Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Jun 2016 16:44

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik zou dat ook doen, met babyfoon en na 854 checken of ik de huissleutel bij me heb.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Jun 2016 16:48

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

minoessepoes schreef:Ik doe het niet, maar wij wonen op 3 hoog, de ondergrondse container staat wel recht tegenover ons appartement, maar ik vind het gewoon niet nuttig, ik zet hem bij de voordeur en neem hem mee als we naar buiten gaan. Ik loop ook niet speciaal naar de container als mijn man thuis is :laughcry:

Heel soms loop ik wel naar beneden als er een pakketbezorger staat, maar onze vaste PostNL bezorger bied altijd aan om het naar boven te brengen en dan vind ik dat fijner. Ik ga eigenlijk ook nooit een pakketje ophalen bij de buren als hij slaapt bijvoorbeeld, niet zozeer omdat ik direct bang ben dat er iets gebeurd maar meer omdat het ook prima kan wachten en ik het dan prettiger vind om hem gewoon mee te nemen/ er meestal toch wel meerdere keren per dag uit loop en het dan net zo makkelijk kan combineren.


Exact hetzelfde geldt voor mij. Al wonen wij op 1 hoog. Die postbode van ons is wat dat betreft de beste :yes:

Ik heb er wel vaak aan gedacht om het te doen toen N. nog heel klein was, maar ik ben altijd bang een sleutel te vergeten, zodat ik het gebouw en/of het huis niet meer in kan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Jun 2016 16:53

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ja hoor dat zou ik rustig doen. J slaapt heel weinig dus als hij slaapt laat ik hem graag slapen. Laat hem (mits de temperatuur het toe laat) ook wel eens in de auto zitten.
2015 💙
<<

Anoniem281

Bericht 02 Jun 2016 17:01

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik heb 't getimed :nerd: Ik was 96 seconden weg, maar ik heb getreuzeld door m'n katten te roepen, die lopen altijd mee.

Oh en die luiers, ja.. Die tikken wel aan. En die wil je niet laten liggen. Echt niet.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 02 Jun 2016 20:56

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ow oepssiee voel me een ontaarde moeder..ik liet mijn baby als ze sliep liggen..Dan was ik zeker 20 min weg ( ok ander kind v school te halen.. Hm weet niet of ik dat nu weer zou doen..
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Jun 2016 21:28

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Churrito schreef:Ow oepssiee voel me een ontaarde moeder..ik liet mijn baby als ze sliep liggen..Dan was ik zeker 20 min weg ( ok ander kind v school te halen.. Hm weet niet of ik dat nu weer zou doen..


Jij bent niet de enige hoor. Ik ben ook wel even (meestal max 15 min) weg om de mijne van school te halen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Jun 2016 21:35

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Annemie schreef:
Churrito schreef:Ow oepssiee voel me een ontaarde moeder..ik liet mijn baby als ze sliep liggen..Dan was ik zeker 20 min weg ( ok ander kind v school te halen.. Hm weet niet of ik dat nu weer zou doen..


Jij bent niet de enige hoor. Ik ben ook wel even (meestal max 15 min) weg om de mijne van school te halen.


En ik ook. Al is het meestal niet meer dan 15 minuten. Hij slaapt weinig dus wat hij slaapt is me heilig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 02 Jun 2016 21:39

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Maar hoe doen mensen dat met honden dan, die moet je toch ook gewoon uitlaten? Je kunt niet iedere keer je baby meenemen dan.
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 02 Jun 2016 21:41

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ooh gelukkig voel me al wat minder slecht nu!
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jun 2016 21:42

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Carrie schreef:Maar hoe doen mensen dat met honden dan, die moet je toch ook gewoon uitlaten? Je kunt niet iedere keer je baby meenemen dan.

Die doen de hond ook een luier om :P
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Jun 2016 21:43

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Carrie schreef:Maar hoe doen mensen dat met honden dan, die moet je toch ook gewoon uitlaten? Je kunt niet iedere keer je baby meenemen dan.

Ik weet niet of jij een hond hebt, ik niet (ook geen baby overigens), maar ik kan me niet voorstellen dat ik m'n hond zou gaan uitlaten terwijl m'n baby ligt te slapen. Ik zou me daar wel een beetje angstig bij voelen geloof ik. Tenzij het voordeur open, poepen/plassen en weer naar binnen is.

♥♥
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 02 Jun 2016 21:55

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Wat grappig om dit te lezen.
Maar wat ik mij dan afvraag. Als jullie baby slaapt (op zijn/haar slaapkamer) zitten jullie er dan naast?
Ik ben dan ook gerust beneden aan het stofzuigen ofzo.
Of andersom, als ze in de box ligt te slapen, dan ga ik ook weleens de was doen boven.
Dat duurt dan zelfs langer dan 96 seconden.
Juist als ze slaapt geniet ik er van om iets voor mezelf te kunnen doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Jun 2016 22:05

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

GeKKiE schreef:Wat grappig om dit te lezen.
Maar wat ik mij dan afvraag. Als jullie baby slaapt (op zijn/haar slaapkamer) zitten jullie er dan naast?
Ik ben dan ook gerust beneden aan het stofzuigen ofzo.
Of andersom, als ze in de box ligt te slapen, dan ga ik ook weleens de was doen boven.
Dat duurt dan zelfs langer dan 96 seconden.
Juist als ze slaapt geniet ik er van om iets voor mezelf te kunnen doen.


En dat lijkt me ook een gezonde gedachte. Dat zijn je oplaadmomenten voor als ze weer wakker wordt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 02 Jun 2016 22:06

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik ging zo ver als dat de babyfoon bereik had, en nog steeds trouwens. Vind het gewoon echt geen fijn idee dat ze alleen in huis ligt en ik niet in de gaten kan houden wat er gebeurd.
En ik heb echt geen angst dat er iemand inbreekt en haar meeneemt maar ze kan ook ineens flink gaan spugen of een hoestbui krijgen of zo. En tegenwoordig heeft ze af en toe een nachtmerrie en dan wil ik ook snel kunnen reageren.
Sowieso vind ik het heel belangrijk dat kinderen, hoe klein ze ook zijn, er 100% op moeten kunnen vertrouwen dat er iemand voor ze is als ze iemand nodig hebben.
Ik zou dus ook echt nooit een kwartier weg gaan om J op te halen en de baby alleen thuis laten. Die gaat of mee, of ik regel wel een buurvrouw of zo die even bij ons in huis komt zitten.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 02 Jun 2016 22:45

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Bij ons staat ie in hetmidfen van de straat maar ik doe het niet. Ik wacht tot mijn vriend thuis is.
<<

anoniem224

Bericht 02 Jun 2016 22:48

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Als het echt maar een klein stukje is zou ik dat wel doen. Naar buiten, zak erin gooien en weer terug. Maar ik ben daar sowieso niet zo heel moeilijk in denk ik.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Jun 2016 22:51

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Elliot schreef:
Carrie schreef:Maar hoe doen mensen dat met honden dan, die moet je toch ook gewoon uitlaten? Je kunt niet iedere keer je baby meenemen dan.

Ik weet niet of jij een hond hebt, ik niet (ook geen baby overigens), maar ik kan me niet voorstellen dat ik m'n hond zou gaan uitlaten terwijl m'n baby ligt te slapen. Ik zou me daar wel een beetje angstig bij voelen geloof ik. Tenzij het voordeur open, poepen/plassen en weer naar binnen is.


Wij hebben wel een hond. Overdag gaat dochter mee.
Maar als een van ons alleen is s'avonds dan ligt dochter op bed en gaan wij een blokje om met de hond en babyfoon. Onze babyfoon heeft 3km bereik op open veld.
2014 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Jun 2016 07:17

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Als baby sliep R waar ik was. Nu valt hij naast me op de bank in slaap (overdag) en ga ik daarna doen waar ik zin in heb.

's Avonds ligt hij nu gewoon in zijn kamer en ben ik beneden of boven of in de tuin, hij ligt dan dus wel alleen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem245

Bericht 03 Jun 2016 07:34

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ja ik deed dat wel, ging ook met de hond uit. Ik was alleen met een klein kind dus het kwam wel eens voor dat zoon lag te slapen en de hond echt uit moest. Ik was wel altijd binnen 10 minuutjes weer terug.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Jun 2016 07:44

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Carrie schreef:Maar hoe doen mensen dat met honden dan, die moet je toch ook gewoon uitlaten? Je kunt niet iedere keer je baby meenemen dan.


Ik laat de hond uit als F moe wordt, dan slaapt hij in de kinderwagen. En die laat ik daarna buiten voor het raam staan als het mooi weer is.
Maar bij dochter deed ik ook wel eens even een vlug rondje met de hond als zij in bed lag.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Jun 2016 09:37

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Fiwen schreef:Ik ging zo ver als dat de babyfoon bereik had, en nog steeds trouwens. Vind het gewoon echt geen fijn idee dat ze alleen in huis ligt en ik niet in de gaten kan houden wat er gebeurd.
En ik heb echt geen angst dat er iemand inbreekt en haar meeneemt maar ze kan ook ineens flink gaan spugen of een hoestbui krijgen of zo. En tegenwoordig heeft ze af en toe een nachtmerrie en dan wil ik ook snel kunnen reageren.
Sowieso vind ik het heel belangrijk dat kinderen, hoe klein ze ook zijn, er 100% op moeten kunnen vertrouwen dat er iemand voor ze is als ze iemand nodig hebben.
Ik zou dus ook echt nooit een kwartier weg gaan om J op te halen en de baby alleen thuis laten. Die gaat of mee, of ik regel wel een buurvrouw of zo die even bij ons in huis komt zitten.


Dikgedrukte ben ik volledig met je eens. Maar betekent dan dat je stante orde naast zijn/haar bedje moet staan wanneer je kind begint te huilen? Het duurt hier soms echt wel een minuut of vijf-tien tot ik er naar toe ga, omdat ik bijvoorbeeld nog even iets moet afronden of 's ochtends vroeg simpelweg mijn bed niet uit kan komen na een te korte nacht. Ik ben zelf van mening dat ik hiermee geen afbreuk doen aan het vertrouwen van mijn zoon. Als ik dus een kwartiertje weg ben om de oudste van school te halen en hij wordt na vijf minuten wakker dan zal hij dus hooguit tien minuten huilen.

Overigens is het in al die tijd nog maar een keer voor gekomen dat hij al wakker was toen ik weer thuiskwam en ja, dat gaf wel een vervelend gevoel. Maar zoals ik eerder al zei, hij slaapt meestal maar zo'n anderhalf tot twee uren op een dag (hij is 13 maanden) dus die slaap is me heilig.

Als hij later niet meer in zijn ledikantje ligt zou ik dit overigens niet meer doen. Dan zou ik het inderdaad heel naar vind als hij bijvoorbeeld zelf naar beneden komt en ik er niet ben. Maar tegen die tijd mag de oudste ook zelf uit school komen dus in die zien is dat niet aan de orde.
Laatst gewijzigd door Lady op 03 Jun 2016 13:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Jun 2016 09:48

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ja dat zou ik wel doen als ze in haar bedje ligt te slapen en nadat ik inderdaad zeker weet dat ik de sleutel bij me heb, maar een babyfoon meenemen lijkt me dan vrij zinloos. Ik zou me niet omdraaien met de vuilniszak nog in mijn hand als ze gaat huilen. Ik zit ook weleens op het toilet of sta onder de douche als ze wakker wordt en dan doe ik heus mijn best om snel bij d'r te zijn, maar het komt dan weleens voor dat ze een minuutje moet wachten.

Ik zou niet zo snel een boodschap gaan doen terwijl ze slaapt of langer dan een minuut of twee de deur uitgaan, maar dat is puur op gevoel. Er kan natuurlijk weinig gebeuren als ze in haar wiegje ligt.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem174

Bericht 03 Jun 2016 10:31

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik zou het ook gewoon doen en ik zou zelf geen babyfoon meenemen, maar wel checken dat ik sleutels zou hebben.
Ik breng weleens spullen naar mijn auto, aan de overkant van de straat. En heb ook weleens de container gehaald als ze sliep (de steeg door +- 40 meter).

Ik snap ook dat Lady haar zoon laat liggen als ze de oudste uit school gaat halen.
Ik denk dat ik daar zelf ook voor zou kiezen. Je kind twee keer uit zijn middagslaap halen/wakker houden zou ik een stuk zieliger vinden dan hem -in het ergste geval- 10 minuutjes laten huilen.
Overigens huilt mijn dochter nooit als ze wakker wordt, die gaat spelen met haar knuffels of ligt te kletsen.
Als ze wakker wordt van haar slaapje en ik ben nog ergens mee bezig dan laat ik haar ook weleens een kwartiertje spelen/kletsen voor ik haar uit bed haal.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Jun 2016 11:11

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

Ik heb dat ook gedaan, de hond uitgelaten en de oudste van school gehaald als de jongste lag te slapen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 03 Jun 2016 12:50

Re: Vuilniszak weggooien terwijl baby slaapt?

En ook ik laat Naomi liggen als ze toevallig slaapt als ik Elena van school moet halen. Ik ben het met Fiwen eens maar een schoolgaand kind is ook jong, die kan je toch ook niet aan zijn/haar lot overlaten? Nu gaat Naomi ook niet huilen als ze wakker wordt, tenzij ze niet uitgeslapen is en dan laat ik haar dus ook liggen als ze huilt, 9 vd 10 keer valt ze weer in slaap. En als ik er heen ga om te troosten slaapt ze helemaal niet meer en heb ik de hele dag een chagrijnig kind. Wat dus ook de reden is dat ik haar niet wakker maak om mee te nemen, ze kan daar erg slecht tegen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers