Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


hoe moet je je haar fohnen?

<<

Elle123

Bericht 02 Jun 2016 12:42

hoe moet je je haar fohnen?

Het lukt mij dus echt niet om mijn haar netjes te föhnen. Ga ik gewoon ondersteboven hangen, ben ik 10 minuten bezig en dan is het nog nat en vooral erg pluizig (ook als ik de koude stand gebruik).
Bij de kapper doen ze het altijd zo mooi met een ronde borstel. Ik krijg dat dus echt niet voor elkaar. Hoe moet dat? De borstel blijft altijd in mijn haar hangen, ik kan niet met 1 hand de borstel door mijn haar bewegen en met de andere föhnen, en dan geef ik het altijd maar weer op. Ik heb geprobeerd youtube filmpjes na te doen, maar ik ben geloof ik gewoon echt te onhandig met 2 handen tegelijk, en op die filmpjes blijft de borstel nooit in het haar steken. Bij mij zit ie na 2 seconden al vast geklit.
Heeft iemand tips voor me?
<<

Anoniem177

Bericht 02 Jun 2016 12:45

Re: hoe moet je je haar fohnen?

Toch is het met zo'n borstel kwestie van oefenen, wat je ook kunt doen is even advies vragen bij je kapper. Dan probeer je het zelf te doen en zij kunnen je dan begeleiden.
Andere optie is misschien een Fohnborstel? Heb je dat al eens geprobeerd?
<<

Elle123

Bericht 02 Jun 2016 12:46

Re: hoe moet je je haar fohnen?

bambina schreef:Toch is het met zo'n borstel kwestie van oefenen, wat je ook kunt doen is even advies vragen bij je kapper. Dan probeer je het zelf te doen en zij kunnen je dan begeleiden.
Andere optie is misschien een Fohnborstel? Heb je dat al eens geprobeerd?



Ja, zelfs die fohnborstel zal meteen vast in mijn haar en daarvan ging het ook zo pluizen. Waar laat je de rest van je haar als je een pluk aan het drogen bent met de borstel? Zulke problemen kom ik dus steeds tegen :cry:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 02 Jun 2016 12:50

Re: hoe moet je je haar fohnen?

Ik vind het ook moeilijk maar oefening baart echt kunst. Je moet proberen de borstel niet een vol rondje te draaien want dan komt de nieuwe laag haren op de oude laag op je borstel en dan klit het inderdaad vast.
#teammaple🍁
<<

Elle123

Bericht 02 Jun 2016 12:54

Re: hoe moet je je haar fohnen?

Maar bij mij schuift hij ook niet gewoon glad naar beneden zeg maar, dan blijft hij halverwege steken omdat door de wind van de fohn mijn haar door elkaar gaat. Ik ga straks naar de kapper, dan laat ik het even voordoen. ik ga alleen naar Brainwash want ik hoef alleen even de punten te laten knippen, dus ik weet niet of ze dat daar ook goed kunnen. Over een tijdje moet ik weer verven en misschien toch maar eens een model erin laten knippen. dus dan ga ik weer naar een andere kapper. Misschien moet ik ook eens kijken wat voor fohn het beste is, en of ik zo'n fohnborstel van bv Chi aan moet schaffen.
<<

Anoniem177

Bericht 02 Jun 2016 12:55

Re: hoe moet je je haar fohnen?

Eerst zorgen dat je haar helemaal droog is voor je met een borstel en fohn aan de slag gaat, anders ben je echt uren bezig. Oh wat lastig uit te leggen, heb al 3x een poging gedaan om het uit te leggen maar steeds haal ik het weer weg haha.
Misschien is handig om eerst te proberen zonder in draaien, je maakt je haar namelijk al glad door het alleen emt de borstel en fohn te borstelen zeg maar. Zorg altijd dat je omhoog fohnt zodat je het haar wat eronder valt niet mee pakt in de borstel. Dan gaat het namelijk ook snel vast zitten.
En Oja, wat voor borstel gebruik je? Dat kan ook een heel verschil opleveren!!
<<

Anoniem177

Bericht 02 Jun 2016 12:57

Re: hoe moet je je haar fohnen?

Ja een borstel van Chi is goed, zorg ook dat je geen TE kleine borstel hebt, dan maake je het jezelf ook lastig.

Enneh, brainwash zou ook daar moeten kunnen fohnen haha, dat is toch wel het eerste wat je leert in het hele kappersvak. Als je niet goed kunt fohnen is het ook moeilijk om een goed model in het haar te kunnen maken.

Edit: Probeer het juist daar even zelf te doen, en dan kunnen ze daar zeggen hoe je het beter kunt doen
<<

Elle123

Bericht 02 Jun 2016 13:06

Re: hoe moet je je haar fohnen?

Goeie tip! Ik heb me nog niet gewaagd aan indraaien, gewoon recht borstelen lukt al niet haha. Ik heb zo'n keramische ronde borstel (van Kruidvat). Ik heb geen idee welke fohn ik heb, mijn vriend is eigenlijk de enige die hem gebruikt. Maar als je dan bovenop begint en je fohnt pluk voor pluk, waar laat je die plukken dan als je de onderste lagen gaat doen? Of begin je onderaan en zet je de bovenste helft vast?
Weet jij dan toevallig ook waarom mijn haar de laatste weken opeens zoooo enorm pluizig is? Ik gebruik de Keratin shampoo en conditioner van Chi, afgewisseld met de Angel Wash en rinse van Kevin Murphy. En na het wassen leave in keratine spul van Chi. Echt onhandig en het ziet er heel lelijk en onverzorgd uit. Ik hoopte dat fohnen zou kunnen helpen, maar dat blijk ik dus echt niet te kunnen.
<<

Anoniem177

Bericht 14 Jun 2016 03:47

Re: hoe moet je je haar fohnen?

Is het nog gelukt? En heb je nog tips gekregen van je kapper?
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 14 Jun 2016 06:14

Re: hoe moet je je haar fohnen?

Eerst je haar half droog föhnen, dan je haar afdelen. Begin een passe in de nek en dan steeds stuk hoger. Met de ronde borstel is het inderdaad oefenen. Er zijn veel tutorials te vinden op youtube. Je kunt ook een ronde borstel föhn gebruiken. Tegen het pluizen kun je er wat serum indoen.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers