Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Friesland (Drachten)

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 11 Mei 2016 06:10

Friesland (Drachten)

Mijn man en ik gaan dit weekend een weekendje naar Van der Valk in Drachten omdat we 1 jaar getrouwd zijn. We zijn allebei nog niet in Friesland geweest, dus ik ben wel benieuwd naar wat we er gedaan of gezien moeten hebben.

Dus, wat kunnen/moeten we doen in Drachten of in de omgeving ervan? En als jullie ook tips hebben qua goedkoop parkeren (hotel is gratis parkeren, maar daarbuiten bedoel ik) en gezellige eetgelegenheden, heel graag!
2012 & 2016
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Mei 2016 07:27

Re: Friesland (Drachten)

Leuk Drachten en goede keuze qua hotel. Het hotel hier op de hoek moet je niet zijn ;)

In het centrum is het meeste betaald parkeren, hoewel je met een parkeerschijf voor 3 uur gratis kan staat op het Kyriat Onoplein. Een andere goedkope optie is de parkeergarage onder het Raadhuisplein (volgens mij zijn de werkzaamheden klaar en is hij weer open).

Qua eten is er meer dan genoeg op de kaden (betaald parkeren maar te lopen vanaf raadhuisplein) te vinden, afhankelijk van wat je lekker vindt. Wij houden van het tapasrestaurant (Pata Negra) dat daar zit, maar ook de Splinter kun je heerlijk eten. Vorig weekend zijn we zelf uit eten geweest in Beesterzwaag bij Prins Heerlijk.

Het weer wordt niet enorm spetterend dit weekend, dus buitenactiviteiten vallen wel een beetje af denk ik.
Ik heb nu geen tijd om te antwoorden, maar ik zal vanavond nog even wat neertypen qua activiteiten.
08/2018
05/2021
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Mei 2016 09:22

Re: Friesland (Drachten)

Ja, de nieuwe parkeergarage onder het Raadhuisplein, kost €1,25 per uur en maximaal €2,50 voor een hele dag (en als je per ongeluk je kaartje kwijtraakt kost het je nog maar €5, dus ook geen ramp (spreekt uit ervaring :palm: )).

Eten zou ik inderdaad doen op de Kaden, als je Italiaans wilt dan raad ik el Sondrio aan, en zelf vind ik Binnen ook een erg leuk restaurant. De Splinter ben ik ook eens geweest, was ook prima.

Activiteiten, als je wilt wandelen in de bossen zou ik naar Beetsterzwaag of Bakkeveen gaan. Ook mooi is de Veenhoop, daar kun je lekker aan het water zitten.

Verder hier: http://www.uitindrachten.nl/nl/beleef/c ... m-drachten de gebouwen die de moeite waard zijn om te bekijken (Rijks H.B.S. heb ik op school gezeten, erg mooi gebouw vind ik). Bij minder mooi weer kun je gaan zwemmen in de Welle, is een leuk zwembad.

En verder ben ik benieuwd of MissEnergy nog andere tips heeft waar ik nu niet aan gedacht heb. Veel plezier in ieder geval!
19-12-2012
04-07-2015
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Mei 2016 18:41

Re: Friesland (Drachten)

Qua doen in Drachten zou ik niet zo 1 2 3 iets aansprekend weten, wel in de omgeving van Drachten:
- Museum Dr888 (ben ik nog nooit geweest, maar als je van kunst houdt) - http://www.museumdrachten.nl/
- Bossen van beesterzwaag of Appelscha
- Gevangenismuseum in Veenhuizen - http://www.gevangenismuseum.nl/
- Eernewoude (Fries: Earnewald) - diverse musea en groot natuurgebied http://www.earnewald.nl/
- rondvaartboot http://rondvaardij-princenhof.nl/zomerprogramma/ of www.itfryskegea.nl
- Op bezoek bij een kaasboerderij - http://www.kaasboerderijdedeelen.nl/contact
- Boerengolf - http://www.boerengolfdrachten.nl/

Edit: Van der Valk heeft ook een bowlingbaan!
08/2018
05/2021
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Mei 2016 11:40

Re: Friesland (Drachten)

Van de Valk Drachten is zeker mooi. Heb er zelfs al een geslapen ondanks dat ik er dichtbij woon :wink: .

Het Kyirat onoplein is in de weekenden zonder blauwe parkeerschijf.

Inderdaad op de kaden zitten goede restaurants. Splinter is zeker goed. Binnen ben ik iets minder fan van. El Patcho is een goede Mexicaan. De pizzeria die Bimbam bedoelt heet Sondrio Da Elmilio.
Ook kun je bij de Lachende Koe lekker eten deze zit op de zuiderbuurt. Ook zitten er goeie Chinees restaurant. O.a. Azië op de kaden.

Drachten zelf vind ik minder leuk.
2014 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2016 09:09

Re: Friesland (Drachten)

Veel plezier Snoes!

Het zonnetje schijnt in iedergeval!
2014 2016
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2016 19:50

Re: Friesland (Drachten)

bosjesvrouw schreef:Veel plezier Snoes!

Het zonnetje schijnt in iedergeval!


Met wat buien tussendoor is het weer best OK :)
08/2018
05/2021
<<

JLo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 490

Geregistreerd: 11 Mei 2014 16:48

Bericht 14 Mei 2016 22:01

Re: Friesland (Drachten)

Ik zou een dagje naar Leeuwarden gaan. Het centrum van Drachten is volgens mij niet zo boeiend..

En dan de Oldehove beklimmen (is nog schever dan de toren van pisa).
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Mei 2016 12:15

Re: Friesland (Drachten)

Hebben jullie het leuk gehad Snoes?
2014 2016
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Mei 2016 09:22

Re: Friesland (Drachten)

Ja, zeker wel Bosjesvrouw! Bedankt nog voor de tips die hier gegeven zijn.
Het hotel lag niet heel centraal, maar we hebben toch veel te voet gedaan. Naar het centrum was 2,5 km en naar de zuidkade/noordkade met allerlei eetgelegenheden was het ook maar 1,5 km. We wilden fietsen huren maar er was echt teveel wind, dus dat hebben we niet gedaan en in plaats daarvan zijn we veel gaan wandelen. We hebben inderdaad op het Kyriat Onoplein geparkeerd en zijn bij El Sombrio da Emillio gaan eten.
2012 & 2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Mei 2016 14:17

Re: Friesland (Drachten)

Fijn dat het leuk was Snoes!
Ja jammer van de harde wind. En inderdaad het ligt niet heel centraal.
2014 2016

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers