Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat jammer...

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 23 Mei 2016 17:35

Wat jammer...

Erik van Muiswinkel en Jochem Myjer stoppen als zwarte piet.

http://www.nu.nl/media/4266292/erik-van ... -piet.html

Ik vind het wel jammer, Erik van Muiswinkel is toch wel DE hoofdpiet voor mij, zo lang als ik me kan herinneren.
En Jochem Myjer doet het gewoon altijd ook leuk!

Ik ben benieuwd of er een nieuwe hoofdpiet komt.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Mei 2016 17:36

Re: Wat jammer...

Ik las het ook, super jammer! Zeker Pietje Paniek vond ik altijd erg grappig. Maar ja, de nieuwe pieten zullen ook vast leuk worden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Mei 2016 18:02

Re: Wat jammer...

Ah dat is zeker jammer zeg, ze deden het leuk altijd.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem167

Bericht 23 Mei 2016 18:26

Re: Wat jammer...

Ik vind dat ze zich een beetje laten kennen.
<<

Anoniem187

Bericht 23 Mei 2016 18:30

Re: Wat jammer...

Hoezo Pippa? Officieel is er niet bekend gemaakt waarom ze stoppen geloof ik, de geruchten gaan nu dat ze niet meer achter het sinterklaasjournaal staan. Dat kan toch? Ik doe ook niet iets waar ik echt niet achter sta..
<<

Anoniem167

Bericht 23 Mei 2016 18:39

Re: Wat jammer...

Nee, daar heb je gelijk in hoor, maar er is al zo enorm veel gezeur over zwarte Piet en door te stoppen vind ik dat ze daar, onbewust, gehoor aan geven en de zeurpieten hun zin geven.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Mei 2016 18:58

Re: Wat jammer...

Pippa schreef:Nee, daar heb je gelijk in hoor, maar er is al zo enorm veel gezeur over zwarte Piet en door te stoppen vind ik dat ze daar, onbewust, gehoor aan geven en de zeurpieten hun zin geven.


Mogelijk doen ze het juist bewust en horen ze zelf tot de 'zeurpieten' (daar hoor ik ook bij zo te lezen).
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Mei 2016 20:55

Re: Wat jammer...

Als dat de reden voor hun vertrek is vind ik het alleen maar mooi. Goed om te zien ook dat ze een heroverweging durven te maken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 23 Mei 2016 22:32

Re: Wat jammer...

Taeda schreef:
Pippa schreef:Nee, daar heb je gelijk in hoor, maar er is al zo enorm veel gezeur over zwarte Piet en door te stoppen vind ik dat ze daar, onbewust, gehoor aan geven en de zeurpieten hun zin geven.


Mogelijk doen ze het juist bewust en horen ze zelf tot de 'zeurpieten' (daar hoor ik ook bij zo te lezen).


Dit inderdaad. Wat heeft dat met 'laten kennen' te maken?
<<

anoniem213

Bericht 23 Mei 2016 22:33

Re: Wat jammer...

Urban Naked schreef:Als dat de reden voor hun vertrek is vind ik het alleen maar mooi. Goed om te zien ook dat ze een heroverweging durven te maken.

Helemaal mee eens, maar ik hoor vast ook bij de zogenaamde zeurpieten.
<<

Anoniem167

Bericht 23 Mei 2016 22:41

Re: Wat jammer...

Caulfield schreef:
Taeda schreef:
Pippa schreef:Nee, daar heb je gelijk in hoor, maar er is al zo enorm veel gezeur over zwarte Piet en door te stoppen vind ik dat ze daar, onbewust, gehoor aan geven en de zeurpieten hun zin geven.


Mogelijk doen ze het juist bewust en horen ze zelf tot de 'zeurpieten' (daar hoor ik ook bij zo te lezen).


Dit inderdaad. Wat heeft dat met 'laten kennen' te maken?


Omdat zwarte piet gewoon zwart hoort, waar vroeger toen zij begonnen nooit een probleem mee was, en nu ineens wel.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Mei 2016 22:41

Re: Wat jammer...

June schreef:
Urban Naked schreef:Als dat de reden voor hun vertrek is vind ik het alleen maar mooi. Goed om te zien ook dat ze een heroverweging durven te maken.

Helemaal mee eens, maar ik hoor vast ook bij de zogenaamde zeurpieten.

Ook helemaal eens. Snap nog steeds niet waarom het zo lang moet duren zoiets achterhaalds en kwetsends aan te passen.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 24 Mei 2016 00:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem184

Bericht 23 Mei 2016 22:44

Re: Wat jammer...

Mij interesseert het werkelijk geen worst meer welke kleur die Pieten nou gaan hebben of gaan krijgen, als het gezeur maar een keer over is. Ik ben inmiddels wel op het punt dat ik de pro- zwarte Pieters echt vervelender vind dan diegenen die open staan voor verandering en/of tegen zwarte Piet zijn.

Jammer dat ze stoppen, trouwens. Maar ik begrijp ook wel dat de charme van het feest eraf is.
Laatst gewijzigd door Anoniem184 op 23 Mei 2016 22:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem167

Bericht 23 Mei 2016 22:44

Re: Wat jammer...

vind je het echt kwetsend ja? Ik vind het gewoon een traditie die al zó lang in Nederland is.
<<

Anoniem336

Bericht 23 Mei 2016 22:46

Re: Wat jammer...

Carrie schreef:
June schreef:
Urban Naked schreef:Als dat de reden voor hun vertrek is vind ik het alleen maar mooi. Goed om te zien ook dat ze een heroverweging durven te maken.

Helemaal mee eens, maar ik hoor vast ook bij de zogenaamde zeurpieten.

Ook helemaal eens. Snap nog steeds niet waarom het zo lang moet duren zoiets achterhaalds en kwetsents aan te passen.



Kwetsend:)

Verder eens.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 23 Mei 2016 22:47

Re: Wat jammer...

Het Sinterklaasjournaal werkt toch juist naar een andere "vorm" pieten toe? Dus welke heroverweging het is?
Ik heb geen idee hoe ze hier in staan,rond de intocht heeft Jochem hier wel eens iets over gepost maar ik weet het niet meer precies hoe hij er in stond.

Ik vind het wel jammer omdat het vertrouwde gezichten zijn.
@ maple ik irriteer me ook aan die fanatieke pro pieten zeker op social media.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Mei 2016 22:54

Re: Wat jammer...

Maple schreef:Mij interesseert het werkelijk geen worst meer welke kleur die Pieten nou gaan hebben of gaan krijgen, als het gezeur maar een keer over is. Ik ben inmiddels wel op het punt dat ik de pro- zwarte Pieters echt vervelender vind dan diegenen die open staan voor verandering en/of tegen zwarte Piet zijn.

Jammer dat ze stoppen, trouwens. Maar ik begrijp ook wel dat de charme van het feest eraf is.


Helemaal mee eens.

Overigens zou het natuurlijk ook gewoon een heel andere reden kunnen hebben dat ze stoppen, eentje die niks met de hele pietendiscussie te maken heeft, maar die gewoon privé is. Meer tijd met het eigen gezin willen doorbrengen in die periode, ik zeg maar wat. Het is hoe dan ook hun goed recht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mei 2016 00:08

Re: Wat jammer...

Elja schreef:



Kwetsend:)

Verder eens.[/quote]
Haha tnx. Beetje dom! Ik zat nog in m'n hoofd te zoeken naar de spelling en dat was blijkbaar niet gelukt.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Mei 2016 00:10

Re: Wat jammer...

Pippa schreef:vind je het echt kwetsend ja? Ik vind het gewoon een traditie die al zó lang in Nederland is.

Ik vind enkel traditie geen goed argument.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 24 Mei 2016 06:57

Re: Wat jammer...

Carrie schreef:
Pippa schreef:vind je het echt kwetsend ja? Ik vind het gewoon een traditie die al zó lang in Nederland is.

Ik vind enkel traditie geen goed argument.

Helemaal eens. De historie van Zwarte Piet wordt tegenwoordig weggemoffeld met een verhaal over de schoorsteen, maar dat is niet de reden van de zwarte kleur. De daadwerkelijke geschiedenis is kwetsend en niet meer van deze tijd.

Mijn neefje van 5 interesseert het echt niets hoe Piet of Sint eruit ziet, wij als volwassen vinden dat belangrijk. Kinderen in Amerika beleven net zo veel plezier aan de elfjes van de Kerstman, als Nederlandse kinderen aan Zwarte Piet. Waarom zouden we de traditie dan niet ombuigen naar een vorm waar alle culturen binnen Nederland van kunnen genieten, die samenbrengt in plaats van een vorm die verwijst aan een zwarte bladzijde uit onze geschiedenis?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 24 Mei 2016 07:29

Re: Wat jammer...

Had dit niet kunnen wachten tot eind augustus? Dan zijn de pepernoten er weer.
<<

Anoniem161

Bericht 24 Mei 2016 07:52

Re: Wat jammer...

Ik vind het jammer. Het maakt mij echt niet uit of het nu zwarte pieten zijn, groene of blauwe. Als de sfeer maar blijft. En dat hun stoppen, vind ik erg jammer want dat waren wel mijn favoriete pieten!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Mei 2016 08:30

Re: Wat jammer...

Pippa schreef:vind je het echt kwetsend ja? Ik vind het gewoon een traditie die al zó lang in Nederland is.


Als mensen jou zouden uitlachen en kinderen niet met jouw kinderen willen spelen, zou je het dan nog steeds niet kwetsend vinden? Of vind je het alleen maar niet kwetsend omdat het jou niet treft?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem321

Bericht 24 Mei 2016 08:34

Re: Wat jammer...

Ik ben helemaal klaar met de zwartepietendiscussie. Op Facebook zie ik zowel voor -als tegenstanders voorbij komen en ik vind beide kampen erg zeuren en doordrammen.

Weet je, mijn mening is dat het mij niet uitmaakt welke kleur de pieten hebben, als het feest maar blijft bestaan. Vroeger heb ik er veel plezier aan beleefd en ik wil dat ook voor mijn zoon. En of de pieten nou zwart zijn of groen of paars, dat zal mij worst wezen.
<<

Anoniem313

Bericht 24 Mei 2016 12:09

Re: Wat jammer...

Yadira schreef:Had dit niet kunnen wachten tot eind augustus? Dan zijn de pepernoten er weer.


Haha, ik vind dit ook een bijzonder moment voor de Pieten-discussie! Misschien hebben ze wel bewust nu naar buiten gebracht dat ze stoppen, in de hoop dat het nu niet zo op zou laaien.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers