Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 03 Jun 2016 12:24

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Lady, ja ik ging en ga inderdaad nog steeds meteen naar haar toe als ze huilt. Maar is misschien ook wel omdat J altijd echt hysterisch werd en echt niet 10 minuten gaat liggen brabbelen of spelen.
Ik wordt nog steeds van de eerste kik die ze geeft wakker, zelfs midden in de nacht terwijl ze op haar eigen kamer ligt. Ik ben nagenoeg altijd al wakker voordat ze haar kamerdeur open heeft.
En ik snap maar al te goed dat slaap heilig is, J is altijd een slechte slaper geweest maar zelfs als de baby straks ook slecht slaapt zou ik haar nooit thuis laten als ik J van school ga halen.

Ayla, waar zeg ik dat ik J aan haar lot zou overlaten? Ik zeg dat ik de baby mee zou nemen en sowieso vind ik het veiliger om J 5 minuten later op te halen van school waar ze gewoon bij de juf wacht tot ik er ben dan een baby alleen thuis te laten. Ik vind dat persoonlijk echt onverantwoord, en dan nog niet zo zeer vanwege het huilen (al is dat voor mij wel een reden die zwaar mee weegt) maar ook het risico dat er onderweg iets gebeurd met mij of dat er iets met de baby gebeurd terwijl ik weg ben en dus niet kan ingrijpen/helpen als het nodig is. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik 'even' 15 minuten weg ben en er iets gebeurd. Ja het kan ook fout gaan als je thuis bent maar met een babyfoon aan is die kans toch vele malen kleiner.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem280

Bericht 03 Jun 2016 12:37

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ja, dat doe ik wel.
Onze containers staan ook een end van de deur af. Brievenbus is sowieso 100 meter van ons huis vandaan.
Ben ook wel bij schoonouders als de kinderen op bed liggen, of dat zij in de box zitten te spelen. Ok, wonen onder hetzelfde dak, maar toch.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 03 Jun 2016 13:59

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik riep bij de oudste altijd dat ik dat nooit zou doen, hem alleen laten liggen. Bij de middelste ook nog (alhoewel ik toen wel eens al naar de brievenbus liep ofzo) maar toen de jongste geboren werd is dat wel verandert. De oudste zat op de basisschool, de middelste toen nog op de peuterspeelzaal en de jongste kwam dan met name 's middags nauwelijks aan zijn rust toe omdat hij overal mee naartoe moest. Met name nadat hij niet meer in de bak van de wandelwagen pastte ben ik wel begonnen met hem laten liggen. School is op 300m van ons huis, ik ben zo heen en terug. Ook wonen wij recht tegenover een kleine buurtsuper en ik loop daar ook wel eens even snel heen om wat kleine dingetjes te halen. Ik ben daar dus nu wel makkelijker in geworden want sommige dingen zijn anders niet te combineren. Hij slaapt tussen de middag vanaf 12.30, om 13.00 uur moeten de anderen weer naar school en om 15.15 uur moeten ze weer worden opgehaald. En op de dagen dat ze 's middags thuis zijn willen ze 9 van de 10 keer met iemand afspreken en moet ik ze daar weer naartoe brengen rond half 2. Dus hem niet laten liggen is haast ook geen optie.

Wel is het zo dat hij nog in zijn ledikant ligt en dit blijft voorlopig ook zo, ik weet niet of ik het nog aan zou durven als hij in een normaal bed ligt. Hij wordt ook nooit overstuur wakker dus dat is ook wel fijn!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem193

Bericht 03 Jun 2016 14:01

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik ging en ga wel even naar de brievenbus/kliko/oid als de kinderen liggen te slapen.
Meestal doe ik dan even een appje naar mijn man of vriendin wanneer ik ga en wanneer ik terug ben. Duurt het terug appje langer dan 5 minuten dan bellen ze mij of er wat is, pak ik niet op, ondernemen ze actie.
<<

Anoniem236

Bericht 03 Jun 2016 14:11

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Vuilniszak zou ik wel doen hoor, al is dat hier niet van toepassing.

Maar de moeders die de jongste laten liggen als ze de oudste gaan halen; hebben jullie nooit dat het ophalen langer duurt dan verwacht (met vriendjes nog iets afspreken en dat met de ouder afstemmen, de juf die iets wilt bespreken oid?)
De oudste gaat in oktober naar school en de school is nu wel zo dichtbij dat ik het wel aandurf 5 minuten heen en weer te zijn. Maar dan mag het niet langer duren, dat zou ik niet prettig vinden
<<

Anoniem193

Bericht 03 Jun 2016 15:50

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Lotus schreef:Vuilniszak zou ik wel doen hoor, al is dat hier niet van toepassing.

Maar de moeders die de jongste laten liggen als ze de oudste gaan halen; hebben jullie nooit dat het ophalen langer duurt dan verwacht (met vriendjes nog iets afspreken en dat met de ouder afstemmen, de juf die iets wilt bespreken oid?)
De oudste gaat in oktober naar school en de school is nu wel zo dichtbij dat ik het wel aandurf 5 minuten heen en weer te zijn. Maar dan mag het niet langer duren, dat zou ik niet prettig vinden


Quote. Jawel hoor.. Maar poepen duurt ook wel eens iets langer dan bedacht en dan kun je ook niet direct bij je kleine zijn.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 03 Jun 2016 16:37

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Alibi schreef:
Lotus schreef:Vuilniszak zou ik wel doen hoor, al is dat hier niet van toepassing.

Maar de moeders die de jongste laten liggen als ze de oudste gaan halen; hebben jullie nooit dat het ophalen langer duurt dan verwacht (met vriendjes nog iets afspreken en dat met de ouder afstemmen, de juf die iets wilt bespreken oid?)
De oudste gaat in oktober naar school en de school is nu wel zo dichtbij dat ik het wel aandurf 5 minuten heen en weer te zijn. Maar dan mag het niet langer duren, dat zou ik niet prettig vinden


Quote. Jawel hoor.. Maar poepen duurt ook wel eens iets langer dan bedacht en dan kun je ook niet direct bij je kleine zijn.


Maar als er dan echt nood aan de man is dan hoor je dat wel en dan ga je desnoods met de broek op je enkels naar je kind toe.
Ik vind thuis zijn en niet meteen naar je kind toe kunnen/gaan wat anders dan weg zijn en je kind niet eens horen. Bij het eerste kun je als het echt nodig is wel ingrijpen terwijl je als je weg bent die mogelijkheid helemaal niet hebt omdat je niet weet wat er gebeurd. Kan me niet voorstellen dat als je staat te stofzuigen thuis en je hoort dat je kind begint te spugen of een flinke hoestbui heeft dat je dan eerst vrolijk verder stofzuigt en pas 10 minuten later eens gaat kijken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 03 Jun 2016 17:06

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik ben als ik vanaf school moet lopen ook in 3 minuten terug, en babyfoon heeft het bereik en gaat dus ook altijd mee. Ik reageer later vanavond even op de andere vraag via de laptop.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 03 Jun 2016 17:45

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Oh, ik zou echt absoluut geen (bijna) dreumes/peuter alleen in een ledikant laten zolang. Wat nou als hij/zij zich eruit gooit en verkeerd terecht komt? En dan is er niemand. Mijn zoon gooide zich met 13 maanden zo over zijn ledikant heen.

Amani gaat altijd mee naar school als er niemand thuis is. Ik haal haar uit bed als ze eens langer slaapt of ik zorg dat ze in de kinderwagen slaapt als ze later gaat slapen waardoor ze waarschijnlijk niet op tijd wakker is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 03 Jun 2016 18:08

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Vuilniszak weggooien zou ik nog wel doen. Mijn kind alleen thuis laten om bijv. een ander kind uit school te halen zou ik nooit doen (en heb ik nooit gedaan). Zeker niet nadat ik heb meegemaakt dat het huis van de overburen in brand stond terwijl hun 3 jongste kinderen van 3 jaar, 5 jaar en 8 jaar alleen thuis waren (ouders gingen even boodschappen doen). De oudste was toen gelukkig al wel wijs genoeg om de buren te waarschuwen.
Verder denk ik er hetzelfde over als Fiwen.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jun 2016 18:19

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ja, dat zou ik gewoon doen.
<<

Anoniem168

Bericht 03 Jun 2016 19:16

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 29 Aug 2016 18:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 03 Jun 2016 19:22

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Met de babyfoon naar de buren doen wij ook wel hoor. Ook vuilniszak zou ik wel doen
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 03 Jun 2016 19:24

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik zou mijn dochter echt niet alleen willen laten als ik mijn zoon uit school moet halen, ik zorg ervoor dat ze gewoon wat eerder in bed ligt zodat ze wel lekker de slaap kan pakken die ze nodig heeft. Maar het idee dat er thuis wat zou kunnen gebeuren als ze alleen is geeft mij nu al kippenvel.

Vuilniszak weggooien, post uit de brievenbus halen, container weer binnen halen. Stofzuigen en dat soort dingen doe ik wel gewoon als ze in bed ligt. Anders kan je helemaal niks meer doen :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 03 Jun 2016 19:52

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Zo'n stukje voor een vuilniszak doe ik.
Ik heb ook weleens wat in de auto laten liggen die dan wel in dezelfde straat stond maar niet recht voor de deur, liep ik ook gewoon. Er zijn mensen die dat vreemd vinden, zijn vooral ouderen heb ik het idee. Mijn buurvrouw keek toen echt vreemd en vroeg nog wat ik ging doen. Ik zei dat de kleine op bed lag en zag haar gezicht vertrekken. Ik was nog geen 2 minuten weg. Maar die vond het ook vreemd dat ik buiten de ramen ging zemen dus ze is misschien weinig gewend.

We gaan weleens 's avonds bij buren (2 huizen verder) op visite en nemen de babyfoon mee, ik voel me er niet helemaal prettig bij. Dezelfde buurvrouw heeft regelmatig haar babyfoon bij mij weggezet terwijl ze zelf even weg moest, dat zou ik zelf dan weer niet zo makkelijk doen.

Ik zou geen kind van school gaan halen terwijl er nog een ander op bed ligt, daar vind ik hier de afstand (450 m) te groot voor.
<<

anoniem196

Bericht 04 Jun 2016 21:55

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik zou nooit de tuin uit gaan als de jongste slaapt.
En heb ik de tuin de babyfoon bij me.
Om haar te horen.


En stel er breekt brand uit, dan hoor ik het brand alarm op de babyfoon en heb ik hopelijk genoeg tijd om haar naar buiten te halen.
Als je bij de brievenbus staat, op het schoolplein of in de buurt super. Dan ben je te laat.
Ja de kans is klein, maar hij is er wel.
Als je lang op het toilet zit hoor je wel het brand alarm.
Al zet je al je apparaten uit. Kort sluiting in de meterkast kan ook.
<<

Anoniem280

Bericht 05 Jun 2016 06:51

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik zit trouwens ook gewoon buiten met het mooie weer en de kinderen in bed.
Babyfoon neem ik niet mee, heeft buiten weinig bereik. Te groot woonoppervlak.
Ze slapen overdag nog 2,5/3 uren.
Of mijn vriend is buiten aan het omrommelen en ik ga boodschappen doen.
<<

Anoniem161

Bericht 05 Jun 2016 07:12

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

ikknutsel schreef:Ik zou nooit de tuin uit gaan als de jongste slaapt.
En heb ik de tuin de babyfoon bij me.
Om haar te horen.


En stel er breekt brand uit, dan hoor ik het brand alarm op de babyfoon en heb ik hopelijk genoeg tijd om haar naar buiten te halen.
Als je bij de brievenbus staat, op het schoolplein of in de buurt super. Dan ben je te laat.
Ja de kans is klein, maar hij is er wel.
Als je lang op het toilet zit hoor je wel het brand alarm.
Al zet je al je apparaten uit. Kort sluiting in de meterkast kan ook.


Hier ben ik dus ook bang voor. Maar neem de babyfoon niet mee naar buiten. Hier staat alleen beeld aan, geluid uit. Wij wonen zo klein dat ik hem wel hoor huilen en spelen als hij in bed ligt. Ook buiten want de kinderkamer ligt aan de tuinkant. Ook de 2de kinderkamer.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 05 Jun 2016 08:15

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Een vuilniszak weggooien doe ik wel. Ik stap de deur uit en steek over, daar staan twee containers. Verder zou ik ook zonder babyfoon nergens heen gaan. Nou is dat hier niet van toepassing, daar is school te ver voor. Maar zonder enig geluid vanuit een babyfoon zou ik ook absoluut niet gerust zijn.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 06 Jun 2016 13:38

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Haha, ik durf het bijna niet meer te zeggen, ik ben een hele onverantwoorde moeder denk ik.. Ik doe dat echt gewoon hoor. Ik heb ook af en toe de oudste uit school gehaald terwijl de jongste nog op bed lag. Wel ging ik dan met de auto, sneller EN veiliger.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Jun 2016 14:53

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik heb de oudste weleens naar de opvang gebracht toen de jongste een paar weken oud was. Met de auto en was binnen 5 min terug. Voor de rest niet alleen in huis gelaten.
04-2014
10-2015
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 06 Jun 2016 16:46

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Als de oudste hier in de straat op school zou zitten (zit op 100m afstand een school) dan zou ik denk ik ook wel snel heen en weer durven met de jongste op bed. Eventueel met babyfoon die extra ver bereik heeft. Alleen zit ze nu veel verder weg op school, dus begin ik daar niet aan. Ben zo 15 minuten enkele reis kwijt en dan ben je ook nog even op school.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers