Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raar gevoel in keel

<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 23 Mei 2016 16:37

Raar gevoel in keel

Ok ik weet dat jullie geen arts zijn maar toch, ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Sinds een week of 2 heb ik af en toe (niet dagelijks) een raar gevoel in m'n keel en strottenhoofd. Het lijkt alsof er een brok slijm zit wat maar niet weg gaat hoe ik ook probeer te kuchen en te hoesten. Met eten wordt het niet erger of minder. Soms proeft het ook zuur (excuses) dus misschien is het ook wel brandend maagzuur? Iemand tips of herkenning?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 23 Mei 2016 16:40

Re: Raar gevoel in keel

Heel goed kans dat de boel geïrriteerd is, wellicht begonnen door maagzuur, en je dat in stand houdt met schrapen en kuchen. Dat geirriteerde slihmvlies geeft het vervelende gevoel en dat kan zeker ook voelen alsof er iets zit (dit is dan bij laryngoscopie - met een camera diep in de keel bij het strottenhoofd kijken- vrijwel nooit zo). Dat noemen we globusklachten. Door het schrapen en hoesten vanwege dat gevoel van iets in je keel blijf je het slijmvlies irriteren en zo word het een vicieuze cirkel (waar ook maagzuur verder negatief bij meespeelt). Het zou voor de kno-arts een voorbeeldcasus 'globusklachten door reflux' zijn. ;) Complimenten voor je duidelijke omschrijving en relevante informatie!

Vooral niet hoesten en schrapen en eventueel wel mee naar de huisarts als het niet over gaat (voor maagzuurremmers) of als je klachten veranderen (slikproblemen, heesheid).

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers