Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hardlopen en (loslopende) honden

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 24 Mei 2016 20:45

Hardlopen en (loslopende) honden

Hoi,

Ik wil beginnen met hardlopen, om conditie op te bouwen, af te vallen, buiten te zijn en even tijd voor mezelf te hebben. Het is ook de enige sport die je tussendoor overal kunt doen.
Wij wonen aan een wandelgebied waar honden dus mogen loslopen. Ik wil hier mijn rondes gaan rennen zodat ik direct thuis ben en nergens met de auto eerst heen hoef.
Nu is het probleem dat er erg veel mensen hun hond achter joggers aan laat rennen en ze niet terugroepen. Als ik net de kinderwagen loop komen ze soms al rennend op me af, soms met muilkorf en al.
Ik ben geen held en houd niet van honden en zie regelmatig dat joggers stil moeten staan omdat er een hond op ze af of achter hun aan rent. Wat doen jullie in zulke gevallen? De kleine hondjes en met name de chiwawa's rennen ook achter je aan en proberen te happen, zelfs als ik rustig wandel. De baasjes zeggen en doen niets...
Mijn man zegt dat ik maar naar Basicfit moet gaan haha maar dan moet ik 15 min in de auto... in die tijd had ik al kunnen joggen.
Wat doen jullie met loslopende honden die op je af of achter je aan rennen en honden die willen happen?
04-2014
10-2015
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Mei 2016 20:46

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Honden die happen zou ik van me af slaan en/of wat van zeggen tegen het baasje, loslopende honden an sich heb ik geen problemen mee.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Mei 2016 20:50

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Ik maak sowieso geen oogcontact met honden. Ik vraag meestal vriendelijk of ze de hond even bij zich willen roepen. Als ze dan zeggen 'maar hij doet niks', dan zeg ik altijd 'ik ben bang voor honden, dank u wel voor het vasthouden'. Als ze toch rennen ga ik stil staan en negeer ik de hond. Dan is de lol er ook van af voor zo'n hond. Meestal is het uit speelsheid.

Met fietsen vind ik het vervelender...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2016 10:13

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Als je er voor kiest om te gaan hardlopen in een honden loslopgebied vind ik dat je niet kunt verwachten dat mensen hun hond vast doen. Ik roep mijn honden wel bij mij maar ga ze niet vast doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Mei 2016 10:17

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Over het losloopgebied had ik heen gelezen. Ik loop nooit in losloopgebieden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 25 Mei 2016 10:28

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Ja in principe vind ik ook dat mensen hun hond gewoon bij zich moeten houden. Het is wel een losloopgebied maar dat betekent nog niet dat je hond andere mensen lastig moet vallen. Maar volgens mij weet ik wel over welk gebied je het hebt en ik zou daar zelf niet gaan hardlopen. Want ondanks dat het gewoon een recreatiegebied is voor iedereen, vinden de mensen die daar met hun hond lopen vooral dat het een honden uitlaatgebied is en mijn ervaring is inderdaad dat iedereen z'n hond maar laat lopen en amper terug roept.
2010 2012
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2016 10:30

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Oh daar ben ik het ook mee eens, ik laat mijn honden wel gewoon loslopen maar ze gaan niet achter fietsers of hardlopers aan. Ik vind niet dat ze als ongeleide projectielen moeten rondrennen. Maar zelfs als ze gewoon lopen te snuffelen kom ik wel eens hardlopers of fietsers tegen die dan mopperend voorbij rennen/fietsen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Mei 2016 18:43

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Kira ik vind snuffelende honden ook niet fijn. Ik wil niet door hondenneuzen aangeraakt worden en al helemaal mijn kinderem niet ook al bedoelen hondjes het lief of nieuwsgierig.
Lexi ken je mij dat je weet welk gebied ik bedoel? Ben nu wel heel nieuwsgierig haha. pb'tje doen?
04-2014
10-2015
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 25 Mei 2016 18:56

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Ik zeg er dan wat van. Vaak schreeuwend trouwens, omdat de baas op een afstandje loopt. Dat een hond mag loslopen betekent niet dat ik dan maar accepteren dat hij al blaffend achter mij aan holt. Vind het ook asociaal als een hondenbezitter de hond niet terugroept.
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2016 18:57

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Milou schreef:Kira ik vind snuffelende honden ook niet fijn. Ik wil niet door hondenneuzen aangeraakt worden en al helemaal mijn kinderem niet ook al bedoelen hondjes het lief of nieuwsgierig.
Lexi ken je mij dat je weet welk gebied ik bedoel? Ben nu wel heel nieuwsgierig haha. pb'tje doen?


Ik bedoel snuffelen op de grond. Mijn honden hebben geen interesse in de andere mensen, en dan zelfs wordt er nog geklaagd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 25 Mei 2016 20:16

Re: Hardlopen en (loslopende) honden

Als er sporters aankomen roep ik onze hond bij me, maar lijn haar in een losloopgebied dan niet aan.
Ik vind niet dat anderen last van haar mogen hebben. Hoewel ze niet achter lopers en renners aangaat wil ik ook niet dat ze in de weg loopt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers