Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke winkelervaringen

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Mei 2016 09:13

Leuke winkelervaringen

Omdat ik afgelopen weekend een hele toffe Albert Heijn ervaring had leek het me leuk meer van dat soort verhalen te lezen :)

Ik was met mijn moeder even in de Appie. Ik had eerder die week spinazie gekocht maar zag pas later dat ik niet goed op de datum had gelet. Ik had het donderdag de 26e gekocht en zou het eerst dezelfde avond gaan eten. Dat liep anders, en toen schoof het door naar zaterdag. Alleen zag ik dus zaterdagochtend dat de spinazie maar tot de 26e houdbaar was. Ik vroeg mijn moeder of zij dat nog zou eten, of dat ik beter even nieuwe mee kon nemen. Nog voor mijn moeder antwoord kon geven werd ik aangesproken door een medewerker: "Ik hoorde u net praten over de spinazie, heeft u die bij Albert Heijn gekocht?" Ik vertelde dat ik het wel bij de AH had gekocht, maar dan een vestiging in Den Haag. Zegt dat meisje: "Pakt u maar een nieuwe hoor!" Super lief! Ik was helemaal verbaasd, ik had zelf niet goed op de datum gelet natuurlijk en was er ook helemaal niet op uit om een nieuwe zak spinazie te krijgen.
Goeie service dus!

Jullie nog leuke verhalen?

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Mei 2016 10:06

Re: Leuke winkelervaringen

Hier ook de Albert Heijn, ik zocht iets en kon het niet vinden, toen ik het vroeg ging de manager voor me zoeken en bleek het vak leeg te zijn maar hij kon zien dat hij wel voorraad binnen gekregen had die dus nog niet uitgepakt was, hij deed echt veel moeite voor me om het te vinden. Terwijl ik stond te wachten kwam er een medewerker van de groente afdeling vragen of mijn zoon een banaan lustte, van het huis :D
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mei 2016 10:09

Re: Leuke winkelervaringen

Hier ook een toffe manager in de AH. Ik gebruik het liefste waspoeder ipv vloeibaar. Deze was in de bonus en ik kon nergens de poeder vinden. De manager aangesproken. Hij ook mee gezocht, ook achter gekeken maar niks. Gevraagd of ik het erg zou vinden om in een ander filiaal te kijken. Geen probleem, maar hij ging wel eerst voor mij bellen of ze het in dat filiaal wel zouden hebben. Super gewoon.

Verder promoten ze in het filiaal de zelfscan heel erg. En tegenwoordig krijg je bij controle, die goed is, een reep chocolade. En iedere AH actie is dubbele zegels o.i.d bij de zelfscan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marjolein

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 20 Nov 2014 00:13

Bericht 30 Mei 2016 11:44

Re: Leuke winkelervaringen

Niet zozeer 'leuk' maar wel grappig, vind ik.
Wij hebben 2 supermarkten tegenover elkaar met een weg ertussen; een Jumbo en een AH. Het parkeerterrein van de Jumbo grenst aan een rijtje woonhuizen met op de hoek een schutting. Wanneer de Jumbo bevoorraad wordt rijden daar grote vrachtwagens langs. Blijkbaar schampen die vrachtwagens vaak tegen de schutting aan waardoor die niet meer in z'n lood staat. De Jumbo wil hier niets aan doen.

Nu was die eigenaar het zo beu dat hij zijn schutting blauw geverfd heeft met het AH logo erop en een pijl naar de AH. De Jumbo is er uiteraard niet blij mee maar ik moet er stiekem wel om lachen :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Mei 2016 12:00

Re: Leuke winkelervaringen

Een tijdje terug kwam er in onze Jumbo voor het eerst de zelfscan. Er was toen een aanbieding van 2 kratten Hertog Jan bier waarbij je de 2e krat voor de helft van de prijs kreeg. Nu was mijn vriendin de 2e krat vergeten te scannen en kreeg ze geen controle, dus zo hebben we per ongeluk een 2e krat bier helemaal gratis gehad (en die levert zelfs nog statiegeld op).

Wat gebeurd er eigenlijk als je wordt gecontroleerd en je hebt per ongeluk een item vergeten te scannen?
<<

Anoniem313

Bericht 30 Mei 2016 12:01

Re: Leuke winkelervaringen

Fred schreef:Een tijdje terug kwam er in onze Jumbo voor het eerst de zelfscan. Er was toen een aanbieding van 2 kratten Hertog Jan bier waarbij je de 2e krat voor de helft van de prijs kreeg. Nu was mijn vriendin de 2e krat vergeten te scannen en kreeg ze geen controle, dus zo hebben we per ongeluk een 2e krat bier helemaal gratis gehad (en die levert zelfs nog statiegeld op).

Wat gebeurd er eigenlijk als je wordt gecontroleerd en je hebt per ongeluk een item vergeten te scannen?


Dan moet je betalen natuurlijk.

Jouw voorbeeld is geen leuke winkelervaring, maar iets mee nemen zonder af te rekenen.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2016 12:02

Re: Leuke winkelervaringen

Dat heet niet 'gratis krijgen', dat heet diefstal.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 30 Mei 2016 12:08

Re: Leuke winkelervaringen

En als je iets vergeet te scannen en ze komen erachter bij een controle dan moet je alles uitladen op de band en wordt alles gescanned zoals normaal ook zou zijn zonder zelf scan.

Haha Marjolein wat grappig!!
30-04-2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Mei 2016 12:12

Re: Leuke winkelervaringen

Dat het diefstal is, is natuurlijk wel erg makkelijk gezegd. Kratten bier scan en producten in de aanbieding scan je niet altijd op het product zelf. Ze kan er toch gewoon eentje vergeten te zijn te scannen. Ik denk dat dit best vaak gebeurd als je bijv. flink een product inslaat, dan is de kans groter dat ie een scan niet pakt of zo.

Tevens is het de keus van de winkel om met dit systeem te gaan werken om zo op arbeidskosten te kunnen besparen. Ik denk wel dat de winkel rekening houdt met een marge van boodschappen die al dan niet per ongeluk ongescand en dus niet betaald de winkel uitgaan. Deze marge zal vast lager liggen dan de besparing van de arbeidskosten met dit scansysteem.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Mei 2016 12:15

Re: Leuke winkelervaringen

Fred schreef:Een tijdje terug kwam er in onze Jumbo voor het eerst de zelfscan. Er was toen een aanbieding van 2 kratten Hertog Jan bier waarbij je de 2e krat voor de helft van de prijs kreeg. Nu was mijn vriendin de 2e krat vergeten te scannen en kreeg ze geen controle, dus zo hebben we per ongeluk een 2e krat bier helemaal gratis gehad (en die levert zelfs nog statiegeld op).

Wat gebeurd er eigenlijk als je wordt gecontroleerd en je hebt per ongeluk een item vergeten te scannen?


Ohh Fred toch.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 30 Mei 2016 12:16

Re: Leuke winkelervaringen

Fred schreef:Dat het diefstal is, is natuurlijk wel erg makkelijk gezegd. Kratten bier scan en producten in de aanbieding scan je niet altijd op het product zelf. Ze kan er toch gewoon eentje vergeten te zijn te scannen. Ik denk dat dit best vaak gebeurd als je bijv. flink een product inslaat, dan is de kans groter dat ie een scan niet pakt of zo.

Tevens is het de keus van de winkel om met dit systeem te gaan werken om zo op arbeidskosten te kunnen besparen. Ik denk wel dat de winkel rekening houdt met een marge van boodschappen die al dan niet per ongeluk ongescand en dus niet betaald de winkel uitgaan. Deze marge zal vast lager liggen dan de besparing van de arbeidskosten met dit scansysteem.


Ohhhhh Fred toch. Je bent echt een bijzonder type mens.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 30 Mei 2016 12:18

Re: Leuke winkelervaringen

Waarom is het makkelijk gezegd Fred?
Jij betaalt toch een product niet, dus is het toch stelen?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem316

Bericht 30 Mei 2016 12:18

Re: Leuke winkelervaringen

Maar wat heeft dat met een leuke winkelervaring te maken?
Ik vind het nog steeds diefstal. Helemaal als je er ook nog achter komt.. het gaat nou niet echt om een pak koekjes..
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 30 Mei 2016 12:19

Re: Leuke winkelervaringen

En dan nog trots zijn ook dat het nog statiegeld oplevert ook.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 12:20

Re: Leuke winkelervaringen

Dee schreef:Maar wat heeft dat met een leuke winkelervaring te maken?
Ik vind het nog steeds diefstal. Helemaal als je er ook nog achter komt.. het gaat nou niet echt om een pak koekjes..

Je hebt ook dure koekjes :D
<<

Anoniem316

Bericht 30 Mei 2016 12:23

Re: Leuke winkelervaringen

Yadira schreef:
Dee schreef:Maar wat heeft dat met een leuke winkelervaring te maken?
Ik vind het nog steeds diefstal. Helemaal als je er ook nog achter komt.. het gaat nou niet echt om een pak koekjes..

Je hebt ook dure koekjes :D


Haha ik koop nooit koekjes dus daar zit ik niet zo in :p Maar welke koekjes zijn zo duur als een krant bier dan?!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 30 Mei 2016 12:24

Re: Leuke winkelervaringen

Sorry hoor maar zo moeilijk is het niet om met zo'n scan om te gaan ook als je groot inslaat. Er zit zo'n plus-min knop op die scanner en je kunt precies zien hoeveel artikelen je hebt gescand.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 12:25

Re: Leuke winkelervaringen

Dee schreef:
Yadira schreef:
Dee schreef:Maar wat heeft dat met een leuke winkelervaring te maken?
Ik vind het nog steeds diefstal. Helemaal als je er ook nog achter komt.. het gaat nou niet echt om een pak koekjes..

Je hebt ook dure koekjes :D


Haha ik koop nooit koekjes dus daar zit ik niet zo in :p Maar welke koekjes zijn zo duur als een krant bier dan?!

Zooooo duur nou weer net niet. Maar er zijn best van die verse koeken voor €4/€5 ofzo.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Mei 2016 12:26

Re: Leuke winkelervaringen

De marge is ingecalculeerd en het is inderdaad niet netjes. Ik heb ook wel keer gehad dat ik thuis kwam en zag dat ik de melk was vergeten te scannen. Tja, ik ga daar niet voor terug. Daar tegenover staat dat ik ook wel eens producten dubbel heb gescand, bijvoorbeeld als de komkomer in de bonus is. 2 voor 1. Ik scan netjes twee komkommers, maar thuis zag ik dat ik er vier gekocht zou hebben. De tweede was dus al mee genomen in het scan programma.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 12:29

Re: Leuke winkelervaringen

Ik check altijd met de zelfscanner alles nog een keer voor het afrekenen want ik wil echt geen foute scan, brrrr!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Mei 2016 12:39

Re: Leuke winkelervaringen

Wauw Fred. Super leuke winkelervaring inderdaad, een krat bier jatten.. Jij bent er zeker ook zo eentje die niet tegen de cassiére zegt dat ze per ongeluk maar 1 pak toiletpapier heeft gescand als je er 5 koopt? Want 'dan had ze maar beter op moeten letten'...

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Mei 2016 12:40

Re: Leuke winkelervaringen

Yadira schreef:Ik check altijd met de zelfscanner alles nog een keer voor het afrekenen want ik wil echt geen foute scan, brrrr!

Ik ook inderdaad! Soms doe ik tegelijk met m'n oma of m'n moeder boodschappen en dan gebruiken we één kar (en dan allebei een eigen tas voor de boodschappen), vind ik ook altijd wat tricky.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 12:41

Re: Leuke winkelervaringen

Elliot schreef:Wauw Fred. Super leuke winkelervaring inderdaad, een krat bier jatten.. Jij bent er zeker ook zo eentje die niet tegen de cassiére zegt dat ze per ongeluk maar 1 pak toiletpapier heeft gescand als je er 5 koopt? Want 'dan had ze maar beter op moeten letten'...

Ik wel. :nerd:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Mei 2016 12:43

Re: Leuke winkelervaringen

Oh ik geef dat altijd wel even aan, als ik het zelf zie tenminste. Is toch ook stelen? Nou moet ik zeggen dat ik nooit een bon meeneem en ook nooit oplet tijdens het scannen, dus ik kan me voorstellen dat het me niet op zou vallen, maar als ik het zou zien zou ik het wel aangeven.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 12:48

Re: Leuke winkelervaringen

Elliot schreef:Oh ik geef dat altijd wel even aan, als ik het zelf zie tenminste. Is toch ook stelen? Nou moet ik zeggen dat ik nooit een bon meeneem en ook nooit oplet tijdens het scannen, dus ik kan me voorstellen dat het me niet op zou vallen, maar als ik het zou zien zou ik het wel aangeven.

Ik had laatst bij een kledingwinkel, was 1 shirt afgeprijsd naar €7,99, groot oranje label eraan met de prijs erop. Ik kocht er 2. Meisje achter de kassa scande er maar 1, druk kletsend over ditjes en datjes.
Ik vind inderdaad dat ze dan maar beter moet opletten. :ja:
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers