Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haarverf probleempje advies gevraagd.

<<

Anoniem158

Bericht 19 Mei 2016 18:37

Haarverf probleempje advies gevraagd.

Hoi hoi,

Ik verf mijn haren altijd midden goudbruin dat vind ik een kleur dat goed bij mij past.
Mijn eigen haarkleur is donkerblond en deze verf pakt altijd goed op mijn haar, ik verf eens in de 2 a 3 maanden ongeveer.
Eerst liet ik dit altijd door de kapper doen en nu doe ik het zelf wat eigenlijk ook redelijk goed gaat alleen nu heb ik een beetje een probleempje.

Als ik ze net geverfd heb dan zit de kleur er goed op maar na 1x wassen dan begint het. Ik gebruik milde shampoo voor bruin gekleurd haar van guhl of milde baby shampoo van zwitsal.

Bovenop is het dan een stuk lichter dan onderaan zeg maar. De haren die al vaker geverfd zijn blijven hartstikke en goed donker maar bovenop is het een stuk lichter. Ik volg de instructief goed eerst de uitgroei 20 minuten en dan 5 a 10 minuten het onderste stukje meepakken. Dit komt natuurlijk omdat de onderkant meer geverfd is en de bovenkant nieuw haar is.

Ik zou zo graag gewoon egaal 1 kleur haar willen hebben, bij de kapper had ik dit ook vaak na een paar keer wassen.
Ik vind het zo lelijk !

Heeft er misschien iemand de oplossing voor mij of goede tips ??
Ontkleuren is mij afgeraden omdat mijn haar super dun is geworden na de zwangerschap en ik heb erg veel haaruitval.

Groetjes Rilenn
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 19 Mei 2016 22:11

Re: Haarverf probleempje advies gevraagd.

Volgens mijn kapper komt dat juist omdat je je reeds geverfde haar en punten steeds weer gaat meekleuren. Als je elke keer je punten meeneemt met kleuren, worden je punten zo verzadigd dat ze donkerder worden dan de uitgroei (volgens mijn kapper). Ik vind het altijd wel erg logisch klinken. Je kunt dus veel beter alleen je uitgroei kleuren. Ik heb mijn haar jaren zelf thuis geverfd, maar de afgelopen twee jaar laat ik het de kapper verven. Ik merk dat de verf van de kapper veel beter blijft zitten, dan de verf van de drogist.
2011 2012 2017
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 24 Mei 2016 15:30

Re: Haarverf probleempje advies gevraagd.

Inderdaad geen verf in de punten smeren. En in plaats van drogisterij verf, kappersverf gebruiken. Kan je ook gewoon zelf halen bij een kapperswinkel. Is iets duurder, maar je haar blijft er wel veel mooier door. Ook omdat je lang niet zoveel waterstofperoxide nodig bent (of in elk geval een lager percentage), als dat er in een drogisterij pakje zit.
<<

Spark

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 30 Jan 2014 16:10

Bericht 24 Mei 2016 19:59

Re: Haarverf probleempje advies gevraagd.

Dat komt inderdaad doordat de pakjes van de drogist met een te hoog gehalte waterstofperoxide wordt gemengd.
Vaak met 6% , zodat het ook grijs haar dekt ect.
Jij bent 3% nodig. Haal verf bij een kappersgroothandel , uit 1 tube kun je minstens 2 uitgroei behandelingen doen dus dat valt qua prijs reuze mee :)

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers