Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtvoedingen dreumes (borst)

<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 11:32

Bericht 20 Mei 2016 10:52

Nachtvoedingen dreumes (borst)

Mijn jongste van de drie is nu 14 maanden oud.
Ze heeft nog nooit een nacht doorgeslapen en is elke nacht wel drie keer wakker..
Elke keer krijgt ze nog de borst... Maar ik wil eigenlijk stoppen met die nachtvoeding in de hoop dat ze dan eens wil gaan doorslapen.... Iemand ervaring hiermee?
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 20 Mei 2016 11:01

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Die van mij is bijna 7 maanden en komt elk uur maar overdag doet ze het dus niet meer.

Slaapt ze bij je in bed of op de kamer? Schijnt dat ze vaak gaan doorslapen als ze in een eigen kamertje gaan slapen.

Mijn dochter weigert pertinent de fles maar als die van jou de fles goed drinkt zou je een papfles kunnen geven 's avonds.
04-2014
10-2015
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 11:32

Bericht 20 Mei 2016 11:53

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Nee ik heb ook een flesweigeraar haha, en ze drinkt gewoon nog voor t slapen gaan bij mij.
Sowieso eet ze gewoon hartstikke goed en het is dus gewoon geen honger meer maar meer een gewoonte geworden denk ik.

Ze slaapt negen vd tien keer bij ons in bed
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 20 Mei 2016 13:14

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Haha moeilijk hè als ze geen fles drinken?
Mijn dochter drinkt dus overdag bijna niet, alleen voor de slaapjes. Maar 's nachts haalt ze het ruimschoots in. Ze ligt tussen ons in. Een speen wil ze ook niet, ze duimt.
Misschien in een eigen bedje leggen?
Vriendin van me heeft zoontje van 26 maanden die hetzelfde probleem heeft, maar ik zie het als je kind verwennen vanaf 18 maanden. Als je kind 's nachts om chocola vraagt geef je het ook niet. Ik denk dat je op een bepaald moment dus wel harder moet worden.
Mijn oudste ging met 13 maanden op een eigen kamertje slapen. Zij kreeg geen borst maar een papfles. Sindsdien alleen nog water i.v.m. tandjes.
04-2014
10-2015
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Mei 2016 13:25

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Jeetje, Lijkt me zwaar! Maar voor de flesweigeraars; hoe doen jullie dat dan met werk o.i.d.?

Sinds ik geen borstvoeding meer geef slaapt mijn baby door en ik ben nog nooit zo moe geweest sinds ik ook door kan slapen, haha.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Mei 2016 14:29

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Ik heb er geen ervaring mee, maar vanaf 1 jaar ben ik van mening dat het echt niet meer nodig was om te drinken in de nacht.
Wij zijn daar redelijk 'hard' in geweest, maar op een gegeven moment dus steeds de speen gaan geven en geen melk meer.
Ik heb namelijk ook echt het idee dat het gewenning is. Die gewenning doorbreken zal wel even lastig zijn, maar ik denk, als ik je verhaal zo lees, dat het het wel waard zal zijn.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Mei 2016 15:33

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Ik ben mijn dochter water gaan geven in de nacht. Toen stopte het gauw en ging ze door slapen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 11:32

Bericht 20 Mei 2016 15:52

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Hoe oud was ze toen Maddie?
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 20 Mei 2016 15:54

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Hier hetzelfde probleem KitKat.
Mijn zoontje (13 maanden) drinkt ook nog steeds in de nacht en als hij wakker wordt wil hij perse drinken. Denk ook een stukje gewenning maar hier kom ik er ook moeilijk vanaf. Zou heel graag eens doorslapen haha
Hopelijk komen er fijne tips hier
💜💜💙💙
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Mei 2016 15:58

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Thomas slaapt ook nog niet door, ik heb me er bij neergelegd, en voed m maar gewoon, soms op zijn kamer, vaak ook in bed
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Mei 2016 16:46

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Als R huilde ging niet ik maar mijn man er heen, die suste hem weer in slaap. Als hij bij ons in bed lag had ik strakke kleding aan zodat hij er niet bij kon. Het was even lastig maar na 2 weken vroeg hij er niet meer om.

Overigens is hij toen niet gaan doorslapen, dat doet hij nog niet. Gelukkig maakt hij ons niet meer elke nacht wakker maar valt zelf weer in slaap.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 20 Mei 2016 19:47

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Ik heb de nachtvoedingen cold turkey beëindigd toen mijn dochter 2 was. Niet leuk, ze heeft de hele nacht gekrijst en tussendoor wat geslapen. We hebben haar steeds bij ons gehouden die nacht, maar ze mocht niet drinken. Ze was zo schor dat ze een week niet heeft kunnen praten. Het ging wel heel gauw beter, de derde of voerde nacht snapte ze dat ze niks kreeg.

Mijn zoon van 15 maanden krijgt ook nog zo'n 3 voedingen per nacht en dat houden we vooralsnog zo. Ik vind het niet erg, we slapen prima zo.

Mijn dochter is trouwens niet gaan doorslapen nadat ze van de voeding af was 's nachts. Ze slaapt nu nog steeds niet door.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Mei 2016 19:58

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

KitKat schreef:Hoe oud was ze toen Maddie?


16 maanden.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Mei 2016 23:09

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Maddie schreef:Ik ben mijn dochter water gaan geven in de nacht. Toen stopte het gauw en ging ze door slapen.
Ik gaf dan wel geen borstvoeding meer maar wij zijn dit een paar weken geleden ook gaan doen en binnen no time sliep hij door. En dat doet hij nu nog steeds. Eindelijk, na meer dan een jaar!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 22 Mei 2016 22:01

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

T wordt volgende maand 3 jaar en wordt ook nog elke nacht wakker voor een voeding. Soms breekt het me op maar meestal kan ik het prima hebben.
Al zou ik het ook heeeeerlijk vinden als ik eens een nacht door kan slapen!
Mother of 3 adorable children
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 11:32

Bericht 30 Aug 2016 12:33

Re: Nachtvoedingen dreumes (borst)

Even omhoog.. Afgelopen twee nachten sliep ze ineens door! Ze is nu bijna 1,5
Stond ik wel met lekkende boobs op de gang......

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster