Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar gaat je kind heen...

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Jun 2016 19:35

Waar gaat je kind heen...

... Als je even weg moet.
En dan bijv kapper, tandarts, fysio etc.
Dochter zit nog niet op school, alleen psz, maar 1 van de 2 ochtenden werk ik meestal. Ik kan dan ook niet alles oo die ene dag plannen.
Breng je je kind weg? Neem je ze mee?
Ik loop er soms wel tegenaan dat ik dochter, naast het werk etc, voor die korte dingen ook weg moet brengen... Nu reeks van 5 dagen werken, eerste vrije dag moet ik naar de tandarts (boren), 2e vrije dag naar de fysio.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem281

Bericht 06 Jun 2016 19:39

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik heb een heleboel mensen in m'n omgeving die graag oppassen, zeker als 't gaat om even een uurtje! Dus ik kan vriendinnen bellen, beide oma's, schoonzusje of m'n broertje, ik mag Tobias bij een collega op m'n werk 'stallen' etc. I'm lucky!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Jun 2016 19:45

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik heb eigenlijk weinig van dat soort momenten.. Mijn oudste zit op school en ik plan dan dingen tijdens schooltijd. De jongste sleep ik gewoon bijna overal mee heen... Soms vraag ik aan mijn man of hij niet thuis kan werken.

Mijn oudste kan ik altijd wel ergens spelen bij vriendinnetjes als ik zou willen, mijn jongste kan ik ook wel aan bekenden/vrienden hier in de omgeving vragen, maar zou ik echt niet vragen voor de tandarts bv.

Onze ouders wonen te ver weg voor iets kleins om weg te brengen. Als ik belangrijke vergadering op mijn werk heb ofzo, dan breng ik ze wel vaak bij ouders.
Afbeelding

Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jun 2016 19:49

Re: Waar gaat je kind heen...

Dan gaat ze naar ouders, schoonouders of mijn zus. Heel soms past een vriendin op. Maar komt niet zo vaak voor.
2014 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jun 2016 19:50

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik heb die momenten eigenlijk ook weinig. Naar de tandarts gaan we samen met het hele gezin. Toen ik nog fysio had plande ik dat tijdens mijn werk, werd behandeld in de praktijk waar ik zelf ook werk :wink:. Sporten doe ik als mijn man thuis is en de kapster komt bij ons aan huis. Mocht het voorkomen dat ik bijvoorbeeld naar de huisarts moet plan ik dat vroeg voor mijn werk, de kinderen heb ik dan net naar het kinderdagverblijf gebracht of schoonouders/mijn moeder past dan even op. Maar dit komt dus eigenlijk bijna nooit voor.
Laatst gewijzigd door Noor op 06 Jun 2016 20:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem199

Bericht 06 Jun 2016 19:51

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik herken je gevoel. Gelukkig komt het hier niet zo vaak voor. Vorige week moest ik even naar de huisarts voor een uitstrijkje en toen is hij even naar mn moeder geweest. Mocht een van de oma's niet kunnen, is er altijd wel een vriendin waat hij heen kan voor een uurtje.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Jun 2016 19:51

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik kan haar ook bijna altijd naar mn ouders brengen. Alleen voel ik mezelf tov dochter niet fijn. Iedere x dat weggebreng..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Patsy

Bericht 06 Jun 2016 19:55

Re: Waar gaat je kind heen...

Meestal komt mijn vader, soms mijn schoonouders maar die wonen wat verder weg, dus due vraag ik minder snel voor een half uurtje. Ze kunnen voor nood ook altijd naar vrienden die vlakbij ons wonen, die hebben zelf alleen ook 3 kinderen dus dat vergt wat meer organisatie.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 06 Jun 2016 19:56

Re: Waar gaat je kind heen...

Nu ze op school zitten is het makkelijk, het meeste plan ik dan tijdens schooltijd. Naar de tandarts ga ik altijd tegelijk met de kinderen. Naar de huisarts ga ik niet vaak maar daar nam ik ze mee naartoe als dat kon (toen ik voor een uitstrijkje moest gingen ze natuurlijk niet mee, toen ik een tetanusprik moest halen nam ik ze gewoon mee).
Verder plande ik veel als mijn man thuis was en mijn moeder en schoonmoeder willen vaak ook wel eventjes oppassen als dat nodig is.
<<

Anoniem198

Bericht 06 Jun 2016 19:59

Re: Waar gaat je kind heen...

Helaas heb ik niet echt oppas in de buurt voor dat soort kleine dingen.
Ik moet 1 keer in de 14 dagen naar de VK en dan gaat zoon mee. Niet altijd ideaal maar het is niet anders.
Kapper zit bij mn ouders dus dat combineer ik dan.

Verder moet ik alles 's avonds plannen en anders gaat zoon mee.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Jun 2016 20:00

Re: Waar gaat je kind heen...

Mijn schoonouders zijn eigenlijk altijd thuis dus dat kan dan. Verder woont bijna alle familie hier in het dorp dus lukt dat meestal wel. Heel fijn!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem236

Bericht 06 Jun 2016 20:11

Re: Waar gaat je kind heen...

Mijn man werkt onregelmatig dus plan dat soort dingen als hij thuis is
Fysio tijdens zwangerschap plande ik als zoon na kdv was (hij gaat een dagdeel als ik vrij ben)

Laatst moest ik naar de huisarts, oudste was naar kdv en jongste heb ik meegenomen.
Kapper doe ik meestal op zaterdag ochtend.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 06 Jun 2016 20:27

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik plan de meeste afspraken op de ochtend dat mijn dochter op de psz zit en mijn zoon op school zit. Ik ga meestal 's avonds naar de kapper. Als ik een afspraak heb wanneer ze thuis zijn, neem ik ze mee of gaan ze naar een oppas. Laatst moest ik voor een blaasontsteking naar de huisarts, toen konden ze prima mee. Bij de fysio wilde ik in alle rust zitten, dus toen gingen ze dan naar een oppas.
2011 2012 2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Jun 2016 20:29

Re: Waar gaat je kind heen...

Kapper doe ik in het weekend als mijn man thuis is. Andere dingen zoveel mogelijk op de dagen dat N. bij de opvang is, dus juist op werkdagen. En anders gaat ze mee.

Ik heb geen ouders ofzo in de buurt die kunnen bijspringen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem161

Bericht 06 Jun 2016 20:31

Re: Waar gaat je kind heen...

Naar (schoon)ouders of (schoon)zus.

Anders in geval van nood naar (oude) buren, een paar ooms en tantes in de buurt of vrienden. Maar dat is nog nooit nodig geweest. Het is wel een optie.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 06 Jun 2016 20:51

Re: Waar gaat je kind heen...

Het ligt er een beetje aan waar ik naar toe moet,maar anders gaat hij gewoon mee. Als het echt niet kan dan passen mijn ouders meestal even op.
Sporten doe ik meestal 's morgens. Hij kan dan daar even naar de opvang.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 06 Jun 2016 21:23

Re: Waar gaat je kind heen...

Voor kleine afspraken of even gauw wat boodschappen tussendoor gaat N. meestal naar mijn bovenbuurvrouw als ik geen zin heb om haar mee te nemen.
<<

Anoniem171

Bericht 06 Jun 2016 21:45

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik heb dit soort momenten eigenlijk nooit. Kapper doe ik s avonds of in het weekend als mijn man thuis is, sporten doe ik s avonds als mijn man thuis is. Tandarts gauw voordat ik moet werken en de kinderen bij de oppas zijn.
Dokter onder schooltijd en de jongste moet dan mee.
<<

Anoniem331

Bericht 06 Jun 2016 21:49

Re: Waar gaat je kind heen

Vaak naar mijn moeder, en ze gaan ook regelmatig met een vriendje van mijn dochter mee. Ik heb het de laatste weken echt onwijs druk en hoewel ze maar de helft van de week bij me zijn, kan niet alles op die andere dagen omdat ik dan werk. Cursus hier, extra middag werken daar. Ik heb eigenlijk altijd wel iemand die op ze wil passen inclusief uit school halen.
<<

Anoniem291

Bericht 06 Jun 2016 22:49

Re: Waar gaat je kind heen...

Kapper ga ik op zaterdag
Tandarts plan ik op vrijdag dan breng ik hem naar de gastouder dan tandarts en daarna door werken
Verder gaat hij veel mee maar probeer dat wel s morgens te plannen want dan gaat het meestal wel goed
<<

Anoniem258

Bericht 06 Jun 2016 22:50

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik heb ze eigenlijk altijd meegenomen alle 4. Ook wel tegelijk dus. Weinig oppas beschikbaar en vind het gewoon niet handig om dat steeds te moeten regelen. Maar moet zeggen dat ze alle 4 wel heel makkelijk zijn om mee te nemen. Dat scheelt enorm. Ik kan bij de fysio gerust 20 minuten liggen. Ze kijken dan alleen maar met grote ogen mee haha.
<<

Anoniem239

Bericht 07 Jun 2016 05:37

Re: Waar gaat je kind heen...

Hier gaan ze wel naar de opvang maar dan werk ik natuurlijk ook. Ik neem wel eens een dag of halve dag vrij om lekker naar de kapper te gaan ofzo. Als ik naar de dokter ga plan ik dat op mn vrije dag in en dan neem ik ze mee. Ook boodschappen doe ik met ze. En sporten als mijn vriend thuis is.

Ik regel nu wel vaker als de oudste zwemles heeft dat de jongste even naar oma mag. Dat is het enige wat niet lekker werkt op het moment
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 07 Jun 2016 06:53

Re: Waar gaat je kind heen...

Eigenlijk heb ik bijna nooit dat soort afspraken.
Tandarts doen we inderdaad samen, de huisarts kom ik eigenlijk zo goed als nooit, verder ook geen fysio of dat soort dingen dus ik loop hier eigenlijk nooit tegen aan.
Een tijdje terug hebben we wel een afspraak gehad bij de verloskundige maar toen was mijn man er ook bij en die hield onze zoon wat meer in de gaten zodat ik rustig kon praten, maar het grootste deel van de tijd heeft hij heel rustig met het speelgoed gespeeld wat er stond.
De kapper plan ik inderdaad op zaterdag, soms gaan we ook met zijn drieën, dan wordt ik bijvoorbeeld tegelijk met onze zoon geknipt en staat mijn man daar naast en vervolgens is mijn man aan de beurt en vermaak ik onze zoon even om daarna nog even het winkelcentrum in te lopen of ergens een broodje te gaan eten, prima uitje zo.

Wij hebben ook geen ouders of andere familie in de buurt die we voor een uurtje in kunnen schakelen, tot nu toe ook nog geen probleem geweest eigenlijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 07 Jun 2016 07:15

Re: Waar gaat je kind heen...

Hier gingen en gaan ze altijd mee. Meer keus heb ik niet.
<<

Anoniem162

Bericht 07 Jun 2016 07:29

Re: Waar gaat je kind heen...

Ik neem hem altijd gewoon mee, ook toen hij nog niet op school zat en nu ook.
Hij vind het wel prima. Ik leg van te voren uit dat hij stil moet zijn (bijv. bij de fysio) en dat hij iets leuks mee mag nemen (auto's ofzo)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat