Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het leed dat ongesteld zijn heet

<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 15 Mei 2016 14:05

Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik ben sinds jaren weer voor het eerst (anticonceptieloos) ongesteld. Mennn was ik even vergeten hoe dat was :palm: Ik had de eerste dag overal pijn en nu ben ik vooral heel moe en futloos.

Hoe voelen jullie je over het algemeen als jullie ongesteld zijn? Hebben jullie er mentaal en fysiek veel last van? En doen jullie bepaalde dingen (even) niet?
<<

Anoniem184

Bericht 15 Mei 2016 14:07

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik heb eigenlijk nergens last van, behalve dat ik me op de heftigste dag altijd heel vies voel. Soms heb ik wel hoofdpijn en héél soms een zeurend gevoel in m'n buik of rug, maar verder eigenlijk totaal niets. Ik doe ook alles gewoon, wat ik anders ook zou doen.

Ik ben trouwens wel eens bang of alles wel goed zit daar in m'n buik zegmaar en met m'n cyclus, omdat ik gewoon nauwelijks tot geen klachten heb. Maar verder ben ik er wel heel erg blij mee hoor :)
<<

anoniem213

Bericht 15 Mei 2016 14:09

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Bij mij was het de eerste keer na stoppen ook heel heftig, maar inmiddels is het veel minder. Ook echt veel minder dan als tiener. Dus hopelijk neemt het bij jou ook wat af!
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2016 14:57

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik was als tiener zonder pil heel erg ongesteld, gauw doorlekken en ik vond het vreselijk. Nu als volwassene zonder pil ben ik het denk ik nog net zo erg, maar ervaar ik het minder ernstig ofzo. Ik kan er nu beter mee om gaan, het hoort er gewoon bij. Super tampons kopen is nog steeds niet heel leuk, maar als tiener deed ik dat echt niet haha.
Ik heb de eerste dag of eerste 2 dagen wel enorm veel buikpijn, dat had ik vroeger nooit. Het is soms zelfs wel eens zo erg dat ik er echt ziek van ben. Dan stuurt m`n baas me ook naar huis.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Mei 2016 14:59

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik had er nooit veel last van, maar heb vier maanden geleden een koperspiraal laten zetten en sindsdien heb ik echt helse krampen af en toe en ik bloed veel meer. Dit zou na een halfjaar wel moeten afnemen, dus ik ben benieuwd. Zit nu toevallig op de heftigste dag en vannacht moet ik oppassen dat ik niet doorlek denk ik :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Mei 2016 15:04

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik was vroeger altijd super regelmatig ongesteld, altijd maar drie dagen en wist echt letterlijk het uur dat ik ongesteld ging worden, altijd op hetzelfde moment. Wel wat klachten, altijd wel menstruatiekrampen maar nooit echt vreselijke pijn. Nu heb ik net vier jaar een spiraal gehad waarbij ik vier jaar niet gebloed heb. Ik zou afgelopen dagen ongesteld moeten worden, maar ik heb niet gebloed. Wel de krampen overigens. Ik denk dat mijn lichaam nog even moet wennen en weer wat baarmoederslijm aan moet maken.

Eerlijk gezegd zou ik nu best wel even willen bloeden, even een teken van leven.

Maar soms hoor je zulke horrorverhalen, van wekenlange bloedingen. Dat lijkt me echt heel heftig. Dat heb ik gelukkig nooit gehad.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Mei 2016 15:19

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik heb er nooit last van gelukkig. Het is ook niet zo heftig bij mij.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mei 2016 15:42

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Als ik sommige verhalen hoor, mag ik niet klagen.
Mijn cyclus is onregelmatig en lang (40+ dagen), maar de bloeding duurt nooit langer dan een dag of 6 en alleen de eerste 2/3 dagen zijn heftig qua hoeveelheid. Erge buikpijn of krampen heb ik meestal niet. Mijn humeur is ook niet anders dan andere dagen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Mei 2016 15:51

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik word deze week ook weer voor het eerst ongesteld sinds ik met de pil gestopt ben. Tenminste, daar ga ik vanuit want bij mijn vorige stoppoging was mijn cyclus meteen weer netjes 28 dagen. Maar ik zie er wel tegen op want ik ben vrij heftig ongesteld altijd. Ben wel heel erg benieuwd of ik weer pijn in mijn schouder zal krijgen, die rare kwaal had ik het laatste jaar namelijk. Nouja, naproxen to the rescue bij mij, ik slik ze altijd als ik ongesteld ben en dat helpt wel echt goed.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Mei 2016 16:40

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik ben aan de pil omdat het zonder pil echt niet te doen is.

Zelfs met pil meet ik uit welke dag ik ongesteld wordt, zodat ik dat op een dag plan dat ik vrij ben. Ik ben er namelijk altijd ziek van, maar écht ziek. Niet kunnen bewegen van de pijn, misselijk, flauwtes, tot overgeven aan toe. Vooral ook lage rugpijn, waardoor werken echt een hel is. De dag voordat ik ongesteld word heb ik al veel pijn, maar de eerste dag is het nog even wat erger. Meestal houdt het bloeden bij mij een dag of 7 aan.

Na overleg met de dokter heb ik op zijn advies besloten de pil gewoon drie maanden door te nemen. Dan ben ik iets minder frequent zo ziek.
<<

anoniem203

Bericht 15 Mei 2016 16:46

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik heb vooral de eerste 2-3 dagen echt last ervan. Vooral buikpijn, beurs gevoel down under, lage rugpijn, hoofpijn en ik voel me vooral erg slapjes. Ik ben ook altijd erg blij als het op een dag valt dat ik niet hoef te werken. Ik moet die dagen ook echt een paracetamol nemen want anders is het niet te doen. Ik ben sinds deze week weer aan de anticonceptie na 4 jaar en ik hoop dat al de klachten minder gaan worden.
<<

Anoniem281

Bericht 15 Mei 2016 17:16

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Men ik heb ongesteld zijn écht niet gemist maar volgens mij is 't alweer zo ver. Morgen is 't 5 weken sinds m'n bevalling, bwuh. 1 of 2 dagen voor 't feest begint, krijg ik buikpijn, word ik waanzinnig chagrijnig en overgevoelig en dat blijft tot dag 2 soms 3 van m'n menstruatie. Enorm leuk.

*edit; voor de buikpijn e.d. zweer ik trouwens bij Feminax of Femerital, works like a charm.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 15 Mei 2016 17:39

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Fijn om herkenning te lezen! Ook super fijn dat er dames zijn die er bijna geen last van hebben.

Ik hoop het ook June! Vroegah toen ik puber was toen had ik er ook zoveel last van (ik lag een week met bloedarmoede op bed) dat ik ook aan de pil ging. 4 jaar geleden met pil gestopt, aan de spiraal en nu niets. Maar wel het pretpakket weer aan menstruatieshit. Ik hoop ook dat het tijdelijk is! Vooral de eerste dag: lage rugpijn, pijn in mijn nek, hoofdpijn en pijn in mn buik. Wellicht dat ik er gewoon weer ff aan moet wennen :nopompom: Klinkt een beetje zoals jij het omschrijft Ava.

Fijn dat jouw baas er zo begripvol mee omgaat Yadira!

Bliss ik hoor vaker dat vrouwen met een koperspiraal er meer last van krijgen. Balen joh! Voel je je verder goed met die spiraal?

Zou maar zo kunnen Marin! Dat zei mijn man vanmiddag ook heel lief. Hij is zo lief en begripvol voor me de afgelopen dagen :love:

Succes Scandic! Hopelijk valt t mee en zo niet; kom gerust even spuien :thumbup: Voor jou trouwens ook Bazinga! Thanks voor de tip. Werkt dat ook voor de rest van de pijnen (als in de pijn in je nek/rug etc)?

Vreselijk Bob! Fijn dat de pil het wat beperkt voor je. Maar echt naar hoor.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2016 20:23

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Bob waarom eens per 3 maanden? Stopweek hoeft niet he? Of heb je een andere reden waarom het 'moet'. Als het zo naar is voor jou zou ik het zoveel mogelijk overslaan.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Mei 2016 20:32

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik voel me er niet goed bij om zo lang dat bloed niet kwijt te raken ofzo. Plus dat ik dan even de bevestiging krijg niet zwanger te zijn. Plus dan is het in ieder geval geen onverwachte doorbraakbloeding, maar kan ik het plannen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 15 Mei 2016 20:39

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ook ik ben aan de pil om endometriose klachten te verminderen. Ik had gezworen nooit geen hormonen te willen, maar het kan niet anders. Zonder verga ik van de pijn en kan ik een paar dagen niet functioneren. Nu slik ik ondertussen alweer een halfjaar de pil, en echt had ik het maar eerder gedaan. Ik ben klachten vrij, mijn menstruaties zijn heel licht en bijna pijnloos en ook ik slik 3 strips door. Volgens de dokter is in mijn situatie zo min mogelijk ongesteld zijn het beste.

Hunt waarom ben je nu anticonceptie loos ongesteld geworden?
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2016 20:40

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Nouja een echte bevestiging is het eigenlijk niet, maar die discussie hebben we ooit al eens gevoerd haha.

Ik snap het wel als je je er niet goed bij voelt. Ik slikte meestal 6 maanden achter elkaar, maar ook wel eens een vol jaar.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Mei 2016 20:48

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Na navraag bij de gynaecoloog bij mij op dienst ben ik toch eerder overtuigd van zijn kennis met alle respect voor jou.
Had jij nooit doorbraak bloedingen? Ik krijg ze in mijn 4e of 5e maand als ik langer doorslik. En heb jij ook dat je aan je lijf 'voelt' als er een maand voorbij is? Ik heb dat dus regelmatig. Dat ik voel dat mijn lichaam ongesteld had moeten worden. Een soort schijn-PMS?
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 15 Mei 2016 20:49

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Yadira, ik weet wel dat het niet een echt menstruatiebloeding is, als je een stopweek hebt. Maar als je ongesteld wordt als je aan de pil bent, dan zegt dat toch alsnog wel dat je (ok uitzonderingen daargelaten) niet zwanger bent?

Munk ik heb nu geen anticonceptie omdat ik vermoedde dat mijn spiraaltje mijn PDS verergerde/veroorzaakte. En omdat ik al zo'n 11 jaar hormonen in mijn lichaam heb. Ik hoop me beter te voelen zonder.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Mei 2016 20:54

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Hunt, naar aanleiding van de discussie waar Yadira naar verwijst, heb ik dit aan een gynaecoloog gevraagd (ik werk op onderandere gynaecologie). Ik kon me namelijk zoals jij stelt niet voorstellen dat die bloeding niet zou zeggen dat je (hoogstwaarschijnlijk) niet zwanger bent. Hij heeft dit bevestigd. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar niet méér dan wanneer iemand normaal ongesteld wordt.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2016 20:56

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Theoretisch gezien kan je er vanuit gaan dat je niet zwanger bent tijdens je onttekkingsbloeding, maar in de praktijk blijkt het wel eens zo te zijn. Daarom zou ik het geen bevestiging willen noemen, maar als je dat wel prettig vindt maakt mij dat uiteraard niets uit. ;)

Ik heb nooit een doorbraakbloeding gehad (alleen 1x met een vervangende pil, gauw weer ingeruild voor de echte) en voor zover ik me kan herinneren heb ik ook eigenlijk nooit iets van vage symptomen gehad. Met de pil heb ik eigenlijk helemaal niet echt symptomen dus met doorslikken gaat het dan helemaal weg denk ik haha.
<<

Anoniem167

Bericht 15 Mei 2016 20:58

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik ben na 15 jaar met de pil gestopt en hield m'n hart vast, maar ik was er met 3 dagen vanaf haha....
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2016 20:59

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Als je de pil met 100% zekerheid netjes slikt dan is het natuurlijk wel voor 99,9% zeker een bevestiging. Maar dat had ik toen ook gezegd.

En toen werd in datzelfde topic ook direct duidelijk dat bijvoorbeeld niet iedereen weet dat diarree voor een verminderde werking van de pil kan zorgen. Waardoor je dus zwanger zou kunnen raken (en die bloeding geen bevestiging meer is). Wat mij betreft kan je het er niet vaak genoeg over hebben :D
<<

Anoniem185

Bericht 15 Mei 2016 21:08

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik denk dat als iemand dat niet weet, dat die persoon een groot probleem heeft in de rest van haar leven. Als je onwetend bent in alles wat je doet.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mei 2016 21:12

Re: Het leed dat ongesteld zijn heet

Ik snap niet precies wat je bedoeld met je zin haha, maar in dat topic waren er een paar die dat niet wisten van die diarree.

Maar als jij met doorslikken wel van die symptomen hebt een beetje zou ik ook wel regelmatig een stopweek houden idd.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers