Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Orgaandonatie

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 31 Mei 2016 09:36

Re: Orgaandonatie

Wat fijn dat de operatie goed verlopen is Kira! En wat goed van je vriend. Kan me voorstellen dat er heel wat emoties bij komen kijken, waarschijnlijk nog veel meer dan jullie van tevoren hadden kunnen denken.

Mijn vader is na 7 jaar dialyse (hij stond al die tijd dus ook op een wachtlijst voor een donornier), helaas overleden. Hij had vanaf het begin aangegeven dat hij echt niet wilde dat mijn broer of ik een nier zou afstaan, ik heb het daar heel moeilijk mee gehad, want had het graag voor hem over gehad. Mijn moeder wilde via kruisdonatie een nier afstaan, maar ook dat wilde hij niet :( Hij vond niet dat wij zo ver moesten gaan voor hem en wilde niet dat wij later zelf problemen daardoor zouden krijgen.

Ik hoop dat je vriend en zijn vader snel aansterken en dat je schoonvader weer van het leven kan gaan genieten.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 13 Jun 2016 22:40

Re: Orgaandonatie

Hoe gaat het nu?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 13 Jun 2016 22:43

Re: Orgaandonatie

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar Kira. Niet alleen hoe het lichamelijk met je vriend en zijn vader is, maar ook hoe ze het emotioneel allemaal verwerken. Het lijkt me niet niks.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem187

Bericht 14 Jun 2016 10:28

Re: Orgaandonatie

Pineco schreef:Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar Kira. Niet alleen hoe het lichamelijk met je vriend en zijn vader is, maar ook hoe ze het emotioneel allemaal verwerken. Het lijkt me niet niks.


Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
<<

Anoniem245

Bericht 14 Jun 2016 14:01

Re: Orgaandonatie

Wat lief dat jullie er naar vragen.

Het gaat erg goed, vriend is redelijk opgeknapt. Hij is alleen nog erg snel moe. En hij heeft in zich dat hij graag bezig is dus hij doet al snel te veel. Schoonvader is nu ook een week thuis en daar gaat het ook goed mee. Ook wel nog erg moe maar dat kan nog wel even aanhouden.

Emotioneel gaat het ook prima, de erste keer dat ze elkaar zagen na de donatie was erg emotioneel. We hebben toen eigenlijk allemaal veel gehuild. Zijn vader en de vriendin van zijn vader zijn heel dankbaar uiteraard en vriend vind het wel moeilijk daar mee om te gaan. Vriend is vooral heel blij dat het goed gegaan is, en dat de nier heel goed werkt. De nierfunctie van schoonvader is met 40% verbeterd! Hij had nog zo'n kleine 10% nierfunctie van zichzelf.
Dus dat het zo goed gaat maakt het voor mijn vriend ook makkelijker.
Laatst gewijzigd door Anoniem245 op 14 Jun 2016 14:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Jun 2016 14:04

Re: Orgaandonatie

Wat moedig dat je vriend dat gedaan heeft. Super!
Fijn om te horen dat het met beiden goed gaat. Gelukkig dat de nier ook aanslaat bij je schoonvader. Dan heb je nog meer het idee dat je echt aan iets groots hebt bijgedragen.

Ik hoop dat ze er lichamelijk snel weer helemaal bovenop zijn. Is er trouwens nog psychische hulp (voor beiden)? Iets wat standaard aangeboden wordt bijv. bij zo'n operatie? Kan me voorstellen dat je misschien toch tegen dingen aan loopt en je verhaal wil doen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jun 2016 17:05

Re: Orgaandonatie

Wat moedig van je vriend. En fijn dat de nier goed aanslaat. Hopelijk blijft alles goed gaan ook voor je vriend zijn herstel
Afbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 23 Jul 2016 15:05

Re: Orgaandonatie

Hoe gaat het nu met je vriend en schoonvader? Lichamelijk al helemaal opgeknapt?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem245

Bericht 26 Jul 2016 10:34

Re: Orgaandonatie

Wat lief dat je er naar vraagt.

Ja alles gaat prima, schoonvader is nog twee keer opgenomen vanwege een bacterie in zijn bloed maar die is nu al 2 weken helemaal aan het genieten van het mooie weer, eten en drinken en geen dialyse meer!
Vriend is deze week weer halve dagen begonnen met werken, dus dat gaat ook prima. Hij heeft eigenlijk al zijn energie ook wel weer terug :)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Jul 2016 10:52

Re: Orgaandonatie

Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat inmiddels.
Dat zal wel 2x even spannend geweest zijn met je schoonvader in het ziekenhuis.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 26 Jul 2016 13:36

Re: Orgaandonatie

Wat fijn zeg dat het naar omstandigheden goed gaat met je vader en met je vriend!
Mooi ook dat je vriend weer is begonnen met het opbouwen van zijn werkzaamheden.
<<

Anoniem245

Bericht 27 Jul 2016 11:59

Re: Orgaandonatie

Dora, ja we hebben nog best wat spannende momenten gehad. Tijdens de tweede opname ging ook de nierfunctie van schoonvader achteruit. Achteraf kwam dat door de medicatie maar dat is wel schrikken.

Dankjewel Winegum.Ja, en achteraf is het allemaal best snel weer "achter de rug". Je leeft er heel erg naar toe, tijdens die periode wordt je een beetje geleefd en nu is het eigenlijk allemaal voorbij en gelukkig goed verlopen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 27 Jul 2016 15:23

Re: Orgaandonatie

Wat fijn dat het zo goed gaat, heel mooi om te lezen. Het ging allemaal niet zonder slag of stoot als ik het zo lees, maar inmiddels kan je schoonvader toch alweer wat meer van het leven genieten. Fijn!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers