Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschrikkelijke namen

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Jun 2016 22:19

Re: Verschrikkelijke namen

Taeda schreef:Er komt al veel voorbij wat ik ook niet mooi vind. Ik mis nog de merknamen, zoals Chanel, Rolex, Magnum, ik zal dan altijd een associatie met het product hebben.

In mijn zoektocht naar namen kwam ik deze blogpost tegen, daar moest ik aan denken bij dit topic:
http://ladygeek.nl/2014/01/de-opmerkeli ... -van-2013/


Hihi mijn dochter haar naam staat er ook bij,maar die is in 2014 geboren :smile:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Jun 2016 22:20

Re: Verschrikkelijke namen

Highway schreef:Hee, komt de ji.llz van 'naam kwijt, forummer' uit 2013? Dan staat ze in het lijstje


Ja maar onze Jillz is in 2014 geboren ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Jun 2016 22:21

Re: Verschrikkelijke namen

Maple schreef:Nee volgens mij komt die uit 2014 pf 2015. Maar die naam vind ik eigenlijk ook wel een mooie voor dit topic.


en bedankt :P, zat al dit topic door te leen of ik haar naam tegen kwam haha.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 05 Jun 2016 08:42

Re: Verschrikkelijke namen

Ik geloof dat ik het eerder verschrikkelijk vind dat dat hier zo openlijk neer gezet moet worden over hoe verschrikkelijk je de naam van een forum kindje wel of niet vind. Of iets wat daar op lijkt.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jun 2016 08:58

Re: Verschrikkelijke namen

Ieder forum heeft zo'n topic.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 05 Jun 2016 09:01

Re: Verschrikkelijke namen

Er zullen best namen genoemd worden van forumsters omdat iedereen een eigen smaak heeft. De naam Jilzz is wel opmerkelijker dan een Sophie natuurlijk, als zullen er genoeg zijn die die naam weer niet mooi vinden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Jun 2016 09:25

Re: Verschrikkelijke namen

Tja, als je je kind een opvallende naam geeft, moet je er ook tegen kunnen dat mensen de naam niet mooi vinden. Het gaat er toch om dat je hem zelf mooi vindt?
❤ 7 juni 2018
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 05 Jun 2016 09:38

Re: Verschrikkelijke namen

Hier kwamen wij laatst een jongetje tegen dat Berg heet... en een oud collega heeft een zoontje Adam
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Anoniem328

Bericht 05 Jun 2016 09:44

Re: Verschrikkelijke namen

Ik zit de laatste post nu een paar keer te lezen maar Adam is toch een normale jongensnaam?
Berg daarentegen vind ik wel bijzonder in de negatieve zin van het woord!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2016 09:47

Re: Verschrikkelijke namen

Haha olijfje ik snap het ook niet! Adam is toch een doodnormale naam?

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Jun 2016 09:47

Re: Verschrikkelijke namen

Ik snap ook niet zo goed wat er vreemd is aan Adam.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2016 09:59

Re: Verschrikkelijke namen

Maple schreef:Nee volgens mij komt die uit 2014 pf 2015. Maar die naam vind ik eigenlijk ook wel een mooie voor dit topic.

Dus die naam hoort volgens jou in het verschrikkelijke namen-topic? Dit is toch helemaal niet aardig om te zeggen of begrijp ik je verkeerd?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 05 Jun 2016 10:39

Re: Verschrikkelijke namen

Ik ken een stel dat hun dochter Snoes heeft genoemd :palm:
En een andere kennis van me heeft een zoon Appie. Kan ik ook niet aan wennen

Verder namen die beginnen met Dj- Verschrikkelijk. Je komt zo wel heel dyslectisch over.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 05 Jun 2016 10:57

Re: Verschrikkelijke namen

Carrie schreef:
Maple schreef:Nee volgens mij komt die uit 2014 pf 2015. Maar die naam vind ik eigenlijk ook wel een mooie voor dit topic.

Dus die naam hoort volgens jou in het verschrikkelijke namen-topic? Dit is toch helemaal niet aardig om te zeggen of begrijp ik je verkeerd?


Maar dat geldt toch voor dit hele topic Carrie?

♥♥
<<

Claire***

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 16 Mei 2016 08:36

Bericht 05 Jun 2016 11:01

Re: Verschrikkelijke namen

Ik vind Adam ook een hele normale prima naam.

Ik hou niet van merknamen, dat vind ik een beetje dom overkomen. Daarnaast vind ik al die verkeerde gespelde namen ook echt vreselijk, om dezelfde reden. Je komt simpel/tokkie over met een dergelijke naam terwijl je dat wellicht wel helemaal niet bent. Als kind zijnde zou ik dan ook m'n naam laten veranderen.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2016 11:10

Re: Verschrikkelijke namen

Elliot schreef:
Carrie schreef:
Maple schreef:Nee volgens mij komt die uit 2014 pf 2015. Maar die naam vind ik eigenlijk ook wel een mooie voor dit topic.

Dus die naam hoort volgens jou in het verschrikkelijke namen-topic? Dit is toch helemaal niet aardig om te zeggen of begrijp ik je verkeerd?


Maar dat geldt toch voor dit hele topic Carrie?

Ja dat is zo, maar ik zou dit niet zo snel plaatsen wetende dat er hier dus een moeder is die dat dan leest. Want nu heeft ze het specifiek over een forumster.
<<

Claire***

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 16 Mei 2016 08:36

Bericht 05 Jun 2016 11:11

Re: Verschrikkelijke namen

Carrie als je je kind naar een drankje noemt, kun je verwachten dat veel mensen dit raar vinden en het soms zelfs "verschrikkelijk" vinden.
<<

Anoniem301

Bericht 05 Jun 2016 12:17

Re: Verschrikkelijke namen

Claire*** schreef:Carrie als je je kind naar een drankje noemt, kun je verwachten dat veel mensen dit raar vinden en het soms zelfs "verschrikkelijk" vinden.

Poeh, vind het nogal wat om dat zo te zeggen wetende dat zij dit leest. Maar kan aan mij liggen.
<<

Claire***

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 16 Mei 2016 08:36

Bericht 05 Jun 2016 12:22

Re: Verschrikkelijke namen

Als zij hier niet op het forum zou komen, zou je het dan vreemd vinden dat mensen het in dit topic plaatsen? Valt wat dat betreft in dezelfde categorie als Chanel, Mercedes, Chardonnay etc
<<

Anoniem184

Bericht 05 Jun 2016 12:29

Re: Verschrikkelijke namen

Carrie, het is inderdaad niet heel netjes van me nee. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik na posten ook zoiets had van 'wat heb ik nou toch weer gezegd :palm: ' Maar aan de andere kant: is het netter om de namen van je buurkinderen te vermelden, kinderen uit de klas, noem maar op, waarvan de ouders hier niet komen (maar uiteindelijk evengoed op hier terecht kunnen komen, want het is openbaar en te googelen)?
Laatst gewijzigd door Anoniem184 op 05 Jun 2016 12:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Claire***

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 16 Mei 2016 08:36

Bericht 05 Jun 2016 12:29

Re: Verschrikkelijke namen

Taeda schreef:Er komt al veel voorbij wat ik ook niet mooi vind. Ik mis nog de merknamen, zoals Chanel, Rolex, Magnum, ik zal dan altijd een associatie met het product hebben.

In mijn zoektocht naar namen kwam ik deze blogpost tegen, daar moest ik aan denken bij dit topic:
http://ladygeek.nl/2014/01/de-opmerkeli ... -van-2013/


WOW! Die namen. Hoe bedenk je het?
Behalve de "engelstalige achternamen"-sectie, die snapte ik niet zo goed. De meeste zijn gewoon normale Engelse voornamen, die ook voorkomen als achternamen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 05 Jun 2016 12:32

Re: Verschrikkelijke namen

Ik vind Jillz best een leuke naam, al zal het feit dat er ook een drankje zo heet mij wel tegenhouden om de naam te kiezen. Ik vind het echter niet van dezelfde orde als een naam als Chanel, dat is een zoveel grotere merknaam en vind ik toch meer tokkie. Jillz vind ik ook niet de raarste forumkind naam die ik hier ben tegengekomen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 05 Jun 2016 12:34

Re: Verschrikkelijke namen

Bliss schreef:Tja, als je je kind een opvallende naam geeft, moet je er ook tegen kunnen dat mensen de naam niet mooi vinden. Het gaat er toch om dat je hem zelf mooi vindt?


Aan haar reacties te lezen kan Linnie er ook wel tegen.
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jun 2016 12:43

Re: Verschrikkelijke namen

Mijn familie is afgelopen jaar uitgebreid met een Kimberley én een Dsjeslinn. Namen die velen ook vreselijk vinden. Beide voldoen trouwens niet aan de criteria die er hier vaak aan gesteld worden. Als in tokkies of kampers.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Jun 2016 12:59

Re: Verschrikkelijke namen

Ik vind het woord 'verschrikkelijk' erg kwetsend. 'Bijzonder' is misschien wat vriendelijker.

Ik denk dat iedere ouder een naam verzint omdat hij/zij dat mooi vindt, niet om het kind te kwetsen. Degenen die hier nu zo stellig namen afbranden maken juist het probleem, mijns inziens.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron