Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke winkelervaringen

<<

anoniem213

Bericht 30 Mei 2016 12:50

Re: Leuke winkelervaringen

Ik zou me daar zo lullig over voelen. Ik denk er niet eens over na, maar zeg dat automatisch. Ik was laatst na lange tijd weer bij AH to go op Utrecht Centraal en ik wist niet dat je bij de zelfscan al koffie moest betalen. Toen werd ik al rood, omdat ik al koffie had en nog niet had betaald, terwijl niemand wist dat ik dat nog niet had betaald. Ik ben dus heel snel gaan betalen daarna.

Ik vind dat verhaal van die schutting echt héél leuk!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Mei 2016 12:52

Re: Leuke winkelervaringen

Maar met zo'n zelfscanner hoor je toch duidelijk een piepje als het gescand is en een fout piepje als het niet pakt. En ik kan niet geloven dat je er wel 1 scan en dan niet twee. Maar tja.. Er zijn mensen..
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 12:53

Re: Leuke winkelervaringen

June schreef:Ik zou me daar zo lullig over voelen. Ik denk er niet eens over na, maar zeg dat automatisch. Ik was laatst na lange tijd weer bij AH to go op Utrecht Centraal en ik wist niet dat je bij de zelfscan al koffie moest betalen. Toen werd ik al rood, omdat ik al koffie had en nog niet had betaald, terwijl niemand wist dat ik dat nog niet had betaald. Ik ben dus heel snel gaan betalen daarna.

Ik vind dat verhaal van die schutting echt héél leuk!

Dan ga ik ook gewoon terug om gauw te betalen. Ben ook wel eens weggefietst van een terras toen ik er halverwege de rit achterkwam dat ik niet had betaald. Dan ga ik ook als een idioot terug om te gaan betalen. Maar dan is het ook m`n eigen fout.
<<

anoniem213

Bericht 30 Mei 2016 12:54

Re: Leuke winkelervaringen

Tabbie schreef:Maar met zo'n zelfscanner hoor je toch duidelijk een piepje als het gescand is en een fout piepje als het niet pakt. En ik kan niet geloven dat je er wel 1 scan en dan niet twee. Maar tja.. Er zijn mensen..

Oh, ik vergeet in haast ook soms iets te scannen, maar ik controleer altijd nog even de bon daarna. Ik heb ook nog weleens een pakje roomboter los afgerekend, omdat ik ontdekte dat ik die zonder scannen in mijn mandje had gelegd.
<<

anoniem213

Bericht 30 Mei 2016 12:56

Re: Leuke winkelervaringen

Yadira, ik had jouw reactie ook nog niet gelezen. In jouw geval had ik het ook gemeld, maar ik snap wel dat je dat iets anders vindt. Ik zou een kletsend meisje erop attenderen dat ze iets niet gescand heeft en hopelijk snapt ze dan zelf dat het door haar onprofessionele houding komt.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mei 2016 13:12

Re: Leuke winkelervaringen

Ik durf dus geen zelfscanner te pakken, omdat ik bang ben iets verkeerd te doen en dan aan de kassa daarop gepakt te worden. Ik zie er ook nogal jong uit, dus dan denk ik dat mensen vermoeden dat ik zo'n jattende middelbare scholier ben die het even gaat proberen. Een jaar of twee geleden werd ik ook in de buurtsuper aangesproken of ik mijn tas bij de ingang wilde laten staan, want dat was hun regel voor scholieren. Ik heb toen vriendelijk gezegd dat ik geen scholier was, maar dat ik bij dezen mijn boodschappen wel ergens anders ging halen als ik niet welkom was.

Leuke winkelervaring ook bij de AH. Ik heb daar in mijn schooltijd gewerkt, dus de vaste krachten daar ken ik nog wel van gezicht. Ik wilde sla gaan halen (little gem?) wat in een recept op allerhande online stond. Nu kon ik het niet vinden dus vroeg het aan iemand van de groenten of het wel in het assortiment was. Hij kon het ook niet vinden dus ging de filiaalmanager er bij halen. Die heeft dus samen met mij staan zoeken, maar kon het ook niet vinden en heeft toen op internet voor me opgezocht welke sla het beste alternatief was. Super lief!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Mei 2016 13:17

Re: Leuke winkelervaringen

Bob schreef:Ik durf dus geen zelfscanner te pakken, omdat ik bang ben iets verkeerd te doen en dan aan de kassa daarop gepakt te worden. Ik zie er ook nogal jong uit, dus dan denk ik dat mensen vermoeden dat ik zo'n jattende middelbare scholier ben die het even gaat proberen. Een jaar of twee geleden werd ik ook in de buurtsuper aangesproken of ik mijn tas bij de ingang wilde laten staan, want dat was hun regel voor scholieren. Ik heb toen vriendelijk gezegd dat ik geen scholier was, maar dat ik bij dezen mijn boodschappen wel ergens anders ging halen als ik niet welkom was.


Wat gek dat je zo hebt gereageerd. Je geeft zelf aan dat je er jong uit ziet, dan is het toch niet zo'n gekke vergissing? Er werd toch ook niet gezegd dat je niet welkom was? Ik snap het niet zo.

♥♥
<<

Anoniem245

Bericht 30 Mei 2016 13:22

Re: Leuke winkelervaringen

Ik zou daar ook niet van gediend zijn en ook weggegaan zijn.
Hier maak ik nooit zulke leuke winkelervaringen mee eigenlijk. Tegenwoordig vind ik het al een leuke ervaring dat je netjes te woord wordt gestaan..
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mei 2016 13:23

Re: Leuke winkelervaringen

Het is inderdaad zo dat ik er jong uit zie, maar als ik met een gewone (grote) handtas achter een boodschappenkar loop? Het is niet dat ik met zes blikken redbull en een zak chips met een Eastpak op mijn rug liep. Ik vind het niet netjes om normale klanten op een onvriendelijke manier te benaderen en behandelen alsof ze scholieren zijn, ook al zie ik er jong uit. Dat vind ik niet klantvriendelijk en dan voel ik mij niet welkom. Dan ga ik liever naar een andere winkel. Het was trouwens niet de eerste keer, ik was al eens eerder bij de ingang tegen gehouden omdat ze een maximum aantal scholieren tegelijk binnen lieten in verband met diefstal. Op een bepaald moment is de maat wel vol dan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Mei 2016 13:25

Re: Leuke winkelervaringen

Huh Kira maar waarom dan? Vind je het dan ook vervelend als er naar je legitimatie wordt gevraagd bij het kopen van alcohol? Ik vind het een beetje aanstellerig hoor, foutje kan gebeuren, zeker als je er jong uit ziet.

Oh Bob ik zie nu jouw tweede reactie, je zegt nu dat je onvriendelijk werd benaderd (dat zei je er eerder niet bij). Ik kan me wel voorstellen dat je dat onprettig vindt. Maar het is me niet helemaal duidelijk of ze echt onaardig tegen je waren, of dat je het gewoon onvriendelijk vond dat ze het überhaupt vroegen.

♥♥
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mei 2016 13:28

Re: Leuke winkelervaringen

Nee, ze waren echt onvriendelijk. Het werd eigenlijk meer als een eis gebracht dan als een vraag. Weet niet meer de exacte woorden, maar het was echt niet netjes. Nu snap ik best dat ze bij mij twijfelen hoor (of zelfs bijna zeker weten dat ik een scholier zou moeten zijn), maar je kunt het altijd nog netjes vragen. En dat ik dus al een keer bij de ingang was tegengehouden een paar weken eerder helpt dan natuurlijk ook niet echt mee.

Edit: Legitimatie bij alcohol vind ik een heel andere situatie. Dat ligt in de wet vast en is onder de 25 verplicht. Prima dat ze dat doen, want ik vind ook dat kinderen geen alcohol mee moeten krijgen. Zal daar ook nooit over klagen, ben juist altijd verbaasd als het me niet wordt gevraagd, maar dat is meestal wanneer mijn vriend er bij is - die grappig genoeg twee jaar jonger is dan ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem185 op 30 Mei 2016 13:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem245

Bericht 30 Mei 2016 13:29

Re: Leuke winkelervaringen

Ja dat vind ik inderdaad ook vervelend. Ik ben 31, als ik dan met een hele band vol weekbodschappen en een flesje wijn mijn legitimatie moet laten zien heb ik daar niet altijd zin in.
En het ligt eraan hoe je aangesproken wordt, ik heb een keer een cassiere gehad die ging heel uitvoerig de foto checken want ze kon niet geloven dat ik echt 31 was. Dit zei ze dus letterlijk..
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 13:31

Re: Leuke winkelervaringen

Kira schreef:Ja dat vind ik inderdaad ook vervelend. Ik ben 31, als ik dan met een hele band vol weekbodschappen en een flesje wijn mijn legitimatie moet laten zien heb ik daar niet altijd zin in.
En het ligt eraan hoe je aangesproken wordt, ik heb een keer een cassiere gehad die ging heel uitvoerig de foto checken want ze kon niet geloven dat ik echt 31 was. Dit zei ze dus letterlijk..

:palm:
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mei 2016 13:32

Re: Leuke winkelervaringen

Hahaha, Kira die is wel erg he! Ik snap ook niet dat ze dan niet kijken naar de andere producten die je koopt. Er zijn gewoon dingen die jongeren - meestal - niet kopen, zoals toiletpapier en weet-ik-veel courgette.
<<

anoniem224

Bericht 30 Mei 2016 14:34

Re: Leuke winkelervaringen

Ik had het vorige week bij Jumbo. Ik wilde zoete aardappel meenemen, maar het vak was leeg. Dus ik vraag aan de medewerker of ze ze nog hebben liggen ergens of dat ik een andere dag terug moet komen, had me ook niet uitgemaakt. Ze waren echt net binnen gekomen zei hij, hij kon de vracht wel even doorzoeken voor mij. Heel lief, maar ik zei dat hij echt niet alles hoefde te doorzoeken voor een paar zoete aardappelen voor mij. Maar was geen probleem zei hij, dus hij was speciaal even (minuut of 10) gaan zoeken. Vond ik ook echt super lief.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43724

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2016 14:40

Re: Leuke winkelervaringen

Ik vond het laatst erg leuk toen ik een jurkje ging kopen. Ik had het jurkje al de hele week in de etalage zien hangen maar ik was steeds vrij als de winkel al dicht was. Toen was ik op een vrijdag expres twee uur eerder begonnen zodat ik op tijd langs t jurkje kon. Hing ie niet meer in de etalage!
Maar gelukkig was ie er nog, precies in mijn maat. Dus ik direct heel enthousiast tegen de verkoopster dat vertellen dat ik zo blij was. Ik wilde nog wel even wachten op m'n man die ook even langs kwam uit z'n werk om het jurkje te keuren. Kreeg ik direct een kopje koffie en chocola aangeboden tijdens het wachten. En toen m'n man was gearriveerd werd er een fles prosecco open getrokken, omdat het vrijdag was. Ik voelde me echt heel erg welkom! Ze probeerde me ook nog van alles er bij te verkopen haha, jasje, vestje, etc maar ik heb het bij een kettinkje gehouden. Ik was helemaal blij!

Sowieso was die dag leuk, want we gingen ook nog even langs de kaasboer. Krijg je direct kaasjes te proeven, langs de slager, worstjes te proeven. Soort lopende borrel haha. En bij de wijnwinkel waar we altijd komen is het ook altijd gezellig, even kletsen met die man. Daar gaan we vaak op vrijdag of in t weekend ook even langs. Even buurten, krijgen we een lekker glas wijn te proeven, nemen we wat flesjes mee en die man is gewoon zo ontzettend aardig!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43724

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2016 14:42

Re: Leuke winkelervaringen

Wat lief Meneer Nillson! Ik heb laatst trouwens een oude vrouw geholpen met boodschappen doen. Dat soort dingen vind ik altijd wel fijn om mee te kunnen helpen.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 30 Mei 2016 14:43

Re: Leuke winkelervaringen

Daar kan ik mij nou echt niet aan storen!
Ik zie het als een compliment als ze ID vragen en ben blij dat de caissière haar werk goed doet. Met die vraag krijgen ze volgens mij al genoeg gezeik over zich heen van jongeren die hun flesje bier weer terug moeten zetten. Daarom ga ik niet ook nog chagrijnig tegen ze doen.

Mijn onvergetelijke winkel ervaring was toen ik tena's voor mijn oma moest gaan halen. Ik kwam bij de apotheek en vroeg ernaar, ik werd toen meegenomen naar een apart kamertje waar een grote kast open ging die van onder tot boven compleet gevuld was met alles tegen incontinentie! Nooit geweten dat daar zo veel producten voor waren.
Stond ik daar met mijn 16 jaar vragen te beantwoorden over hoeveel urine mijn oma verloor, of ze luiers of alleen verband moest hebben(ze waren super aardig en professioneel). Dat ben ik nooit meer vergeten!
<<

anoniem224

Bericht 30 Mei 2016 14:47

Re: Leuke winkelervaringen

Wat chiq Marin, een fles prosecco erbij! En ik kan me je gevoel dat het jurkje er nog precies in je maat was helemaal voorstellen haha.

Ik doe dat ook graag inderdaad, die mensen zijn dan helemaal blij door dat kleine gebaar. Ik was laatst bij Lidl, kwam een oudere vrouw aanlopen met een rollator, werd ingehaald door een groep 12/13 jarigen die hun fietsen echt midden in de pad zetten en de winkel in sprintten, die vrouw kon er dus niet meer door. Heb ik ook even de weg vrij gemaakt voor haar, en even tegen die jongeren gezegd dat ze best hun fietsen even netjes aan de kant mogen zetten.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mei 2016 14:50

Re: Leuke winkelervaringen

Oh ik weet nog wel een leuke: ik ging een keer een jurkje kopen hier in een boetiekje. Zegt die man 'Dat jurkje staat je zo goed dat je van mij 10% extra korting krijgt'.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43724

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Mei 2016 14:51

Re: Leuke winkelervaringen

Haha dat is fijn Bob, wat een heerlijk gevoel zul jij gehad hebben!
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Mei 2016 14:56

Re: Leuke winkelervaringen

Ik heb alleen maar goede ervaringen met de AH hier!

Laatst was ik naast de zware boodschappentas een peuter en een grote zak potgrond aan het meezeulen. De eigenaar bood toen aan om hem op de bezorgroute langs te brengen (de aarde, niet het kind).
Verder krijg je er altijd van alles om te proeven, zoeken ze hard mee naar de producten in het schap of magazijn en zijn ze ontzettend leuk met kinderen.

Een paar dagen voor kerst kreeg de hele straat een boodschappentas met een kerststol. De eigenaar liep zelf rond om dit te brengen.

De eigenaar staat ook altijd te vegen en op te ruimen en zijn vrouw staat vaak vakken te vullen. Echt hele vriendelijke mensen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem236

Bericht 30 Mei 2016 14:59

Re: Leuke winkelervaringen

Bij ons in de buurt jumbo ben ik allang blij als ik begroet wordt en er oprecht een prettige dag gewenst wordt oid, ze zitten hier altijd onderling te kletsen (ook roddelen over collega s) heel vervelend..

In de Albert Heijn hoop ik juist gecontroleerd te worden met de zelfscan, dan krijg je hier een reep chocolade haha!
In de Albert Heijn helpen ze ook goed zoeken als iets niet in het schap staat, alhoewel bij de jumbo de schappen nooit leeg zijn, wat dan weer beter is.

En wat ook prettig is, toen zoon net zindelijk was hij naar de wc mocht. We waren in de ABN en hij moest zo nodig, eigenlijk mochten daar geen klanten komen, maar gelukkig mochten wij wel.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7545

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Mei 2016 15:09

Re: Leuke winkelervaringen

Soleil schreef:Daar kan ik mij nou echt niet aan storen!
Ik zie het als een compliment als ze ID vragen en ben blij dat de caissière haar werk goed doet. Met die vraag krijgen ze volgens mij al genoeg gezeik over zich heen van jongeren die hun flesje bier weer terug moeten zetten. Daarom ga ik niet ook nog chagrijnig tegen ze doen.


Nou inderdaad, helemaal mee eens. Soms is het echt heel moeilijk in te schatten hoor. En je moet het t/m 25 jaar vragen. Nou bij veel mensen zie ik echt niet of iemand nou 23, 25, 27 of 29 is bijvoorbeeld. Dus ze denken (meestal) echt niet dat je 17 bent, maar ze denken dan dus dat je 24 of 25 bent. Hoe kun je daar nou beledigd over zijn? Stel dat zo'n cassiere het niet vraagt en jij blijkt wel jonger, weet je wel wat voor gezeik ze daar dan mee krijgt?
Het is ook echt geen leuke vraag om te moeten stellen, ik spreek uit ervaring. Je krijgt hoe dan ook bijna altijd gezeur over je heen namelijk.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 30 Mei 2016 15:16

Re: Leuke winkelervaringen

Mizz_S schreef:
Soleil schreef:Daar kan ik mij nou echt niet aan storen!
Ik zie het als een compliment als ze ID vragen en ben blij dat de caissière haar werk goed doet. Met die vraag krijgen ze volgens mij al genoeg gezeik over zich heen van jongeren die hun flesje bier weer terug moeten zetten. Daarom ga ik niet ook nog chagrijnig tegen ze doen.


Nou inderdaad, helemaal mee eens. Soms is het echt heel moeilijk in te schatten hoor. En je moet het t/m 25 jaar vragen. Nou bij veel mensen zie ik echt niet of iemand nou 23, 25, 27 of 29 is bijvoorbeeld. Dus ze denken (meestal) echt niet dat je 17 bent, maar ze denken dan dus dat je 24 of 25 bent. Hoe kun je daar nou beledigd over zijn? Stel dat zo'n cassiere het niet vraagt en jij blijkt wel jonger, weet je wel wat voor gezeik ze daar dan mee krijgt?
Het is ook echt geen leuke vraag om te moeten stellen, ik spreek uit ervaring. Je krijgt hoe dan ook bijna altijd gezeur over je heen namelijk.


Inderdaad, ik word straks ook alweer 29 maar ik vind het ook alleen maar grappig als ze het vragen en haal zonder protest mijn ID tevoorschijn en heb meestal een leuk kletspraatje. Inderdaad door die tot 25 legitimeren regel twijfelen ze ge woon net wat eerder, snap ik ook wel.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers