Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke winkelervaringen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2016 15:17

Re: Leuke winkelervaringen

Ik vind dat ook echt absoluut niet erg. Nou vragen ze het bijna nooit maar ik snap gewoon dat ze dat moeten vragen. Da's alleen maar goed. Ik ben zelf misschien wel (meer dan) oud genoeg maar een ander misschien niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 15:19

Re: Leuke winkelervaringen

Ik word soms gevraagd. Vind het totaal niet erg.
<<

anoniem224

Bericht 30 Mei 2016 15:20

Re: Leuke winkelervaringen

Ik vind het ook echt geen probleem als ze mijn ID vragen. Moet zeggen dat het nu alweer even geleden is dat ze het me hebben gevraagd.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Mei 2016 15:20

Re: Leuke winkelervaringen

Ik moest me laatst in Ierland ook in een kroeg legitimeren. Je moest daar 18 zijn. Ik ben 33... En zelfs toen was ik niet beledigd, ik vond het alleen maar grappig. Op mijn werk (HBO) word ik ook wel eens aangezien voor student. Tsja, ik zie er nou eenmaal jong uit. Ik vind het wel grappig.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2016 15:54

Re: Leuke winkelervaringen

Ik werd voorheen ook heel vaak gevraagd om ID, tot ik in november 27 werd en (eindelijk...) m'n rijbewijs haalde. Ik hoopte zó dat er om m'n ID gevraagd zou worden! Dan zou ik namelijk m'n rijbewijs kunnen gebruiken als ID. Ik had 'm ook heel makkelijk voorin m'n portemonnee, zodat ik die in één - totaal ongeoefende - beweging tevoorschijn zou kunnen toveren.

Maar helaas.
<<

Anoniem245

Bericht 30 Mei 2016 16:18

Re: Leuke winkelervaringen

Oh ik reageer ook niet chagrijnig hoor, haal hem zonder problemen tevoorschijn. Maar ik vind het soms inderdaad wel irritant, vooral bij die vrouw die heel lang naar de foto ging turen.

In supermarkten zijn ze hier overigens meestal wel aardig maar in de andere winkels vind ik het personeel vaak gewoon onbeschoft.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mei 2016 16:26

Re: Leuke winkelervaringen

Haha, Fred! Je bent me er eentje. Zo makkelijk was het niet gezegd hoor dat dit onder de definitie van diefstal valt. Er is best wel wat voor nodig om een wetsartikel opgenomen te krijgen. ;-)
Je bent niet nadien teruggegaan, toch? Dan neem je een goed weg en heb je het je wederrechtelijk toegeëigend. Ik snap dan weer niet waarom jij dat niet snapt. :)

Ik snap trouwens wel dat het niet altijd even fijn is om je ID te laten zien. Vaak gaat het me niet eens om het laten zien; ik vind de dooddoeners die erop volgen soms irritant als ik haast heb. Ik heb alles inmiddels wel gehoord, dus niets is meer vernieuwend, wat de desbetreffende verkoopmedewerker natuurlijk niet kan weten. :)

Hier ook positieve ervaringen bij de Appie. Vorige week nog een bos bloemen die hier door de filiaalmanager aan de deur werd bezorgd (deze was weliswaar voor m'n huisgenoot bedoeld, door een klacht die hij had ingediend). Ik krijg zonder meer een nieuw product als iets niet goed is (hoef het niet te bewijzen) en vorig jaar voelde ik me bijna bezwaard: een verrotte avocado gemeld en ik kreeg er een doos Merci en goede fles wijn voor terug.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Mei 2016 16:28

Re: Leuke winkelervaringen

Mijn vriend had laatst een enquete in de winkel van AH met de vraag of hij tevreden was over de aanbiedingen die hij kreeg via de mail. Nee, zei hij, want we halen dan wel rijstepap, maar aan luiers hebben we niks! (Rijstepap is een baby product, dus alles op babygebied kregen we als bonus artikel aangeboden). Sindsdien krijgen we veel betere aanbiedingen!

Ik was donderdag even bij de Action. Is er een monteur met de lift bezig. Een oudere dame met rollator liep naar de lift toe en werd chagrijnig toegesproken door de monteur dat ze nog lang niet naar beneden kon met de lift. Stond ze daar een beetje verloren... Ik heb toen aangeboden te helpen. Eerst de rollator naar beneden en toen zij er achter aan. We waren het allebei wel eens dat de monteur ook wel even had kunnen helpen.

Ik heb ook wel eens gehad dat ik het meisje bij de kassa attendeerde dat ze mij te veel geld terug gaf. Nou, op hoge poten, dat was ECHT NIET zo. Nou oke...dan niet, dank je wel.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Mei 2016 16:31

Re: Leuke winkelervaringen

Euhm Jip, dat zijn toch juist de niet-leuke ervaringen? :nerd: Of begrijp ik je verkeerd?

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Mei 2016 16:32

Re: Leuke winkelervaringen

Ik vind het leuk dat AH de aanbiedingen aan past. En ik vind het leuk dat ik de oude dame kon helpen.

Die laatste vond ik wel stom.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Mei 2016 16:36

Re: Leuke winkelervaringen

Haha oh ja ik las je eerste verhaal zo dat je het stom vond dat je al die babyaanbiedingen kreeg, maar het is inderdaad wel leuk dat de aanbiedingen nu zijn aangepast :) Bij dat tweede verhaal dacht ik dat de nadruk op de niet-helpende monteur moest liggen. Dat je die dame hebt geholpen vind ik ook leuk!

♥♥
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 30 Mei 2016 16:47

Re: Leuke winkelervaringen

Sinds we verhuisd zijn hebben we een ah die veel minder klantvriendelijk is. Zo jammer!

Ik zie er zelf ook jong uit. Als ik alcohol haal in de supermarkt leg ik eigenlijk altijd gelijk mijn id bij de bonus pas. Lijkt me zo'n vervelend werk als je dat altijd moet vragen aan klanten waarbij je twijfelt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Mei 2016 19:58

Re: Leuke winkelervaringen

Leuk topic!

Toen ik net bevallen was ging mijn man een hoop beschuiten met muisjes inslaan bij de Jumbo. Toen hij ging afrekenen kreeg hij een roze boeketje bloemen overhandigd. Lief toch!
<<

Anoniem280

Bericht 30 Mei 2016 22:01

Re: Leuke winkelervaringen

Bij de Jumbo waar ik boodschappen doe hebben ze al geruime tijd de zelfscan.
Heb een keer gehad dat hij een product niet wilde scannen.
Heb dit wel gemeld, want je weet immers nooit of je de steekproef hebt?
Bij haar pakte de scanner de streepjescode ook niet, dus kreeg het product zo mee.

Vorig jaar oktober de tweelingboodschappenkar aangevraagd bij diezelfde Jumbo, kreeg binnen 2 dagen bericht dat hij er zou komen. Nog geen maand later stond de kar er.
Achteraf bleek de leverancier die tweelingboodschappenkar leverden, ook nog failliet te zijn.

Ik vind het nooit erg wanneer er naar mijn ID wordt gevraagd. Zie dat altijd als compliment.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 30 Mei 2016 22:11

Re: Leuke winkelervaringen

Guattari schreef:Haha, Fred! Je bent me er eentje. Zo makkelijk was het niet gezegd hoor dat dit onder de definitie van diefstal valt. Er is best wel wat voor nodig om een wetsartikel opgenomen te krijgen. ;-)
Je bent niet nadien teruggegaan, toch? Dan neem je een goed weg en heb je het je wederrechtelijk toegeëigend. Ik snap dan weer niet waarom jij dat niet .


Je vergeet alleen dat je ook het oogmerk moet hebben om iets wederrechtelijk toe te eigenen, daar is toch nog ruimte voor discussie dus wat dat betreft heeft Fred een punt dat niet overduidelijk sprake is van diefstal. Dat zijn vriendin niet achteraf is teruggegaan maakt niet per definitie dat die opzet er wel was. Het is gewoon niet zo zwart wit. Maar goed, is voor dit topic denk ik niet belangrijk.

Ik heb zelf eigenlijk geen noemenswaardige ervaringen. Vind het wel altijd prettig als de winkel een product wil bestellen of uit een ander filiaal laat halen als zij het zelf niet meer hebben.
<<

anoniem213

Bericht 30 Mei 2016 22:23

Re: Leuke winkelervaringen

Laatst had ik best veel bloemen gekocht om in losse vaasjes te zetten, maar op de gerbera's zat geen barcode. Ervoor stond dat ze drie euro waren, dus ik had ze meegenomen naar de kassa. Het ene meisje achter de balie dacht dat ze bij een actie hoorde van 2 voor 5, ik wist het niet en de andere achter de balie dacht van niet, maar zei toen: "Ah je hebt al zoveel bloemen, neem deze maar gewoon mee!" Zo lief. Ik was helemaal blij. Dat was ook bij Albert Heijn.
<<

Anoniem282

Bericht 30 Mei 2016 22:25

Re: Leuke winkelervaringen

Luisa schreef:
Guattari schreef:Haha, Fred! Je bent me er eentje. Zo makkelijk was het niet gezegd hoor dat dit onder de definitie van diefstal valt. Er is best wel wat voor nodig om een wetsartikel opgenomen te krijgen. ;-)
Je bent niet nadien teruggegaan, toch? Dan neem je een goed weg en heb je het je wederrechtelijk toegeëigend. Ik snap dan weer niet waarom jij dat niet .


Je vergeet alleen dat je ook het oogmerk moet hebben om iets wederrechtelijk toe te eigenen, daar is toch nog ruimte voor discussie dus wat dat betreft heeft Fred een punt dat niet overduidelijk sprake is van diefstal. Dat zijn vriendin niet achteraf is teruggegaan maakt niet per definitie dat die opzet er wel was. Het is gewoon niet zo zwart wit. Maar goed, is voor dit topic denk ik niet belangrijk.

Ik heb zelf eigenlijk geen noemenswaardige ervaringen. Vind het wel altijd prettig als de winkel een product wil bestellen of uit een ander filiaal laat halen als zij het zelf niet meer hebben.


Eens, het is natuurlijk niet zo zwart-wit als ik het schets en het oogmerk is discutabel. Het was meer een reactie op hoe de situatie werd omschreven. Maar ik snap wel wat je bedoelt, het is genuanceerder en daardoor correct omschreven door jou. :) Ik geloof er alleen geen hol van dat je vergeet een krat te scannen. Je boodschappenlijstje met product komt op het display te staan. Een blikje tomatenpuree kan je overheen kijken, maar een krat bier...? ;-)

Ik vind het trouwens ook leuk als een verkoopmedewerker in een kledingwinkel enthousiast is. Niet dat ik daarom maar iets koop, maar ik zou dan wel eerder terugkomen. :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 30 Mei 2016 23:55

Re: Leuke winkelervaringen

Wellicht ben ik erbij vergeten te vermelden dat het de eerste keer is dat ze de scan gebruikte. Natuurlijk is het onlogisch om bij thuiskomst de volle krat bier mee naar de winkel te sjouwen om deze alsnog te betalen met korting (helft van de prijs ivm het de 2e was). Efin, ik zie het als een klein foutje omdat ze voor het eerst zo'n scanner gebruikt en daar nog aan moet wennen.

Dat moet ik ook nog steeds namelijk, want voorheen legde je de boodschappen in het wagentje en dat is een automatisme geworden en nu hoort daar een extra stap (scannen) bij en dat moet ook een automatisme gaan worden.
<<

anoniem213

Bericht 31 Mei 2016 00:04

Re: Leuke winkelervaringen

Fred schreef:Wellicht ben ik erbij vergeten te vermelden dat het de eerste keer is dat ze de scan gebruikte. Natuurlijk is het onlogisch om bij thuiskomst de volle krat bier mee naar de winkel te sjouwen om deze alsnog te betalen met korting (helft van de prijs ivm het de 2e was). Efin, ik zie het als een klein foutje omdat ze voor het eerst zo'n scanner gebruikt en daar nog aan moet wennen.

Dat moet ik ook nog steeds namelijk, want voorheen legde je de boodschappen in het wagentje en dat is een automatisme geworden en nu hoort daar een extra stap (scannen) bij en dat moet ook een automatisme gaan worden.

Wie is Efin? En je hoeft een krat echt niet mee te sjouwen hoor. Ze scannen daar met liefde een andere voor je.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 31 Mei 2016 00:11

Re: Leuke winkelervaringen

Oei Fred ja, dat is diefstal en bewust nog ook. Ik kan dat echt niet, ga voor elk knullig ding terug (niet als ik thuis pas achterkom), iets met karma.
Over leeftijd: ik ben 33 en vind in drankwinkels of kroegen (hier moet je altijd identificeren voordat je kroeg ingaat) geen probleem. Maar mijn beste vriendin heeft dochter van 15 en die lag op intensive Care. Ik ben speciale uitzondering omdat er hier geen familie woont dus ik mag langskomen en slapen. Zonder overdrijven, minstens 2 keer oer dag werd ik weggestuurd onder het mom dat school vriendinnen daar écht niet mogen komen. Jezus, 15.. Zó jong zie ik er toch niet uit. Ook in werk loop ik ertegenaan, wat ik wil gaan studeren, bijbaantje etc.

Anyway, sorry, off-topic!

Niet echt winkel, maar we gingen laatst ergens koffiedrinken en de eigenaresse ging nieuw keukenpersoneel inwerken. Dus veel eten maken. Mochten wij proeven haha. Nog nooit zo gevarieerd en uitgebreid gratis geluncht :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 31 Mei 2016 05:40

Re: Leuke winkelervaringen

Leuke winkelervaringen worden in mij beleving altijd gecreëerd door het personeel of de andere klanten, niet door het al dan niet per ongeluk vergeten artikelen aan te slaan bij de zelfscan. Dat je het bent vergeten, kan gebeuren. Maar dat je het nu vol trots gaat vertellen hier als zijnde leuke winkelervaring, dan krijg ik er wel een beetje een raar gevoel bij.

De jumbo hier doet zoveel met service. Ik heb het zelf nog niet direct meegemaakt maar lees en hoor wel veel verhalen van anderen dat mensen veel dingen 'toegestopt' worden, zeg maar. Laatst had ik een rode ui nodig, gewoon maar eentje en die verkochten ze niet los. Haalde de groentenboer van de jumbo een zak rode uien uit het schap en gaf me gewoon een losse mee. Rest van het zakje onverkoopbaar maar hij vond dat ik gewoon een losse rode ui mocht.
Járen terug ging ik trouwen en ging ik bij het postagentschap in de Hoogvliet postzegels halen voor de trouwkaarten. We trouwen toen in het geheim om 10:00 's morgens en diezelfde dag zou bij iedereen de trouwkaart in de bus vallen dat we getrouwd waren. Dat vond de verkoopster zo bijzonder dat ik gewoon zomaar een bos bloemen mee kreeg. En ook niet de zuinigste bos.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mei 2016 08:21

Re: Leuke winkelervaringen

Fred schreef:Wellicht ben ik erbij vergeten te vermelden dat het de eerste keer is dat ze de scan gebruikte.


Scannen is natuurlijk ook een groot avontuur, Fred.

Sorry, nee, ik snap niet dat je dit als leuke winkel ervaring ziet. Een foutje kan gebeuren, ik ben ook wel eens vergeten een courgette te scannen, maar toen ben ik terug gegaan omdat ik een foutje had gemaakt, niet omdat ik zo'n toffe winkel ervaring had.

Enfin.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 31 Mei 2016 08:57

Re: Leuke winkelervaringen

Marin schreef:
Fred schreef:Wellicht ben ik erbij vergeten te vermelden dat het de eerste keer is dat ze de scan gebruikte.


Scannen is natuurlijk ook een groot avontuur, Fred.

Sorry, nee, ik snap niet dat je dit als leuke winkel ervaring ziet. Een foutje kan gebeuren, ik ben ook wel eens vergeten een courgette te scannen, maar toen ben ik terug gegaan omdat ik een foutje had gemaakt, niet omdat ik zo'n toffe winkel ervaring had.

Enfin.

LOL!

Trouwens, bij ons bij de Jumbo zijn ze trouwens heel onaardig bij de zelfscankassa's. Laatst had ik iets gekocht waarvan de streepjescode het niet deed, ik kon het dus niet scannen (kreeg steeds een foutmelding). Voordat ik ging afrekenen zei ik dat even tegen de caissière en toen zei ze meteen: als u dingen niet hebt gescand kan ik u niet helpen, u moet in de rij bij de gewone kassa dan.
Ik probeerde nog uit te leggen dat ik de rest wel gewoon gescand had, maar dat dat ene dingetje het niet deed, maar blijkbaar maakte dat geen verschil. Mijn moeder had toevallig al eens eerder precies hetzelfde gehad.
Stomme Jumbo hebben wij :face:

♥♥
<<

Anoniem245

Bericht 31 Mei 2016 08:59

Re: Leuke winkelervaringen

Oh dat hebben wij hier bij de Plus. Die mensen zijn het zelf nog niet helemaal gewend volgens mij, ben al aantal keer met de zelfscanner door de winkel gegaan en dan is of de zelfscan kassa dicht, of het moet toch op de band gelegd worden uiteindelijk. Dus ik doe dat niet meer, vind dat ook helemaal niet zo handig dat zelfscannen.
<<

Anoniem167

Bericht 31 Mei 2016 09:25

Re: Leuke winkelervaringen

Kira, ik zelf scan altijd en vind het juist fijn. Gewoon alles tijdens het boodschappen gelijk netjes in de tassen doen, minuut wachten bij afrekenen en klaar. Anders eerst weer alles op de band, dan weer inpakken, hoop extra gedoe. Speelt misschien dat het bij onze Ah heel normaal is met 10 afreken plekken en het dus altijd open is. En
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers