Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

<<

Anoniem168

Bericht 07 Jun 2016 22:57

Re: Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

Gedeeltelijk is het wel mijn huis mijn regels ja. Er wordt niet op de bank gesprongen, op tafels geklommen en aan mijn spullen gezeten zonder mijn toestemming (lees: geen boeken uit de kast trekken of dat soort dingen). Wat eten en drinken betreft volg ik juist de ouders van het kind. Die van mij moet zitten als hij iets eet of drinkt, krijgt vrijwel geen suiker en mag niet knoeien om het knoeien met het eten. Als ik weet dat de andere ouders daar andere keuzes in maken mag dat natuurlijk ook in mijn huis. Opruimen doe ik met zoon wel aan het einde van de dag, maar vind ik van bezoek niet nodig. Wel moet er gewoon voorzichtig met het speelgoed om worden gegaan. Eroverheen stampen of gooien mag niet. Brutaliteit zeg ik ook wat van. Een kind hoeft mij niet met u aan te spreken en 'alstublieft' en 'dankuwel' te zeggen, maar een grote mond accepteer ik niet. Als de ouders erbij zijn wacht ik wel altijd even af wat zij ervan zeggen. Als er niets gezegd wordt en er wordt een 'regel overtreden' dan zeg ik er zelf iets van. Tot nu toe levert dat geen problemen op, maar ik heb een hoop gelijkgestemden in mijn omgeving wat dat aangaat.

Wij hanteren overigens dezelfde slaapregels Minoessepoes. Voor zevenen gaan we ons bed niet uit. Ook hier werkt dat prima en doen we hetzelfde als jullie: aai over de bol, evt. een speen of knuffel teruggeven en weer weg. Hetzelfde ook 's nachts inderdaad. We hebben hem er 's nachts ook zelden uitgehaald. Ik geloof zeker dat dat niet voor ieder kind werkt, maar bij ons gaat dat prima. Als hij 's ochtends eerder wakker is hoeft hij trouwens niet per sé verder te slapen (dat proberen we eerst wel, en doet hij vaak ook, ik geloof tot op zekere hoogte ook in slaaptraining), hij mag ook een boekje lezen in bed. Maar we gaan er pas op zijn vroegst om 7:00 uit.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 08 Jun 2016 10:35

Re: Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

Ja, dingen die mijn kinderen niet mogen, laat ik anderen bij ons ook niet doen. Zoon van een vriendin gilt heel vaak en rent en stampt. Ik wil dat niet hebben en zeg daar wat van. Hij heeft mijn jongste ook leren gillen en daar zei zij niks van. Mijne gilt dan natuurlijk terug en dan had hij de dikste lol, snap ik ook wel, maar ik wil het gewoon niet hebben. Punt. Mijn jongste die snapte daar nog niks van dat dat vervelend is. Maar dan gilde hij ook weer en zoo bleven ze heen en weer gaan. Ik had er al een aantal keer wat van gezegd maar geen gehoor en zij reageerde er ook niet op. Vreselijk. Ik heb hem toen uiteindelijk maar een keer gezegd dat als hij niet direct ging stoppen met schreeuwen en gillen, dat ze dan maar naar huis moesten gaan, dat hij ook een andere keer maar weer zou komen spelen als hij zachtjes kon doen. Ik was het echt zat. Speelde vast ook mee dat die vriendin de week ervoor tegen mijn zoon iets te hard en chagarijnig riep dat hij nu zijn mond eens dicht moest houden nadat hij bij haar kwam klikken dat haar zoon steeds dingen afpakte (ik heb hun geleerd om zoiets bij de volwassenen neer te leggen als ze er tijdens het spelen niet uitkomen).

Ik wil trouwens ook gewoon dat anderen mijn kinderen corrigeren in/om hun huis als ik het niet zie of besef.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 08 Jun 2016 13:35

Re: Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

Ik vind dat je best wat mag zeggen als kinderen op de bank springen of spullen kapot maken.

Ook als ze op onderzoek zijn en dan iets vastpakken wat niet mag.
Soms zien de ouders het zelf ook niet.
Nu hebben mijn vrienden met kinderen gelukkig veelal dezelfde regels die ik straks ook wil gebruiken in de opvoeding. En vinden ze het ook niet erg als ik een keer nee zeg.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Jun 2016 13:38

Re: Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

Ik heb dan nog geen kinderen maar het wordt zeker weten ons huis onze regels.
Waar ik tegenaan loop is andersom. Ik ben Nederlandse juf maar ook kinderpsycholoog. Ik werk dus als juf bij kinderen (en ook volwassenen) thuis en loop regelmatig tegen gedragsproblemen aan, maar interessant genoeg is dat alleen zo zodra de ouders binnenkomen of er zijn. Ik zie echt de gekste dingen: pure chantage van ouders naar kinderen toe, gekke beloftes of unfairness. Ik vind het onwijs moeilijk m'n mond te houden tegen die ouders waarvan de kinderen zich enorm misdragen. En dan krijg ik een schuin lachje: wat moet jij het lastig hebben gehad de afgelopen uren. Uhm, nee, helemaal niet, jouw kinderen gedragen zich niet zo bij mij, want ik heb duidelijke regels. Ik heb tig bizarre voorbeelden maar zolang de ouders niet inzien dat er een probleem is of ze vragen me direct om hulp, zal ik niks zeggen. Krijg als psycholoog zo'n 4 keer meer betaald :P Maar ik blijf me verbazen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem161

Bericht 08 Jun 2016 14:43

Re: Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

Marsy helaas komt dat vaker voor. Ze voelen zich vrijer. Zag het vaak ook na schooltijd of als ouders ze kwamen halen bij de opvang. Ouders maken dan nog eens loze beloftes. Als je nu niet op houdt, dan pak ik nu jouw telefoon af. Dreiging werd 5 keer herhaald en nog werd de telefoon niet afgepakt :s
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2016 17:19

Re: Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

Als er kindjes bij ons langs komen ben ik op zich niet zo moeilijk. Wel verwacht ik van de ouders dat ze hun kinderen er op aanspreken als ze met spullen van ons er vandoor gaan of sterker nog, het kapot maken, en als zij dat niet doen, dan doe ik het.

Waar ik slecht tegen kan is dingen wegwuiven of niet ingrijpen waar het nodig is. (of waar ik het nodig acht). Zo kan ik er echt niet tegen dat wanneer een kindje iets kapot gooit, de ouders er bij staan en ik degene ben die er wat van moet zeggen. En helemaal als de ouders dan gaan zeggen ‘ach het is niet zo erg’. Nou, ik vind het wel erg.
Let's discover the world together.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 08 Jun 2016 17:29

Re: Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

Ja dat is ook irritant, Marin! Andersom vind ik het ook irritant als ouders hun kind dreigen iets niet te doen omdat ik anders boos wordt. Laatst was mijn nichtje hier, en die mocht van schoonmoeder niet naar buiten. Zei ze 'Niet naar buiten gaan hoor, anders wordt Dagmar boos!'. Uhh hoezo zou ík daar boos om worden? Omdat jij het kind niet in de gaten wil houden in de tuin. Ik had haar zelf graag nog buiten de deur gezet, want ze was binnen alleen maar aan het huilen ;)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2016 17:34

Re: Jouw huis, jouw (opvoed)regels?

Oh ja inderdaad, dat is ook vervelend! Ze bedoelt het vast goed maar schuift daarmee wel alvast de schuld (en schuldgevoel) op jou af.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers