 08 Jun 2016 00:03

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Eierkoeken inpakken.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 08 Jun 2016 07:14

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Opvragen van bonnetjes van klanten van de Lidl / Aldi.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem178

Bericht 08 Jun 2016 07:22

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Afbeelding

Het schoonmaken van dit orgel. Wat je ziet is maar een klein stukje, daarachter zaten in totaal meer dan 4000 pijpen. Die hebben we er allemaal uitgehaald en met een rager en stofzuiger schoongemaakt. Onder het orgel zat nog een grote kamer met twee blaasbalgen en erachter meerdere verdiepingen waar je kon staan. Ik heb regelmatig bovenin die punten gestaan, op een meter of 10 hoogte. Een aantal collega's daar waren superstom, heel ongemotiveerd en gingen direct zitten en voerden geen klap meer uit als de baas even weg was. De rest was wel heel tof. Er zaten 2 orgelbouwers bij die van elk dingetje uit konden leggen wat het deed. Ze speelden soms ook een stukje als je erin stond, had je ineens een stoot lucht je broekspijp in.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2016 10:30

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Haha wow wat een rotklus Rovine! En klinkt ook niet als een leuke werkplek zoals ze met je om gingen.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Jun 2016 12:14

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Werken in de wasserij. Heb keihard door moeten bijten en was na 1,5 week ziek en dat ben ik echt bijna nooit. Ze hadden daar echt 2 gespreksonderwerpen. De kast die van de ene collega naar de andere zou gaan en het afzeiken van het verpleeghuis waar ik ook werkte. Collega's waren ook niet bijster intelligent. Het systeem met kleding ophangen was heel simpel. De eerste stip voor het naamplaatje was het huis waar het heen moest de tweede stip de afdeling. Kan niet fout gaan zou je zeggen maar er waren zelfs collega's die dat niet begrepen.
2015 💙
<<

Anoniem321

Bericht 08 Jun 2016 12:21

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb schoongemaakt en in de keuken gewerkt bij een zeilschool, tulpen gekopt en bollen gepeld.
Ik haatte bollenpellen, maar heb het een aantal zomers gedaan om zo mijn collegegeld bij elkaar te scharrelen.
Verder niet echt gekke baantjes gehad.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 08 Jun 2016 13:51

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb bollen gepeld, schoonmaakwerk gedaan, mensen geteld in winkelcentra en Maxicosi-hoezen in elkaar genaaid :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jun 2016 14:08

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb niet echt iets bijzonders gedaan volgens mij.

Folders
Spoelkeuken
Zeil- en surfles
Boten verplaatsen (Een aantal achter of aan elkaar en dan heel Friesland in je eentje doorvaren om ze naar de juiste plek te brengen)
Glazenhalen
Achter de bar
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers