Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitvaartverzekering

<<

anoniem213

Bericht 06 Jun 2016 10:44

Uitvaartverzekering

Heb je een uitvaartverzekering?
Waar?
Waarvoor ben je allemaal verzekerd (bedrag of natura)?
Waarom?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jun 2016 10:47

Re: Uitvaartverzekering

Ik heb er nog geen, maar ik moet er toch binnenkort eentje gaan aanvragen.
Ik geloof dat mijn vriend al bijna klaar is met betalen omdat hij op zijn 18de er al eentje heeft afgesloten.

Dus June, goed topic ik lees mee voor tips.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2016 10:49

Re: Uitvaartverzekering

Heb je een uitvaartverzekering? Ja
Waar? DELA
Waarvoor ben je allemaal verzekerd (bedrag of natura)? Natura (omgerekend is dat op dit moment ongeveer €6000 aan diensten) plus een bedrag van €750 geloof ik. Dat vrije bedrag moet ik nog even omhoog zetten, naar €2500 doe ik dat denk ik.
Waarom? Omdat ik niet weet hoeveel geld ik heb als ik dood ga en ik wil m`n nabestaanden niet met die zorg opzadelen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Jun 2016 10:53

Re: Uitvaartverzekering

Ja, bij de DELA. Ik denk voor een x bedrag, maar dat weet ik niet helemaal zeker uit mn hoofd. We hebben toen we een huis kochten een verzekering afgesloten. Over gesloten trouwens. Mijn ouders hadden al een verzekering voor mij lopen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 06 Jun 2016 11:00

Re: Uitvaartverzekering

Ja ik heb er 1 bij de monuta. Wij hebben m daar allemaal (ons gezin) en ook allemaal een deel natura en een deel geld. Ik ben voor 9000 euro verzekerd en dat word gewoon automatisch aangepast indien nodig. De natura is in principe gewoon de hele begrafenis/crematie en dat geld is dan voor een steen oid.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Jun 2016 11:04

Re: Uitvaartverzekering

Nee, als ik kom te overlijden verkopen ze mijn motoren maar. Daar kun je een flinke begrafenis van betalen.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2016 11:05

Re: Uitvaartverzekering

Alibi schreef:Nee, als ik kom te overlijden verkopen ze mijn motoren maar. Daar kun je een flinke begrafenis van betalen.

En als die na een aantal maanden nog niet verkocht zijn?
<<

Anoniem193

Bericht 06 Jun 2016 11:07

Re: Uitvaartverzekering

Yadira schreef:
Alibi schreef:Nee, als ik kom te overlijden verkopen ze mijn motoren maar. Daar kun je een flinke begrafenis van betalen.

En als die na een aantal maanden nog niet verkocht zijn?

Gekheid natuurlijk. Er is genoeg geld voor een begrafenis. En daarna kan dat potje weer aangevuld worden met het geld wat van de motoren vrij komt.
<<

Anoniem288

Bericht 06 Jun 2016 11:15

Re: Uitvaartverzekering

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 06 Jun 2016 11:19

Re: Uitvaartverzekering

Nee. Er komt genoeg geld vrij om een uitvaart mee te regelen. Dus ik vind verzekeren niet nodig. Als ik nu minder dan 10.000 euro spaargeld zou hebben dan zou ik misschien wel een verzekering afsluiten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 06 Jun 2016 11:20

Re: Uitvaartverzekering

Ik heb een verzekering bij de DELA, onlangs nog op naam laten zetten omdat ik nog bij mijn moeder in de gezinspolis stond. Mijn vriend heeft er ergens eentje, sinds een paar jaar pas, maar die ga ik ook over laten zetten naar de DELA. Dan hebben we voor ons eigen gezin ook alles bij elkaar.

Voor hoeveel precies weet ik niet, maar wel in ieder geval ruim genoeg voor een kist, vervoer (en een volgauto), uitvaartdienst zelf, bepaald aantal kaarten, broodjes/koffie/thee achteraf. Daarna nog een bedrag voor een steen/urn/etc.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2016 11:20

Re: Uitvaartverzekering

Night Owl schreef:Het is iig bij de DELA, maar de verzekering is oorspronkelijk door mijn ouders afgesloten dus ik weet het niet precies. Staat nog op het to do lijstje om daar naar te gaan kijken, ook omdat ik begraven wil worden en ik eigenlijk geen idee heb hoe dat allemaal werkt, aangezien de begraafplaatsen hier in de buurt bij een andere uitvaartorganisatie/verzekeraar horen.

Begraafplaatsen zijn toch altijd van de gemeente?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Jun 2016 11:22

Re: Uitvaartverzekering

Yadira schreef:
Night Owl schreef:Het is iig bij de DELA, maar de verzekering is oorspronkelijk door mijn ouders afgesloten dus ik weet het niet precies. Staat nog op het to do lijstje om daar naar te gaan kijken, ook omdat ik begraven wil worden en ik eigenlijk geen idee heb hoe dat allemaal werkt, aangezien de begraafplaatsen hier in de buurt bij een andere uitvaartorganisatie/verzekeraar horen.

Begraafplaatsen zijn toch altijd van de gemeente?

Soms ook van een kerk toch? Maar volgens mij niet van een uitvaartorganisatie.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Jun 2016 11:23

Re: Uitvaartverzekering

Waarom staat dit topic eigenlijk bij hobby/uitgaan/vrije tijd? :laughcry: Ik vind het wel een beetje lugubere hobby hoor...

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2016 11:23

Re: Uitvaartverzekering

Elliot schreef:
Yadira schreef:
Night Owl schreef:Het is iig bij de DELA, maar de verzekering is oorspronkelijk door mijn ouders afgesloten dus ik weet het niet precies. Staat nog op het to do lijstje om daar naar te gaan kijken, ook omdat ik begraven wil worden en ik eigenlijk geen idee heb hoe dat allemaal werkt, aangezien de begraafplaatsen hier in de buurt bij een andere uitvaartorganisatie/verzekeraar horen.

Begraafplaatsen zijn toch altijd van de gemeente?

Soms ook van een kerk toch? Maar volgens mij niet van een uitvaartorganisatie.

Ja dat inderdaad.

Het crematorium hier heeft ook boekjes staan van Yarden, maar dat wil niet zeggen dat je daar niet in de oven mag als je bij Monuta verzekerd bent. :P
<<

Anoniem288

Bericht 06 Jun 2016 11:32

Re: Uitvaartverzekering

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 06 Jun 2016 11:58

Re: Uitvaartverzekering

Elliot schreef:Waarom staat dit topic eigenlijk bij hobby/uitgaan/vrije tijd? :laughcry: Ik vind het wel een beetje lugubere hobby hoor...

Haha, ik was er echt van overtuigd dat ik in huisje, boompje, beestje zat.
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 06 Jun 2016 12:01

Re: Uitvaartverzekering

June schreef:
Elliot schreef:Waarom staat dit topic eigenlijk bij hobby/uitgaan/vrije tijd? :laughcry: Ik vind het wel een beetje lugubere hobby hoor...

Haha, ik was er echt van overtuigd dat ik in huisje, boompje, beestje zat.
Nu wel ja :wink:.
<<

anoniem213

Bericht 06 Jun 2016 12:02

Re: Uitvaartverzekering

Burgemeester Esmee schreef:
June schreef:
Elliot schreef:Waarom staat dit topic eigenlijk bij hobby/uitgaan/vrije tijd? :laughcry: Ik vind het wel een beetje lugubere hobby hoor...

Haha, ik was er echt van overtuigd dat ik in huisje, boompje, beestje zat.
Nu wel ja :wink:.

Sorry, het was echt niet expres :(. Ik zag een h en ben er blijkbaar maar gewoon voor gegaan.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 06 Jun 2016 12:28

Re: Uitvaartverzekering

Ja wij hebben een uitvaartverzekering onze kinderen zijn automatisch meeverzekerd. Bij monuta en ik meen (zou de polis na moeten kijken) voor om en nabij 10.000 euro in ieder geval niet minder.

Afgesloten omdat je nooit weet hoeveel geld er is wanneer het tot een uitvaart komt en ik wil niet dat mijn nabestaanden hierdoor in problemen komen.

Ik heb op de site van monuta trouwens ook al aangegeven wat ik wil. Dus de kist/bloemen/muziek/lekkere broodjes etc. De rest mogen de nabestaanden aanvullen maar ik vind het belangrijk dat ik wat nummers die voor mij belangrijk zijn/waren heb aangegeven en nabestaanden hier niet heel hard over na moeten denken. Namelijk al een paar keer gezien dat mensen niets op papier hadden en dan is het toch lastig om aan uit te komen. Oh en bij een vriendin vond ik het mooi dat zij alles had vastgelegd, zij was er ook helemaal in terug te zien en dat vond ik fijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Jun 2016 12:29

Re: Uitvaartverzekering

Ik ben niet boos June! Maar ik kan natuurlijk niet voor Burgemeester Esmee spreken... :wink:

Overigens durf ik het bijna niet toe te geven: ik heb een uitvaartverzekering maar mijn stiefvader betaalt deze nog steeds voor me en ik weet niet eens bij welke verzekeringsmaatschappij het is. Ik zal dat toch maar eens gaan navragen!

♥♥
<<

Burgemeester Esmee

Bericht 06 Jun 2016 13:30

Re: Uitvaartverzekering

Maar ik ben ook niet boos hoor.
<<

anoniem213

Bericht 06 Jun 2016 13:34

Re: Uitvaartverzekering

:cheering: Gelukkig. Ik wilde al met spoed die uitvaartverzekering gaan regelen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Jun 2016 13:44

Re: Uitvaartverzekering

:lol:

♥♥
<<

Anoniem221

Bericht 06 Jun 2016 14:14

Re: Uitvaartverzekering

Ik ben al 15 jaar verzekerd bij Monuta. Hoe de verzekering er precies uitziet weet ik niet, wel dat ik tot € 12.000 verzekerd ben voor begrafenis/crematie. Werd jaren geleden benaderd dat mijn verzekering te laag was, want tijden veranderen en alles wordt duurder. Het ging om een paar centen in de maand, dus doe maar. Maar voor € 12.000 heb ik volgens mij een begrafenis/crematie met een gouden randje. Zelf laatst mijn begrafenis online geregeld, kwam niet verder dan 1500 euro. :palm:
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers