Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoete aardappel

<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 06 Okt 2013 22:42

Zoete aardappel

Ik heb gister zoete aardappels meegenomen bij de groenteboer en die wil ik morgen gaan eten. Wie heeft er nog een lekker recept voor?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Okt 2013 22:46

Re: Zoete aardappel

In de oven met schijven pompoen (hoeven niet geschild te worden), olijfolie eroverheen, knoflook erbij (hoeven niet uit het schilletje worden gehaald, dan worden ze gepoft) en dan wat zout/peper + verse rozemarijn. Minuut of 45 in de oven en zo eens in de 15 minuten even omscheppen. Als het klaar is kun je de knoflook gemakkelijk uit de schil halen en over de aardappel/pompoen knijpen. Is echt vreselijk lekker!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 06 Okt 2013 22:51

Re: Zoete aardappel

Ik heb dit recept al eens gemaakt en vond ik erg lekker: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... ofdgerecht
<<

Anoniem186

Bericht 06 Okt 2013 23:18

Re: Zoete aardappel

Een lauwwarme salade.

Zoete aardappel in stukjes snijden en even koken.
(Biologische) hamreepjes bakken met pijnboompitten
Aardappels afgieten en in een pan bakken, blik kikkererwten toevoegen (gedroogde zijn natuurlijk beter). Klein beetje af laten koelen.
(Rucola)sla in een schaal, het aardappel en kikkererwtenmengsel er doorheen husselen en de ham en pijnboompitten erover heen doen.
Garneren met wat verse peterselie.
<<

Anoniem29

Bericht 07 Okt 2013 10:05

Re: Zoete aardappel

Wortel en zoeteaardappel frietjes uit de oven.

De zoete aardappel met schil in reepjes snijden, dit ook doen met de wortelen. En dan in de oven met dingen die je lekker vindt. (Bijvoorbeeld knoflook, zeezout, uitjes, hele tomaten).

Ik doe er meestal alleen zout overheen en dan maak ik een peterselie of basilicum 'sausje' van yoghurt met honing en verse basilicum of peterselie.

Als we er zalm bij eten maak ik vaak een moster yoghurt sausje. Zelfde als hierboven maar dan met mosterd ipv de kruiden.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Okt 2013 10:27

Re: Zoete aardappel

Hmm het klinkt allemaal even lekker. Ik ga er nog meer kopen, dan kan ik alle recepten uit proberen :thumbup:
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 07 Okt 2013 10:49

Re: Zoete aardappel

Leuk topic, ik wil ook eens iets gaan proberen met zoete aardappel uit de oven.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Okt 2013 17:58

Re: Zoete aardappel

Ik heb jouw recept gemaakt vanavond Intoxicated en het smaakte heerlijk! Deze was voor herhaling vatbaar.

Afbeelding
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem29

Bericht 07 Okt 2013 19:41

Re: Zoete aardappel

Ik had het net ook al in het foto topic gezien. Echt heel erg leuk dat je het lekker vond :)

Ik krijg ook spontaan zin om dat bordje leeg te eten haha.
<<

Anoniem186

Bericht 07 Okt 2013 20:19

Re: Zoete aardappel

Ziet er heerlijk uit! Ik krijg er ook gelijk trek van.

Ik vind zoete aardappel echt heerlijk. Morgen ga ik er ook iets mee maken.
<<

Artemis

Bericht 07 Okt 2013 20:49

Re: Zoete aardappel

Ik pof ze regelmatig. Even een kruisje erin snijden, dan in folie, en drie kwartier/uur in de oven,
Dan eventueel een papje maken van geraspte kaas, chilipoeder en crème fraiche en dan bij het kruisje de aardappel een klein beetje uitlepelen, (twee flinke theelepels ofzo) kruim door het papje mengen, aardappel ermee vullen en nog even in de oven. Kippenbout erbij en klaar, eventueel nog wat salade.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Okt 2013 21:25

Re: Zoete aardappel

Ik heb nog 1 aardappel over. Die ga ik vrijdag opmaken met een ander recept.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem29

Bericht 07 Okt 2013 21:29

Re: Zoete aardappel

Dit recept is ook echt mega lekker.

Zoete aardappel poffen, avocado plakjes eroverheen en dan brocolli erbij. De saus vond ik alleen niet makkelijk te maken en was mislukt. Toen heb ik er zelf weer een yoghurt achtig sausje overheen gegooid. Gewoon wat freewheelen :)

Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Okt 2013 17:45

Re: Zoete aardappel

Die heb ik inderdaad al eens voorbij zien komen. Ziet er erg lekker uit! Ga ik de volgende keer proberen. Heb vandaag de salade van Jans gemaakt. Die smaakte ook erg lekker! :thumbup:
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem273

Bericht 12 Okt 2013 18:43

Re: Zoete aardappel

http://www.bhg.com/recipes/from-better- ... s/#page=10

Quesedillas met zoete aardappelpuree, spinazie, witte bonen, koriander en een relish van radijs/komkommer/parmezaanse kaas. Echt heel lekker!

Hier mijn eigen foto:
Afbeelding
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Okt 2013 19:01

Re: Zoete aardappel

Ziet er lekker uit! Ik hoef helemaal niet te googelen naar recepten. Hier komen veel lekkere voorbij :) .
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers