Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderliedjes van vroeger

<<

Anoniem280

Bericht 01 Jun 2016 22:23

Re: Kinderliedjes van vroeger

Deze vuist op deze vuist.

Hansje Pansje kevertje
Die klom eens op een heg
Neer viel de regen
Die spoelde Hansje weg
Daar kwam de zon
Die maakte alles droog
Hansje Pansje kevertje klom toen weer omhoog

De wielen van de bus gaan rond en rond.

Zeg Roodkapje waar ga je heen, Zo alleen, zo alleen.
Ga naar grootmoeder koekjes brengen in het bos, in het bos
In het bos zijn de wilde dieren, in het bos
Ben niet bang voor de wilde dieren, ben niet bang, ben niet bang
Zal eens zien of jij niet bang bent, zal wel zien zal wel zien.

Eekhoorn eekhoorn
Met je lange staartje
Eekhoorn eekhoorn
Springt met een vaartje
Tikke takke tomen
Roetsj in de bomen.

Visje visje in het water
Visje visje in de kom
Visje visje kan niet praten
Visje visje draai je om
Visje heeft zich omgekeerd omgekeerd omgekeerd
Visje heeft zich omgekeerd
Dat heeft ie van jouw geleerd.

De olifant de olifant
Die heeft de dikste billen van het hele land
En de giraf
De allerlangste nek
En de krokodil
De allergrootste bek bek bek


Verder heb ik een cd/dvd van Monique Smit, heet 2 kleine kleutertjes. Kinderen vinden het geweldig.

Voor het slapen gaan zing ik altijd:
Schaapje schaapje heb je witte wol
Ja baas, ja baas, 3 zakken vol
1 voor de meester
1 voor de vrouw
1 voor het kindje dat bibbert van de kou
Schaapje schaapje heb je witte wol
Ja baas, ja baas, 3 zakken vol

Ze zitten dan altijd mee te deinzen.
Is het liedje uit, krijg ik een kus en gaan ze liggen.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 02 Jun 2016 07:42

Re: Kinderliedjes van vroeger

Ooh zoooo herkenbaar Bazinga! Ik kwam ook steedsniet verder dan een of twee zinnen en vroeg mij heel vaak af waar die teksten ooit op sloegen. Dat laatste snap ik nog steeds niet, het zijn echt de raarste teksten.

Door YouTube en babyzwemmen ken ik er weer veel. Tip: Tobias (gratis) lid van de bieb te laten worden. Ik weet niet wat er nu in het start koffertje zit, maar bij mij een liedjes boek met cd erbij. Tekst en geluid ideaal!
De cd zit bij ons in de auto, als T, aan het huilen is, zetten wij hem op en bij de eerste klanken is hij al stil.


Jaaa Kiatu de krokodil, hier een grote hit! Hij doet dan snel zijn handjes voor zijn billen, geniaal en zit al te lachen zodra je begint. Je ziet de spanning opbouwen op het gezichtje.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Jun 2016 07:45

Re: Kinderliedjes van vroeger

Bedankt voor de reacties! Vriend en ik hebben gister volop gezongen!

Nu nog zingen waar de kleine ook bij is..

't Escaleerde alleen vrij snel bij 'Zag twee beren', want nu is 't ook een wonder dat honden verwonden, kippen kunnen wippen, vissen blijven pissen, katten kunnen jatten enz. enz...
<<

Anoniem280

Bericht 02 Jun 2016 08:15

Re: Kinderliedjes van vroeger

Haha.
<<

Anoniem236

Bericht 03 Jun 2016 07:03

Re: Kinderliedjes van vroeger

Haha bazinga!
<<

Anoniem281

Bericht 15 Jul 2016 17:15

Re: Kinderliedjes van vroeger

Urban Naked schreef:Bazinga, dit zijn leuke boekjes met cd: https://www.bruna.nl/boeken/op-een-grot ... GwodJaUHwA

En op spotify kun je zoeken op Felice van der Zande(n?), die zingt duizend kinderliedjes met gewone muziek erbij, niet van dat lompe met beat enzo. Door Felice ken ik al m'n kinderliedjes weer top!


Ik heb Felice inmiddels gevonden, maar jeetje, Olifantje in 't Bos is gewoon een liedje van 2.23 bij haar! Verder vind ik 't vrij moeilijk om Felice serieus te nemen omdat ze zo ernstig 'Hallo hallo hallo, ik ben Loedie' zingt. Afijn, ik probeer vrolijk mee te zingen voor de kleine man.

*Edit; ik wilde eigenlijk editten om haar 'De Kikkertjes' belachelijk te maken, want daarin 'quackt' ze heel serieus. Maar toen moest ik niezen en Tobias schrikt zich op de één of andere manier steeds de rambam als er iemand niest (pruillip, gebrul en dikke tranen!) dus ik ging spontaan mee quacken om hem te laten stoppen met huilen. Moederschap.. Ik zal 't nooit 100% begrijpen, denk ik.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Jul 2016 16:13

Re: Kinderliedjes van vroeger

Bazinga schreef:
Urban Naked schreef:Bazinga, dit zijn leuke boekjes met cd: https://www.bruna.nl/boeken/op-een-grot ... GwodJaUHwA

En op spotify kun je zoeken op Felice van der Zande(n?), die zingt duizend kinderliedjes met gewone muziek erbij, niet van dat lompe met beat enzo. Door Felice ken ik al m'n kinderliedjes weer top!


Ik heb Felice inmiddels gevonden, maar jeetje, Olifantje in 't Bos is gewoon een liedje van 2.23 bij haar! Verder vind ik 't vrij moeilijk om Felice serieus te nemen omdat ze zo ernstig 'Hallo hallo hallo, ik ben Loedie' zingt. Afijn, ik probeer vrolijk mee te zingen voor de kleine man.

*Edit; ik wilde eigenlijk editten om haar 'De Kikkertjes' belachelijk te maken, want daarin 'quackt' ze heel serieus. Maar toen moest ik niezen en Tobias schrikt zich op de één of andere manier steeds de rambam als er iemand niest (pruillip, gebrul en dikke tranen!) dus ik ging spontaan mee quacken om hem te laten stoppen met huilen. Moederschap.. Ik zal 't nooit 100% begrijpen, denk ik.


:thumbup: :lol:
<<

Patsy

Bericht 16 Jul 2016 18:15

Re: Kinderliedjes van vroeger

Ik zing voor mijn jongste zoon heel vaak:

M.elsje fiderelsje
Zet je klompjes bij 't vuur
Moeder bakt pannenkoeken maar het meel is te duur
Tingelingelinge pannenkoek
Meel met rozijnen
Tingelingelinge pannenkoek
Kom op bezoek

Ik zing dat alleen als er verder niemand in de buurt is, want ik schaam me kapot.
<<

Anoniem280

Bericht 17 Jul 2016 06:54

Re: Kinderliedjes van vroeger

Hoezo schaam jij je daar voor?
Hoeft toch niet?
Ik zing altijd, we dansen altijd.
Hoe gekker ik doe, hoe maller de kinderen gaan doen.
Gister een kinder cd opgezet.
Best luid. Mijn vriend was samen met zijn pa en nog een vriend buiten. Terras deur stond open.
Ik mee bléren en de kinderen mee joelen en dansen.
Maakt mij werkelijk niets uit of anderen mij kunnen horen.
<<

Patsy

Bericht 17 Jul 2016 08:37

Re: Kinderliedjes van vroeger

O gek doe ik ook wel hoor. Dansen doe ik ook met ze, zo gek mogelijk, als het aan de oudste ligt op muziek van Ernst en Bobbie.

Laat ik het er op houden dat mijn zangtalent niet geweldig is en (M)elsje fiderelsje een vrij hoog liedje.
<<

Anoniem280

Bericht 17 Jul 2016 09:33

Re: Kinderliedjes van vroeger

Haha, das toch niet erg?
Ben zelf ook zo vals als een kraai.
<<

Geel

Bericht 17 Jul 2016 10:22

Re: Kinderliedjes van vroeger

Bazinga schreef:Maar toen moest ik niezen en Tobias schrikt zich op de één of andere manier steeds de rambam als er iemand niest (pruillip, gebrul en dikke tranen!) dus ik ging spontaan mee quacken om hem te laten stoppen met huilen.
Dit heb ik ook! Of nou ja, Maria. Ik nies nu anders. Echt balen, een van de heerlijkste genoegen van het leven is om keihard te niezen. En nu moet ik even naar een andere kamer lopen en dan gedempt niezen. Tss.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers