Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

<<

Anoniem284

Bericht 12 Mei 2016 09:49

Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Ik had van de week maden in de GFT. Heb ze bestreden met kokend water en emmers zand. Ik vraag me alleen af, hoe kan je je kliko madenvrij houden met dit weer? Etensresten gooi ik in de GFT, maar daar krijg je met dit weer dus maden van. Eerst in een plastic zakje doen en dan in de GFT mag niet, want plastic mag niet in de GFT. In een kartonnen verpakking mag eigenlijk ook niet, want dat is papier, en ik heb ook niet altijd een verpakking om de etensresten in te bewaren. Bij het gewone afval in de vuilniszak (en dus afgeschermd voor vieze beesten) gooien mag ook niet, want daar is het huisafval niet voor bedoeld. Hoe verwachten ze nou dat ik afval kan scheiden zonder zelf vieze beesten te krijgen? Hoe doen jullie dat?

Nu met dit weer ben ik maar eigenwijs en bind ik het eerst in een plastic zakje en dan gooi ik het bij het gewone afval in de vuilniszak zodat het echt afgeschermd is van vieze beesten. Maar dat is niet de bedoeling eigenlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2016 09:51

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Je hebt biologisch afbreekbare prullenbakzakjes en afvalzakken die dus in de GFT container mogen.

Maar ik gooi alles in de restafval container, in de prullenbak dus eerst waar een zakje in zit, dus heb er geen last van :P
<<

Anoniem284

Bericht 12 Mei 2016 09:55

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Die zakjes ga ik eens naar op zoek dan! Wist niet dat die bestonden. Zat nog te denken een melkpak, maar ook dat mag niet, want die moeten bij het plastic gegooid worden.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2016 09:59

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Ik weiger m`n afval op die manier te scheiden. De vuilniswagen gaat in dezelfde route als ons huis over het industrieterrein waar je gewoon alles in 1 container mag gooien en dan zal ik een beetje moeite doen om de boel te scheiden zeker. Heb wel wat beters te doen :P
<<

Anoniem284

Bericht 12 Mei 2016 10:01

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Haha, ja snap ik. Hier in de gemeente zijn ze er wel streng op. Maar ik ga mezelf er niet mee in de stress brengen om maden brrr
<<

Anoniem286

Bericht 12 Mei 2016 10:03

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Je kunt er een steen tussen doen dat er wat licht in de kliko komt of de kliko af en toe open zetten. Maden houden niet van licht.
Ik gooi trouwens alleen 'droog' spul in de groene kliko, dus aardappelschillen of broccoli ofzo. Vlees e.d. doe ik in een zakje (luierzakjes met geur) in de restafval kliko.
<<

Anoniem168

Bericht 12 Mei 2016 10:48

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Action heeft biologisch afbreekbare zakjes die je daarvoor kunt gebruiken. Zelf scheid ik wel alles en gebruik die zakjes niet maar heb ook nog geen maden gehad. Wat gek is want die bak was ontzettend ranzig, gisteren staan schoonmaken. Oh, en ik doe wel gewoon papier/karton onderop zodat het goed geleegd wordt in de vuilniswagen
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Mei 2016 11:03

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Wij hebben een kliko voor gft en een voor plastic. Restafval moet je per zak wegbrengen (en betalen). Etensresten in de restafvalbak doe ik dus echt niet, die zak doen we ruim twee weken mee.

Hier gaat alles dus gewoon in de gft kliko. En de maden daar kijk ik maar om heen. Super ranzig maar gelukkig niet in huis.
R. 2013
D. 2016
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Mei 2016 11:10

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Ja maden zijn idd ranzig maar ja ik denk dat je het ook niet helemaal kunt voorkomen. Wij hebben de deksel altijd een stukje open staan en dat lijkt wel wat te helpen. Ook gebruiken wij die zakjes van de action maar heel handig zijn ze niet want die gaan vanzelf open. Onze kliko wordt 1x per 4 weken geleegd maar wij scheiden zo goed (hebben 4 kliko's) dat we m maar 1x per 4 maanden aan de weg hebben staan. Dus alles komt dan nog los in de kliko te liggen omdat die zakjes zo goed afbreken.
<<

Anoniem168

Bericht 12 Mei 2016 11:12

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Maar waarom zet je hem dan niet elke keer aan de weg? Die van ons zit ook nooit vol maar hoe langer hij staat hoe smeriger het wordt natuurlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Mei 2016 11:15

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Misschien betalen ze per lediging?

Wij betalen gewoon per jaar, dus zet de restafval container om de week aan de weg. De GFT alleen als deze halfvol is. Anders wordt hij zo zwaar.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 12 Mei 2016 11:16

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Omdat je bij ons per lediging betaald dus dan word het een dure grap aan het eind van de maand.
<<

Anoniem168

Bericht 12 Mei 2016 18:08

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Oh, dan snap ik het ja. Nooit gehoord dat ze dat zo kunnen doen! Hier betaal je ook per jaar en de groenbak wordt het grootste deel van het jaar wekelijks geleegd. Dat scheelt dan wel qua maden enzo.
<<

Anoniem288

Bericht 12 Mei 2016 18:32

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 13 Mei 2016 11:47

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Hier hebben wij het gewone vast recht wat iedereen elk jaar betaald en daar bovenop komen dan ook nog de keren dat je kliko hebt laten legen. Wij vinden het dan zonde om elke keer een halfvolle kliko aan de weg te zetten. Maar als we de klep open laten staan hebben we er eigenlijk zo goed als geen last van dus dan doen we het maar zo.
<<

Anoniem187

Bericht 13 Mei 2016 12:22

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Zorgen dat er licht en lucht in de kliko komt (steen of plankje ertussen). Dat voorkomt hier echt maden.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 13 Mei 2016 20:02

Re: Kliko' en afval scheiden (maden brrr)

Yadira schreef:Je hebt biologisch afbreekbare prullenbakzakjes en afvalzakken die dus in de GFT container mogen.

Mag ook niet overal. bij ons niet meer, er wordt sinds kort blijkbaar met een camera gecheckt of er producten in de container zitten die er niet in horen. bioplastic is voor de camera niet te onderscheiden van gewoon plastic en wordt dus geweigerd.

ben benieuwd hoe dat deze zomer gaat zonder zakken. gelukkig betalen we niet per lediging dus de container gaat regelmatig aan de weg.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers