Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagje mbt indische valuta.

<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 14:07

Vraagje mbt indische valuta.

Ik heb het dacht ik ergens gevraagd, maar kan het niet vinden.
Ik zag in een filmpje dat iemand een menukaart liet zien op Bali en er stond oa 55 en 65 achter. Dus ik kijken op zo'n valutaomrekenprogramma en voer bij indische valuta 65 in en dan berekenen op euro staat er 0,0043. Door 6500 in te vullen kom ik er ook niet uit.

Snap er niks van. Hoe moet ik dat invoeren?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Mei 2016 14:15

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Als het daadwerkelijk 65 IDR is dan reken je het goed om. 65 IDR is 0,0043 euro op het moment. Is het getal op de menukaart wel daadwerkelijk de prijs en niet bijvoorbeeld het nummer van het gerecht?
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2016 14:17

Re: Vraagje mbt indische valuta.

1 euro is ongeveer 15.000 rupiah. Dus als je 65000 invoert, zou het ongeveer €4,30 zijn. Dat klopt toch ongeveer? Lees dat je voor €10 p.p prima kunt eten op Bali.

Heb dit zo even van Google, dus niet uit ervaring.

Maar is 65 niet gewoon het nummer van de maaltijd?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mei 2016 14:17

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Als ik kijk naar de huidige koers, is één euro: 15651 rubhia.

Dus het zou best kunnen dat als jij rekent met 65 dat je een heel laag bedrag in euros krijgt. Maar volgens mij, en pin me er niet op vast, moet je in Indonesie altijd 000 erachter plakken. Dus dan zou je 4.20 betalen voor die maaltijd. Dan is het 65000 Rubhia.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 14:40

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Siem schreef:Als het daadwerkelijk 65 IDR is dan reken je het goed om. 65 IDR is 0,0043 euro op het moment. Is het getal op de menukaart wel daadwerkelijk de prijs en niet bijvoorbeeld het nummer van het gerecht?


Er stond echt 65 en 55 achter. Zal dat niet afgekort zijn? Het lijkt mij sterk dat een pizza 65 indische valuta kost.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mei 2016 14:50

Re: Vraagje mbt indische valuta.

lees de rest van de reacties eens :-)
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 14:51

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Caro schreef:lees de rest van de reacties eens :-)


Is goed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mei 2016 15:40

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Laat anders het filmpje eens zien.
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 11 Mei 2016 16:04

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Ik ben vorig jaar op bali geweest en ze gebruiken daar idd 55/65 en dan bedoelen ze 55000 of 65000. Het is dus x1000.
Juli 2015
Maart 2017
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 16:05

Re: Vraagje mbt indische valuta.

https://www.zomato.com/bali/bamboo-bar- ... enu#tabtop

Het was geen filmpje, ben even in de war. Een pizza voor RP 55 kan toch niet? Dacht dat daar dus nog nullemn achter moesten.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2016 16:07

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Er moeten dus idd drie 000 achter.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mei 2016 16:07

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Sorry, misschien droom ik maar er wordt toch al door drie mensen uitgelegd hoe het in elkaar zit? Of zie ik nu scheel?
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 16:09

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Pure* schreef:Ik ben vorig jaar op bali geweest en ze gebruiken daar idd 55/65 en dan bedoelen ze 55000 of 65000. Het is dus x1000.


Dank je. Hoe is jouw ervaring mbt zwerfhonden? Is hoorde dat ze daar niet zo vriendelijk voor ze zijn. Een tijdje geleden zijn er veel vermoord omdat men dacht dat ze ziektes ed over zouden brengen. Ook diegene die gevaccineerd ed waren en te herkennen waren dmv een halsband zijn zonder pardon vermoord!

Een ex collega van mij is er ooit geweest en raad het af. Zij zag vanuit de bus honden in bomen hangen die geslagen werden voor mals vlees. Zal even een artikel plaatsen.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2016 16:10

Re: Vraagje mbt indische valuta.

caribbeanlover schreef:
Pure* schreef:Ik ben vorig jaar op bali geweest en ze gebruiken daar idd 55/65 en dan bedoelen ze 55000 of 65000. Het is dus x1000.


Dank je. Hoe is jouw ervaring mbt zwerfhonden? Is hoorde dat ze daar niet zo vriendelijk voor ze zijn. Een tijdje geleden zijn er veel vermoord omdat men dacht dat ze ziektes ed over zouden brengen. Ook diegene die gevaccineerd ed waren en te herkennen waren dmv een halsband zijn zonder pardon vermoord!

Een ex collega van mij is er ooit geweest en raad het af. Zij zag vanuit de bus honden in bomen hangen die geslagen werden voor mals vlees. Zal even een artikel plaatsen.

Is het ook een idee om on topic te blijven in je eigen topic? :eyes:
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 16:10

Re: Vraagje mbt indische valuta.

<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Mei 2016 16:45

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Caro schreef:Sorry, misschien droom ik maar er wordt toch al door drie mensen uitgelegd hoe het in elkaar zit? Of zie ik nu scheel?


Nee hoor ik zie het ook. Dus je kan je afspraak met de opticien weer afzeggen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 11 Mei 2016 16:54

Re: Vraagje mbt indische valuta.

caribbeanlover schreef:
Pure* schreef:Ik ben vorig jaar op bali geweest en ze gebruiken daar idd 55/65 en dan bedoelen ze 55000 of 65000. Het is dus x1000.


Dank je. Hoe is jouw ervaring mbt zwerfhonden? Is hoorde dat ze daar niet zo vriendelijk voor ze zijn. Een tijdje geleden zijn er veel vermoord omdat men dacht dat ze ziektes ed over zouden brengen. Ook diegene die gevaccineerd ed waren en te herkennen waren dmv een halsband zijn zonder pardon vermoord!

Een ex collega van mij is er ooit geweest en raad het af. Zij zag vanuit de bus honden in bomen hangen die geslagen werden voor mals vlees. Zal even een artikel plaatsen.

Ik heb veel honden gezien, en die zwerven gewoon rond maar behoren wel tot de mensen daar. Ze zijn juist enorme dierenvrienden en lief voor de beesten daar.
Alleen worden ze niet binnen gehouden door de mensen daar maar zwerven ze rond zoals bij ons poezen het doen.
Dat is daar dood normaal, en het verkeer houd er gewoon rekening mee net als dat de dieren gewoon lijken te snappen dat ze aan de kant moeten voor autos als er getoeterd word, heel apart vond ik.
Ik heb dan ook zeker niets gehoord over het afmaken van zwerfhonden en denk eigenlijk ook niet dat dit in de balinese cultuur past.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mei 2016 20:36

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Siem schreef:
Caro schreef:Sorry, misschien droom ik maar er wordt toch al door drie mensen uitgelegd hoe het in elkaar zit? Of zie ik nu scheel?


Nee hoor ik zie het ook. Dus je kan je afspraak met de opticien weer afzeggen.


Nou, ik begon serieus aan mezelf te twijfelen! Had een dag lang alleen excelletjes gezien dus wie weet verzon ik gewoon dingen! Maar jij zag het ook.
<<

Anoniem170

Bericht 11 Mei 2016 21:28

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Ik heb wat gemist, ga je toch naar Indonesie? Dacht dat het Jamaica werd?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 11 Mei 2016 22:43

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Pure* schreef:Ik ben vorig jaar op bali geweest en ze gebruiken daar idd 55/65 en dan bedoelen ze 55000 of 65000. Het is dus x1000.

Dit dus. Wordt heel erg vaak, al dan niet zo goed als altijd, gebruikt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Mei 2016 12:50

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Pure* schreef:
caribbeanlover schreef:
Pure* schreef:Ik ben vorig jaar op bali geweest en ze gebruiken daar idd 55/65 en dan bedoelen ze 55000 of 65000. Het is dus x1000.


Dank je. Hoe is jouw ervaring mbt zwerfhonden? Is hoorde dat ze daar niet zo vriendelijk voor ze zijn. Een tijdje geleden zijn er veel vermoord omdat men dacht dat ze ziektes ed over zouden brengen. Ook diegene die gevaccineerd ed waren en te herkennen waren dmv een halsband zijn zonder pardon vermoord!

Een ex collega van mij is er ooit geweest en raad het af. Zij zag vanuit de bus honden in bomen hangen die geslagen werden voor mals vlees. Zal even een artikel plaatsen.

Ik heb veel honden gezien, en die zwerven gewoon rond maar behoren wel tot de mensen daar. Ze zijn juist enorme dierenvrienden en lief voor de beesten daar.
Alleen worden ze niet binnen gehouden door de mensen daar maar zwerven ze rond zoals bij ons poezen het doen.
Dat is daar dood normaal, en het verkeer houd er gewoon rekening mee net als dat de dieren gewoon lijken te snappen dat ze aan de kant moeten voor autos als er getoeterd word, heel apart vond ik.
Ik heb dan ook zeker niets gehoord over het afmaken van zwerfhonden en denk eigenlijk ook niet dat dit in de balinese cultuur past.


Ik heb dezelfde ervaring als pure en heb dit ook al gemeld. Maar echt: ik raad je Bali af. Ze zijn daar vriendelijk, dierenlievend en ook nog goed vegetarisch qua gerechten opties. Maar na al deze topics en vragen denk ik: blijf bij Jamaica.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mei 2016 14:08

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Pure* schreef:
caribbeanlover schreef:
Pure* schreef:Ik ben vorig jaar op bali geweest en ze gebruiken daar idd 55/65 en dan bedoelen ze 55000 of 65000. Het is dus x1000.


Dank je. Hoe is jouw ervaring mbt zwerfhonden? Is hoorde dat ze daar niet zo vriendelijk voor ze zijn. Een tijdje geleden zijn er veel vermoord omdat men dacht dat ze ziektes ed over zouden brengen. Ook diegene die gevaccineerd ed waren en te herkennen waren dmv een halsband zijn zonder pardon vermoord!

Een ex collega van mij is er ooit geweest en raad het af. Zij zag vanuit de bus honden in bomen hangen die geslagen werden voor mals vlees. Zal even een artikel plaatsen.

Ik heb veel honden gezien, en die zwerven gewoon rond maar behoren wel tot de mensen daar. Ze zijn juist enorme dierenvrienden en lief voor de beesten daar.
Alleen worden ze niet binnen gehouden door de mensen daar maar zwerven ze rond zoals bij ons poezen het doen.
Dat is daar dood normaal, en het verkeer houd er gewoon rekening mee net als dat de dieren gewoon lijken te snappen dat ze aan de kant moeten voor autos als er getoeterd word, heel apart vond ik.
Ik heb dan ook zeker niets gehoord over het afmaken van zwerfhonden en denk eigenlijk ook niet dat dit in de balinese cultuur past.


Dank je voor je reactie, maar zie mijn link dat het wel degelijk erg is voor ze. Tuurlijk is niet iedereen zo, maar het staat daar wel om bekend. Hoe het nu is weet ik niet Piepvandaag trouwens ook niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mei 2016 14:11

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Roos' schreef:Ik heb wat gemist, ga je toch naar Indonesie? Dacht dat het Jamaica werd?



Geen idee wat het wordt. Bali zal iets goedkoper zijn ook al wordt Jamaica sowieso all in.

Tabbie, Dank je voor je eerlijkheid, maar dat is misschien wat overdreven om het af te raden toch? Als Jamaica niet lukt zullen we toch iets anders moeten vinden.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 12 Mei 2016 15:25

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Ja maar CBL: in Nederland is ook dierenleed. Op Jamaica zal ook dierenleed zijn. In Belgie ook. En zo overal. Dan kan je toch niet overal maar niet naartoe gaan?
<<

caribbeanlover

Bericht 12 Mei 2016 15:32

Re: Vraagje mbt indische valuta.

Caro schreef:Ja maar CBL: in Nederland is ook dierenleed. Op Jamaica zal ook dierenleed zijn. In Belgie ook. En zo overal. Dan kan je toch niet overal maar niet naartoe gaan?


Daar heb je zeker gelijk in. Hier zie ik het niet, maar wel veel op internet. In India zijn echt mega veel zwerfhonden waar de meeste mensen ontzag voor hebben. Tuurlijk zijn er ook idioten. We waren naar een asiel geweest om koekjes te geven en toen we bijna weg gingen kwam er iemand met 2 dozen met 8 pups in elke. Ze waren gedumpt.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers