Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Familie issue

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Mei 2016 08:11

Familie issue

Hoi!
In het verleden heb ik al eens eerder een topic geopend volgens mij, over het 'probleem' dat ik heb met mijn oom. Voor degenen die dat gemist hebben zal ik het verhaal nog eens kort samenvatten.

Van mijn vaders kant heb ik een oom en een tante (de broer en zus van mijn vader dus). Met mijn tante heb ik redelijk goed contact, zij woont in de buurt en af en toe drinken we thee samen. Altijd gezellig. Met mijn oom daarentegen loopt het allemaal heel moeizaam. Hij woont niet heel erg in de buurt, maar ook weer niet zover dat een bezoekje lastig is (ongeveer een dik uur rijden denk ik). Toch komt het er nooit van om iets af te spreken. Ik heb een paar keer uitnodigingen verstuurd, voor mijn verjaardag of om tussendoor een kopje koffie te drinken. Elke keer reageert zijn vrouw namens hem (terwijl ik altijd mail naar zijn privé mailadres), en als ik bel krijg ik haar ook altijd aan de lijn.
Ik weet dat mijn tante (de zus van mijn vader dus) ruzie heeft met hem, vanwege iets dat in het verleden is voorgevallen. Maar ik heb daar verder niets mee te maken.
Toen mijn oom 65 werd kreeg de hele familie een uitnodiging, behalve mijn zus en ik. Mijn tante is toen een beetje boos geworden en uiteindelijk kregen wij wel een uitnodiging. We zijn toen ook naar de verjaardag gegaan en dat was best gezellig.

Vorig jaar, toen ik ten huwelijk gevraag was, heb ik direct contact opgenomen om te vertellen dat we gingen trouwen en ook meteen gevraagd of ze wilden komen op ons huwelijk. Daar reageerde mijn oom vrij enthousiast op, en ze zijn ook gelukkig wel op ons huwelijk geweest. Helaas heeft dat ook wat problemen opgeleverd. Ze hadden een kaart waarop ze werden uitgenodigd voor de ceremonie en het taartmoment erna, maar blijkbaar dachten zij dat ze voor de hele dag waren uitgenodigd (wat niet zo was, ik had ze voor die dag al drie jaar niet gezien dus ik had niet zo'n zin om ze voor de hele dag uit te nodigen eigenlijk). Dat is gelukkig netjes opgelost door onze ceremoniemeester en ik heb ze achteraf een kaart gestuurd om ze te bedanken voor hun aanwezigheid. Maar sindsdien hebben we helemaal geen contact meer gehad. Ik kreeg voorheen altijd een kerstkaart en verjaardagskaart, maar zelfs die ontvang ik niet meer.
Ik vind dit heel erg jammer, er zijn niet zoveel mensen die mijn vader in zijn jonge jaren hebben meegemaakt en ik hecht er best wel waarde aan om de contacten die er zijn te behouden.

Nu ben ik zwanger, maar dit weet mijn oom niet eens. Toen we verhuisd zijn heb ik ook geen reactie gekregen op onze adreswijziging. Ik zit er nu over te twijfelen om hem te bellen, of om hem een uitgebreide mail te sturen waarin ik aangeef dat ik het zo jammer vind dat we zo weinig contact hebben. Ik wil hem graag vertellen over zijn aanstaande achterneefje en ik zou het ook leuk vinden om elkaar af en toe te spreken. Dat hoeft niet wekelijks of maandelijks, maar gewoon af en toe een kopje koffie.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Is het zo dat ik probeer te trekken aan een dood paard en moet ik accepteren dat die behoefte van zijn kant niet bestaat, of heeft het nog zin om een laatste poging te doen het contact te herstellen?

Sorry, het is een beetje een warrig verhaal geworden geloof ik, maar er is zoveel gebeurd dat ik geprobeerd heb de relevante momenten eruit te filteren.

Oh, wat misschien ook nog van belang is; de vrouw van mijn oom komt uit een groot gezin, zij heeft veel broers en zussen die allemaal ook weer een aantal kinderen hebben. Met die kant van de familie hebben zij wel heel veel contact. Het is dus geloof ik niet zo dat zij geen familiemensen zijn, het heeft echt met onze kant van de familie te maken voor mijn gevoel. Met mijn nicht (de dochter van mijn tante - zus van mijn vader) heeft hij wel contact begreep ik onlangs.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 25 Mei 2016 08:17

Re: Familie issue

Ik zou, voor je eigen gemoedsrust, een laatste poging doen. Een mail of een brief, waarin je gewoon alles zegt. Ik zou er wel serieus rekening mee houden dat het alsnog op niks uitloopt, maar dan ligt 't in ieder geval niet aan jou en kan je het daarna een plekje geven om af te sluiten.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 25 Mei 2016 08:30

Re: Familie issue

Ik zou ook nog een keer contact opnemen en dan vragen waarom jullie contact zo moeizaam verloopt. Dan kun je aangeven dat je dat erg jammer vindt. Misschien komt er niks uit maar dan heb je voor jezelf in ieder geval alles geprobeerd.
2010 2012
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 25 Mei 2016 08:53

Re: Familie issue

Ik denk dat ik een brief/mail zou schrijven zoals bazinga en lexi zeggen.

Verder ben ik met dit soort dingen altijd heel erg van "graag of niet".
Eigenlijk als ik het zo lees zou ik niet goed weten of ik de moeite nog wel zou willen nemen aangezien er vanuit hen verder ook niks komt. Met de ene oom/tante/neef/nicht heb je nu eenmaal wel iets en met de ander wat minder. En misschien is dat voor hun wel zo.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 25 Mei 2016 09:30

Re: Familie issue

Ik zou in plaats van een mail liever bellen. Via mail kunnen dingen anders overkomen dan ze bedoeld zijn en dan vat hij het misschien allemaal als beschuldiging op terwijl jij dat niet per se zo bedoelt. Ik zou dus bellen. Je hebt een aanleiding om te bellen, namelijk je zwangerschap. Dan begint het gesprek vrolijk en met goed nieuws en kan je daarna aangeven dat je het zo jammer vindt dat er zo weinig contact is.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Mei 2016 09:50

Re: Familie issue

Weten je oom en tante niet dat je zwanger bent, doordat je ze dit ook niet hebt laten weten? Wat ik me overigens goed zou kunnen voorstellen, aangezien zij ook geen moeite doen om jou te spreken te krijgen...

Ik begrijp dat je graag familie in je leven behoudt die jouw vader nog hebben gekend van jongs af aan. Alleen vrees ik ook dat je oom die behoefte niet voelt, op basis van wat je omschrijft, en als het contact al aan de oppervlakte wordt hersteld (af en toe een kop koffie), dat het zal blijven bij koetjes en kalfjes van zijn kant.

Je kunt hem benaderen (telefonisch of per mail, wat jij het prettigst vindt), maar ik zou nergens meer op durven hopen. De vraag is of jij deze teleurstelling er nu bij kan hebben. Je weet dan iig wel waar je aan toe bent, maar bij een afwijzing is dat natuurlijk verre van fijn voor jou: de bevestiging van wat je nu eigenlijk al ervaart.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Mei 2016 13:54

Re: Familie issue

Bedankt voor jullie reacties!

Ik merk dat ik het toch belangrijk vind om een laatste poging te wagen. Ik heb de hele ochtend zitten broeden op een mail en die heb ik vanmorgen verstuurd. Carra, ik begrijp jouw voorkeur voor bellen trouwens heel goed, maar vond het zelf te moeilijk om dit telefonisch te doen. Bij een mailtje kun je goed nadenken over wat je zegt, en daar had ik nu heel veel behoefte aan.

Ik heb een lange mail gestuurd, met een korte update over alle dingen die het laatste jaar gebeurd zijn (huis verkocht, nieuw huis gekocht, neefjes die zo hard groeien, zwanger geraakt) en heb er ook wat foto's bij gedaan van de bruiloft waar zij ook op staan en wat recente foto's van mijn neefjes. Daarna heb ik nog een alinea toegevoegd waarin ik uit heb gelegd dat ik het jammer vind dat we zo weinig contact met elkaar hebben en dat ik hoop dat we snel eens koffie kunnen drinken om uitgebreid bij te praten.
Ik vond het zelf een hele leuke mail, ik heb geen verwijten gemaakt (daar heb ik expliciet op gelet, dat ik dat niet zou doen) en alleen vanuit mijn eigen gevoel gesproken.

Zojuist kreeg ik een smsje van mijn tante, zij had de mail gelezen en feliciteerde me met mijn zwangerschap. Ze gaf aan dat ze het geweldig nieuws vond en dat mijn oom de mail later vandaag zou beantwoorden.
Ik heb teruggesmst dat ik het heel lief vind dat ze zo snel reageert, dat ik hoop dat bij hun alles goed gaat en dat ik uitkijk naar de mail van mijn oom.
Toen kreeg ik iets heel raars terug:
'Wij hebben nooit problemen gehad met de familie van jouw vader. Hij was een fantastische man en een voorbeeld voor velen.'

Ehm, ok. Dat probeerde ik ook absoluut niet te suggereren, allesbehalve juist.

Ik heb toen teruggestuurd:
'Fijn om te horen, daar was ik ook helemaal niet bang voor en dat probeer ik ook absoluut niet te suggereren, ik hoop niet dat mijn mail zo is overgekomen. Ik wilde alleen aangeven dat ik het jammer vind dat we elkaar weinig spreken en ik hoop daar snel verandering in te brengen.'
Reactie was dit:
'Lieverd, je hebt het heel duidelijk omschreven. Wij hadden het ook graag anders gezien, maar wij hebben besloten om te zwijgen. We spreken snel af en komen straks met liefde op kraamvisite.'

Ik vond vooral het zinnetje 'wij hebben besloten om te zwijgen' heel spannend klinken, maar het leek mij beter om daar niet via de sms over door te gaan. Ik heb nu dus maar teruggestuurd: Fijn om te horen, ik kijk uit naar een afspraak!
Zojuist stuurde ze me nog een duimpje en een hartje via de app, dus het zal wel goed zijn.

Ik ben benieuwd naar de reactie van mijn oom. Het is een beetje vreemd allemaal, maar de conclusie is volgens mij wel dat ze open staan voor (hernieuwd) contact.

♥♥
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 25 Mei 2016 15:45

Re: Familie issue

Je tante klinkt in ieder geval enthousiast. Wat fijn!! Lief ook dat ze zo snel regeert en zo warm over je vader schrijft. Je schreef toch dat zij ruzie hebben met de zus van je vader? Daar hebben ze kennelijk besloten over te zwijgen. Dat is wel een beetje een gekke opmerking. Maar al met al heel fijn dat ze zo reageert!
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 25 Mei 2016 15:54

Re: Familie issue

Die zin kan je ook wel gewoon positief opvatten volgens mij hoor. Als je hem eerst leest denk je huh? Maar als ik hem lees in context met jou eerste post, komt het op mij niet perse naar over. Meer zo van dat zij misschien ook het idee hadden dat het dood begon te bloeden en daarop besloten hebben het contact niet steeds aan te halen, maar dat ze jou ook wel hebben gemist. En het zou inderdaad ook betrekking kunnen hebben op de zus van je vader.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 25 Mei 2016 19:08

Re: Familie issue

Wat fijn al zo vlug positief bericht terug. Hopelijk komt er gauw een vervolg op.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Mei 2016 19:20

Re: Familie issue

Ik snap je gevoel wel.. Je vraagt je toch af waar dat vandaan komt. Maar je tante klinkt inderdaad enthousiast en goed dat je het zo hebt uitgesproken! Knap hoor, zijn toch altijd lastige dingen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Mei 2016 08:08

Re: Familie issue

Ik heb inmiddels ook een mail van mijn oom, ook heel positief. Blij dat ik toch gemaild heb dus. :)
Bedankt allemaal voor het meedenken!

♥♥
<<

Anoniem161

Bericht 26 Mei 2016 09:07

Re: Familie issue

Fijn Elliot. Hopelijk wordt het uitgesproken en heb je weer fijn contact.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 26 Mei 2016 09:29

Re: Familie issue

Ah wat fijn Elliot! Hopelijk is dit het begin van meer contact met je oom.
2012 & 2016
<<

Anoniem304

Bericht 26 Mei 2016 09:35

Re: Familie issue

Fijn!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers