Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezonde traktatie, tips?

<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 15:02

Bericht 16 Mei 2016 21:25

Gezonde traktatie, tips?

Iemand die een leuke gezonde traktatie weet?
Voor een kdv, peutergroep, kindjes van 2-4, jarige wordt 3.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Mei 2016 21:34

Re: Gezonde traktatie, tips?

Koekiemonster met een gezondere koek/rijstwafel in zijn mond? Dat trakteerde R toen hij 2 werd. Afgelopen verjaardag had hij Peppa Pig bekertjes met een klein cadeautje er in en een doosje rozijntjes.
R. 2013
D. 2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 16 Mei 2016 21:36

Re: Gezonde traktatie, tips?

Ik haal mijn inspiratie voor gezonde traktaties de laatste jaren van Pinterest. Daar staan echt veel leuke ideeën op. Voor mijn zoon had ik laatst van een komkommer een krokodil gemaakt en daar prikkers met gezonde dingetjes in gestoken. Volgens mij hadden we druiven, aardbeien, komkommer en knakworstjes op de prikkers gedaan.
2011 2012 2017
<<

Anoniem161

Bericht 17 Mei 2016 05:31

Re: Gezonde traktatie, tips?

Van banaan een dolfijn maken en in plastic bekertjes gevuld met druifjes. Maar idd pinterest!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Mei 2016 21:12

Re: Gezonde traktatie, tips?

Wij gaan iets met aardbeien doen, die zijn zo lekker nu.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Mei 2016 23:19

Re: Gezonde traktatie, tips?

Ik had Mbv een zakje en wasknijper vlinders gemaakt en in de zakjes iets gezonds gefaan (krentjes, druiven. Evt snoeptomaatjes)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 15:02

Bericht 18 Mei 2016 07:34

Re: Gezonde traktatie, tips?

Ik heb in totaal al 6 verjaardagen gehad op kdv van beide kinderen. Dus veel heb ik al eens gemaakt. Prikkers met uitgestoken letters van fruit die haar naam vormden, krokodil van komkommer met prikkers groente/fruit, uitdeelboekje met rozijntjes, etc. Dat zie ik ook veel op pinterest. Ik zal pinterest nog eens checken.
<<

anoniem196

Bericht 19 Mei 2016 18:38

Re: Gezonde traktatie, tips?

Er zijn veel leuke dingen te maken met een rozijnen doosje.
<<

Anoniem161

Bericht 19 Mei 2016 19:09

Re: Gezonde traktatie, tips?

ikknutsel schreef:Er zijn veel leuke dingen te maken met een rozijnen doosje.


Rozijnen zijn eigenlijk helemaal niet gezond. Bevat net zoveel suiker als snoep.
Een rupsje maken, sateprikker met druifjes en voorop een tomaatje.
Ik heb ooit een vlinder getekend en overal een stoepkrijt opgeplakt als lijfje. Is dus alleen niets om te eten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 19 Mei 2016 19:20

Re: Gezonde traktatie, tips?

Maar ook in druiven zit suiker, weliswaar natuurlijke suiker, maar zo kun je bijna niks meer geven. Ik zou zelf in elk geval nog liever rozijntjes zien dan snoep.

Hier op school worden overwegend gezonde dingen getrakteerd gelukkig. Zelf heb ik voor de psz een keer redelijk verantwoorde koekjes gebakken met dochter en die samen versierd. En een keer een krokodil gemaakt van komkommer en dan spiesjes met kaas en fruit eraan gedaan. Afgelopen jaar in de kleuterklas heb ik bloemen gemaakt met satéprikkers als stengel, de blaadjes van komkommer en de bloemen van kaas en worst. Van worst tulpen gesneden en de kaas met een bloemvormpje uitgedrukt uit dikke plakken kaas.

Voor later dit jaar lees ik maar gelijk even mee, ik vind het soms nog best lastig iets te verzinnen. Ik wil het zelf het liefst gezond houden, maar dochter moet het ook wel leuk vinden om te trakteren. Overigens worden er bijvoorbeeld wel regelmatig cupcakes getrakteerd hoor ik van dochter, dus het is echt niet allemaal fruit en kaas, etc. Al heb ik dan alsnog niet de neiging om ook cupcakes te maken, want dat gebeurt blijkbaar al vaak genoeg. Ik maak dan liever iets 'nieuws'.

Wat ik trouwens een geweldige traktatie vond van een kindje uit de klas was een soort knapzakje, gemaakt van een stokje en een rood/wit lapje stof. Daar zat iets te snacken in (weet niet meer wat) en een zakje zaadjes om thuis te zaaien. Zo schattig!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 20 Mei 2016 08:47

Re: Gezonde traktatie, tips?

Elisa schreef:
ikknutsel schreef:Er zijn veel leuke dingen te maken met een rozijnen doosje.


Rozijnen zijn eigenlijk helemaal niet gezond. Bevat net zoveel suiker als snoep.


Maak je nou een grapje?
Rozijnen zijn echt wel gezond hoor, je moet er ivm de suikers alleen geen honderden grammen van eten. Maar als je een zak snoep van 100 gram naast een 100 gram rozijnen legt, zit er qua suikers misschien ongeveer dezelfde hoeveelheid in maar doen de rozijnen veel voor je lichaam, zijn ze natuurlijk en gezond en is de snoep een compleet chemisch bewerkte zooi wat doelloos is voor je lichaam. Dat iets veel natuurlijke suikers bevat, maakt het nog niet ongezond.

Gewoon lekker rozijnen blijven trakteren en eten!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 15:02

Bericht 20 Mei 2016 14:10

Re: Gezonde traktatie, tips?

Bedankt voor het meedenken!
<<

Rosalie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 194

Geregistreerd: 03 Mei 2016 21:24

Bericht 20 Mei 2016 15:59

Re: Gezonde traktatie, tips?

Een pizzastuk van watermeloen belegd met fruit en gegarneerd met kokosvlokken

Van een bruin kraft?- zakje een konijntje maken, wiebeloogjes erop en worteltjes erin.

Pannekoekspiesje met fruit.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers