Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe bril?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Mei 2016 21:36

Nieuwe bril?

Iemand heeft een opmerking gemaakt dat mijn bril misschien niet meer bij mij past vanwege mijn gewichtsverlies. Het was te groot voor mijn gezicht, het was oprecht aardig bedoeld. Ik heb een veel smaller hoofd gekregen, maar twijfel of ik inderdaad een ander montuur nodig heb.

Ik weet dat ik de stap naar de opticien gewoon maar moet maken, maar dat staat echt onderaan mijn prioriteitenlijstje, want ik kan immers nog door mijn huidige brillen kijken.

Wat vinden jullie (even niet op mijn gigawallen letten haha)? En wat voor model dan?

Afbeelding

Afbeelding
L2014 & H2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Mei 2016 00:41

Re: Nieuwe bril?

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Deze bril in vrij breed, terwijl je hoofd echt veel slanker is als voorheen. Daardoor lijkt hij te groot voor je.
Wat wel zou staan durf ik niet zo te zeggen, dat moet je echt even gaan passen.
Tegenwoordig zijn ronde brillen helemaal hip, ipv rechthoekige. Misschien staat dat leuk?
Als je niet zo'n lastige sterkte hebt kun je bij Ace&Tate hele leuke brillen vinden voor maar 100 euro. Je kunt er dan 5 thuis laten komen om te passen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mei 2016 06:35

Re: Nieuwe bril?

Prosecco schreef:Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Deze bril in vrij breed, terwijl je hoofd echt veel slanker is als voorheen. Daardoor lijkt hij te groot voor je.
Wat wel zou staan durf ik niet zo te zeggen, dat moet je echt even gaan passen.
Tegenwoordig zijn ronde brillen helemaal hip, ipv rechthoekige. Misschien staat dat leuk?
Als je niet zo'n lastige sterkte hebt kun je bij Ace&Tate hele leuke brillen vinden voor maar 100 euro. Je kunt er dan 5 thuis laten komen om te passen.


Je schrijft precies wat ik wilde zeggen.

Ik heb sinds een aantal maanden ook een ace & Tate bril, ook een wat ronder model dan het rechthoekige wat ik eerst had.
Het zijn super fijne brillen, lekker licht en qua prijs heel fijn!

Ik heb het model Saul.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Mei 2016 06:53

Re: Nieuwe bril?

Helemaal eens met Prosecco. Daarbij vind ik dat je kledingstijl veranderd is met je gewichtsverlies, dus ook daar past een andere bril bij.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Elle123

Bericht 18 Mei 2016 07:16

Re: Nieuwe bril?

Ik zou ook een iets rondere proberen, lijkt me leuk staan! En een andere kleur, bruin? Die van Ace en tate zijn idd heel erg leuk! Ik wil er ook graag een paar bestellen om thuis te passen. Alleen heb ik min 5, dus weet niet of ze de glazen dun genoeg kunnen krijgen (ik draag mijn bril mede om die reden dus nooit).
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Mei 2016 07:41

Re: Nieuwe bril?

Elle123 schreef:Ik zou ook een iets rondere proberen, lijkt me leuk staan! En een andere kleur, bruin? Die van Ace en tate zijn idd heel erg leuk! Ik wil er ook graag een paar bestellen om thuis te passen. Alleen heb ik min 5, dus weet niet of ze de glazen dun genoeg kunnen krijgen (ik draag mijn bril mede om die reden dus nooit).


Ik weet niet hoe het met jouw sterkte zit, maar zelf heb ik een prisma en die maken ze helaas niet. Dus het is altijd even goed kijken naar wat mogelijk is. Maar als ze de sterkte hebben die je nodig heb schijnt het prima te zijn, ik ken diverse mensen die er tevreden over zijn. En voor 100 euro kun je nog eens een nieuwe uitzoeken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mei 2016 07:49

Re: Nieuwe bril?

Een cilinder kunnen ze er wel in maken, dat heb ik ook.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem162

Bericht 18 Mei 2016 07:52

Re: Nieuwe bril?

Taeda schreef:Helemaal eens met Prosecco. Daarbij vind ik dat je kledingstijl veranderd is met je gewichtsverlies, dus ook daar past een andere bril bij.


Inderdaad. Kledingstijl veranderd als je gewichtsverlies hebt en vaak past een bril dan ook niet meer (of inderdaad te breed, of dat het niet meer overeenkomt met je smaak en uistraling).

Wat ook een mooi model is Dolce & Gabanna DG3222 en de DG3107. Ze zijn iets ovaler.
Verder hebben ze bij Eyelove ook leuke brillen voor niet te veel geld http://www.eyelovebrillen.nl/winkelinformatie/
<<

Elle123

Bericht 18 Mei 2016 08:31

Re: Nieuwe bril?

Prosecco schreef:
Elle123 schreef:Ik zou ook een iets rondere proberen, lijkt me leuk staan! En een andere kleur, bruin? Die van Ace en tate zijn idd heel erg leuk! Ik wil er ook graag een paar bestellen om thuis te passen. Alleen heb ik min 5, dus weet niet of ze de glazen dun genoeg kunnen krijgen (ik draag mijn bril mede om die reden dus nooit).


Ik weet niet hoe het met jouw sterkte zit, maar zelf heb ik een prisma en die maken ze helaas niet. Dus het is altijd even goed kijken naar wat mogelijk is. Maar als ze de sterkte hebben die je nodig heb schijnt het prima te zijn, ik ken diverse mensen die er tevreden over zijn. En voor 100 euro kun je nog eens een nieuwe uitzoeken.


Ik heb geen cilinder (aan 1 kant 0,25 dus die is verwaarloosbaar), maar nu heb ik ook extra dunne glazen en die zijn alsnog een halve cm dik aan de zijkanten. Zou dat niet nog wat dunner kunnen? Ik zie er ook niet goed mee, net of de glazen te sterk zijn (met lenzen nergens last van), alles is klein en krom.
Maar idd voor 100 euro is zoiets echt leuk voor erbij. Ik draag hem toch maar een paar keer per jaar. En superhandig dat ze ze thuis kunnen bezorgen, kun je rustig passen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Mei 2016 08:40

Re: Nieuwe bril?

Ik heb bij hun winkel toen eerst een oogmeting laten doen. Die was veel uitgebreider dan bij pearl en uiteindelijk kwam er een grotere sterkte uit -0.5 ipv -0.25) maar dus met een flinke cilindrische afwijking. Dit was bij de pearl en nog een andere, locale, opticien helemaal niet uit de test gekomen. Zo stom!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 18 Mei 2016 08:47

Re: Nieuwe bril?

Elle123 schreef:Ik zou ook een iets rondere proberen, lijkt me leuk staan! En een andere kleur, bruin? Die van Ace en tate zijn idd heel erg leuk! Ik wil er ook graag een paar bestellen om thuis te passen. Alleen heb ik min 5, dus weet niet of ze de glazen dun genoeg kunnen krijgen (ik draag mijn bril mede om die reden dus nooit).


Ik heb er eentje van Eyes and More, ook voor 100 euro. Ik heb -10 en -11 dus dat is wel behoorlijk heavy, maar op zich slijpen ze ze wel zo dun mogelijk. Eyelove heb ik ook goede ervaringen mee, nieuwe bril voor 49 euro, superfijn en gewoon zo dun mogelijk geslepen. Vond die zelfs nog fijner dan die ik nu van Eyes and More heb.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Mei 2016 09:23

Re: Nieuwe bril?

Ik zweer vanwege mn prisma's echt bij specsavers. Daar zit het prisma bij de gratis glazen.

Maar ik ben het ermee eens dat je bril eigenlijk toch wel toe is aan vervanging. Bij specsavers heb je ze al vanaf €39 geloof ik.
30-04-2017
<<

Geel

Bericht 18 Mei 2016 10:12

Re: Nieuwe bril?

Ik denk inderdaad dat een andere bril je leuker zou staan. Zo'n breed rechthoekig model flatteert je gezicht niet optimaal. Sowieso zou ik gaan voor een warme kleur, iets bruinigs denk ik. (wat je ook doet, doe niet zo'n dik zwart montuur, dat steekt te veel af bij jou) Maar een ander model lijkt me ook leuk!

Zoiets?

Afbeelding

Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Mei 2016 15:32

Re: Nieuwe bril?

Wat een leuke adviezen!

Ik heb met mijn bril altijd dat ik hem gewoon niet echt meer zie, het valt me totaal niet op of hij goed staat, nog recht zit, bij mijn kleding past etc. Ik kan me best voorstellen dat als je dan veel afvalt dat je beeld gewoon met je meegroeit zeg maar. Ik vind niet dat je volkomen voor gek loopt met je bril, maar ik denk wel dat een ander montuur je wel eens veel beter zou kunnen staan.

Ik durf online echt niet te kopen, ze stellen je bril toch niet voor je af? Ik ben echt een enorme miep, moet altijd honderd keer terug om 'm te laten verstellen. En ik heb een hele smalle neusbrug dus het gros van de brillen blijft helemaal niet zitten.

Ik wil ook graag weer een nieuwe bril, maar ik weet echt totaal niet waar ik moet gaan kijken. Meestal kom ik na de halve brillenwinkel gepast te hebben thuis met ongeveer hetzelfde model als ik ervoor had in vaak ook nog dezelfde kleur.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Mei 2016 17:43

Re: Nieuwe bril?

Pompoen, misschien moeten we gewoon samen gaan hahaha!

Bedankt voor alle adviezen! Bij het woord 'rond' zie ik gelijk zo'n Harry Potter bril haha! Ik heb inderdaad een andere stijl (en wil eigenlijk nóg meer naar jurken en rokjes) en ook dat is natuurlijk een goede reden voor een nieuwe bril.
L2014 & H2017
<<

anoniem213

Bericht 18 Mei 2016 17:50

Re: Nieuwe bril?

Deze bril vind ik inderdaad niet zo goed (meer) bij je hoofd staan en ik vind hem ook vrij hard voor je.

Ik zou eerlijk gezegd wel gewoon gaan passen bij een opticien. Vaak hebben ze daar ook echt oog voor wat je goed staat. Ik ben uiteindelijk met een houten bril geëindigd terwijl ik dat echt niet had bedacht. Ik ben zo blij dat ik daar gewoon even goed heb kunnen passen en kijken wat bij mijn gezicht staat (ook in daglicht, dat was echt anders dan binnen!). Volgens mij heb ik wel honderd brillen gepast, maar nu ben ik wel heel blij met mijn bril. Je draagt een bril heel vaak, dus dan is het zonde om iets te hebben wat niet heel goed staat.

Afbeelding.
Deze heb ik.
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 18 Mei 2016 21:39

Re: Nieuwe bril?

Ik vind je huidige bril eigenlijk wel leuk staan, en bij je passen. Maar kennelijk ben ik eenvan de weinigen...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Mei 2016 21:22

Re: Nieuwe bril?

mzcharlotte schreef:Pompoen, misschien moeten we gewoon samen gaan hahaha!

Bedankt voor alle adviezen! Bij het woord 'rond' zie ik gelijk zo'n Harry Potter bril haha! Ik heb inderdaad een andere stijl (en wil eigenlijk nóg meer naar jurken en rokjes) en ook dat is natuurlijk een goede reden voor een nieuwe bril.


Ja haha dat kan ook! Ik wil wel graag een opticien in de buurt, maar ik ga met alle liefde een keer met je mee! Leuk!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron