Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe laat kinderen buiten spelen?

<<

Anoniem245

Bericht 12 Mei 2016 07:37

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Briggy schreef:Kinderen buiten spelen..?? Kinderen spelen toch alleen binnen met de nintendo en dergelijke :P


Nintendo is ouderwets, PlayStation en XboX is het tegenwoordig ;)

Mijn zoon mag wel de tuin in maar met de bal spelen bijvoorbeeld mag hij pas na 9.30 zo ongeveer. Op zondag zelfs nog iets later.
Afgelopen zaterdag was ons kleine buurmeisje om 7u al al buiten aan het spelen/gillen en toen heb ik de buurvrouw wel even een appje gestuurd of ze haar nog een uurtje binnen wilde houden zodat wij nog even konden slapen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Mei 2016 07:03

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Hier mogen ze smorgens gewoon naar buiten, maar om 7 uur beginnen de bouwvakkers hier ook. Woon in een nieuwbouwwijk, waar nog volop gebouwd wordt. Er staat nu bijvoorbeeld al vanaf 6.45 een grote vrachtwagen op 15 meter vanaf mijn raam te draaien.
In het weekend hou ik er wel iets meer rekening mee, maar als ik beneden ben dan gaat de achterdeur met dit mooie weer open en zijn de kinderen ook al snel buiten te vinden. Het liefst spelen ze de hele dag buiten.
December 2009
juli 2012
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 26 Sep 2016 07:48

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Even een upje met een vraag, wat vinden jullie van kinderen die doordeweeks al om 7:30-08:00 uur buiten spelen? Voor de deur in een hofje, dus iedereen kan het horen. Ze voetballen met bijbehorende geluiden. Ik vind het echt not done, niet iedereen werkt (vroeg) en waarom kunnen ze niet gewoon binnen blijven tot ze naar school gaan? Wil even weten of ik me aanstel, anders ga ik er morgen wat van zeggen (dan word ik er weer wakker van).
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Sep 2016 08:03

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Om die tijd buiten spelen vind ik ook niet nodig. Bij mij blijven ze binnen totdat we naar school vertrekken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 26 Sep 2016 08:06

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Mijn eerste reactie zou zijn dat ik het ook niet nodig zou vinden en dat ik mijn eigen kind op dat tijdstip niet buiten zou laten voetballen nee.
Maar wij wonen tegenover een school en vanaf 8 uur is daar ook wel echt rumoer en ook gewoon op straat is er vanaf 7 uur een hoop herrie, zo worden dan de ondergrondse containers bijvoorbeeld al geleegd door de gemeentelijke reinigingsdienst bij ons wat echt heel veel herrie maakt. Dus blijkbaar mag je gewoon vanaf dat tijdstip herrie maken buiten, dus ik zou het persoonlijk lastig vinden om er iets van te zeggen denk ik.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem197

Bericht 26 Sep 2016 08:26

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Ik snap dat het vervelend is maar ik zou er geen problemen mee hebben. Hier spelen de buurkindjes op dat tijdstip ook buiten en ik doe dan het raam dicht en slaap verder.
Erger zijn de ouders die dan naar hun kinderen gaan roepen dat ze zich klaar moeten maken en toeterend wegrijden.
<<

Anoniem236

Bericht 26 Sep 2016 08:38

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Ik zou daar denk ik niets van zeggen. Misschien alleen een keer; hee jongens jullie zijn zo lekker aan het voetballen, maar zou ietsjes zachter kunnen?

Hier fietsen rond dat tijdstip de middelbare scholieren langs met muziek op een speaker enzo. Ook hier wordt er soms al gras gemaaid of de glasbak geleegd.

En als moeder zijnde is het wel handig; kinderen vast naar buiten, kan moeder alles opruimen en dan meteen door naar school.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 26 Sep 2016 09:40

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Hier wordt er niet buiten gespeeld voordat we naar school gaan.
Zelf zou ik er niets van zeggen tegen ouders en of kinderen
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Sep 2016 11:02

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Geen probleem mee. Lekker laten spelen. Ik vraag me alleen af waar ze de tijd vandaan halen 's ochtends.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 27 Sep 2016 11:37

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Al zouden ze 6 uur buiten willen spelen, niemand heeft hier last van onze kinderen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Sep 2016 12:50

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Ik zou dat niet nodig vinden. Maar als kinderen van anderen het zouden doen, zou ik het ook weer niet heel raar vinden. Ja, het is zeker wat vroeg. Maar naast kinderen die vroeg naar school moeten, gaan veel volwassenen ook vroeg werken, gebeuren er allerlei andere dingen op straat, etc. Aan de andere kant, als ik er écht last van zou hebben, dan zou ik misschien vragen of ze wat zachter zouden willen spelen in het vervolg. Aan de kinderen zelf, afhankelijk van de leeftijd, anders aan de ouders.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 27 Sep 2016 17:17

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Fijn toch dat die kinderen gewoon lekker buiten spelen? Ik zou er echt geen probleem mee hebben door de weeks. Rond die tijd is er toch al genoeg bedrijvigheid buiten door auto's etc. Ik vind dus wel dat je je aanstelt. Misschien oordopjes indoen?
Natuurlijk is het jammer als je er wakker van wordt, maarja het is door de weeks.. Je kan niet verwachten dat mensen altijd maar rekening houden met iedereen, de een werkt vroeg, de ander laat. Dan kan je nooit meer wat doen buiten.. Als ze nou met een bal tegen je muur ofzo aan lopen te schoppen kan je er iets van zeggen.

Maar wordt je dan niet ook wakker van andere dingen? Lijkt me dat er genoeg andere mensen ook al buiten zijn, auto's etc?
Werk je iedere dag pas laat eigenlijk? Snap wel dat het lastig is dan voor je, maarja denk dat je er niet iets van kunt zeggen. Hoogstens eens gaan peilen voorzichtig bij de ouders, aangeven dat je pas laat werkt en of ze misschien ietsje zachter kunnen doen 's morgens?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Sep 2016 17:23

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Wij hebben destijds gekeken bij een huis waarvan de tuin grensde aan een schoolplein. Zeker met mijn nachtdiensten was dat een lastige overweging. Maar dat 'probleem' zou dan geheel bij mij liggen, ben ik van mening. Zeker op een school kun je niet verplichten dat kinderen stil zijn.
Gewoon op straat kan ik het nog enigszins voorstellen. Het is ook gewoon irritant als je overdag moet slapen maar er is wat voor lawaai dan ook. Maar dan nog blijft het toch echt eigenlijk je eigen probleem. De hele wereld leeft nou eenmaal op een normaal dagritme. Vanaf 8 uur lawaai buiten vind ik daar wel bij horen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Sep 2016 18:03

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Half tien/tien uur mochten wij van mijn ouders naar buiten om te spelen. Eerder was niet toegestaan en werden we thuis gehouden met tekenfilmpjes. Hoe vervelend we ook werden. Toen we later twintigers waren, vonden mijn ouders het irritant dat kinderen van buren al om half negen werden losgelaten. Dat zijn ook hun letterlijke woorden. Losgelaten.
<<

Anoniem331

Bericht 27 Sep 2016 18:08

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Mijn zoon had vanmorgen rond dezelfde tijd ook 10 minuten over en heeft buiten op zijn skelter omgereden. Ik heb er ook niet bij stil gestaan dat mensen er last van kunnen hebben. Ik vind het eigenlijk ook een prima tijd wel voor een doordeweekse dag.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 27 Sep 2016 18:16

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Op een doordeweekse dag moet dat gewoon kunnen, vind ik. In vakantie of extra vrije dagen mogen ze van mij vanaf 8u wel naar buiten in de zomer. In het weekend later.

Je kunt niet met iedereen rekening houden, er zijn ook baby's, peuters, kleuters, ouderen die een middagdutje doen. Zo kunnen die kinderen helemaal niks meer. Beter buiten dan op de bank met een tablet etc.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 27 Sep 2016 19:46

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Hier speelden de 1e afgelopen zondag om 9.00 al buiten. Ik zelf vond dat nogal vroeg, maar die van ons waren ook op tijd buiten, ik kon ze niet meer vermaken met filmpjes omdat de buurkids ook buiten speelden. Maar voor ons zelf houden we vaak een uur of 10.00 aan dat ze naar buiten mogen.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 27 Sep 2016 21:23

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Ik ben het met Scandic eens, vind half 8 ook echt wel vroeg om gezellig op straat te spelen met bijbehorende geluiden. Waarschijnlijk heel prettig voor de ouders, maar zeker niet vriendelijk naar de buren toe. Ik vind dus dat je dit best mag benoemen.
Dat er rond die ook verkeer rijdt of al gewerkt wordt wat ook geluiden met zich brengt vind ik niet vergelijkbaar. Dat is in principe passeren en niet telkens voor je deur of onder je raam.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 27 Sep 2016 21:32

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Luisa schreef:Ik ben het met Scandic eens, vind half 8 ook echt wel vroeg om gezellig op straat te spelen met bijbehorende geluiden. Waarschijnlijk heel prettig voor de ouders, maar zeker niet vriendelijk naar de buren toe. Ik vind dus dat je dit best mag benoemen.
Dat er rond die ook verkeer rijdt of al gewerkt wordt wat ook geluiden met zich brengt vind ik niet vergelijkbaar. Dat is in principe passeren en niet telkens voor je deur of onder je raam.

Maar waarom is dat niet vriendelijk naar je buren, maar startende en langs rijdende auto's wel rond dat tijdstip? Of scooters/brommers die herrie maken? Dat is ook constant geluid, al zijn het niet de hele tijd dezelfde auto's natuurlijk. Op een werkdag dan he. Maar ligt er misschien ook aan of je in een heel rustig dorp woont of in een stad waar er veel meer al geleefd wordt rond dat tijdstip.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Sep 2016 21:35

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Ik zou mijn kinderen absoluut aanleren om zo 's ochtends vroeg in 't weekend nog niet naar buiten te gaan tot tien uur ofzo, maar doordeweeks? Dan leeft de werkende maatschappij vind ik.
Laatst gewijzigd door Marin op 27 Sep 2016 21:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 27 Sep 2016 21:45

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Luisa schreef:Ik ben het met Scandic eens, vind half 8 ook echt wel vroeg om gezellig op straat te spelen met bijbehorende geluiden. Waarschijnlijk heel prettig voor de ouders, maar zeker niet vriendelijk naar de buren toe. Ik vind dus dat je dit best mag benoemen.
Dat er rond die ook verkeer rijdt of al gewerkt wordt wat ook geluiden met zich brengt vind ik niet vergelijkbaar. Dat is in principe passeren en niet telkens voor je deur of onder je raam.


Als je dat vind dan vind ik dat je ook consequent moet zijn en ś avonds na een uur of zeven moet zorgen dat de buren je niet meer horen. Dus niet meer buiten zitten, niet klussen, niet meer je visite gedag zeggen op straat, geen praatjes met de buren als de hond wordt uitgelaten, niet meer barbecuen enz.
Mijn kinderen spelen om die tijd niet buiten maar ik word wel wakker van de motor van de buurman die een paar minuten voordat hij weg gaat heel veel herrie moet maken, de kinderen van de buren of de buurvrouw die de motor van de auto aanzet 10 minuten voordat ze gaat krabben als het koud is. Dat hoort er toch gewoon bij.
2010 2012
<<

Anoniem245

Bericht 28 Sep 2016 07:36

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Ik zou daar niet vrolijk van worden als er nu al spelende kinderen buiten zouden zijn. En ik zou daar dan ook iets over zeggen als dat standaard elke dag zou zijn.
Ik ben het dus met Luisa eens.
Ik vind vergelijkingen met draaiende motoren niet hetzelfde, een spelend kind houdt niet zomaar op, en maakt dooorgaans ook nog veel kabaal, vooral met een voetbal. Als in de winter hier door meerdere buren ruiten worden gekrabt heb ik daar geen moeite mee, maar spelende/schreeuwende kinderen met een bal, nee dankje.

Ik heb mijn zoon ook geleerd in de ochtend rustig te doen, in huis zelfs al. Als je bij ons boven loopt is dat erg gehorig en ik vind dat je niet meer lawaai moet maken dan nodig in de ochtend.
Ik ga ook niet om 10u al trompet spelen, of mijn zoon laten drummen, ook al mag het officieel wel.
<<

Anoniem184

Bericht 28 Sep 2016 08:14

Re: Hoe laat kinderen buiten spelen?

Ik vind het irritanter dat kinderen nog tot laat buiten spelen (na 20:00/21:00 ofzo, afhankelijk van de leeftijd een beetje), dan dat ik het irritant vind als kinderen vroeg buiten spelen. Ik kan wel een schappelijke tijd uit m'n duim zuigen maar ik vind buitenspeelgeluid gewoon echt niet irritant. Als het maar niet non stop gillend en joelend gaat, maar normaal buitenspeelgeluid (en ja, daarmee bedoel ik écht spelen, dus niet lief braaf en stilletjes een zandkasteel bouwen) vind ik echt niet erg. Dat ik het in de avond dan weer wel irritant vind, heeft er denk ik vooral mee te maken dat ik het bizar vind dat kinderen dan kennelijk zo laat naar bed gaan. Dus ook dan nog erger ik me niet eens aan het geluid.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers