Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleine baby en warm weer

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Jun 2016 12:17

Kleine baby en warm weer

Onze zoon is nu 3 weken oud.
Boven is het nu 25 graden bij ons en vannacht heb ik hem laten slapen in een romper met korte mouw, broekje en een lakentje er overheen. Gisteravond had hij namelijk ook een shirtje met lange mouwen aan en was zijn temperatuur 37,7.
Vannacht nog even gecontroleerd voor de zekerheid en was dit netjes 37.1

Raam hadden wij op onze slaapkamer wel wat open vannacht anders is het echt niet te doen, wel het gordijn ervoor en hij ligt niet op de tocht zo.

Hij heeft alleen maar shirtjes met lange mouwen nog en ik vraag mij af hoe jullie dit doen met zo'n kleintje en het warme weer. Korte mouw? Ik heb de mouwen nu maar iets omgeslagen en zijn sokjes uitgelaten en hij ligt nu in de kinderwagenbak beneden want boven is het 26 graden :sunny:
2016
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 05 Jun 2016 12:27

Re: Kleine baby en warm weer

Je kan altijd een romper korte mouw aandoen als je die hebt. Gewoon goed in de gaten blijven houden en een lakentje is er zo overheen gelegd. Of je kan ook nog romper uitlaten en dan alleen een shirtje lange mouw aandoen
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 05 Jun 2016 12:56

Re: Kleine baby en warm weer

Moeilijk is dat hè, ik weet het ook niet zo goed, helemaal niet voor zo''n kleintje. Hier ligt ze in een romper maar is op dit moment helemaal van slag.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Jun 2016 14:10

Re: Kleine baby en warm weer

Ja ik vind het wel lastig. Het is hier nu ook een romper met korte mouw geworden en dun lang broekje.
Ik temperatuur hem maar paar keer per dag omdat ik het bij hem niet zo goed kan voelen/herkennen nog.

Hij drinkt ook eigenlijk iets teveel nu per dag, maar omdat hij nog wat te licht is vond consultatiebureau dat niet erg.
2016
<<

Anoniem239

Bericht 05 Jun 2016 14:13

Re: Kleine baby en warm weer

2 jaar geleden beviel ik met 30 graden. De eerste week had hij nog kleertjes aan maar daarna alleen een romper zonder mouw. En in bedje alleen een lakentje. Nu was onze zoon flink (4400 gram) en hield zich goed om temperatuur (met die hitte kon het ook bijna niet anders)

Oh ik bedenk me nu dat ik ook nog hele luchtige kleertjes had. Destijds in Thailand gekocht en heel veel aangehad als we weggingen.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Jun 2016 14:23

Re: Kleine baby en warm weer

Hier een kleintje dat niet écht gek is op de warmte. Gister was-ie onwijs jengelend, terwijl ie normaal gesproken heel rustig en meegaand is! Momenteel ligt-ie in een korte mouw romper en een kort broekje (looking mighty-fine, trouwens!) en 't valt in huis gelukkig mee qua warmte. Heb vanmorgen vroeg al 't zonnescherm uitgezet en boven alles dichtgehouden.. We gaan zo meteen naar m'n schoonouders en meneer krijgt - natuurlijk - de beste plek in de schaduw als ik 'm buiten laat, maar ben wel benieuwd hoe hij gaat reageren.

Ik heb iig wel een extra fles mee met water. Ik had gister 't idee dat-ie ook gewoon mopperig was van de dorst! Hij kwam toen ook om de 2.5 uur voor een fles, terwijl hij er normaal gesproken 4 uur tussen laat. Eind van de middag bedacht ik me pas dat 't misschien dorst was - oeps - dus toen kreeg-ie af en toe paar slokjes water en werd 't mopperen zowaar minder.

Ik heb trouwens wel een bolletje dat zichzelf al heel vroeg kon warm houden, waardoor ik makkelijker ben met dekentje of lakentje weglaten. Vannacht sliep-ie bijv. in een lange mouw romper en voor de vorm onder 't dekentje maar hij duwt zichzelf omhoog dus uiteindelijk lag ie zonder laken of iets, maar 't ging prima. Bij de fles gisteravond lag-ie ook onwijs op m'n arm te zweten, 't beetje haar dat-ie nog op z'n achterhoofd heeft, was helemaal nat!

Oh tip voor iedereen, als je buiten bent/zit met de wandelwagen; dek je reiswieg niet af! Veel ouders hebben een Dooky hangen, tegen de scherpe zon, maar de temperatuur in de bak van een kinderwagen kan héél snel opwarmen. Binnen 20 minuten kan 't 37 graden worden en kan je kindje een zonnesteek oplopen; http://www.lindanieuws.nl/nieuws/opmerk ... 37-graden/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 05 Jun 2016 14:45

Re: Kleine baby en warm weer

Ja dat las ik al Bazinga. As we speak ligt meneer nu naast mij in de kinderwagenbak buiten. Wel de kap omhoog tegen de wind maar ventilatieding open zeg maar en verder niet afgedekt. Bak is diep dus hij ligt uit de wind en in de schaduw. Als ik hem nu alleen binnen laat krijst hij alles bij elkaar.

Fijn om iig herkenning te horen hier. Vind het een beetje eng dat hij zo warm is maarja meer kun je er bijna niet aan doen. Hij drinkt en plast goed.
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jun 2016 15:39

Re: Kleine baby en warm weer

Ik zou denk ik kiezen voor alleen een romper en een lakentje, ik denk dat als het echt heet is, dat zo'n broekje nog best kan gaan broeien, vooral bij het elastiek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Jun 2016 16:01

Re: Kleine baby en warm weer

M ligt nu langs me in de wagenbak met de kap omlaag met een mouwloze romper en een dun jurkje aan. Hier werd ook geadviseerd door de kraamhulp om de kap met regelmaat omlaag te doen zodat die warmte eruit kan. Die blijft nu ook onder de kap van de wagen hangen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 05 Jun 2016 21:02

Re: Kleine baby en warm weer

Ik heb 'm gewoon een romper zonder mouwen aan. Ik temperatuur niks, ik voel zo nu en dan in z'n nekje.
#teammaple🍁
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jun 2016 21:34

Re: Kleine baby en warm weer

Urban Naked schreef:Ik heb 'm gewoon een romper zonder mouwen aan. Ik temperatuur niks, ik voel zo nu en dan in z'n nekje.


Hier net zo. Ze heeft het eerder te warm dan te koud.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers