Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Advies nodig : kleur muur in woonkamer

<<

Linvi

Bericht 18 Mei 2016 08:20

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Femm schreef:Wij gaan vrijdag inderdaad een iets lichtere kleur dan early dew op de muur in de woonkamer doen. Als ik er aan denk zal ik daarna wel een foto maken/plaatsen. Weet niet of dat is voordat jullie gaan schilderen ;-).


daar ben ik ook wel heel benieuwd naar!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 18 Mei 2016 12:19

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Ik ook Linvi :ja: ik wilde early dew omdat ik dat in de hal zo mooi vond maar mijn man wilde perse iets lichter.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 18 Mei 2016 21:49

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Linvi schreef:Ik vind Early dew heel mooi maar wat me tegenstaat is dat zoveel mensen hem hebben.

Kun je niet een iets lichtere tint nemen van early dew?


Dat stond mij eerst ook tegen, maar kon geen mooiere kleur vinden in de sfeer die ik wou.
Heb me toen maar bedacht dat ik moet doen wat ik mooi vind en het niet niet moet doen omdat iedereen het al heeft :angel:
December 2009
juli 2012
<<

anoniem203

Bericht 19 Mei 2016 10:25

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Femm schreef:Wij gaan vrijdag inderdaad een iets lichtere kleur dan early dew op de muur in de woonkamer doen. Als ik er aan denk zal ik daarna wel een foto maken/plaatsen. Weet niet of dat is voordat jullie gaan schilderen ;-).


Ik ben benieuwd Femm! Ik denk dat we eind volgende maand de stucadoor laten komen dus ik heb nog even bedenktijd :wink:

Linvi dat het een bekende kleur is hield mij eerst ook tegen. Maar ik ken eigenlijk niemand van mijn familie/vriendin die die kleur ook op de muur heeft. Dus ws gaan we er gewoon voor!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Mei 2016 14:41

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Ava schreef:
Femm schreef:Wij gaan vrijdag inderdaad een iets lichtere kleur dan early dew op de muur in de woonkamer doen. Als ik er aan denk zal ik daarna wel een foto maken/plaatsen. Weet niet of dat is voordat jullie gaan schilderen ;-).


Ik ben benieuwd Femm! Ik denk dat we eind volgende maand de stucadoor laten komen dus ik heb nog even bedenktijd :wink:

Linvi dat het een bekende kleur is hield mij eerst ook tegen. Maar ik ken eigenlijk niemand van mijn familie/vriendin die die kleur ook op de muur heeft. Dus ws gaan we er gewoon voor!



Dat was hier ook het geval. Niemand kent/kende de kleur. Wel allemaal positieve reacties gekregen. Foto van mij staat in het show je keuken topic.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 19 Mei 2016 14:55

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

misschien moet ik dan ook maar gewoon voor die kleur gaan. ik wil sowieso groentinten maar deze is zo bekend dat ik bang ben dat over een paar jaar de kleur 'uit de mode' is. maar ik ken inderdaad ook niemand met de kleur op de muur, helemaal geen groentinten eigenlijk.
Afbeelding
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 19 Mei 2016 17:01

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Ik heb zelf een tijdje geleden een muur in mijn slaapkamer geverfd. Ik twijfelde over early dew of ie te donker zou zijn of niet dus ik heb bij de Gamma iets gezocht wat er erg in de buurt komt maar als het goed is net iets lichter is. Het is de kleur genaamd Deken en als je die in Gamma verf laat mengen sowieso ook een stuk goedkoper dan Flexa. Vind dat bij Gamma altijd wel fijn dat je uit heel veel kleuren kunt kiezen en die in het merk van je keuze kunt laten mengen.
Foto heb ik helaas niet want ivm lekkage moest de muur opnieuw behangen worden en ik moet nog opnieuw verven.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 19 Mei 2016 17:31

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Ik vind het ook een prachtige kleur! Maar ik ben ook gek op mintgroen achtige tinten. En ik ken ook niemand waar ik over de vloer kom die deze kleur op de muur heeft. Voorlopig hou ik het in de woonkamer bij de huidige kleur (beetje zand/beige), maar mocht ik over een tijd weer gaan schilderen dan denk ik dat ik Early dew zeker ga overwegen. Al moet ik sowieso nog even kijken hoe of wat, want de volgende keer schilderen wil ik echt afneembare verf en ik heb nog geen idee welke merken en kleuren je daar van kunt krijgen.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 19 Mei 2016 21:10

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Hippie schreef:Ik vind het ook een prachtige kleur! Maar ik ben ook gek op mintgroen achtige tinten. En ik ken ook niemand waar ik over de vloer kom die deze kleur op de muur heeft. Voorlopig hou ik het in de woonkamer bij de huidige kleur (beetje zand/beige), maar mocht ik over een tijd weer gaan schilderen dan denk ik dat ik Early dew zeker ga overwegen. Al moet ik sowieso nog even kijken hoe of wat, want de volgende keer schilderen wil ik echt afneembare verf en ik heb nog geen idee welke merken en kleuren je daar van kunt krijgen.


Misschien is flexa expert verf wat? Dit is een schrobbare verf van flexa. Deze is kant en klaar in een aantal lichte kleuren (vooral aardetinten) te krijgen. Maar je kan hem, onder andere bij de praxis, in alle kleuren laten mengen.

Ik heb zelf ook al jaren early dew op mijn slaapkamer en ben er nog altijd blij mee!
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 19 Mei 2016 23:11

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Gave kleur, ben benieuwd naar het resultaat
Zal vast heel mooi staan.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 20 Mei 2016 21:50

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Hippie:
Wij hebben Early Dew als schrobvaste verf!
Hebben een extra matte schrobvaste verf van Sikkens (Sikkens Alphacryl Mat). Zit er nu 2 maanden op en bevalt goed.
Kan de jus en rode saus spetters er zo met een doek vanaf halen.
In de vorige keuken hadden wij een kleur laten mengen met als basis Histor Exterior, is ook erg goed bevallen!
Met 5 jaar was het wel een keer aan een nieuwe sausbeurt toe, maar dat hebben we aan de nieuwe bewoners overgelaten.
December 2009
juli 2012
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 20 Mei 2016 22:10

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Wij hebben ook early dew op de langste muur!
Wij zijn er erg blij mee.
We hebben de kleur laten mengen in gamma eigen merk muurverf.

Afbeelding

We krijgen er ook veel positieve reacties over.

Edit: er komt nog wel een andere eettafel binnenkort, deze is te groot voor dit huis, dus vandaar dat hij nu ook met de lange kant tegen de muur staat.
Afbeelding
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 21 Mei 2016 19:50

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Mooi!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Okt 2022 17:42

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Haal even dit oude topic omhoog. Iemand nog leuke muurkleur-ideeën voor de woonkamer? We hebben al jaren Denim Drift. Nog steeds erg tevreden over maar ben eigenlijk wel toe aan iets nieuws en dan een wat minder koele kleur. Iemand mooie tips ter inspiratie? 🙌🏼
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Okt 2022 17:54

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Welke kleur zijn je meubels Zora? Foto? 🙂
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 29 Okt 2022 18:17

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Een beetje tussen oker en bruin in is tof!
Zoals Flexa spiced honey, die hebben wij op onze trap en is echt een mooie warme kleur.

Of deze, in zelfde idee:
https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/karw ... ig-ps-1132

Of iets van terra 😍😍
Zoals dit: https://www.kleurenwaaier.nl/kleur/karw ... ig-ps-1064

Ik heb zelf in de keuken flexa pink nudity op de muur, dat is ook echt zo’n mooie kleur, maar wel aan de koelere kant (wel goed te combineren met terra trouwens).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Okt 2022 19:33

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

We hebben een beetje een allegaartje, niet zo stylish, wel heel knus en gezellig. Ik heb even geen foto helaasch :) we hebben een cognac bank, houten vloer, lichtroze met allerlei tinten kleed, lichtgrijze stoel en veel planten.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Okt 2022 19:36

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Die terra kleur hebben we boven in de logeerkamer idd Sophie! Die is echt mooi! Die oker tint vind ik ook mooi. Als ik dit nu zo zie denk ik dat die kleuren misschien te donker/fel/heftig zijn… toch misschien een lichtere/subtielere kleur. Die pink nude vind ik heel mooi! Vrees alleen dat vriend dat niet wil 🤷🏼‍♀️
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 29 Okt 2022 19:44

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Wij hebben Wild Wonder van Flexa op de muur. Hangt er vanaf hoe het licht valt. Zo is het geel en zo is het groen. Wel een warme kleur maar geen hele aanwezige kleur.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 29 Okt 2022 20:03

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Ik heb Urban Taupe van Flexa op een muur. Een rustige, zachte maar toch warme kleur.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Okt 2022 20:11

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Oeh beide heel mooi! Die wild wonder misschien net iets origineler maar ook spannender. Echt zo’n kleur die je van het staaltje nooit zo kiezen. Maar beide heel mooi! Thanks!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 29 Okt 2022 20:18

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Patsy schreef:Ik heb Urban Taupe van Flexa op een muur. Een rustige, zachte maar toch warme kleur.


Ik ook en helemaal mee eens. Erg fijn kleurtje. Heb m’n hele woonkamer in die kleur.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Okt 2022 21:16

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Wat zeg je van nude cashmere van Vestingh/LAB? Sowieso hebben zij prachtige kleuren en een stuk minder 'doorsnee' dan de kleuren van Flexa.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 29 Okt 2022 21:24

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Die vind ik ook mooi! Maar misschien juist weer te subtiel. Ik ga even verder kijken naar wat zij nog meer hebben.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 29 Okt 2022 22:33

Re: Advies nodig : kleur muur in woonkamer

Wij hebben sinds een paar maanden tuscan red van little greene op de muur zitten (gemixt van histor). Daar zijn wij zelf heel blij mee, mooie kleur.
Op een andere muur zit French Grey, op de foto zie je beide kleuren boven elkaar (dit is een stockfoto's, niet onze)

Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers