Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

<<

Anoniem178

Bericht 08 Jun 2016 18:59

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Marin schreef:Haha wow wat een rotklus Rovine! En klinkt ook niet als een leuke werkplek zoals ze met je om gingen.


Het was heel vies werk (spinnenwebben), maar wel heel interessant hoe zo'n orgel in elkaar zit. De bazen en de meeste collega's waren echt dik ok, er zaten een paar rotte appels tussen. Eentje zat vol trots te vertellen hoe hij een manager van zijn vorige bijbaan in elkaar geslagen had. Die had hem betrapt op een tukje doen. Benieuwd of hij inmiddels wel iets bereikt heeft.
<<

Poes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 37

Geregistreerd: 14 Dec 2015 01:13

Bericht 08 Jun 2016 20:18

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb condooms uitgedeeld op een erotiekbeurs een week lang toen ik een jaar of 19 was. Was via een evenementenbureau samen met twee vriendinnen en een vriend en we vonden het natuurlijk heel stoer en hilarisch dat we 'ja' hadden gezegd. Eenmaal begonnen met het baantje wisten we van groenheid en gekkigheid niet waar we moesten kijken en we werden nog enorm afgejakkerd ook.
<<

Anoniem205

Bericht 08 Jun 2016 20:57

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb zomers land als zeilinstructeur gewerkt. Leverde alleen geen geld op :)

En ik ben een paar zomers hulp-havenmeester geweest. Geweldig! Passanten in de jachthaven opvangen bij de juiste ligplaats. 9 van de 10 keer om de boten van de vaste ligplaatshouders te beschermen
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jun 2016 21:55

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Oreo schreef:Ik heb zomers land als zeilinstructeur gewerkt. Leverde alleen geen geld op :)

En ik ben een paar zomers hulp-havenmeester geweest. Geweldig! Passanten in de jachthaven opvangen bij de juiste ligplaats. 9 van de 10 keer om de boten van de vaste ligplaatshouders te beschermen


10 euro per dag verdiende ik er mee. Dat was meer dan ik kon uitgeven dus ik kwam met winst thuis :smile:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jun 2016 22:10

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Niet heel gek, maar wel mijn gekste: barvrouw in een sauna. Vooral de oude mannetjes met scheefhangende of niet-dichtgeknoopte badjassen staan me bij....
<<

Anoniem171

Bericht 08 Jun 2016 22:28

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 25 Sep 2016 20:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 08 Jun 2016 22:57

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Spencer, boten op hun plaats zetten vind ik ook wel een gekke bijbaan hoor, maar dat is misschien omdat ik zelf niet in dat wereldje thuis ben. Wel bijzonder!
<<

Anoniem221

Bericht 08 Jun 2016 23:54

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik ben altijd een manusje-van-alles geweest In een restaurant deed ik de afwas, de voorgerechten, nagerechten en bakte ik voor de klanten aan het loket patat en snacks. Als ik op vrijdag en zaterdag klaar was in het restaurant, dan reed ik door naar een zalencentrum en bracht ik snacks rond, schonk drinken bij, tapte bier en deed daar ook de afwas, ruimde op en ging laat slapen om vervolgens weer met het bijbaantje in het restaurant te beginnen. Ik was jong en ik hoorde het vol te houden, maar als ik nu bedenk hoe weinig slaap ik had naast mijn bijbaan en school... Ik word gelijk moe. Was soms 16u per dag aan het werk.

Maar mijn gekste baan was die van pompbediende, boekhouder, ijzerwaar-verkoper, houtsnijder. Ik was echt heel erg jong, maar kreeg ontzettend veel verantwoordelijkheden. Met de boekhouding werd zelfs gewacht als ik er op zaterdag weer was. Mijn collega van toen 30 jaar was zo boos op me. Want wat ik deed, kon zij ook. Dat dacht ik ook, maar ik moest het doen op een zaterdag. En mijn baas was er duidelijk over:"Dan gebeurd het tenminste goed". K-opmerking vond ik het altijd.
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 09 Jun 2016 09:17

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Gekke bijbanen heb ik eigenlijk niet gehad. Ben begonnen op een snijbloemkwekerij. Op de velden bloemen snijden die vervolgens naar de veiling gingen. Dit diverse zomers gedaan. Hierna begonnen als weekendhulp in een tuincentrum. Hier heb ik ook jaren gewerkt en mijn man leren kennen. Kon geen werk vinden in mijn richting dus hier uiteindelijk full-time gewerkt.
<<

Anoniem205

Bericht 11 Jun 2016 20:45

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Spencer schreef:
Oreo schreef:Ik heb zomers land als zeilinstructeur gewerkt. Leverde alleen geen geld op :)

En ik ben een paar zomers hulp-havenmeester geweest. Geweldig! Passanten in de jachthaven opvangen bij de juiste ligplaats. 9 van de 10 keer om de boten van de vaste ligplaatshouders te beschermen


10 euro per dag verdiende ik er mee. Dat was meer dan ik kon uitgeven dus ik kwam met winst thuis :smile:


Oh wauw! Wij 'kregen' 50 euro onkostenvergoeding voor een week. Maar, als je dan iets wilde drinken behalve thee/koffie/water of limo, moest je turven. Hetzelfde met snoep/chips. Aan het einde van de week werd dat we afgehaald. Ik hield altijd veel geld over, want ik dronk geen alcohol en ik snoepte niet veel. anderen moesten vaak zelfs bijleggen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 11 Jun 2016 20:54

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Exogenesis schreef:Niet heel gek, maar wel mijn gekste: barvrouw in een sauna. Vooral de oude mannetjes met scheefhangende of niet-dichtgeknoopte badjassen staan me bij....



Oh herkenbaar (helaas), ik heb in een zwembad gewerkt waar ook een sauna was. Dan moest ik koffie brengen etc, die mannen bleven dan wijdbeens liggen. Zo vies
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem239

Bericht 11 Jun 2016 21:15

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Mijn gekste bijbaan was tomaten sorteren. 100 kistjes met rode, oranje en groene tomaten en die dan op kleur sorteren.

Ik word soms nog steeds misselijk als ik tomaat ruik :pale:
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 11 Jun 2016 21:20

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Van die kleverige zoete kersen verpakken aan de lopende band. Omdat die siroop zo plakte werd de band warm gehouden met stoom waardoor het er soms meer dan 40 graden was. Stond je dan, in je witte overal met plastic schort en handschoenen. Ik ben zelfs een keertje van stokje gegaan, nooit weer!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 11 Jun 2016 21:43

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Oa.
Prei zetten (stinken naderhand!)
Champignons plukken (duurde zeker tien jaar voordat ik ze weer met smaak eten kon)
Zwarte piet spelen (oa bij het grote feest van sinterklaas op tv)
Animatieteam medewerker op camping in Spanje.

Komen echt leuke en aparte dingen voor bij. Tof om te lezen!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem245

Bericht 15 Jun 2016 13:37

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Marin schreef:Haha wow wat een rotklus Rovine! En klinkt ook niet als een leuke werkplek zoals ze met je om gingen.


Dat lijkt mij wel juist heel vet! Niet voor altijd maar zoou best wel eens zo'n groot orgel willen schoonmaken, als er mensen bij zijn die ook zo gemotiveerd zijn en kunnen uitleggen waar alles voor dient.

Ik heb geen gekke bijbaan gehad.
<<

Anoniem167

Bericht 15 Jun 2016 14:46

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Jeetje wat ben ik saai qua werk dan zeg haha, nooit achter kassa of kassen oid gewerkt, altijd als oppas/gast ouder tijdens studie eigenlijk.
<<

Anoniem193

Bericht 15 Jun 2016 15:31

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

- Boeken innemen op een middelbare school (door het hele land, met 3 anderen in een auto naar amsterdam oid, dit heb ik 1 week gedaan)
- Schoenen rechtzetten bij S.capino, meer mocht ik niet doen.
De rest waren wel normale baantjes.
- Op een camping snackbar, restaurant, animatie.
- lopende band tuinlampjes inpakken
- Achter de bar in een kroeg
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 15 Jun 2016 16:21

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb niks geks gedaan..
Heb kranten/folders gelopen, en in de supermarkt achter de kassa.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem187

Bericht 15 Jun 2016 18:27

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Ik heb geen gekke bijbaantjes gehad geloof ik? Saai!
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 16 Jun 2016 14:36

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Schoonmaakwerk in een kantoorpand. Opzich geen gek werk, wel gek wat je daar soms tegenkomt.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jun 2016 14:37

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Haha vertel Duchess?
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 16 Jun 2016 14:43

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Gebruikte condooms op het toilet, gebruikte maandverbandjes die tegen de toiletdeur geplakt zitten, een bananenschil op een bureau die absoluut niet weggegooit mocht worden, iemand die in zijn onderbroek door de gang heen liep, vrouw die de hele tijd op blote voeten liep.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jun 2016 15:42

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Egghh, wat zijn dat voor kantoren waar maandverband aan de toiletdeur zit? Gatver, je wilt als vrouw de keer daarna toch ook weer fris zitten?
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 16 Jun 2016 15:48

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Lijkt mij ook... beetje schoonmaakstertje pesten ofzo
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3088

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Jun 2016 18:25

Re: Wat is de gekste bijbaan die je ooit hebt gehad?

Wat ranzig Duchess! En Rovine, ik vind jouw schoonmaakbaantje best tof!

Ik heb jarenlang in kwekerijen gewerkt. Domweg stekjes steken of dode bloemetjes weghalen. Op m'n 16e ben ik in de thuiszorg gaan werken en toen ik ging studeren bij een onderzoeksbureau die onderzoek deed op evenementen in de RAI. Ik heb ooit 1 dag gewerkt als plantenwatergever in kantoren maar dat was echt een verschrikking. Die gieters waren loodzwaar.
Oh en ik heb nog 3 weken stickers op dossiers geplakt bij de belastingdienst.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers