Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

<<

anoniem203

Bericht 18 Mei 2016 16:38

Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Afgelopen zaterdag is onze oudste hard gevallen. Veel bloed verloren en een aantal tanden armer. We waren net met z'n drietjes in bad geweest. Mijn oudste was in zijn slaapkamer, ik op zolder handdoekken pakken en mijn jongste zat nog in bad toen het gebeurde. Hij heeft al de paniek dus deels alleen in bad gehoord en nadat ik mijn oudste beneden op de bank had gezet ben ik de jongste gaan halen en half in paniek weer naar beneden gelopen (ik was ook alleen thuis) De jongste was stil en kon alleen maar naar zijn broer kijken die hard aan het huilen was en zag ook een hoop bloed. Sinds die middag slaapt hij s'nachts niet. Hij valt wel in slaap maar na 2 uur wordt hij huilend wakker en is erg onrustig. Zelfs als we hem tussen ons in leggen blijft hij aan het woelen en valt gewoon niet in slaap. Vannacht werd hij dus om 22.00 wakker en viel pas rond 4 uur in slaap en zo dus al 4 nachten. Ik ben echt helemaal gesloopt en mijn jongste is echt uit zijn doen. Overdag gaat hij nog naar bed en is er niks aan de hand.

We dachten eerst aan oorpijn, verstopte neus, buikpijn, wormpjes etc maar na een onderzoekje bij de arts bij het cb vanmorgen kwam daar niks uit. En wbt de verstopte neus daar slaapt hij normaal gezien gewoon doorheen met een beetje hulp van Luuf. En we hebben heb ook een keer paracetamol gegeven maar daar veranderde niks bij. Nu belde mijn man net straks op of het niet gewoon door zaterdag komt? Zou dit kunnen denken jullie? Ik krijg het zelf ook nog niet echt van mijn netvlies af maar ik had eigenlijk niet gedacht dat het bij zo'n kleintje ook zo'n impact kon geven. Met onze pechvogel in spé is overigens niks meer aan de hand. De eerste nacht wat pijn gehad maar verder geen nare dromen of wat dan ook.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Mei 2016 16:43

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis?

Ik geloof zeker dat dat kan. Jij kunt het nu achteraf, als volwassene, voor jezelf relativeren en jij begrijpt wat er gebeurd is en dat nu alles goed is en zoiets niet snel weer zal gebeuren. Maar zo'n klein ventje ziet alleen maar de schrik en paniek van dat moment en dat is waarschijnlijk blijven hangen.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 18 Mei 2016 17:04

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Ik denk ook dat de kans heel groot is, hij heeft natuurlijk niet alleen zijn broer zo gezien, maar ook jou in (terechte!) paniek. En misschien dat dat nog wel meer indruk maakt op zo'n kleintje. En kan het natuurlijk nu nog niet goed uitten allemaal.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 18 Mei 2016 17:52

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Ik denk zeker dat dit kan. Hij heeft alles meegekregen. Het zal voor hem heel heftig zijn geweest om jullie in paniek te zien en waarschijnlijk moet hij het nu verwerken.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem161

Bericht 18 Mei 2016 18:57

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Ja dit kan zeker. Zou het zeker met hem bespreken. Even napraten want blijkbaar heeft hij dit nodig.

Zielig hoor! Sterkte en hoop dat jullie snel slapen.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 18 Mei 2016 19:03

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Ik denk ook dat dit wel zou kunnen, dit kan wel een grote indruk op een klein kind maken. Misschien is het een idee om het in kindertaal met hem te bespreken en het voor hem te relativeren? Sterkte, hopelijk slaapt hij gauw weer beter!
2011 2012 2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 18 Mei 2016 19:10

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Ik geloof ook heel goed dat dit kan. Ik zou er nog eens met hem over praten, om het te verwerken.
<<

anoniem203

Bericht 19 Mei 2016 08:02

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Mijn jongste is nog maar 2 en kan nog niet echt goed praten dus een gesprekje aanknopen zal wat lastig zijn.
Maar vannacht na 4 zware nachten heeft meneer eindelijk weer goed geslapen! :banaan:
Echt ik voel me gelijk 10 keer beter!
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 19 Mei 2016 08:11

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Een gesprek kan je nog niet echt aangaan. Je kan wel alles weer even rustig terugvertellen.
Jij zat in bad. Oudste viel, er was veel bloed mama was erg geschrokken en oudste ook en moest huilen. Gelukkig gaat het nu allemaal weer goed....
Onbewust begrijpen ze vaak best veel.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Mei 2016 08:45

Re: Kan dit? Jongste overstuur door gebeurtenis broer?

Inderdaad, je kan het best nog even kort en luchtig samenvatten. Bij erover praten met een tweejarige is dat ook eigenlijk wat velen hier denk ik bedoelen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers