Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Jun 2016 13:44

Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Hoi! Vorige week heb ik mijn 20 weken echo gehad. Met de baby is alles goed, hoera! Ze zagen alleen op de echo dat mijn placenta gedeeltelijk voor de uitgang ligt (dus tegen de baarmoederhals aan). Als dit niet verandert, kan ik niet normaal bevallen omdat de kans dan bestaat dat de placenta scheurt of eerder geboren wordt dan onze zoon en dat is natuurlijk gevaarlijk.
Met 32 weken krijg ik nogmaals een echo om te kijken of er al iets geschoven is. Tijdens de echo werd er niet zoveel over gezegd omdat ze het ook niet helemaal goed konden zien en omdat het natuurlijk nog zo ver weg is etc., maar nu ik er wat langer over nadenk komen er toch wat vragen bij me naar boven.
Heeft iemand dit ook gehad? Is het bij jou vanzelf goed gekomen, of ben je door middel van een geplande keizersnee bevallen? Ik dacht altijd dat een placenta gewoon vast lag tegen de baarmoederwand aan, dan kan het toch helemaal niet meer verschuiven?

♥♥
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 06 Jun 2016 13:49

Re: Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Ik heb geen ervaring, maar zou het niet zo kunnen zijn dat als je buik groeit, de placenta mee naar boven/voren gaat, waardoor deze hoger komt te liggen?
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 06 Jun 2016 13:57

Re: Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Ster schreef:Ik heb geen ervaring, maar zou het niet zo kunnen zijn dat als je buik groeit, de placenta mee naar boven/voren gaat, waardoor deze hoger komt te liggen?


Dit is precies wat er bij mij gebeurde en uiteindelijk lag de placenta net ver genoeg naar achteren waardoor ik gewoon kon bevallen.
Maar dat komt dus inderdaad door de groei en verschuivingen van alles daarbinnen.

Geen ervaring dus met als hij wel nog voor de uitgang ligt.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 06 Jun 2016 13:58

Re: Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Je placenta zal niet meer boven in je baarmoeder komen maar als je baarmoeder groeit kan de placenta nog wel met die groei mee naar boven verschuiven als je geluk hebt. 50/50 kans dat hij gewoon mee naar boven verplaatst, maar helaas net zo veel kans dat hij beneden blijft liggen.
Als hij beneden blijft is het nog de vraag of de placenta tegen de baarmoedermond ligt of er overheen. Bij het eerste zou een vaginale bevalling evt nog wel mogelijk zijn, bij de laatste niet om de redenen die je zelf al gevonden had.

Ik snap heel goed dat je wilt weten waar je aan toe bent maar dat is met dit termijn nog niet met zekerheid te zeggen. Bespreek het de volgende controle sowieso met de verloskundige, zij zal hier ook bericht over hebben gehad van de echoscopiste en je beter kunnen vertellen hoe de controle hiervan verder zal gaan. Verschilt namelijk per situatie en per ziekenhuis wat de richtlijnen zijn.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Jun 2016 14:18

Re: Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Dit had ik ook en met 30 weken was ie netjes naar boven gegroeid.
Probeer je dus maar geen zorgen te maken.

Wat een beetje wrang was, was dat het toch een ks werd omdat ik maar 3cm ontsluiting had na 24 uur. Het kan altijd een ks worden.
04-2014
10-2015
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Jun 2016 14:19

Re: Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Bij mij lag 'ie er met 20 weken tegenaan en ik moest ook met 30 weken terug voor een nieuwe echo. Uiteindelijk lag de placenta ruim ver genoeg naar boven. Mij werd verteld dat de kans juist groter was dat de placenta nog wel mee naar boven zou verhuizen dan dat 'ie zou blijven liggen of naar beneden zou schuiven. Ik zou me proberen nog niet teveel zorgen te maken en de echo met 32 weken af te wachten. Ik schrok er toen ook een beetje van maar last op internet overwegend positieve verhalen die me gerust stelden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 06 Jun 2016 14:34

Re: Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Ik heb dit bij allebei mijn zwangerschappen gehad en bij allebei was mijn placenta naar boven gegroeid.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 06 Jun 2016 14:35

Re: Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Hier hetzelfde verhaal als bij Teun. De vk durfde zelfs te zeggen dat dit vaker voorkomt, en dat in de meeste gevallen de placenta netjes verschuift.
En dat was ook idd zo.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 06 Jun 2016 14:42

Re: Placenta ligt voor de uitgang, ervaringen?

Bedankt voor alle reacties! Ik maak me er niet druk om verder gelukkig, ik vind het prima om een keizersnee te krijgen als het niet anders is. Liever niet natuurlijk, maar wat moet dat moet. En ach, als het een geplande keizersnee is weet ik in ieder geval zeker dat ik niet overtijd ga lopen :wink:
Maar ineens vroeg ik me af; kan het überhaupt nog wel veranderen? Fijn om te lezen dat het wel mogelijk is! :)
Mijn vk is zelf de echoscopiste die ik had bij de 20 weken echo, dus bij de volgende afspraak kan ik haar van alles vragen. Zij heeft het zelf live gezien, dus ze kan er vast genoeg over vertellen :)
Volgens mij lag de placenta van mijn zus bij beide zwangerschappen tegen de uitgang aan en uiteindelijk zat hij net binnen de goeie marges om wel vaginaal te kunnen bevallen. Ik zal het haar ook nog eens navragen.

♥♥

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers