Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Mei 2016 05:47

Slapen

Vooropgesteld, ik weet dat mijn baby nog jong is (7 weken), maar ik word een beetje moedeloos van de nachten. Sinds een week of twee slaapt ie op zich goed, in die zin dat we er tot een uur of half vijf in ieder geval niet meer tussendoor uit hoeven om hem z'n speen te geven of te troosten wegens krampjes. Maar waar ik wanhopig van word is dat ie gewoon stug om de drie uur wakker wordt voor een voeding en dan dus vanaf half vijf, vijf uur onrustig wordt waardoor we ook niet meer slapen. Over vijf weken moet ik weer aan het werk en met dit soort nachten trek ik dat echt niet. Ik overweeg zelfs dan maar te stoppen met de borstvoeding. Maar goed, zul je altijd zien dat ie ook op flesvoeding niet langer dan drie uur slaapt.

Wie spreekt me wat moed in? Zijn er hier kindjes die als bij wonder toch ineens wat langer aan een stuk gingen slapen? *hoopvol*
<<

Anoniem161

Bericht 20 Mei 2016 05:57

Re: Slapen

Na 6 weken ging het hier beter. Maar ik had dan ook een zware baby dus wellicht bij jou iets langer. Het komt goed, echt waar!
Vervelend is het wel maar vergeet niet dat ze van eten groot worden. Probeer overdag te rusten want je hebt het echt nodig.
Hou vol, het komt goed!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 Mei 2016 06:24

Re: Slapen

Hier een baby van 9 weken die ook afwisselende nachten heeft. Ik moet over 3 weken al weer aan de slag en heb ook meerdere keren gedacht dat ik beter kon stoppen met borstvoeding. Het is alleen zo zonde want het wordt als het goed is echt beter. Zeker als de krampjes weg gaan. Ik ga in de avond altijd gelijk mee slapen. Zo hoop ik zoveel mogelijk slaap mee te pakken. (Vannacht van 23.00-5.30 kunnen slapen)
Op de dagen dat mijn man thuis is of zoon naar de opvang brengt blijf ik ook net even wat langer liggen zodat ik nog wat extra mee pak.

Ik ben het boek van mijn zoontje gaan opzoeken die we gebruikte voor de gastouder. Ik kon hier uit halen dat rond de 3 maanden de nachten wel echt langer werden.
Nu hopen dat deze baby dit ook doet.

Moet zeggen dat vanaf een week of 7 de nachten wel echt langer werden. Een kleine strubbeling met 8 weken maar dat is een 'bekende sprong'.
Afbeelding

Afbeelding
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 20 Mei 2016 11:48

Re: Slapen

Mijn baby van 14 maanden doet dit al haar hele leventje lang.... :cry:
14 maanden lang elke nacht tig keren wakker... :sleep:
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 12:32

Bericht 20 Mei 2016 11:49

Re: Slapen

Oh en stoppen met bv gaan ze echt niet langer van slapen lijkt mij..?
Hier krijgt mijn kindje ook elke nacht nog borstvoeding maar ik wil hier eigenlijk wel mee stoppen in de nachten dan..
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Mei 2016 11:54

Re: Slapen

Bij ons zagen de nachten er eerst ook zo uit, maar vanaf dat ze twee maanden is gaat het een stuk beter! Ze komt nog wel een keer voor de nachtvoeding, maar slaapt wel vanaf 19 a 20 uur tot 1 a 2 uur. En dan na de voeding meestal weer tot 6 a 7 uur. Prima te doen, ook nu ik weer werk.

Daarvoor werd ze aan het eind van de nacht vaak wakker met krampjes waardoor we inderdaad vanaf 5u niet meer goed sliepen. Maar dat is echt van de een op de andere dag een stuk minder geworden.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem205

Bericht 20 Mei 2016 12:36

Re: Slapen

Ik dacht ook dat ik dat niet kon, die gebroken nachten. En ik kon het ook niet, want ik werd (en word) niet eens wakker van zoon.
Wij hebben het een week of wat voor ik ging werken verdeeld. Zondagnacht tm woensdagnacht ging ik er voor zoon uit, de overige nachten deed vriend.

Hier was het overigens na 4 weken al geen nachtvoeding meer, maar 'spenendienst' Zoon heeft ruim 4 maanden ingebakerd geslapen en kon zijn speen dus niet meer pakken...
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Mei 2016 12:52

Re: Slapen

Ik heb het bij mijn oudsten ook gehad. En geloof me, je kunt meer dan je denkt. Maar soms hebben ze het echt van het één op het andere moment te pakken. Hopelijk krijgen jullie snel meer rust.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 20 Mei 2016 13:39

Re: Slapen

Precies wat Maddie zegt je kunt echt meer dan je denk. Wij hebben nu al bijna 4 jaar gebroken nachten. Luuk sliep door vanaf dat hij 2 jaar was. Nora slaapt nog niet door. Ze drinkt 6 van de 7 nachten 's nachts een fles. Slaapt de ene keer redelijk snel verder (wel bij ons in bed) maar is ook geregeld een uur rondom de fles wakker. En tussen 06.00-07.00 (gister zelfs 05.30) begint onze dag weer. En of ik moe ben, ja ben opzich wel moe maar het beheerst mijn leven niet. Kan alles er wel gewoon om doen.
Luuk en Nora kregen altijd flesvoeding, dus dat is de oplossing niet haha.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Mei 2016 21:55

Re: Slapen

Pfff, had eerder vandaag een hele reactie getypt, druk op een verkeerde toets en hup, hele reactie weg. Fijn. Poging 2 dan maar :-)

Bedankt voor de bemoedigende reacties! De ene al wat hoopvoller dan de andere, haha.

Elisa, overdag rusten lukt helaas niet omdat ie dan ook onrustig is tussen de voedingen, liefst precies midden er tussenin. Dus als t al lukt om in slaap te vallen, word ik vaak na een kwartier alweer gewekt.

KitKat en Noor, jullie nachten klinken heftig! Hoop niet dat het hier zo lang blijft duren... Dat flesvoeding niet de oplossing is, weet ik eigenlijk ook wel, maar als ik in mijn omgeving iets zeg over de nachten, krijg ik standaard als reactie: ja dat heb je met borstvoeding. Mijn kinderen sliepen met flesvoeding al na twee weken door. Blablabla...

Teun, jouw reactie klinkt heel hoopvol! Hopelijk loopt het hier ook zo...

Oreo (autocorrect maakt 'prei' van jouw naam, haha), afwisselen gaat hier helaas niet wegens borstvoeding. Maar met spenendienst is dat een handige oplossing idd!

Maddie, dan hoop ik maar dat hij het snel te pakken heeft inderdaad!
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 20 Mei 2016 21:57

Re: Slapen

En alsof meneer hier meeleest, liet ie net gewoon ineens 4,5 uur tussen twee voedingen! Helaas was dat wel na de voeding om 17.00 uur, dus qua slaap heb ik daar geen flikker aan, vooral omdat ik het niet had verwacht en zoiets had van, ik ga wel na de voeding van 20.00 uur naar bed. Anyway, benieuwd wat de nacht brengt!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 20 Mei 2016 22:14

Re: Slapen

Je kan niet veel meer doen dan afwachten. Ik begrijp heel goed dat je graag wilt zien dat er steeds een wat langere tijd tussen zit. Er zal ook ongetwijfeld een moment komen waarop dat gebeurt. Wellicht nu al inderdaad. Maar houd je jezelf er niet teveel aan vast. Acceptatie van de situatie scheelt al een hoop. Deed ik ook. Zodra ik accepteerde dat wij altijd gebroken nachten hadden, voelde ik me er veel rustiger onder. Ik was er niet minder moe door, maar het scheelde wel veel stress en irritatie. Ook naar je kindje toe is dat erg goed. Slaapt 'ie langer door? Dan is het alleen maar extra fijn. Zo niet, kijk dan naar manieren om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Ik zou desnoods overwegen hem bij je in bed te voeden en erna bij je te laten slapen.

Ik heb inmiddels heel goed geleerd hoe belangrijk slaap is. Wij hebben zo'n 4 jaar met dochter aangemodderd. Ze was jarenlang úrenlang wakker 's nachts, van 00.00 tot 04.00 gemiddeld. Niet in slaap te krijgen. Tenzij bij ons, maar dat 'hoort niet', vonden wij toen. De nachten gaan nu beter, maar nog altijd gebroken. Bij een volgend kindje gaan we sneller overwegen het eventueel bij ons in bed te laten slapen. Het interesseert me niet meer wat 'hoort', een kind én de ouders horen voldoende slaap te krijgen. Dat is het enige wat 'hoort' :wink:
<<

Anoniem286

Bericht 20 Mei 2016 22:27

Re: Slapen

Acceptatie! Dat was hier ook de oplossing en maakte alles zoveel makkelijker. Mijn 3 jarige slaapt nu sinds 2 maanden door. Daarvoor altijd meermalen wakker. Ik nam haar vaak bij ons in bed, we sliepen dan tenminste alledrie ipv dat we alle drie wakker waren met een overstuur kind.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 24 Mei 2016 00:43

Re: Slapen

Sublimo schreef:En alsof meneer hier meeleest, liet ie net gewoon ineens 4,5 uur tussen twee voedingen! Helaas was dat wel na de voeding om 17.00 uur, dus qua slaap heb ik daar geen flikker aan, vooral omdat ik het niet had verwacht en zoiets had van, ik ga wel na de voeding van 20.00 uur naar bed. Anyway, benieuwd wat de nacht brengt!
Die nacht deed hij nog een sessie van 4 uur (waarin de oudste helaas veel huilde, dus nog niet geslapen :-(), en daarna weer kortere sessies. Toen een nacht als vanouds met alleen maar sessies van drie uur of korter en nu al twee nachten achter elkaar een eerste sessie van vijf uur, hoera! Hij begint die sessie wel om 7 uur, half 8, maar ik ga zelf toch om 8 uur ongeveer naar bed, dus haal daar wel wat extra slaap uit, heel fijn! Hopelijk houdt hij dit vol.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Mei 2016 07:51

Re: Slapen

Fijn Sublimo. En die rot nachten zijn zeer herkenbaar! Hopelijk heeft hij de smaak nu goed te pakken.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem281

Bericht 24 Mei 2016 08:10

Re: Slapen

Sublimo, nu heb ik zelf niet zoveel last van gebroken nachten, maar ik herken 't wel van de kortere slaapjes. Tobias is pas 6 weken dus ik verwacht ook geen nachten van 8 uur, hoor :) Maar k had wel hoop haha. Momenteel zit-ie op elke 4 uur een fles en 's nachts maakt hij regelmatig een slaapje van 5 of 6 uur, maar het is niet te voorspellen wanneer. Ik herken 't wel van het vroeg slapen! Als hij rond 20:30 gaat slapen, houdt-ie 't opeens vol tot 2:00 ongeveer. Alleen jammer dat-ie daarna opeens 5:00 alweer komt, terwijl er overdag 4 uren tussen de voedingen zit, soms zelfs 5!

Ik heb 't idee dat-ie 't zelf ook niet helemaal doorheeft allemaal ;)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Mei 2016 08:44

Re: Slapen

Toen ik ging werken kwam mijn dochter ook nog 2 keer oer nacht voor een voeding. Ik zorgende gewoon dat ik om half 10 ging slapen zodat ik voor de nacht al een uurtje had gepakt. Het werken ging me echt prima af, in het begin had ik last van sufheid en concentratieoroblemen maar dat lag meer aan het ontzwangeren. Natuurlijk was ik best wel moe, maar dat heb ik gewoon geaccepteerd. Nu ze doorslaapt komt de echte vermoeidheid er pas uit lijkt het wel, haha. Hoeveel dagen ga je werken?
<<

Geel

Bericht 24 Mei 2016 08:57

Re: Slapen

Ik geef geen bv Sublimo, dus dat is misschien anders. Maar hier laat ze sinds één, anderhalve week zo'n 5 á 6 uur tussen de laatste voeding en de nachtvoeding zitten. We maken haar om 23 uur wakker voor de laatste fles en daarna wordt ze pas weer tussen half 5 en 5 uur wakker. Vervolgens slaapt ze nog tot half 8, 8 uur.

Wat bij ons – denk ik – helpt, is dat we een heel duidelijk slaapritueel hebben. Rond 7 uur, soms eerder of later, net wanneer ze moe wordt, gaan we naar haar kamer. Dan praten we zachtjes, doen de gordijnen dicht, nachtlampje aan, rustig verschonen, nog een flesje, inbakeren en dan zingen we een liedje voor haar en leggen haar dan in bed. Elke keer op dezelfde manier en dat geeft haar veel rust. Ze slaapt daardoor redelijk snel in en ook vrij lang. 's Nachts doen we ook niet teveel heisa: weinig licht, niet praten, alleen verschonen als het nodig is etc.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar je weet maar nooit :-) Sterkte!
<<

Anoniem281

Bericht 24 Mei 2016 09:00

Re: Slapen

Ik geloof ook dat werken weer een soort energie kan geven, trouwens! Ik was gister even complimenten aan 't verzamelen door even een rondje te doen op 't werk met baby in de draagzak :smile: Maar ben gelijk even blijven plakken omdat m'n team een chaos is, dus met zoon tegen me aan geplakt, in een kort werkoverleg... Maar men, 't gaf echt een goed gevoel! Voldoening en energie, ik vond 't heerlijk! Terwijl ik wel vroeg op was en zo en een nachtvoeding heb gegeven, heb de hele dag volop energie gehad.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 24 Mei 2016 10:14

Re: Slapen

Weinig slapen is echt vreselijk, maar in veel gevallen ga je in overleefstand en wen je er gek genoeg aan. Ik functioneer al 5,5 jaar op zo'n 5 tot 6 uur slaap elke nacht (de eerste jaren gemiddeld 4 uur). Heeft een tijdje geduurd, maar het went. Zo energiek als Bazinga voel(de) ik me dan weer niet. Ik liet verder wat vaker de boel de boel, mijn huis was iets minder 'steriel' als voorheen, maar het is niet zo dat je direct instort na een paar dagen gebroken nachten i.c.m. werken. Gelukkig maar!
<<

Anoniem281

Bericht 24 Mei 2016 10:25

Re: Slapen

Parisienne, ik was ook maar 2.5 uur op m'n werk hè ;-) Geen idee hoe ik eraan toe ben als ik weer echt aan 't werk ga! Maar ik vind werken wel iets fijns, ik ben stapeldol op m'n kind, absoluut! Maar door even een break te hebben van 't 24/7 mamma zijn en huishouden, is 't nóg leuker om thuis te komen en hem weer te zien en knuffelen enz. De rustmomenten zijn ook dan weer fijner.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 24 Mei 2016 10:34

Re: Slapen

Wij hadden eigenlijk vanaf het begin hele fijne nachten. Al snel zaten we nog maar op één voeding en ook dat verlegde ze al snel en konden we een hele nacht doorslapen.
Helaas is dat sinds een week of 3 over..ze komt niet voor een voeding, maar heeft of ons nodig (lijkt het) of is gewoon wakker en ligt te kletsen.

Super vervelend, zeker omdat we zulke goed nachten gewend waren, maar ja wat doe je eraan?

Ik denk dat het met de tijd allemaal wel goed komt.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Geel

Bericht 24 Mei 2016 11:33

Re: Slapen

Ik heb hetzelfde als jij Bazinga. Werk alweer, twee dagen in de week voorlopig (ik ben freelancer) en gister had ik echt energie! Terwijl ik al met al zes uur had geslapen. Het was ook leuk om weer thuis te komen en vandaag weer de hele dag met Maria te zijn.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers