Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Mei 2016 10:36

Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Rot klussen, maar aangezien het vandaag heel de dag regent, ga ik er toch maar aan beginnen....

Wie heeft er handige tips?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 30 Mei 2016 10:39

Re: Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Voor de oven een bakje water met citroensap er een tijdje inzetten, afhankelijk van hoe vies/aangekoekt die is. Voor mij is 10 min genoeg.
Daarna kun je hem met een doekje zo schoon poetsen. Vind het echt bijzonder, hoe makkelijk dat gaat.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Mei 2016 10:51

Re: Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Chaos schreef:Voor de oven een bakje water met citroensap er een tijdje inzetten, afhankelijk van hoe vies/aangekoekt die is. Voor mij is 10 min genoeg.
Daarna kun je hem met een doekje zo schoon poetsen. Vind het echt bijzonder, hoe makkelijk dat gaat.


Oh super! Ga het proberen, dankjewel voor de tip.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Mei 2016 10:52

Re: Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Moet het warm water zijn? En zet je de oven aan?
<<

Anoniem178

Bericht 30 Mei 2016 11:04

Re: Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Föhn op de vriezer! Binnen een kwartiertje is hij dan ontdooid. Inhoud zet ik altijd in een krat, dicht op elkaar gepakt.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 30 Mei 2016 11:20

Re: Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Ja, de oven moet wel aan. Ik doe het in de combi met koud water want die is snel heet en in de gewone oven heb ik het met kokend water gedaan, maar dat kan ook met koud water hoor, duurt het alleen iets langer omdat het water nog verwarmd moet worden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem173

Bericht 30 Mei 2016 11:35

Re: Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Ik doe mijn vriezer meestal in de winter, als het buiten toch koud is.. maar sowieso een bak heet water erin of met een doek gedommelt in heet water de boel afnemen. Dan smelt het ijs veel sneller.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mei 2016 11:40

Re: Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Als je veel in de vriezer hebt liggen. De inhoud in een dekbed leggen en die dichtvouwen. Dekbed is een super isolatie.
Verder zet ik er er altijd een bak kokend water in zodat hij snel ontdooit ( met een hoop handdoeken erbij).

Voor de oven pak ik vaak een chemische middel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 30 Mei 2016 12:43

Re: Oven en vriezer schoonmaken, tips gevraagd!

Nou het is alweer gebeurd! Alles weer lekker schoon en fris.

Oven heb ik gedaan met BBQ reiniger, had helaas geen citroen(sap) in huis. Maar ga ik de volgende keer zeker proberen. Maar met chemisch schoonmaakmiddel is het voor nu ook goed gelukt.

En de vriezer heb ik met een föhn gedaan. Was zo gepiept, had niet zo heel veel in de vriezer, dus een klein half uurtje heb ik die spullen gewoon even op het aanrecht laten staan, was allemaal nog bevroren toen ik klaar was.

Dankjewel voor de tips!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers