Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen/weinig ambitie

<<

Anoniem316

Bericht 18 Mei 2016 18:00

Geen/weinig ambitie

Vandaag had ik het met 2 collega's over ambitie. Ik gaf aan dat ik dat niet per definitie heb. Er is nog wel een functie die ik zou willen uitvoeren maar ik heb geen leidinggevende ambities of dat ik perse hoger op wil komen.
Hier werd ik toch wel zo raar op aan gekeken! Alsof ik gek was. Een HBO diploma en geen ambitie? Dat kon toch niet waar zijn.
Is dat echt zo raar? Ik ben iemand die andere dingen ook heel leuk vind. Ik kan ook enorm genieten van het werken in een winkel bijvoorbeeld.

Meer meiden die dit herkennen?
<<

anoniem213

Bericht 18 Mei 2016 18:01

Re: Geen/weinig ambitie

Geen ambities of andere ambities is wel een verschil. Als je andere dingen leuk vindt, dan heb je waarschijnlijk ambities die meer te maken hebben met je leven buiten je werk om.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Mei 2016 18:40

Re: Geen/weinig ambitie

Ik heb ook een HBO Diploma, ben leerkracht. Maar heb ook geen ambities op dat gebied. Ik hoef niet hogerop, ik hoef er geen opleiding naast, ik vind 'gewoon' het lesgeven prima.
<<

Anoniem168

Bericht 18 Mei 2016 19:14

Re: Geen/weinig ambitie

June schreef:Geen ambities of andere ambities is wel een verschil. Als je andere dingen leuk vindt, dan heb je waarschijnlijk ambities die meer te maken hebben met je leven buiten je werk om.


Goed gezegd, hier sluit ik me bij aan.
Ik heb ook geen ambitie in het werk, ik hoef niet hoger op, zolang ik een goed salaris heb en het naar mijn zin heb op het werk, vind ik het eigenlijk wel prima. Buiten het werk om, in één van mijn hobby's heb ik wel de ambitie om verder te willen komen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 18 Mei 2016 19:18

Re: Geen/weinig ambitie

Ik heb ook geen ambitie op mijn werk, ik werk ver onder mijn kunnen maar ik vind mijn werk echt zo leuk. Tijdens elk functioneringsgesprek heb ik weer een verbaasde leidinggevende aan tafel die maar niet snapt dat ik geen hogere functie wil.
2010 2012
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mei 2016 19:56

Re: Geen/weinig ambitie

Ambitie wordt soms alleen gezien als hogerop willen komen in een hiërarchie, maar je kunt het veel breder opvatten. Je hebt vast competenties die je wilt ontwikkelen, dingen die je wilt leren; dat zijn ook ambities. En die kunnen onderdeel zijn van je werk of daar buiten vallen.
<<

Anoniem178

Bericht 18 Mei 2016 19:58

Re: Geen/weinig ambitie

Van de week had ik het er nog met mijn vriend over. Die zei dat ik niet ambitieus ben, maar wel gedreven. Denk dat ik die erin houd voor mijn functioneringsgesprekken. :laughcry: In mijn vakgebied groeien veel ingenieurs door als manager. Doodzonde, vind ik. Mensen die enorm goed in hun vak zijn zitten ineens alleen nog maar planningen te maken in excel. Vaak zijn die mensen beter als ingenieur, dan als manager. Toch wordt het verwacht dat iedereen die doorgroeiambities heeft, terwijl ik alleen maar leuk een beetje dingen wil tekenen. Mag een ander zich druk maken om deadlines en geldkwesties.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mei 2016 20:12

Re: Geen/weinig ambitie

Lejow schreef:Ik heb ook een HBO Diploma, ben leerkracht. Maar heb ook geen ambities op dat gebied. Ik hoef niet hogerop, ik hoef er geen opleiding naast, ik vind 'gewoon' het lesgeven prima.

Maar jij hebt weer ambities om een succesvolle webshop te hebben. Dan heb je dus wel ambities, maar niet de ambitie om als leerkracht nog door te groeien in een andere functie.
<<

anoniem213

Bericht 18 Mei 2016 20:12

Re: Geen/weinig ambitie

Rovine schreef:Van de week had ik het er nog met mijn vriend over. Die zei dat ik niet ambitieus ben, maar wel gedreven. Denk dat ik die erin houd voor mijn functioneringsgesprekken. :laughcry: In mijn vakgebied groeien veel ingenieurs door als manager. Doodzonde, vind ik. Mensen die enorm goed in hun vak zijn zitten ineens alleen nog maar planningen te maken in excel. Vaak zijn die mensen beter als ingenieur, dan als manager. Toch wordt het verwacht dat iedereen die doorgroeiambities heeft, terwijl ik alleen maar leuk een beetje dingen wil tekenen. Mag een ander zich druk maken om deadlines en geldkwesties.

:lol:
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mei 2016 20:48

Re: Geen/weinig ambitie

Ik heb op het moment geen ambitie om door te groeien op het werk. Ik heb wel de ambitie om mijn twee zoons gelukkig te laten opgroeien :) Ik heb echt leuk werk en denk dat ik thuis minder gelukkig zou zijn met een hogere functie en de daarbij horende tijden.
R. 2013
D. 2016
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Mei 2016 20:49

Re: Geen/weinig ambitie

Mijn ambitie is om een leuke, uitdagende baan te hebben en te behouden. En of dat is door verder te groeien of meer diepgang te creëren dat zie ik wel als het zo ver is.
30-04-2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Mei 2016 20:50

Re: Geen/weinig ambitie

Ik heb wel ambities, maar niet specifiek gericht op mijn werk. Ik heb momenteel niet de behoefte om hogerop te komen, om een andere functie te bekleden. Ik vind het voor nu prima. Daarentegen zou ik me op ander gebied wel weer meer willen ontwikkelen en meer willen leren. Dat is ook een ambitie inderdaad.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Mei 2016 20:51

Re: Geen/weinig ambitie

Precies geen ambitie in het werk. Dat bedoelde ik. ik was zo verbaasd dat ik even niet meer wist hoe te verwoorden.

Als ik nu kijk naar mijn coördinator en de leidinggevende; die doen nauwelijks nog iets in de praktijk. Zijn voornamelijk overleg aan voeren en stukken te schrijven. Nee dat is niks voor mij. Het is bij mij al een wonder dat ik op kantoor zit.

Naast het werk heb ik op het moment weinig ambitie. Die had ik wel met mijn muziekvereniging maar als de rest niet mee wil, Is het trekken aan een dood paard.. dat is dan wel weer jammer.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Mei 2016 20:53

Re: Geen/weinig ambitie

Ik lieg trouwens haha. Ik wil heel graag een functie maar dat is niet echt in de lijn qua doorgroeien die standaard is. Verwacht ook nooit die functie te krijgen. Maar ik doe wel echt altijd mijn best en probeer veel te leren voor het geval dat.. Ik wil alleen op dit moment geen manager worden :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 18 Mei 2016 21:01

Re: Geen/weinig ambitie

Ik heb de ambitie om zoveel mogelijk kennis te vergaren over zoveel mogelijk onderwerpen. Elk jaar volg ik dan ook wel één of meerdere opleidingen of cursussen om mezelf te blijven uitdagen. En met succes, want hierdoor sta ik (naast dat ik de kennis heel goed toe kan passen binnen het huidige moderne onderwijs) goed op de kaart binnen de school en stichting en ben ik, aldus de directeur, de meest allround leerkracht binnen de school.

Ambitie hoeft toch ook niet per definitie te liggen in meer salaris of meer aanzien? Persoonlijke ambitie is ook erg bevredigend.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Mei 2016 22:01

Re: Geen/weinig ambitie

Enige ambitie die ik heb is om zoveel mogelijk te verdienen door zo weinig mogelijk te werken.. haha..
Bijna overal is er wel wat qua werk. Vooral het inefficiënt werken is mij overal een doorn in het oog. Ambitie om dat te veranderen heb ik niet want management luisteren vaak toch niet.
<<

Anoniem222

Bericht 18 Mei 2016 22:19

Re: Geen/weinig ambitie

Escaleren kun je leren, Fred ;-). Ik ben eerlijk gezegd heel blij dat ik geen collega's heb die zoveel mogelijk willen verdienen voor zo min mogelijk werk en ik vind dat ook heel wat anders dan geen ambitie hebben.

Ben het eigenlijk ook wel eens met June en Caulfield. Ambitie hebben betekent niet alleen maar hogerop willen komen, dat kan ook in de breedte zijn. Of zoals June zegt op een ander gebied dan professioneel gezien.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Mei 2016 22:45

Re: Geen/weinig ambitie

Echter als je doorgroeid in dezelfe organisatie en je salaris blijft dan moet je wel iets anders zoeken wil je daarin meegroeien.

Overigens werk ik nu meer dan 40 uur per week, maar verdien ik minder dan zo'n 3 jaar geleden bij een functie voor 36 uur. Reden is de branche, maar naar die oude functie waarvoor ik heb geleerd en dus meer mee zou kunnen verdienen wil ik niet terug want ik sta niet achter het verdienmodel van die sector (accountancy).
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mei 2016 23:06

Re: Geen/weinig ambitie

Fred schreef:Enige ambitie die ik heb is om zoveel mogelijk te verdienen door zo weinig mogelijk te werken.. haha..
Bijna overal is er wel wat qua werk. Vooral het inefficiënt werken is mij overal een doorn in het oog. Ambitie om dat te veranderen heb ik niet want management luisteren vaak toch niet.

Jij hebt toch de ambitie om master te worden op het gebied van verse friet? :D
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Mei 2016 10:39

Re: Geen/weinig ambitie

@ Yadira... Scherp onthouden. Prive heb ik nog wel wat ambities. Verse friet is er een van (wie weet ooit een friettent of kar beginnen (al is dat dan weer zakelijk)). Meer dan zakelijk gezien. Op sportgebied ook.
<<

Anoniem190

Bericht 19 Mei 2016 14:44

Re: Geen/weinig ambitie

De ambitie om hogerop te komen heb ik eigenlijk ook niet.. Ik werk in de detailhandel en iedereen komt aan met leidinggevende vacatures maar ondanks dat ik weet dat ik dat kan zit ik daar niet echt op te wachten.. Ik vul liever de vakken aan, klanten helpen...
<<

Anoniem304

Bericht 19 Mei 2016 14:45

Re: Geen/weinig ambitie

Fred schreef:@ Yadira... Scherp onthouden. Prive heb ik nog wel wat ambities. Verse friet is er een van (wie weet ooit een friettent of kar beginnen (al is dat dan weer zakelijk)). Meer dan zakelijk gezien. Op sportgebied ook.

Dan kom ik graag eens een frietje halen! Je mag hier geen reclame maken, dus als je een friettent opent, stuur me dan even een PM haha. :yes:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 19 Mei 2016 16:43

Re: Geen/weinig ambitie

Ik kreeg een keer die vraag tijdens een sollicitatie gesprek. Beetje onder hetzelfde mom als 'waar zie je jezelf in vijf jaar'. Dat ik geen duidelijk 'doel' voor ogen heb: zoals senior consultant zijn oid, houdt niet in dat ik geen ambitie heb. Mijn ambitie ligt erin dat ik mijn werk zo goed mogelijk wil doen en me zo goed mogelijk wil ontwikkelen. Functietitel is daarbij van ondergeschikt belang.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Mei 2016 17:36

Re: Geen/weinig ambitie

Ja ik heb wel ambitie. Ik vind het geven van mijn vak erg leuk, maar niet uitdagend genoeg. Daarom heb ik dit jaar een opleiding naast m'n werk gevolgd waardoor ik straks ook als coach in het onderwijs werkzaam kan zijn. Verder wil ik nog een functieschaal omhoog. Ik ambieer geen functie op het niveau van schoolleiding oid.
#teammaple🍁
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 20 Mei 2016 07:27

Re: Geen/weinig ambitie

Ik heb ook geen ambitie. Ik ben kinder psycholoog en ik werk als Nederlandse juf en receptionist/payroll manager. Niks te maken met psychologie dus. Maar ik heb onwijs veel aan de kennis in allebei mijn werk en ik vind het gewoon veelste leuk om dit te doen ipv echt psychologen werk te doen. Ik heb vrijheid, rust en verdien veel geld en ik vind het waanzinnig, dat is mij veel liever dan dat ik elke dag eigenlijk liever wil dat de dag voorbij is.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers