Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Orgaandonatie

<<

Anoniem245

Bericht 23 Mei 2016 11:03

Orgaandonatie

Best lang getwijfeld of ik een topic zou openen, maar ik wil toch mij ei even kwijt.

Mijn vriend gaat deze week een orgaan doneren aan zijn vader (een ni.er) en ik vind het zo spannend!!
Ze zijn uiteraard al heel lang bezig met het traject en na veel ups en downs is het woensdag zo ver.
Vader wordt vandaag al opgenomen en vriend morgen.
Ik hoop zo dat het lukt en dat zijn vader nog lekker lang kan leven zonder 4x per week dialyse en dat mijn vriend er ook weer snel bovenop is. Hij is zo ontzettend positief geweest de afgelopen maanden/weken maar de laatste dagen is hij erg gespannen. Maar ik ben wel echt gigantisch trots op hem :love:
Mijn tante heeft trouwens ook een donornier, maar dan niet van een levende donor. Die nier zit er al 20 jaar in, erg lang is dat blijkbaar.

Ik weet niet of ik dit topic ooit laat verwijderen omdat het wel erg persoonlijk is voor mijn vriend.

Aaaaaarghh ik vind het spannend! :cry:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Mei 2016 11:10

Re: Orgaandonatie

Ohh dat snap ik dat jij het ook spannend vindt! Knap van je vriend dat hij dit gaat doen, ook al vindt hij wellicht dat hij het wel moet doen voor zijn vader. Zou ik ook hebben gedaan!

Sterkte en succes deze week!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 23 Mei 2016 11:22

Re: Orgaandonatie

Wat spannend!
Hopelijk knappen beide mannen snel op en mag je schoonvader nog lang zonder al te veel zorgen en ziekenhuisbezoeken bij jullie mag blijven!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem258

Bericht 23 Mei 2016 13:42

Re: Orgaandonatie

Zeker spannend zeg! En heel knap van je vriend dat hij zo'n beslissing heeft genomen! Wij als kinderen mochten dit 6 jaar geleden niet.
Mijn vader heeft nu 6 jaar een donornier van een overleden donor. En het gaat goed gelukkig.
Zelf zal ik er ooit ook voor staan. (kwamen er pas later achter dat ik dezelfde nierziekte heb en het 'verbod' van de arts staat daar dus los van)

Veel sterkte!
<<

Anoniem201

Bericht 23 Mei 2016 13:46

Re: Orgaandonatie

Wauuwww Kira wat goed en wat knap en dapper.
Heel veel succes en sterkte voor beide en ik hoop met je mee dat ze beide goed en snel opknappen met een heel goed resultaat.
<<

Diantjuh

Noob

Berichten: 70

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 23 Mei 2016 16:16

Re: Orgaandonatie

Wat dapper kira.

Mijn man heeft in oktober zijn 4e donorlever mogen ontvangen na 2 jaar op de wachtlijst te hebben gestaan.
Erg onzekere tijd gehad. Gelukkig gaat het hier steeds een beetje beter.

Ik wens jullie heel veel sterkte en succes woensdag.
<<

Anoniem236

Bericht 23 Mei 2016 16:32

Re: Orgaandonatie

Respect!
Heel veel succes en sterkte woensdag, hopelijk zijn ze snel beide hersteld en gaat je schoonvader nog heel veel gezonde jaren tegemoet.
<<

Anoniem245

Bericht 24 Mei 2016 09:19

Re: Orgaandonatie

Dankjulliewel allemaal! Ik vind het ook heel dapper van hem.

Diantjuh, dan hebben jullie ook een spannende tijd gehad!
Meggy, misschien dezelfde ziekte... 6 jaar is al wel lang, fijn om zulke dingen te horen!

Vanmiddag wordt mijn vriend opgenomen, ga zo nog even naar hem toe. Pff spannend...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 24 Mei 2016 09:24

Re: Orgaandonatie

Sterkte!!
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2016 07:51

Re: Orgaandonatie

Dankjewel!

Het is zover, vriend is zojuist opgehaald. Volgende keer dat ik hem spreek mist hij een nier :)
Heel spannend, ik heb amper geslapen en mijn nek en schouders zitten helemaal vast van de spanning. Ik hoop zo dat alles goed gaat... Over drie uurtjes wordt schoonvader opgehaald en klaargemaakt voor de transplantatie. Denk dat de komende uren voor hem ook slopend zijn.
Ik kruip straks lekker op de bank onder een dekentje en steek een kaarsje aan.
<<

Anoniem201

Bericht 25 Mei 2016 08:59

Re: Orgaandonatie

Sterkte! ik zal hier ook kaarsje aan steken!
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2016 10:33

Re: Orgaandonatie

Dankjewel, lief van je.
We hebben gelukkig een familie groepsapp. Kunnen we elkaar steunen en op de hoogte houden.
<<

Anoniem185

Bericht 25 Mei 2016 11:00

Re: Orgaandonatie

Enorm spannend, succes en ik ga ook een kaarsje branden!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 25 Mei 2016 21:30

Re: Orgaandonatie

Alles goed gegaan bij je vriend en schoonvader?
Lijkt de nier tot nu toe aan te slaan?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem245

Bericht 25 Mei 2016 21:41

Re: Orgaandonatie

Dora schreef:Alles goed gegaan bij je vriend en schoonvader?
Lijkt de nier tot nu toe aan te slaan?


Het was een zenuwslopende dag maar alles is goed gegaan inderdaad! De nier lijkt meteen te werken ook, normaal kan dat even duren maar hij werkt dus tot nu toe goed.. Is wel nog altijd afwachten. Vriend en schoonvader zijn allebei nog onder zijl en mochten geen bezoek vanavond. Morgen mag ik er eindelijk heen :yes:
Ik heb met de schoonfamilie via de app de hele dag contact gehad, dat was heel fijn. Het heeft op iedereen een enorme impact, had ik van te voren niet gedacht.

Lief dat je er naar informeert!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5678

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 25 Mei 2016 21:52

Re: Orgaandonatie

Snel slapen dan maar! Dan is het snel morgen ;)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem258

Bericht 25 Mei 2016 23:23

Re: Orgaandonatie

Fijn dat de operaties achter de rug zijn. Vanaf nu hopelijk steeds een stapje vooruit. Spannende dagen!
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 26 Mei 2016 13:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem167

Bericht 25 Mei 2016 23:33

Re: Orgaandonatie

Wat spannend zeg.. Hopelijk slaat het allemaal aan!
<<

Anoniem173

Bericht 26 Mei 2016 00:04

Re: Orgaandonatie

Wow spannend zeg. Fijn dat het goed is gegaan.
<<

Pecha

Noob

Berichten: 248

Geregistreerd: 23 Okt 2014 08:39

Bericht 26 Mei 2016 04:39

Re: Orgaandonatie

Wat spannend.En wat een mooie en dappere beslissing.Fijn dat het goed gegaan is.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem245

Bericht 26 Mei 2016 07:33

Re: Orgaandonatie

Bedankt allemaal, ik ben ook heel blij en opgelucht.

Vriend heeft heel erg veel pijn.... Ga er straks heen, ben blij als ik ze allebei weer zie.

Meggy, nee dat heeft mijn schoonvader niet, lijkt mij wel ook heel vervelend als dat erfelijk is!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Mei 2016 08:50

Re: Orgaandonatie

Fijn dat het tot nu toe allemaal goed lijkt te gaan!
<<

Linvi

Bericht 26 Mei 2016 09:15

Re: Orgaandonatie

Wat een spannende tijd! En ondanks dat vrij veel mensen denk ik die stap zouden zetten om een orgaan te doneren aan familie, vind ik het wel heel dapper van je vriend! Hopelijk knappen ze snel beide op en heb je je vriend snel weer " thuis".
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 26 Mei 2016 11:02

Re: Orgaandonatie

Wat spannend zeg, maar zo knap, en dapper dat hij dit doet. Hopen dat ze beide snel weer opknappen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem245

Bericht 31 Mei 2016 09:10

Re: Orgaandonatie

Even een update!

Vriend is gisteren thuis gekomen, was nog even spannend of hij mocht gaan want ze wilden zijn urine nog 24 controleren omdat zijn nierfunctie niet helemaal goed was de eerste dagen na de operatie,vanaf vandaag dus dan zou hij pas donderdag naar huis kunnen, uitslag daarvan zou namelijk ook nog een dag duren. Maar een andere arts vond het niet nodig. Dus hij is lekker thuis, wel nog veel pijn en emotioneel ook nogal wat te verwerken merk ik.
Met schoonvader gaat het heel goed, zijn waardes zijn bijna te vergelijken met een gezond iemand! Dus dat is echt super! Daar deed vriendlief het voor :)
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers