Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten na laat sporten?

<<

anoniem213

Bericht 23 Mei 2016 22:30

Wat eten na laat sporten?

Ik heb vanavond tot 22 uur gesport. Spinning, dus dat was een intensief uurtje. Daarna had ik honger, maar ik weet niet zo goed wat dan handig is om te doen. Als ik te veel eet, kan ik weer niet slapen daarna, maar ik had wel echt ontzettende honger. Hoe doen jullie dat of zouden jullie dat doen?
<<

Anoniem185

Bericht 23 Mei 2016 22:40

Re: Wat eten na laat sporten?

Ik zou gewoon een boterham (... shht. kapsalon) eten, maar goed, ik sport niet tot 22.00 en ik eet altijd. Dus ja. Slecht referentiepunt. Misschien.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Mei 2016 22:47

Re: Wat eten na laat sporten?

Een eiwitshake is wel fijn na het sporten.
<<

anoniem213

Bericht 23 Mei 2016 23:00

Re: Wat eten na laat sporten?

Maar slaap je daarna nog prima?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Mei 2016 04:53

Re: Wat eten na laat sporten?

Kwark met fruit
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Mei 2016 05:48

Re: Wat eten na laat sporten?

Een bak kwark.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:00

Bericht 24 Mei 2016 06:17

Re: Wat eten na laat sporten?

Kwark met een banaantje, het is goed om sowieso wat koolhydraten en eiwitten binnen te krijgen na het sporten.
<<

anoniem213

Bericht 24 Mei 2016 06:47

Re: Wat eten na laat sporten?

Oké, top! Dat at ik gisteren, haha.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Mei 2016 07:47

Re: Wat eten na laat sporten?

Ik zou gaan voor wat lichte yoghurt en eventueel wat hennepzaad (zitten ook eiwitten in), en ander licht voedsel. Misschien dat je ook moet oppassen dat je niet alles weer eraan eet wat je ernet afgesport hebt.

En anders neem je een bounty lolly uit het boek :smile:
<<

anoniem213

Bericht 24 Mei 2016 07:48

Re: Wat eten na laat sporten?

Ja, dat is dus ook een beetje mijn angst. Ik had gisteren wat magere kwark met druiven, maar ik lag daarna niet echt lekker, terwijl ik er niet veel van had gegeten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Mei 2016 07:50

Re: Wat eten na laat sporten?

Neem anders zon bountylolly. Zonder grappen. Het is een licht hapje, er zitten kikkererwten (dus eiwitten) in en wat havermout dus dat vult ook nog wel enigzins.
<<

anoniem213

Bericht 24 Mei 2016 07:52

Re: Wat eten na laat sporten?

Caro schreef:Neem anders zon bountylolly. Zonder grappen. Het is een licht hapje, er zitten kikkererwten (dus eiwitten) in en wat havermout dus dat vult ook nog wel enigzins.

Kan dat ook zonder kokos denk je? Ik vind kokos zo vies.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Mei 2016 08:05

Re: Wat eten na laat sporten?

Weet ik niet. Denk wel dat je het nodig hebt voor het 'binden' van het spulletje maar niet voor de rand. Ik hou ook niet van kokos maar hierin proef ik het nauwelijks.

En anders neem je een bakje magere yoghurt, met wat hennepzaad en twee paranoten. Dat is allemaal heel erg licht verteerbaar en die paranoten vullen ook de nodige energie weer aan.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Mei 2016 08:26

Re: Wat eten na laat sporten?

Ik eet vanalles na het sporten. Heb geen last van een volle buik oid, daar slaap ik prima mee.
Wat ik eet, bananenijs, soyayoghurt met fruit en noten, stuk tony's, handje rozijnen, wat noten.
Oh ja niet alles natuurlijk, ik maak een keuze uit 1 of 2 van deze, afhankelijk van wat ik de rest van de dag al gegeten heb.

Wat je ook zou kunnen doen is van die dadel-noten ballen maken en in de vriezer doen. Dan heb je altijd wat klaar liggen.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 24 Mei 2016 08:30

Re: Wat eten na laat sporten?

kwark (eiwitten) is altijd goed na het sporten.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Elle123

Bericht 24 Mei 2016 11:11

Re: Wat eten na laat sporten?

Ik heb de protein fluff ontdekt. Je maakt het met bevroren fruit (100 gram), 100 ml melk (karnemelk gebruikte ik) en 1 scoop eiwitpoeder. Eerst alles hakken met de staafmixer (of blender, maar de mijne kan geen bevroren fruit aan) en dan alles in de gewone mixer. Lekker lang laten mixen, dan wordt het super fluffy en wel 4x zo veel. Wij hadden het met zijn tween nog niet eens op gekregen. Dus ik zou de volgende keer de helft maken, dan heb je wel wat weinig eiwitten binnen, maar als het vooral gaat om de honger dan is het ideaal. Superveel volume maar weinig kcal. En het eet echt lekker weg.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Mei 2016 11:29

Re: Wat eten na laat sporten?

Elle123 schreef:Ik heb de protein fluff ontdekt. Je maakt het met bevroren fruit (100 gram), 100 ml melk (karnemelk gebruikte ik) en 1 scoop eiwitpoeder. Eerst alles hakken met de staafmixer (of blender, maar de mijne kan geen bevroren fruit aan) en dan alles in de gewone mixer. Lekker lang laten mixen, dan wordt het super fluffy en wel 4x zo veel. Wij hadden het met zijn tween nog niet eens op gekregen. Dus ik zou de volgende keer de helft maken, dan heb je wel wat weinig eiwitten binnen, maar als het vooral gaat om de honger dan is het ideaal. Superveel volume maar weinig kcal. En het eet echt lekker weg.


Grappig dat je hiermee komt. Ik maak het ook regelmatig. Mijn man vindt het ook lekker.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Mei 2016 11:30

Re: Wat eten na laat sporten?

Ik zie die protein fluff nu ook echt óveral langskomen. De nieuwste rage :-D
<<

Elle123

Bericht 24 Mei 2016 12:48

Re: Wat eten na laat sporten?

Caro schreef:Ik zie die protein fluff nu ook echt óveral langskomen. De nieuwste rage :-D


Ja he! Daarom moest ik hem ook eens maken. Komt volgens mij doordat ze het nu promoten via personal body plan. Het is alleen al rustgevend om naar die bak te kijken terwijl hij mixt en je de massa gewoon ziet groeien. En dan te denken, hoe krijg ik die bak in vredesnaam leeg? :)
Ik wilde het eens testen voor mijn blog. Heb er een stukje over geschreven. Mij lukken zulke dingen nooit (voorbeeldje: wafels van havermout, precies het recept gevolgd met als resultaat een wafelijzer wat helemaal vol zat met aangebrande havermout. Geen wafel te bekennen).
<<

Anoniem222

Bericht 24 Mei 2016 13:38

Re: Wat eten na laat sporten?

Ik eet vaak een gekookt eitje. Heb meestal ook geen zin om een hele bak kwark weg te werken omdat ik daarna vrij snel naar bed ga (al ben ik wel pas om 23.00 thuis na een hockeytraining). Die protein fluff klinkt best lekker, ga het eens proberen, maar als ik laat ben heb ik meestal óók geen zin meer er teveel tijd aan te besteden haha.
<<

anoniem213

Bericht 24 Mei 2016 14:13

Re: Wat eten na laat sporten?

Harrison schreef:Ik eet vaak een gekookt eitje. Heb meestal ook geen zin om een hele bak kwark weg te werken omdat ik daarna vrij snel naar bed ga (al ben ik wel pas om 23.00 thuis na een hockeytraining). Die protein fluff klinkt best lekker, ga het eens proberen, maar als ik laat ben heb ik meestal óók geen zin meer er teveel tijd aan te besteden haha.

Oh ja, een gekookt eitje is eigenlijk ook wel goed. Is de ergste honger weg en dat kan ik ook al van tevoren maken. Thanks!

Ik heb nooit eiwitpoeder in huis, maar op zich klinkt die protein fluff (op de afgrijselijke naam na) wel lekker.
<<

Elle123

Bericht 25 Mei 2016 07:58

Re: Wat eten na laat sporten?

June schreef:
Harrison schreef:Ik eet vaak een gekookt eitje. Heb meestal ook geen zin om een hele bak kwark weg te werken omdat ik daarna vrij snel naar bed ga (al ben ik wel pas om 23.00 thuis na een hockeytraining). Die protein fluff klinkt best lekker, ga het eens proberen, maar als ik laat ben heb ik meestal óók geen zin meer er teveel tijd aan te besteden haha.

Oh ja, een gekookt eitje is eigenlijk ook wel goed. Is de ergste honger weg en dat kan ik ook al van tevoren maken. Thanks!

Ik heb nooit eiwitpoeder in huis, maar op zich klinkt die protein fluff (op de afgrijselijke naam na) wel lekker.


Ik bestel wel eens een doos Smart Protein van Body & Fit, daar zitten 10 (dacht ik) zakjes in in verschillende smaken. Heb je niet meteen zo'n enorme pot in huis (ik krijg die toch niet op) en je kunt elke keer een ander smaakje kiezen. Ik vind dat wel handig. Ook handig om zo'n zakje in je sporttas te gooien, omdat je eigenlijk het beste binnen een half uur na de training eiwitten kunt nemen. Dan heb je dat meteen maar gehad. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik anders toch thuis de kast in duik en toch weer voor die zak chips kies.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers