Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bomen

<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 07 Jun 2016 11:05

Bomen

Hallo,

Achter onze tuin staat een (gemeente) eikenboom. Deze is énorm en overschaduwd onze hele tuin. Deze boom bedekt wel 2/3 van de tuin, schat ik. (hangt ook over, of hoe zeg je dat?!)

Heeft iemand ervaring mbt het snoeien of weghalen van gemeentebomen. Gaat hier veel tijd overheen? Moeten buren instemmen met bijv flink bijsnoeien?

Ik ga straks de gemeente bellen, want we hebben dit jaar helemaal geen zon meer in de tuin. Maar misschien heeft iemand ervaring met deze trajecten?
<<

Anoniem161

Bericht 07 Jun 2016 11:10

Re: Bomen

Wij hebben het geprobeerd maar hier werden ze niet verwijderd. Op de site van onze gemeente staan de voorwaarden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jun 2016 11:27

Re: Bomen

Wij hebben er 11 jaar over gedaan. Maar hij is sinds vorig jaar eindelijk weg. We hebben veel geklaagd bij de woningvereniging hij stond op stuk grond van een huurhuis. Maar wel in de gezamenlijke steeg. De stenen gingen helemaal omhoog staan eerst gingen wij dit zelf herstellen maar op een gegeven moment klaar mee. De mensen waar die boom stond wou hem niet kwijt. 1,5 jaar geleden weer bij de gemeente geklaagd dat de situatie erger werd de wortels van de boom kwamen in onze schuur omhoog. De gemeente heeft toen een versnelde procedure in gang gezet en in augustus vorig jaar was die binnen een uur weg. We hadden ineens licht in huis en zon in de tuin.

Nu stond onze boom in een steeg van 3 tegels breed en dan echt een mega boom.

Wij hebben trouwens zelf ook eens heel veel takken van de boom gehaald die over ons dak hingen van de schuur.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jun 2016 11:28

Re: Bomen

Wij hebben er 11 jaar over gedaan. Maar hij is sinds vorig jaar eindelijk weg. We hebben veel geklaagd bij de woningvereniging hij stond op stuk grond van een huurhuis. Maar wel in de gezamenlijke steeg. De stenen gingen helemaal omhoog staan eerst gingen wij dit zelf herstellen maar op een gegeven moment klaar mee. De mensen waar die boom stond wou hem niet kwijt. 1,5 jaar geleden weer bij de gemeente geklaagd dat de situatie erger werd de wortels van de boom kwamen in onze schuur omhoog. De gemeente heeft toen een versnelde procedure in gang gezet en in augustus vorig jaar was die binnen een uur weg. We hadden ineens licht in huis en zon in de tuin.

Nu stond onze boom in een steeg van 3 tegels breed en dan echt een mega boom.

Wij hebben trouwens zelf ook eens heel veel takken van de boom gehaald die over ons dak hingen van de schuur.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Jun 2016 11:30

Re: Bomen

Hier een foto voor en na


Afbeelding
Afbeelding
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 07 Jun 2016 11:38

Re: Bomen

Wow, Sarah, jemig, 11 jaar. Dat is een hele tijd. Gelukkig is het eindelijk opgelost. Lijkt me een verademing om ineens licht in de tuin te hebben.

Bij ons zou helemaal weg mooi zijn, maar geen must. Flink snoeien zou al voldoen, denk ik. Zelf kunnen we niet snoeien doordat de boom zo enorm groot en hoog is.
<<

Anoniem219

Bericht 07 Jun 2016 15:38

Re: Bomen

Mijn man werkt als boomverzorger bij de gemeente, ik zal hem eens vragen vanavond :).

Ligt er ook wel aan welke gemeente je woont.

Help me even herinneren via Pm als ik het vergeet haha
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 07 Jun 2016 18:58

Re: Bomen

Dat zou fijn zijn!

Ik moet morgen terug bellen. Ze konden me vandaag niet antwoorden.
<<

Anoniem219

Bericht 07 Jun 2016 23:11

Re: Bomen

Oke mijn man zegt het volgende (zo gaat het in zijn gemeente werk) :

De gemeente moet toestemming geven om de boom te snoeien, je buren kunnen daar dan geen bezwaar meer op maken oid. Maar het weg halen van zonlicht is geen grondige reden om de boom te snoeien. Wel gaat mijn als hij dit soort verzoeken krijgt kijken bij de boom of er doden takken inzitten en of er een gevaar is. Afhankelijk wat daar uit komt zal hij de boom zo laten of de doden takken weg halen of takken die een gevaar vormen.


Dus je moet ook wel mazzel hebben welke gemeente en hoe moeilijk de gemeente hier over doet
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 07 Jun 2016 23:25

Re: Bomen

Bedankt voor je reactie! Ah, ik was al bang dat het geen goede reden was. Volgens mij vormen er verder geen gevaren. Op hoop van zegen dan maar! :)

Voorgaande jaren hadden we nog wel veel last van processierups. Dit jaar nog niets gezien.
<<

Anoniem219

Bericht 09 Jun 2016 08:53

Re: Bomen

Wat zei de gemeente?
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 10 Jun 2016 12:02

Re: Bomen

Ze konden er niets over zeggen. Ze gaan iemand langssturen om te kijken. Ze wist niet wanneer dat gaat plaatsvinden. Nog even afwachten dus.
<<

Anoniem161

Bericht 10 Jun 2016 18:14

Re: Bomen

Processierupsen is helaas ook geen reden :(
we hebben vanalles geprobeerd.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers