Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je favoriete kindernaam op het moment?

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 03 Jun 2016 14:26

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Jongen:
1 Loek
2 Loet
3 Job

Meisje:
1 Suus
2 Soof
3 Noor

Alles meisjes namen vallen af omdat onze zoon ook een 1 lettergreep naam heeft met een S en ik geen olijk duo wil en de achternaam met Noor begint, een beetje het Taeke Taekema effect krijg je dan zeg maar.

De eerste jongensnaam valt nu ook af maar zou kunnen veranderen als mijn man ergens anders gaat werken. Job schiet mijn man heel hard af.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Jun 2016 14:41

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Toet schreef:
Ooh La La! schreef:
Toet schreef:Hee Ooh la la, grappig dat je die er ook bij hebt! Welke uitspraak bedoel je met luuke?
Ik heb al jaren Luke in m'n top 3 meisjesnamen staan maar dat snapt inderdaad ook nooit iemand.


Zoals je het schrijft zeg maar, dus Luu als in Lucas + kuh

Ik vind de Scandinavische naam Lykke erg leuk, dat spreek je uit als Luuke, maar in het Nederlands wordt daar Lieke van gemaakt en die vind ik dan weer 3x niks...
Inmiddels vind ik Luuke ook leuker dan Lykke :)

Hoe spreek jij het uit?


Ja hetzelfde! Mooi! Alleen ik schrijf het altijd met één U. Nooit over nagedacht dat het ook met twee kan. Dan is het wel duidelijker hoe je het moet uitspreken. Bij Luke denken mensen meteen aan Luuk.


Ja of de Engelse variant, Loek.
Vind het met 2 u's wat vrouwelijker staan.

Echt leuk om te zien dat iemand deze naam deelt. Ik krijg echt alleen maar negatieve reacties er op :(
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Jun 2016 15:03

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Ik vind de klank van Luuke wel heel mooi maar de spelling irriteert me. Als er maar 1 medeklinker staat, wordt de u toch automatisch als uu uitgesproken? Jammer dat Luke een bekende Engelse naam is, dat maakt het verwarrend.
Ik ken trouwens iemand die Lokke heet, vind ik ook wel een schattige naam.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jun 2016 15:07

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Elliot schreef:Ik vind de klank van Luuke wel heel mooi maar de spelling irriteert me. Als er maar 1 medeklinker staat, wordt de u toch automatisch als uu uitgesproken? Jammer dat Luke een bekende Engelse naam is, dat maakt het verwarrend.
Ik ken trouwens iemand die Lokke heet, vind ik ook wel een schattige naam.

Dat soort namen vind ik dan weer geschikt voor het andere topic. :silent:
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 03 Jun 2016 15:28

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Hier staan allemaal namen diehet niet gaan worden omdat mijn man niet enthousiast is (zacht uitgedrukt in sommige gevallen) of omdat kindjes van vrienden/familie zo heten

Jongens:
1. Mels
2. Stan
3. Levi

Meisjes:
1. Noor/ Romee
2. Lotte
3. Iris
⁠♡♡♡
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 03 Jun 2016 16:49

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Diese schreef:
Ik vind Luuke ook echt prachtig, maar geen een optie naast Lu.ne ;-)


Nee, dan wordt het zo'n olijk duo :smile:
Ik vind de heldere uu-klank zo mooi. Spreek je je dochters naam ook met die klank uit of met een oe?


Hahaha ja inderdaad.
Wij spreken het inderdaad uit met de uu-klank. Als mensen het met de oe klank uitspreken, corrigeer ik ze ook direct haha, want dat vind ik zo niet mooi. Hetzelfde met Luna (hier in Twente dan ook nog meteen met 4 aaaa's ;-))


Luuke is leuk, maar lijkt teveel op de naam van mijn vriend. Lune vind ik wel heel leuk! Is ook een familienaam bij ons.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Jun 2016 19:56

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Jongen
1. horen jullie in augustus
2. Finn
3. Daan

Meisje
1. Mila
2. Yara / Ylya
3. Nikki / Naomi

Qua meisjesnamen vind ik het kiezen moeilijker :)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Jun 2016 22:09

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Lastig hoor. Qua jongensnamen denk ik er nog wel een beetje aan dezelfde als bij dochter. Devin, boyd, Liam. Nu komen daar ook Levi, yari en Khan bij. Maar tis allemaal het net niet.. Sven blijft ook mooi, maar is dan weer net te simpel.

Qua meisje vind ik dat er meer mooie namen zijn. Tess en Jill, maar die zouden t nooit worden. Verder yara, Zoë, noe, Romy, yannah. En vast nog wel wat die ik nu vergeet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem205

Bericht 03 Jun 2016 22:39

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Zoon's namen staan met stip bovenaan. Maar Koen, Sven en Hugo hebben ook op het lijstje gestaan.

Voor een meisje vonden we het lastiger. Wat ik mooi vind, maar wat vriend absoluut niet wil: Emma, Julia, Olivia, Mara.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 03 Jun 2016 22:47

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Mijn kinderen heten Jurre, Iris en Noud.

Mijn top 3 verder:

Jongens:
Job
Stijn
Ehm.... geen idee

Meisjes:
Evi
Ehm.... Lieke
En...

Behoorlijk inspiratieloos ben ik... maar goed dat er hier geen 4e meer komt (hoop ik)!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Patsy

Bericht 04 Jun 2016 07:15

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Yadira schreef:Beetje vergezocht ook R.ix.


Ik moest er ook aan wennen. Nu vind ik het heel leuk, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het een heel schattig ventje is. Heel stoer, maar o zo lief.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 04 Jun 2016 09:01

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Meisjes
1 Rachel
2 Hayley/Hailey
3 Aimy

Mijn zonen heten :M.yles en J.ames

Jongens
1 Chase
2 Morris
3 Flynn
M:21072011
J :08012014
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jun 2016 09:14

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Elliot schreef:Ik vind de klank van Luuke wel heel mooi maar de spelling irriteert me. Als er maar 1 medeklinker staat, wordt de u toch automatisch als uu uitgesproken? Jammer dat Luke een bekende Engelse naam is, dat maakt het verwarrend.


Ja, precies dit. Luuke en Juule kloppen gewoon niet :D Ik leer die kinderen uit m'n klas juist steeds dat als ze een lange klank horen, je daarna maar één medeklinker schrijft! Luke en Jule dus.
❤ 7 juni 2018
<<

Pitty

Bericht 04 Jun 2016 21:52

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

1. .... Nog even geduld!
2. Hugo
3. Ingmar

1. Laura
2. Roosmarijn
3. Liselotte
<<

Anoniem304

Bericht 06 Jun 2016 08:25

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Katrien schreef:
Yadira schreef:Beetje vergezocht ook R.ix.


Ik moest er ook aan wennen. Nu vind ik het heel leuk, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat het een heel schattig ventje is. Heel stoer, maar o zo lief.

Uiteindelijk zal alles wel wennen idd.
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 06 Jun 2016 10:07

Re: Je favoriete kindernaam op het moment?

Mijn kids heten Tess en Mick

Jongensnaam
Levi
Ravi
Liam
en zag Rix hier vind ik ook leuk

Meisjesnaam horen jullie hopelijk heel snel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers